Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

dungeons of dredmor


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
Oynadım sonunda ama sevmedim hiç. Çok kolay kaçıyor alışıldık roguelike'lara göre. Ayrıca grafiklerine de alışamadım. Çok iyiler bir roguelike için.

Olmamış bence. Ama roguelike 10.000'de 1'in oynadığı bir tür olduğu için roguelike hastası olmayan herkes sever diyorum.

Bu aralar bunu oynuyorum türde: http://ivan.sourceforge.net/ Dredmor'u sevdiyseniz level atlayıp buna geçin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Roguelike dediğimiz oyun türü 70lerde çıkan bişi gerge
http://en.wikipedia.org/wiki/Roguelike
70lerde programlama yetenekleri ancak ASCII grafiklerine yetiyor olabilir, ama bu demek değil ki günümüzde çıkacak roguelike oyunlar da illa ASCII grafikler kullanmak zorunda değil.
Şey gibi bişi bu, FPS türü de doomlike sayılıyor, o zaman tüm FPSler doom grafiklerine sahip olmalı.

Mesela Diablo 1 var roguelike olarak, skillerini statlarını istediğin gibi dağıtıyorsun, random dungeon yaratılıyor felan.
ne güzel oyun işte. illa Dwarf Fortress gibi ASCII yapmaları gerekmiyor.

dungeons of dredmor bence grafikleri iyi, eğlence eklemeleri de farklı bir açı olmuş.
oyunda eleştirilecek şeyler var elbette, ama bu bence grafikler değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Roguelike geçmişini biliyorum. Ama ASCII daha iyi diyorum hâlâ. Ses filan da olmayacak. Arka planda pek açık duracak, arada biraz ilerleyeceksin. Yani bu oyuna kadar tüm kayda değer roguelike oyunlar ASCII yani. Alışkanlık, estetik, bir sürü nedeni var bunun. ASCII estetiğini seviyorum ben. Ayrıca oyunda olan olaylar da kısıtlı geldi biraz. Tam roguelike havasını veremedi bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

illa ASCII olmasına gerek yok ki.
dediğim gibi 70lerde çıkan bir tür, o zamanlar ancak o grafiklerle yapabildikleri için öyle yapmışlar.
bazı developerlar (mesela dwarf fortress) 70lerdeki roguelike oyunlara özendikleri için, ya da belki de ancak o grafikleri uygulayabildikleri için oyunlarını ASCII şeklinde yapmış olabilir.
ama piyasaya çıkan her roguelike da ASCII ile yapılmıyor,
ya da öyle yapılması zorunlu değil.

mesela dediğim gibi Diablo 1 vardı, roguelike şeklinde hazırlanmış hack&slash oyun. dungeonlar her rasgele hazırlanıyordu, skillerini kendin seçiyordun, nasıl ilerlediğin sana bağlıydı felan.

mesela minecraft var yenilerden. dungeon crawling yapmıyoruz ama gene random yaratılan bir dünyada oynuyorsun. 1.8 ile experience barı ve food barı konuldu, dungeonlar felan ekleniyormuş. gittikçe daha çok roguelike oluyor yani.
nehirleri kazıp kendine göl yapabiliyorsun mesela.

roguelike olarak recettear var gene. mağaza işletiyoruz, aynı zamanda quest gibi gidip dungeon crawling yapabiliyoruz. ilginç bir oyun.

kayda değer tüm oyunlar text interface değil yani.

hardcore olması için illa 70lerin grafiklerinde olması da gerekmiyor ayrıca.

rasgele yaratılan dungeonlarda dolaştığımız roguelike oyunlar zaten piyasada pek fazla yok.
birileri yeni roguelike çıkarttığında da "olmamış, illa ASCII grafik isterim" diye tutturmaya gerek yok diye düşünüyorum.
bu yüzden DOD'u destekliyorum ben :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Şimdi bu dediğim Ivan'ı oynuyordum. 10. dakikada karakterimin kolu koptu, kolu çantama atıp iyileştirecek bir şey aramaya başladım ama 10 dakika daha geçince sağlam kolum örümcek ağlarına takıldı, kurtulamadım, açlıktan kolumu yemek zorunda kaldım, zehirledi kendi kolum beni, öldüm.

Bu Dredmor da böyle şeyler görmedim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...