Joker Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 15.000 e şöyle araba satsalar süper olur.. http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2011/09/000-ford-focus-st-1315838960.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tron Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 ehe :) anadol stc 2011 http://www.turkdesignstudio.com/arsiv/2010/3/5/8a.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
TD)Pentagram Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Mr_Hand said: Raze neyin gazındasın bilemicem de, kendi başına motor tasarlayıp üreten bi firma var mı türkiyede? ECU? http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/18617443.asp Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Raze Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Suark said: Karadenizlisin evinin önü hamsi havuzu. Komşularına izin veriosun, gelip ister senin ağlarını kullanıp ( ağlarının kullanılmasını istiosun dielim ) başka komşulara satıolar sen karışmadan, ister senin evine hamsi satıolar sada ödedikleri vergi karşılığında. Ev ahalisi mutlu tabi, ama balığı biraz pahalı yiolar. İşte şimdi biz, evin ufak oğluna diorz ki, "ulen eşşeksıpası millet bizim havuzda balık avlıo sen oturuosun; git balık tut" diorz. Evimize daha ucuzdan balık girme imkanı doğuyo ( bundan tam emin değilim ama olabilir ) hem de kendi ağımızı kullanıyoruz. Herkez mutlu. tam olarak değil. komşu zengin, oğlu da hayırsız, zora gelmiyor, ben bu paraya çalışmam diyor. Komşu bakıyor iş elden gidecek rekabet etmesi lazım, sana geliyor. "senin bahçede yapalım, senin oğlanda iş sahibi olur, bende paracıklarımı korumuş/arttırmış olurum. win/win he hacı?" diyor.Kabul ediyorsun. Şimdi durum buyken, sen "bende para var ben bu işi yapacam" diyorsun. (daha dogrusu basbakan yapsana diyor) E zaten yapıyorsun? zaten bir yan sanayii oluşturdun. sıkıntın zaten yapamamak değil, marka olmak, ucuz olmak. bmw varken marka olma konusunda bol şanslar, çin varken ucuz olma konusunda bol şanslar. @Mr hand ne alaka? turkiyede motor tasarlanip uretilmemesi teknik yetersizlik mi? pazar ihtiyaci mi? (kaldi ki turkiyede uretim yapan firmalarin tasarim gruplarinda turk muhendis var mi yok mu bilmiyorum, ayrim yaptiklarini pek sanmiyorum, hatta tahminim tesvik, egitim vs vardir) @throine postunun elle tutulur bir yeri yok neresini alintilayayim? nerede urettigin kaca urettigini belirleyen en onemli unsurlardan biri, nasil onemi yok? devir tasarim devri, gercek tasarim isine girebilecegin bakir yerleri, konulari bosver, pahali; rakiplerin trilyonuncu iteration'i yaptigi sektore challenger olarak gel. (ki bu rakiplerden bazilari senin ulkende senin muhendisinle zaten calisiyor) Memleketi hala yurtdisindan gelen legoyu birlestirip +20% fiyata satan yer olarak goren var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 %100 yerli teknılıji mümkün değil. Çalışır ama global şirketlerle zor yarışır. Yapsınlar firma kurum ama %100 yerli sevdası o kadar şaçma ki... Mümkün değil bir kere, düz yalan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
throine Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 yanlış anlamışsın. üretim yerini belirleyen maliyettir. bu çin de olur türkiyede olur. fark etmez. nerde ucuz üretiliyorsa tabiki rekabet edebilmek için fabrikanı orada kurcaksın. tasarıma gelirsek, gidip yarın intel'e rakip ol demiyorum ama 20 kişiyle bile harikalar yaratıp küresel çapta rekabet edecek ürünler yapabilirsin. :) http://www.sciencedaily.com/releases/2011/05/110506073759.htm Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Suark said: national car diyip vergiyi minimalde tutabiliosak patlar bu araba. Yani bak daha görmedim arabayı ama, bana temiz gidebilen, dizel olup az yakan 15bin civarı "0" bi araba yapsınlar, yarın alıyorum o derece. bide ibiş arabası olmasın tabi isterlerse dünyanın en sağlam, güçlü, performanslı arabasını yapsınlar, yine de ibiş arabası olarak