Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Büyük uçağın dönmesi problem oluyor!


ShadowFax

Öne çıkan mesajlar

neyi tartışıyorum abicim gıkımı çıkarmamışım =)

1- Eski teknik kadrosu benim kafam değil, Viktor kafası. 777 teknikeri olman için ,2002'den beri şirkette çalışman yetmez. Sizin kadrolardan adamlar yani. O yüzden Viktorcum, uçak nedir? