Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Japonya'da hızlı tren projesi


liberal

Öne çıkan mesajlar

http://shiftdelete.net/japonlardan-super-tren-projesi-30391.html

said:
Saatte 500 km Hız

Japonya'nın iki büyük şehri olan Tokyo ve Osaka arasındaki 515 km'lik yol mevcut süper hızlı tren sistemiyle 2 saat 25 dakikada aşılabiliyor.

Japonlar için bu süre biraz fazla gelmiş olacak ki ülkenin en büyük iki şehri arasındaki bu mesafeyi daha kısa sürede aşacak bir tren için çalışmaya başladılar.

Tokyo ile Osaka arasındaki mevcut trenin yolculuğu yaklaşık 2,5 saat sürüyor

Hükümetin onayını alan ve inşasına başlanan yeni tren yolu ve süper hızlı tren ile iki şehir arasındaki yolculuğun yaklaşık 1 saate indirilmesi hedefleniyor.

2045 yılında tamamlanması planlanan projenin toplam maliyeti ise yaklaşık 112 milyar dolar olacak. İlk olarak 1970 yılında dile getirilen bu proje, inanılmaz maliyeti nedeniyle ertelenmişti. Maliyetin bu kadar yüksek olmasının sebepleri arasında, tren yolu için birçok tünel açılacak olması da gösteriliyor.


japon 40 sene sonraya plan yapadursun, türk dediğin seçimi kurtardımı tamamdır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bozuk said:

depremden sonra her yer dümdüz olduğu için üzerine rayı döşeyivermişler


büyük bi kısmı tünellerden geçicek, çevreye zararı olmayacak. 2dk da "arkadaşlarla düşündük de.. lan aslında daha hızlı bi tren çok iyi olurdu be" tarzı ortaya çıkmış projeler değil yani bunlar. makinenin vakumlu tünellerde 1000km/h yapıcak prototipleri bile geliştiriliyor. denemeler 2sene sonra yapılacak olması lazım.


ben de bu yaklaşımlarına bayılıyorum doğrusu. oldu bittici değil, falan fistan mezunu ahmet abi istedi yapalımcı değil, gerekeni ölçüp, biçip, değerlendirerek, uzun süre düşünerek karar almaları gerçekten muhteşem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adam bunu yaparken kaçta patent alıcak projede çalışan şirketler, allah bilir. patent üstünden para kazanacak daha proje devreye girmeden. devlet değil ama şirket gelişecek. su isveçte mi ne dağ deliyorlar ya, orada bi sürü teknolojinin patentlendiğinden bahsediyordu bi makale. alt tarafı tünel kazıyor bile diyebiliriz dışarıdan bakan birisi olarak.

bizdeki gibi teknik olayı yabancı şirkete ver gibi bi durum yok adamlarda nihayetinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2.48m$ harcıyacaksın senelik gibi bişi çıkıyor. tabii bunun ne kadarı neye harcanıyor? bilemeyiz, doğru mu bu yazılan sayı? onu da bilemeyiz.

yine de teknoloji için iyi bir adım olacaktır.

bir de şunu düşünün. adamların nüfusu o tarihte ne olacak ve ne kadarlık bir ulaşım kapasitesi gelişecek?

eğer üç bölge arasında gerçekten uçakla taşınması durumunda kaosa sebep olacak kadar bi ulaşım yoğunluğu olacaksa makul bir çözüm olabilir. adamların nüfusu da efsanevi nihayetinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Red said:

hali hazırda ztn 2 saate indirmişin.1 saat daha indirmek için 112 milyar dolar

bu adamlar bunu yaptıgında 2045te ışınlanma gelmiş olur hızlı tren eskimiş tekoloji olarak kalır haha


zatem adamlar bunu da hesaba katıyorlardır mutlaka. biz 1 saate indirecez diye 40 yıllık bi projeye başlayalım diyorlar. ama eminim 20 yıl sonra yaptıkları tren rayında gidebilecek ve iki şehir arasını 35dk ya indirecek kadar hızlı giden ayrı bi teknoloji de çıkartırlar. ve 40 sebe sonra o tren rayları bittiğinde iki şehir arası 1 saat değil 15dk olursa hiç şaşırmam.

dağların içindeki bazı uzun tünelleri vakumlu ve treni de manyetik güçle sürtünmesiz hareket een tren yaparlarsa yolun yarısını sürtünmesiz ortamda 1000 küsür km hızla gidebilir tren.

adamlar 1 saate indirecez diye işe başlayıp, 40 sene yol belki yaptığımız yol üstünde ışınlama yaparız du bakalım diye devam ediyolar. mühendislik mantığı bu işte ne güzel ya ^^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
demiryoluna keşke şu kadar önem verilse burada da.


DP ile başlayan "demiryolu kominik devlet işidir" mantığı sebebiyle yavaş gelişmiş olabilir. özel şirketler genelde karayolu kullandığı için sanırım ağırlıklı olarak kara yollarına yatırım yapılmış. ha gerçi o da oldukça önemli bir mevzu bu kadar dağlık bir ülkede karayolu möhim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...