algılanacak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Mümkünse aşırı talep durumunda araba sacı bulamadığı zamanlarda yerine buzdolabı sacı kullanan fiat'a vermesinler bu işte bi görev sfsdgsdfgsd Bursa'da yapılır bu iş çok rahat, ama hitap edecek kesim önemli. Birde motorunu da üretmemiz lazım, yoksa hiçbir anlamı yok aslında. Araba dediğini herkes toplar ama konu motorda kitleniyor. Bilgi olarak da, Uludağ Üniversitesinde bu işe çok kafa yormuş insanlar var. Otomotiv laboratuvarları gece gündüz işliyor, birsürü projeleri var otomobiller üzerine. Senelerce fiat, renault gibi büyük firmalar ve otomotiv yan sanayi firmaları da çok destek olmuş zaten, maddi bi sıkıntı da çekmemişler. Bir motor köşesi var zaten renault 12 lerden şimdiki megane motorlarına, multijet fiat motorlarına kadar falan hepsi var yani sfsdgsd, üzerinde çalışma imkanları olmuş uzun yıllar. Şöyle alt ve orta segmente uygun az yakan ufak araçlar üretirlerse yürür bu iş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
vaperon Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Bazen fazla kaçırıyorsunuz mantarı. Bir gün neden Türkiye kendi aracını/uçağını/atını/bokunu üretmiyor diye topik açıyorsunuz, araç üretmi yapılacak denince de "mış" "miş", "bir halt yapamazlar", "Türk malı almam ben abi"... Trollseniz de çok ağır başarısızsınız bu konuda. Türkiye her ne kadar kendi araç üretimini yapmasa da seri araç üretiminde dünyada sayılı ülkelerden biri. Bu konuda yetişmiş gerçekten sağlam personel sahibi. Yapılmak istenirse yapılır... Keşke elektrikli araç yapsalar... Satış patlaması yapar ülkede. Herkes 4.5tl/lt benzin fiyatından tiksinir durumda... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
NolaxThensbane Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 fabrika satışı 15k olup 30k vergi koyarsa devlet hiçbirşey satılmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Raze said: Suark said: Karadenizlisin evinin önü hamsi havuzu. Komşularına izin veriosun, gelip ister senin ağlarını kullanıp ( ağlarının kullanılmasını istiosun dielim ) başka komşulara satıolar sen karışmadan, ister senin evine hamsi satıolar sada ödedikleri vergi karşılığında. Ev ahalisi mutlu tabi, ama balığı biraz pahalı yiolar. İşte şimdi biz, evin ufak oğluna diorz ki, "ulen eşşeksıpası millet bizim havuzda balık avlıo sen oturuosun; git balık tut" diorz. Evimize daha ucuzdan balık girme imkanı doğuyo ( bundan tam emin değilim ama olabilir ) hem de kendi ağımızı kullanıyoruz. Herkez mutlu. tam olarak değil. komşu zengin, oğlu da hayırsız, zora gelmiyor, ben bu paraya çalışmam diyor. Komşu bakıyor iş elden gidecek rekabet etmesi lazım, sana geliyor. "senin bahçede yapalım, senin oğlanda iş sahibi olur, bende paracıklarımı korumuş/arttırmış olurum. win/win he hacı?" diyor.Kabul ediyorsun. Şimdi durum buyken, sen "bende para var ben bu işi yapacam" diyorsun. (daha dogrusu basbakan yapsana diyor) E zaten yapıyorsun? zaten bir yan sanayii oluşturdun. sıkıntın zaten yapamamak değil, marka olmak, ucuz olmak. bmw varken marka olma konusunda bol şanslar, çin varken ucuz olma konusunda bol şanslar. @Mr hand ne alaka? turkiyede motor tasarlanip uretilmemesi teknik yetersizlik mi? pazar ihtiyaci mi? (kaldi ki turkiyede uretim yapan firmalarin tasarim gruplarinda turk muhendis var mi yok mu bilmiyorum, ayrim yaptiklarini pek sanmiyorum, hatta tahminim tesvik, egitim vs vardir) @throine postunun elle tutulur bir yeri yok neresini alintilayayim? nerede urettigin kaca urettigini belirleyen en onemli unsurlardan biri, nasil onemi yok? devir tasarim devri, gercek tasarim isine girebilecegin bakir yerleri, konulari bosver, pahali; rakiplerin trilyonuncu iteration'i yaptigi sektore challenger olarak gel. (ki bu rakiplerden bazilari senin ulkende senin muhendisinle zaten calisiyor) Memleketi hala yurtdisindan gelen legoyu birlestirip +20% fiyata satan yer olarak goren var. crit. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 bi yerden başlamak lazım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 motor yapıyomuyuzki biz? ya bıde bunlar ole cıddıye alıncak laflar deıl. populıst soylemler boy gosterısler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
salvation Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 türkiye hazır ama siz hazır değilsiniz belli ki beyleeer. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 batı yavaşlarken biz hızlanıyoruz. o arabayı şimdi yaparsak yaparız, yoksa nah yaparız. para var, işleyecek makine var, yapacak eleman var. niye yapmayalım ki? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 helva? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 transformers yabalım, gerektiğinde tsk savaş robotuna dönüşen Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Adiemus Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 otomobil yapmakta ne var? bu devirde hala otomobil tasarımının/üretiminin çok önemli bir şeymiş gibi sunulması/algılanması toplum olarak ne düzeyde olduğumuzu çok net gösteriyor maalesef. ha, peki yapılmasın mı? yoo, yapılsın. ama olayı dramatikleştirmenin hiç anlamı yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tenekeadam Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 13, 2011 Başarı arabayı yapmak değil, dünyaya satabilmek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Oce4n Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Abi banane dünyadan. Bana ucuz güzel araba yapsınlar önce. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Şu mesaj olayı doğru şekilde özetlemiş: "nutella yerim" said: otomobil yapmakta sıkıntı yok yeter ki satcak pazar olsun Araba yaparsın dert değil, ama onu satacak pazar önemli. Tüm trafiğimize ve nüfusumuza rağmen Avrupa'nın çok gerisindeyiz otomobil satış oranlarında. Tabii burada araba ve benzin fiyatlarına eklenen korkunç vergilerin de (bu vergilerin yayın ve yapımında emeği geçen herkese "sevgi ve saygılarımı" iletiyorum) etkisi var. Üstüne üstlük yıllardır bilindik ve güvenilir yabancı araçlar varken müşteri kitlesi kapıp onlardan pazar payı almak çok zorlayıcı iş. Şu anki durumda Türkiye'de yerli otomobil yapmak karlı gözükmüyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Adiemus said: otomobil yapmakta ne var? bu devirde hala otomobil tasarımının/üretiminin çok önemli bir şeymiş gibi sunulması/algılanması toplum olarak ne düzeyde olduğumuzu çok net gösteriyor maalesef. ha, peki yapılmasın mı? yoo, yapılsın. ama olayı dramatikleştirmenin hiç anlamı yok. Bu da pek doğru bi bakış açısı değil. Direkt Mars'a uzay sondası mı yollayacaz yani? Önce bunu bi yapabilelim de. (ki aslında minibüs - kamyonette yapılıyor bu iş. ama işte, "packaging" denen olay, eksik en çok orda) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tesbih Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Nolur daha çok araba satılmasın iyice trafiğe bulancaz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 harbiden ha. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 14, 2011 otomobil yapımı öyle kolay bir şey değil ayrıca. karoseri üretimi değil bu. O motorların dizaynı, optimuma ayarlanması, otomatik vites yapacaksanız onun kontrolü ve şanzıman sistemleri, elektrik-elektronik sistemleri (bugün araba dediğiniz alet mekanik olduğu kadar elektronik de içeriyor) falan gibi pek çok güçlüğün yanısıra seri üretime uygunluk, teknik ve yasal şartnameler (mesela euro 6 ve sonrası motor üretiminde hala sorunlar) vb gibi sınırsız şey var. Yol yakınken sıfırdan başlanacakken direkt olarak hibrid/elektrikli araç üretimine girişmek lazım esasen. Çünkü ileride emilasyon normları yüzünden normal yakıtlı araçlar giderek azalacak. Ancak hibrid/elektrikli araçları desteklemek ve en az 10-15 sene boyunca edecekleri korkunç zararı karşılamak için korkunç bir mali destek gerekiyor ki buna kimsenin totosu yemez. Ha, yerse o zaman ileride sağlam bir pazar payı sahibi olabiliriz avrupada o ayrı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar