Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yerli otomobil için türkiye hazır ' mış '


TD)Pentagram

Öne çıkan mesajlar

Suark said:


Karadenizlisin evinin önü hamsi havuzu. Komşularına izin veriosun, gelip ister senin ağlarını kullanıp ( ağlarının kullanılmasını istiosun dielim ) başka komşulara satıolar sen karışmadan, ister senin evine hamsi satıolar sada ödedikleri vergi karşılığında. Ev ahalisi mutlu tabi, ama balığı biraz pahalı yiolar.
İşte şimdi biz, evin ufak oğluna diorz ki, "ulen eşşeksıpası millet bizim havuzda balık avlıo sen oturuosun; git balık tut" diorz. Evimize daha ucuzdan balık girme imkanı doğuyo ( bundan tam emin değilim ama olabilir ) hem de kendi ağımızı kullanıyoruz. Herkez mutlu.


tam olarak değil. komşu zengin, oğlu da hayırsız, zora gelmiyor, ben bu paraya çalışmam diyor. Komşu bakıyor iş elden gidecek rekabet etmesi lazım, sana geliyor. "senin bahçede yapalım, senin oğlanda iş sahibi olur, bende paracıklarımı korumuş/arttırmış olurum. win/win he hacı?" diyor.Kabul ediyorsun. Şimdi durum buyken, sen "bende para var ben bu işi yapacam" diyorsun. (daha dogrusu basbakan yapsana diyor) E zaten yapıyorsun? zaten bir yan sanayii oluşturdun. sıkıntın zaten yapamamak değil, marka olmak, ucuz olmak. bmw varken marka olma konusunda bol şanslar, çin varken ucuz olma konusunda bol şanslar.

@Mr hand ne alaka? turkiyede motor tasarlanip uretilmemesi teknik yetersizlik mi? pazar ihtiyaci mi? (kaldi ki turkiyede uretim yapan firmalarin tasarim gruplarinda turk muhendis var mi yok mu bilmiyorum, ayrim yaptiklarini pek sanmiyorum, hatta tahminim tesvik, egitim vs vardir)

@throine postunun elle tutulur bir yeri yok neresini alintilayayim? nerede urettigin kaca urettigini belirleyen en onemli unsurlardan biri, nasil onemi yok? devir tasarim devri, gercek tasarim isine girebilecegin bakir yerleri, konulari bosver, pahali; rakiplerin trilyonuncu iteration'i yaptigi sektore challenger olarak gel. (ki bu rakiplerden bazilari senin ulkende senin muhendisinle zaten calisiyor)

Memleketi hala yurtdisindan gelen legoyu birlestirip +20% fiyata satan yer olarak goren var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yanlış anlamışsın.

üretim yerini belirleyen maliyettir. bu çin de olur türkiyede olur. fark etmez. nerde ucuz üretiliyorsa tabiki rekabet edebilmek için fabrikanı orada kurcaksın.

tasarıma gelirsek, gidip yarın intel'e rakip ol demiyorum ama 20 kişiyle bile harikalar yaratıp küresel çapta rekabet edecek ürünler yapabilirsin. :)

http://www.sciencedaily.com/releases/2011/05/110506073759.htm
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Suark said:

national car diyip vergiyi minimalde tutabiliosak patlar bu araba. Yani bak daha görmedim arabayı ama, bana temiz gidebilen, dizel olup az yakan 15bin civarı "0" bi araba yapsınlar, yarın alıyorum o derece.
bide ibiş arabası olmasın tabi


isterlerse dünyanın en sağlam, güçlü, performanslı arabasını yapsınlar, yine de ibiş arabası olarak algılanacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mümkünse aşırı talep durumunda araba sacı bulamadığı zamanlarda yerine buzdolabı sacı kullanan fiat'a vermesinler bu işte bi görev sfsdgsdfgsd


Bursa'da yapılır bu iş çok rahat, ama hitap edecek kesim önemli. Birde motorunu da üretmemiz lazım, yoksa hiçbir anlamı yok aslında. Araba dediğini herkes toplar ama konu motorda kitleniyor.


Bilgi olarak da, Uludağ Üniversitesinde bu işe çok kafa yormuş insanlar var. Otomotiv laboratuvarları gece gündüz işliyor, birsürü projeleri var otomobiller üzerine. Senelerce fiat, renault gibi büyük firmalar ve otomotiv yan sanayi firmaları da çok destek olmuş zaten, maddi bi sıkıntı da çekmemişler. Bir motor köşesi var zaten renault 12 lerden şimdiki megane motorlarına, multijet fiat motorlarına kadar falan hepsi var yani sfsdgsd, üzerinde çalışma imkanları olmuş uzun yıllar.



Şöyle alt ve orta segmente uygun az yakan ufak araçlar üretirlerse yürür bu iş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bazen fazla kaçırıyorsunuz mantarı. Bir gün neden Türkiye kendi aracını/uçağını/atını/bokunu üretmiyor diye topik açıyorsunuz, araç üretmi yapılacak denince de "mış" "miş", "bir halt yapamazlar", "Türk malı almam ben abi"... Trollseniz de çok ağır başarısızsınız bu konuda. Türkiye her ne kadar kendi araç üretimini yapmasa da seri araç üretiminde dünyada sayılı ülkelerden biri. Bu konuda yetişmiş gerçekten sağlam personel sahibi. Yapılmak istenirse yapılır... Keşke elektrikli araç yapsalar... Satış patlaması yapar ülkede. Herkes 4.5tl/lt benzin fiyatından tiksinir durumda...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Raze said:

Suark said:


Karadenizlisin evinin önü hamsi havuzu. Komşularına izin veriosun, gelip ister senin ağlarını kullanıp ( ağlarının kullanılmasını istiosun dielim ) başka komşulara satıolar sen karışmadan, ister senin evine hamsi satıolar sada ödedikleri vergi karşılığında. Ev ahalisi mutlu tabi, ama balığı biraz pahalı yiolar.
İşte şimdi biz, evin ufak oğluna diorz ki, "ulen eşşeksıpası millet bizim havuzda balık avlıo sen oturuosun; git balık tut" diorz. Evimize daha ucuzdan balık girme imkanı doğuyo ( bundan tam emin değilim ama olabilir ) hem de kendi ağımızı kullanıyoruz. Herkez mutlu.


tam olarak değil. komşu zengin, oğlu da hayırsız, zora gelmiyor, ben bu paraya çalışmam diyor. Komşu bakıyor iş elden gidecek rekabet etmesi lazım, sana geliyor. "senin bahçede yapalım, senin oğlanda iş sahibi olur, bende paracıklarımı korumuş/arttırmış olurum. win/win he hacı?" diyor.Kabul ediyorsun. Şimdi durum buyken, sen "bende para var ben bu işi yapacam" diyorsun. (daha dogrusu basbakan yapsana diyor) E zaten yapıyorsun? zaten bir yan sanayii oluşturdun. sıkıntın zaten yapamamak değil, marka olmak, ucuz olmak. bmw varken marka olma konusunda bol şanslar, çin varken ucuz olma konusunda bol şanslar.

@Mr hand ne alaka? turkiyede motor tasarlanip uretilmemesi teknik yetersizlik mi? pazar ihtiyaci mi? (kaldi ki turkiyede uretim yapan firmalarin tasarim gruplarinda turk muhendis var mi yok mu bilmiyorum, ayrim yaptiklarini pek sanmiyorum, hatta tahminim tesvik, egitim vs vardir)

@throine postunun elle tutulur bir yeri yok neresini alintilayayim? nerede urettigin kaca urettigini belirleyen en onemli unsurlardan biri, nasil onemi yok? devir tasarim devri, gercek tasarim isine girebilecegin bakir yerleri, konulari bosver, pahali; rakiplerin trilyonuncu iteration'i yaptigi sektore challenger olarak gel. (ki bu rakiplerden bazilari senin ulkende senin muhendisinle zaten calisiyor)

Memleketi hala yurtdisindan gelen legoyu birlestirip +20% fiyata satan yer olarak goren var.


crit.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

otomobil yapmakta ne var? bu devirde hala otomobil tasarımının/üretiminin çok önemli bir şeymiş gibi sunulması/algılanması toplum olarak ne düzeyde olduğumuzu çok net gösteriyor maalesef. ha, peki yapılmasın mı? yoo, yapılsın. ama olayı dramatikleştirmenin hiç anlamı yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu mesaj olayı doğru şekilde özetlemiş:

"nutella yerim" said:

otomobil yapmakta sıkıntı yok yeter ki satcak pazar olsun


Araba yaparsın dert değil, ama onu satacak pazar önemli. Tüm trafiğimize ve nüfusumuza rağmen Avrupa'nın çok gerisindeyiz otomobil satış oranlarında. Tabii burada araba ve benzin fiyatlarına eklenen korkunç vergilerin de (bu vergilerin yayın ve yapımında emeği geçen herkese "sevgi ve saygılarımı" iletiyorum) etkisi var. Üstüne üstlük yıllardır bilindik ve güvenilir yabancı araçlar varken müşteri kitlesi kapıp onlardan pazar payı almak çok zorlayıcı iş.

Şu anki durumda Türkiye'de yerli otomobil yapmak karlı gözükmüyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Adiemus said:

otomobil yapmakta ne var? bu devirde hala otomobil tasarımının/üretiminin çok önemli bir şeymiş gibi sunulması/algılanması toplum olarak ne düzeyde olduğumuzu çok net gösteriyor maalesef. ha, peki yapılmasın mı? yoo, yapılsın. ama olayı dramatikleştirmenin hiç anlamı yok.


Bu da pek doğru bi bakış açısı değil. Direkt Mars'a uzay sondası mı yollayacaz yani? Önce bunu bi yapabilelim de. (ki aslında minibüs - kamyonette yapılıyor bu iş. ama işte, "packaging" denen olay, eksik en çok orda)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

otomobil yapımı öyle kolay bir şey değil ayrıca. karoseri üretimi değil bu. O motorların dizaynı, optimuma ayarlanması, otomatik vites yapacaksanız onun kontrolü ve şanzıman sistemleri, elektrik-elektronik sistemleri (bugün araba dediğiniz alet mekanik olduğu kadar elektronik de içeriyor) falan gibi pek çok güçlüğün yanısıra seri üretime uygunluk, teknik ve yasal şartnameler (mesela euro 6 ve sonrası motor üretiminde hala sorunlar) vb gibi sınırsız şey var.

Yol yakınken sıfırdan başlanacakken direkt olarak hibrid/elektrikli araç üretimine girişmek lazım esasen. Çünkü ileride emilasyon normları yüzünden normal yakıtlı araçlar giderek azalacak. Ancak hibrid/elektrikli araçları desteklemek ve en az 10-15 sene boyunca edecekleri korkunç zararı karşılamak için korkunç bir mali destek gerekiyor ki buna kimsenin totosu yemez. Ha, yerse o zaman ileride sağlam bir pazar payı sahibi olabiliriz avrupada o ayrı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...