liberal Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 http://shiftdelete.net/japonlardan-super-tren-projesi-30391.html said: Saatte 500 km Hız Japonya'nın iki büyük şehri olan Tokyo ve Osaka arasındaki 515 km'lik yol mevcut süper hızlı tren sistemiyle 2 saat 25 dakikada aşılabiliyor. Japonlar için bu süre biraz fazla gelmiş olacak ki ülkenin en büyük iki şehri arasındaki bu mesafeyi daha kısa sürede aşacak bir tren için çalışmaya başladılar. Tokyo ile Osaka arasındaki mevcut trenin yolculuğu yaklaşık 2,5 saat sürüyor Hükümetin onayını alan ve inşasına başlanan yeni tren yolu ve süper hızlı tren ile iki şehir arasındaki yolculuğun yaklaşık 1 saate indirilmesi hedefleniyor. 2045 yılında tamamlanması planlanan projenin toplam maliyeti ise yaklaşık 112 milyar dolar olacak. İlk olarak 1970 yılında dile getirilen bu proje, inanılmaz maliyeti nedeniyle ertelenmişti. Maliyetin bu kadar yüksek olmasının sebepleri arasında, tren yolu için birçok tünel açılacak olması da gösteriliyor. japon 40 sene sonraya plan yapadursun, türk dediğin seçimi kurtardımı tamamdır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Adamlar dümdüz yol yapmışlar, dağ falan dinlememiş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
bozuk Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 depremden sonra her yer dümdüz olduğu için üzerine rayı döşeyivermişler Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 bayılıyorum bu adamlara ben Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tron Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 şuda iyiymiş http://shiftdelete.net/16-saat-konusmaya-polis-dur-dedi-29484.html# Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 bozuk said: depremden sonra her yer dümdüz olduğu için üzerine rayı döşeyivermişler büyük bi kısmı tünellerden geçicek, çevreye zararı olmayacak. 2dk da "arkadaşlarla düşündük de.. lan aslında daha hızlı bi tren çok iyi olurdu be" tarzı ortaya çıkmış projeler değil yani bunlar. makinenin vakumlu tünellerde 1000km/h yapıcak prototipleri bile geliştiriliyor. denemeler 2sene sonra yapılacak olması lazım. ben de bu yaklaşımlarına bayılıyorum doğrusu. oldu bittici değil, falan fistan mezunu ahmet abi istedi yapalımcı değil, gerekeni ölçüp, biçip, değerlendirerek, uzun süre düşünerek karar almaları gerçekten muhteşem. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Qualance Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 olması gereken zaten üzerinde düşünüp tartışıp her yönü ile inceleyip başlmak. Tabi bizim memlekete göre abes geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 112 milyar dolar çeviri hatası falan mı diye baktım ama hayır doğruymuş. adamlar 112 milyar dolar harcayacak bu işte oyhş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 dasaaa said: ben de bu yaklaşımlarına bayılıyorum doğrusu. oldu bittici değil, falan fistan mezunu ahmet abi istedi yapalımcı değil, gerekeni ölçüp, biçip, değerlendirerek, uzun süre düşünerek karar almaları gerçekten muhteşem. adamlarin ruhu muhendis. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 biz de kanal açacağımıza hızlı tren teknolojimizi falan geliştirsek keşke Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Joker Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 liberal said: japon 40 sene sonraya plan yapadursun, türk dediğin seçimi kurtardımı tamamdır. http://forum.paticik.com/read.php?13,5662120,page=1 http://www.encyclopediadramatica.ch/images/6/6c/Trollface.gif Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Red Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 hali hazırda ztn 2 saate indirmişin.1 saat daha indirmek için 112 milyar dolar bu adamlar bunu yaptıgında 2045te ışınlanma gelmiş olur hızlı tren eskimiş tekoloji olarak kalır haha Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 adam bunu yaparken kaçta patent alıcak projede çalışan şirketler, allah bilir. patent üstünden para kazanacak daha proje devreye girmeden. devlet değil ama şirket gelişecek. su isveçte mi ne dağ deliyorlar ya, orada bi sürü teknolojinin patentlendiğinden bahsediyordu bi makale. alt tarafı tünel kazıyor bile diyebiliriz dışarıdan bakan birisi olarak. bizdeki gibi teknik olayı yabancı şirkete ver gibi bi durum yok adamlarda nihayetinde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 kimi hızlı tren yapar kimi kuş evi işte Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Yani tabi dediğin gibi bir taşla iki kuş olabilir de başka konularda çalışarak da yapabilirsin bunu, çok daha önemli konularda. o nedenle şaşırtıcı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 japonların işi zor full sarp kayalık artı deprem tehlikesi. Tr de daha kolay uygulanabilir daha düşük maliyet ve daha kısa sürede ancak 250 ile giden hızlıyı bile yıllardır bitirmeye ugrasıyorlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 2.48m$ harcıyacaksın senelik gibi bişi çıkıyor. tabii bunun ne kadarı neye harcanıyor? bilemeyiz, doğru mu bu yazılan sayı? onu da bilemeyiz. yine de teknoloji için iyi bir adım olacaktır. bir de şunu düşünün. adamların nüfusu o tarihte ne olacak ve ne kadarlık bir ulaşım kapasitesi gelişecek? eğer üç bölge arasında gerçekten uçakla taşınması durumunda kaosa sebep olacak kadar bi ulaşım yoğunluğu olacaksa makul bir çözüm olabilir. adamların nüfusu da efsanevi nihayetinde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
TantoLaVita Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 acaba onlarda haber bültenlernde bzm 2023 kanalımızı görünce böle forum sitelerinde paylaşıp vayy türklere bak neler yapmayı planlıyorlar diyolarmıdır acaba Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 "umarım capon şirketlerine de iş verirler de daha çok pirinç yeriz" diyorlarmış Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonmax Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Red said: hali hazırda ztn 2 saate indirmişin.1 saat daha indirmek için 112 milyar dolar bu adamlar bunu yaptıgında 2045te ışınlanma gelmiş olur hızlı tren eskimiş tekoloji olarak kalır haha zatem adamlar bunu da hesaba katıyorlardır mutlaka. biz 1 saate indirecez diye 40 yıllık bi projeye başlayalım diyorlar. ama eminim 20 yıl sonra yaptıkları tren rayında gidebilecek ve iki şehir arasını 35dk ya indirecek kadar hızlı giden ayrı bi teknoloji de çıkartırlar. ve 40 sebe sonra o tren rayları bittiğinde iki şehir arası 1 saat değil 15dk olursa hiç şaşırmam. dağların içindeki bazı uzun tünelleri vakumlu ve treni de manyetik güçle sürtünmesiz hareket een tren yaparlarsa yolun yarısını sürtünmesiz ortamda 1000 küsür km hızla gidebilir tren. adamlar 1 saate indirecez diye işe başlayıp, 40 sene yol belki yaptığımız yol üstünde ışınlama yaparız du bakalım diye devam ediyolar. mühendislik mantığı bu işte ne güzel ya ^^ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 26, 2011 acil durum kolunu çekti mi biri iyi ci yenir. (:P) şaka bir yana muazzam bir proje, demiryoluna keşke şu kadar önem verilse burada da. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deniz88 Mesaj tarihi: Haziran 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 27, 2011 Saatte 500 km hızla gidecek tren herhalde pahalı olur. Bu japonlar boş durmuyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 27, 2011 Sam said: demiryoluna keşke şu kadar önem verilse burada da. DP ile başlayan "demiryolu kominik devlet işidir" mantığı sebebiyle yavaş gelişmiş olabilir. özel şirketler genelde karayolu kullandığı için sanırım ağırlıklı olarak kara yollarına yatırım yapılmış. ha gerçi o da oldukça önemli bir mevzu bu kadar dağlık bir ülkede karayolu möhim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BabacumMostors Mesaj tarihi: Haziran 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 27, 2011 abi elin kıçı kırık çini 6 dağ arrdı ardına delebiliyorken biz ağlayalım halimize onlar 20 sene önce nereyedyi biz neredeydik.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Haziran 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 27, 2011 Krediyi nerden bulursan onların istediği yatırımı yaparsın. Senelerce bu yüzden tren yerine karayolu taşımacılığı desteklendi amerikan ve avrupa kredileri yüzünden. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar