Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

dungeons of dredmor


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
o site için host ayarlarına 127.0.0.1 girdim, istesem de giremeyeceğim artık ahhahah. böyle kendimce banlıyorum yeto siteleri.

razz sen de bonservisini al transfer ol abi oradan harcanıyosun, gerçi kaliteli tr site var mı hiç haberim yok.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Oynadım sonunda ama sevmedim hiç. Çok kolay kaçıyor alışıldık roguelike'lara göre. Ayrıca grafiklerine de alışamadım. Çok iyiler bir roguelike için.

Olmamış bence. Ama roguelike 10.000'de 1'in oynadığı bir tür olduğu için roguelike hastası olmayan herkes sever diyorum.

Bu aralar bunu oynuyorum türde: http://ivan.sourceforge.net/ Dredmor'u sevdiyseniz level atlayıp buna geçin.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Daha iyiydi bence. ASCII ile roguelike oynamaya alışmış adamım ben. Renkli ASCII üstün grafik sayılıyor türde yani.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Silphatos said:

adam hardcore, grafikler çok iyi diye sevmiyor dehaş lamerleri de çok kötü diye adfsa. allah akıl fikir her 2 fraksiyona da :p


Sırf bu değil abi, kolay da ayrıca oyun.
Mesaj tarihi:
abi ascii grafik(siz) oyunu 5 dolar/euro ya steam'de alan olur muydu sence?

bana zorluk yerinde geldi ya rougelike'dan medium'a düştüm hatta, bence bu nesil için yerinde oyun olmuş ama büyük ihtimal türün hastalarının çoğuna hafif gelmiştir doğru
Mesaj tarihi:
Roguelike dediğimiz oyun türü 70lerde çıkan bişi gerge
http://en.wikipedia.org/wiki/Roguelike
70lerde programlama yetenekleri ancak ASCII grafiklerine yetiyor olabilir, ama bu demek değil ki günümüzde çıkacak roguelike oyunlar da illa ASCII grafikler kullanmak zorunda değil.
Şey gibi bişi bu, FPS türü de doomlike sayılıyor, o zaman tüm FPSler doom grafiklerine sahip olmalı.

Mesela Diablo 1 var roguelike olarak, skillerini statlarını istediğin gibi dağıtıyorsun, random dungeon yaratılıyor felan.
ne güzel oyun işte. illa Dwarf Fortress gibi ASCII yapmaları gerekmiyor.

dungeons of dredmor bence grafikleri iyi, eğlence eklemeleri de farklı bir açı olmuş.
oyunda eleştirilecek şeyler var elbette, ama bu bence grafikler değil.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Roguelike geçmişini biliyorum. Ama ASCII daha iyi diyorum hâlâ. Ses filan da olmayacak. Arka planda pek açık duracak, arada biraz ilerleyeceksin. Yani bu oyuna kadar tüm kayda değer roguelike oyunlar ASCII yani. Alışkanlık, estetik, bir sürü nedeni var bunun. ASCII estetiğini seviyorum ben. Ayrıca oyunda olan olaylar da kısıtlı geldi biraz. Tam roguelike havasını veremedi bana.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
O dediğimi bir deneyin, anlarsınız zaten. 15 dakika filan uğraşın. Eğer çıkmazsanız günlerinizi alacaktır.
Mesaj tarihi:
illa ASCII olmasına gerek yok ki.
dediğim gibi 70lerde çıkan bir tür, o zamanlar ancak o grafiklerle yapabildikleri için öyle yapmışlar.
bazı developerlar (mesela dwarf fortress) 70lerdeki roguelike oyunlara özendikleri için, ya da belki de ancak o grafikleri uygulayabildikleri için oyunlarını ASCII şeklinde yapmış olabilir.
ama piyasaya çıkan her roguelike da ASCII ile yapılmıyor,
ya da öyle yapılması zorunlu değil.

mesela dediğim gibi Diablo 1 vardı, roguelike şeklinde hazırlanmış hack&slash oyun. dungeonlar her rasgele hazırlanıyordu, skillerini kendin seçiyordun, nasıl ilerlediğin sana bağlıydı felan.

mesela minecraft var yenilerden. dungeon crawling yapmıyoruz ama gene random yaratılan bir dünyada oynuyorsun. 1.8 ile experience barı ve food barı konuldu, dungeonlar felan ekleniyormuş. gittikçe daha çok roguelike oluyor yani.
nehirleri kazıp kendine göl yapabiliyorsun mesela.

roguelike olarak recettear var gene. mağaza işletiyoruz, aynı zamanda quest gibi gidip dungeon crawling yapabiliyoruz. ilginç bir oyun.

kayda değer tüm oyunlar text interface değil yani.

hardcore olması için illa 70lerin grafiklerinde olması da gerekmiyor ayrıca.

rasgele yaratılan dungeonlarda dolaştığımız roguelike oyunlar zaten piyasada pek fazla yok.
birileri yeni roguelike çıkarttığında da "olmamış, illa ASCII grafik isterim" diye tutturmaya gerek yok diye düşünüyorum.
bu yüzden DOD'u destekliyorum ben :)
Mesaj tarihi:
bu arada
http://en.wikipedia.org/wiki/Chronology_of_roguelike_video_games
bu listede gözüme pokemon dungeon, din's curse, izuna, dark chronicle, falcons eye, nightmare of druaga çarptı. gene randomly generated dungeonları varmış.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Şimdi bu dediğim Ivan'ı oynuyordum. 10. dakikada karakterimin kolu koptu, kolu çantama atıp iyileştirecek bir şey aramaya başladım ama 10 dakika daha geçince sağlam kolum örümcek ağlarına takıldı, kurtulamadım, açlıktan kolumu yemek zorunda kaldım, zehirledi kendi kolum beni, öldüm.

Bu Dredmor da böyle şeyler görmedim.
Mesaj tarihi:
promethean, staves, magic training, blood mage, ley walker, mathemagic ve fleshsmithing ile easy mode oldu oyun. meatshield+friendly wyrm+fireball kombosuyla 1 dk'da monster zoolar temizleniyormuş.
  • 2 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...