barbu Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 oyun gayet eğlenceli geldi bana. eski wow gibi. haa şu var. pve si güzel ve competitive çıkarsa, ben eskisi gibi çok oynayamacağım için geri kalıcam milletten, sonra hırs yapıp sinir olucam ve oyundan soğuyacağım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reampage Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 bingildak said: evedeki gibi olacak işte ya. hardcore adamlar plex satarak para kazanıyor orada. paticikte de var bir sürü plex satan oyuncu tl karşılığı. atıyorum 12 dolar dediler aylık subs fee, onun yerine gidip playerdan 10 tl'e alıyorsun gibi. oyun içi para harcamak istemeyenler için güzel bir alternatif. ben hala release ve aylık konusunda meraklardayım. umarım 60 dolar, 15 dolar demezler. ps. tabii in-game alınan şeyin tradable olacağını varsaydım eve'deki gibi. Abi evede asıl olay ama bütün aksionun para ile yapılması, RL'de seko gibi adamlar dolu farm marm uğraşmadan basıp basıp parayı en kıyak gemilerle patlayıp patlayıp duyuolar. wildstarda bu sistemin oturması için sağlam goldsink lazım buda demek normal oyuncu içinde gold gerekli bir şekilde. repairlar filan çok mu pahalı olcak acaba Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Moneysink sistemini bende merak ediyorum. Neyin üzerine kuracaklar acaba. Eger su anki hali gibi olacaksa para son derece hizli geliyor. Ilk mount 1.5g. O levelda bende 3g falan vardi ki hic trade vs yapmadim. Repair su an yok gibi bir sey. Butun gearlarimi 20 e kadar repair etmeden degistirdim. Cok fazla customization var acaba bunlarin uzerine mi kurmayi planliyorlar. Crafting de pahali sayilir. Orasi hala belirsiz. Nisan gibi belli olur rengi. Umarım gereksiz zor yapmazlar. Fiyatlandirmalari zaten piyasadaki rekabet goz önünde bulundurulduğunda baya oyuncu kaybettirecek. Umarım baska hatalara imza atip basarisiz olmazlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reampage Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 23, 2014 Abi aslında hep diablo 1de ki durability sistemini getirseler diye düşünürdüm theme park oyunlara itemlar ebedi olmasın işte repair ettikçe durability düşsün sonra kırılsın, wowda bile en kral itemi sittin sene farma bağladığın bostan düşürünce artık offspecler bile bitince disenchant ediyordun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gladmir Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 p2w olmus bu oyun Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 opwssws p2w i gw2 okudum pardon. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaenin Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Nesi p2w parayla item falan alınacak mı ki oyunda? Bilmiyorum ondan soruyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reampage Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 oyun çok başarılı olduğu için alan kazanıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Exodous Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Kanuni said: Iyi iyi .. Parasi sorun diilde fazla copy paste oyun birde tek silah.. Simdilik no bendende. Ama tabii ciktiginda bossam bakabilirim :) Ahahaha. Okadar hype yapandan sonra oyunu oynayan bir tek kanuni kalıyormuş.>:D< Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Exodous Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Spoiler reampage said: bingildak said: evedeki gibi olacak işte ya. hardcore adamlar plex satarak para kazanıyor orada. paticikte de var bir sürü plex satan oyuncu tl karşılığı. atıyorum 12 dolar dediler aylık subs fee, onun yerine gidip playerdan 10 tl'e alıyorsun gibi. oyun içi para harcamak istemeyenler için güzel bir alternatif. ben hala release ve aylık konusunda meraklardayım. umarım 60 dolar, 15 dolar demezler. ps. tabii in-game alınan şeyin tradable olacağını varsaydım eve'deki gibi. Abi evede asıl olay ama bütün aksionun para ile yapılması, RL'de seko gibi adamlar dolu farm marm uğraşmadan basıp basıp parayı en kıyak gemilerle patlayıp patlayıp duyuolar. wildstarda bu sistemin oturması için sağlam goldsink lazım buda demek normal oyuncu içinde gold gerekli bir şekilde. repairlar filan çok mu pahalı olcak acaba Eve'de GTC'nin fiyatını arz talep belirliyor gerçek ekonomilerdeki gibi. Talep çok olunca GTC fiyatları artıyor. Bununla birlikte, maden fiyatları da çok etkiliyor. Eğer Wildstar'da da böyle olursa, thempark bir oyunda okadar gold nasıl kazanılır bilemem. Bana Devler bunu sadece "heeee bak pahalı değil subs. böyle de oynayabilirsiniz" diyebilmek için koymuş gibi geliyor. Yüzde bir anca alır oyun içi parayla. Daha önce de dediğim gibi, yaz tatiline girmiş öğrenciler falan bütün gün oynarsa anca. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 neye dayanarak bu analizleri yaptın? açıklarsan bizde öğrenmiş oluruz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Oynamadan once daha bi hype vardida oynandiktan sonra mucize olmadigi cikti ortaya.. Generic mmo iste klasik.. Bir betayi en kisa bunda oynadim , sanki 10 senedir oynuyormusum gibi hissettim valla. Cok yaratici bu acidan :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 oyunu kim mucize olarak hypeladı ki? nereden öyle bir izlenime kapıldın? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Kendim, ben ve dupree kimse degil baska, niye biseymi oldu ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 hayır, safi merak. hangi özelliği sende mucize beklentisi ve hype'ı yaratmıştı mesela projenin? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Exodous Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Tecrübelerime dayanarak. Biraz ekonomi bilgisi gerekiyor anlamak için, biraz da Eve Online oynamış olmak. Şimdi şöyle... Eve Online'da gerçek bir ekonomi var. Yani gerçek hayattaki ekonominin aynısı. Hatta CCP'de, oyun içindeki ekonomi teorilerini geliştiren ekonomistlerin çalıştığını biraz araştırarak bulabilirsiniz. Peki, Eve'deki ekonominin gerçek bir ekonomi olmasının ardında ne yatıyor? Elbette ki sandbox olması. Eve'de tüm gemiler yokedilebilir. Yani, (thempark diliyle anlatayım) ölünce herşeyinizi kaybedersiniz. Geminiz, üstündeki fitler, hatta podunuz da vurulursa implantlarınızı bile kaybedersiniz. Thempark oyunlardaki gibi, sadece biraz hasar almış itemlerle uyanmazsınız yeni hayatınıza. Bu da, Eve'de herşeyiniz demek olan geminizi tekrar kazanmanız, yerine koymanız anlamına gelir. Eve'deki herşeyi (hemen hemen herşeyi) oyuncular üretir. Boss öldürdüğünüzde, bossun içinden gemi düşmez. Geminin blueprinti düşebilir eğer şanslıysanız. Bunu ürettirmeniz veya üretilmiş olanı almanız gerekir. Bu da maden demektir. Çünkü, silah, implant, gemi, istasyon, pos; yani aklınıza gelebilecek herşeyi üretmek için madene ihtiyacınız vardır. Diyelim ki, büyük bir savaş oldu. Binlerce gemi patladı. Maden fiyatları hemen artar. Tıpkı gerçek dünyada olduğu gibi, büyük bir savaş ekonomisi vardır Eve'de. Madeni ise gidip kazmanız veya minerlardan almanız gerekir. Maden fiyatları yükseldikçe (yükseliyorsa daha fazla gemiye, iteme, modüle, ihtiyaç var demektir. Ya büyük bir savaş olmuştur veya oyuncu sayısı artmıştır. Oysa, thempark bir oyunda (wow, wildstar v.s) iteminiz asla yokolmaz. Hele ki son level olup setinizi dizdiyseniz, anca kozmetik amaçlı item alırsınız. Zaten bosslar, moblar da en iyi itemleri attığı için, craftingin çok önemi yoktur (bazı istisnalar olabilir ama geneli böyle bu oyunların). Dolayısıyla para kazanmak çok zordur. Yada şöyle diyelim, oyun içerisindeki paranın, gerçek dünyadaki karşılığını belirleyecek bir kriter yoktur. Tek kriter, serverin kalabalık olup olmamasıdır. Oysa Eve'de, bir geminin gerçek hayattaki değerini de bilirsiniz. (Titanların neredeyse orta halli bir otomobil ettiğini küçük bir araştırmayla bulabilirsiniz) Tüm bunların yanında, eve'de para kazanmak da çok kolaydır. 1- Mine yaparak üç dört saatlik çalışmayla 60 günlük GTC kazanabilirsiniz. (Oyunun başlarındaysanız belki 10-15 saat sürebilir bu) 2- Complex yaparak, sadece 1 saatte 60 günlük GTC kazanabilirsiniz. (biraz şans ve altı, yedi aylık skill yeterli) 3- Mission yaparak, (lvl 1-2 görevlerde 10-15 saat, lvl 3-4 görevlerde 6-7 saat, lvl 5 görevlerde yarım saat) Neyse bu böyle gider. Eve'de para kazanmanın yolu çok. Yani, para kazanmak için grinde mahkum falan da değilsiniz. Git bütün gün deli gibi yaratık kes, deri topla falan yok Eve'de... 1 aylık plex veya 60 günlük GTC'leri (plexi oyun içinden oyunculardan satın alabilirsiniz veya GTC'leri Eve'nin kendi forumundan yine başka oyunculardan alabilirsiniz) oyun parasıyla satın alabilirsiniz. Wildstar gibi, itemlerin yokolmadığı bir oyunda, bir aylık oyun parasını nekadar zaman ayırarak kazanabilirsiniz? İşte mesele bu. 1 saat farm yaparak, 1 aylık oyun parasını kazanabileceğinizi düşünüyor musunuz? WoW'dan örnek alabilirsiniz burada. Bir saat değil de, günde 5 saat her gün yaparım diyorsanız, ozaman benim lafıma geliyorsunuz zaten. oyunu, aylık ücret parası kazanmak için mi oynayacaksınız? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Madcat Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 evet Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 @exodous: mantığın yanlış: arz talep piyasasını özetlemişsin ve player-driven economy'den bahsediyorsun, bu konuyu gayet açık bir şekilde özetlemişsin. bakman gereken kriterler şunlar: oyuncu hangi kalemlerden gelir elde ediliyor, hangi kalemlerden gider yaratılıyor (money sink) ve kazanç/risk eğrisi hangi oranda değişiyor. eve gibi patladığında insurance dışında herşeyini kaybettiğin bir oyunda risk aşırı yüksek ve kazançlar aşırı derin oluyor. bir haftalık emeğini bir anlık dalgınlığa kaybedebiliyorsun. diğer yandan deadspace'de tek lootla 2 aylık plex paranı çıkartabiliyorsun. sistem devasa moneysinkler yaratma üzerine kurulmuş. oyun kaybetmeye endeksli bir noktada. kayıp olacak ki diğer yandan kazanç olsun. sandbox'ın doğası bu zaten. risk/gain eğrisi çok dik. aşırı gain ile aşırı lose arasında ufak bir çizgi var özellikle pvp'de. diğer yanda ana gelir kalemleri grind/mining ve pvp (loot-salvage). themepark'ta dediğin gibi ana gearını asla kaybetmiyorsun, item lose on death diye bir şey yok. hiç riske girmeden sürekli item elde ediyorsun, kullandıkların dışında gelen herşeyi salvage edebiliyorsun. oyunun character progression linear ve risk yok. questlerden sürekli olarak para geliyor. questlerden ayrı olarak quest sırasında öldürdüklerinden ve quest sırasındaki gatheringden direkt olarak gelir elde ediyorsun ve yine hiçbir risk yok. giderlere baktığında supposedly bir repair giderin var ve bunun dışında mount gibi kilometre taşı niteliğinde bir harcaman var. 2 mount ve repair. gelir üzerine kurulmuş bir sistem eğer gidip ah'den item almayıp kendin elde etmeyi hedefliyorsan. kozmetiktir, ev eşyasıdır girersen bu başka bir mevzu - orada kocaman bir moneysink var. bunlara para harcıyabilirsin ama essential olarak oyunu oynaman için harcaman gerekmiyor sandbox'ın aksine. optional şeyler bunlar, evde kilimin olmasa da raid yapabiliyorsun. moneysink'in bu kadar az olduğu, riskin neredeyse hiç olmadığı ve gelirin birçok kalemden linear bir şekilde tedarik edildiği bir düzenle eve gibi devasa bir time-sink/money-sink olan bir sistemi kıyaslamak doğru değil. burada oyuncunu yapacağı seçim şu olacak, level 50 oldun. craftable 4 tane epic item var. bunları in game para ile ah'den alırsan dredd alamayacaksın. almazsan, aylık ödeme yaparak zamanını raidlere/instancelara vererek dengi itemlar toplmaya çalışacaksın. veya housing konusunda evini döşemek istiyor musun, mount customization yapmak istiyor musun - eğer bunları istiyor ve ah kullanıyorsan ayın sonunda casual olarak büyük ihtimal dredd almaya paran olmayacak. veya wow'daki gibi level 50'de en hızlı mountu alacak mısın yoksa dredd alıp bir hafta bekleyecek misin? gibi gibi. theme-park oyunda dredd satmak için insanları grinda yönlendirmelerini beklemek baya yersiz. oyun theme-park, sandbox beklentisi sizin dediğiniz. sandbox sistemine sahip değil ki sandbox beklentisi içine giriyorsunuz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 bingildak said: hayır, safi merak. hangi özelliği sende mucize beklentisi ve hype'ı yaratmıştı mesela projenin? Scifi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reampage Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Abi o kadar wotlara gerek yok. sistemin başarılı olabilmesinin tek şartı var para harcamak para kasmaktan kolay ve mecburi ve daha zevkli olmalı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 scifi olan herşeyde mucize beklentisi oluşuyor mu peki? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 abi sen neden sorguluyorsun sormasi ayip ? pisikolojik sorgu gibi sacma sapan sorular.. az sonra siyah beyaz resim gostereceksin diye korkar oldum. ne dedik ki simdi bu kadar savunmaya gectin. oyun wowu kopyalayan oyunlar neyse o iste ne fazla ne eksik. kotu degil oynanir. aliriz yani dert etme. scifi benim sevdigim settings ve cok nadir cikiyor, umut ettim, bekledim, budur sucum hakim bey. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
barbu Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 stres test bitti. key dilenme seansını başlatıyorum. bana key atsanıza beyler ya. full closed beta. dürüm ısmarlarım. cam şişede ayran da. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 cam sise ayran, cok pis isini biliyorsun :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bingildak Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 24, 2014 neden sürekli bir şeyleri benimseyip, takımlaşma gereği duyuyorsunuz ki. söylediğin şeyleri enteresan bulup sordum yani, ne wildstarla alakası var ne de savunulan bir nokta var. şu kadar sayfadır konuşulan ve ne olduğu net şekilde belirtilen bir projeye "aman tanrım mucize bekliyordum ama wow kopyası çıktı" diyince merak ettim acaba kanuni-vision nasıl işliyor diye asdasd. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar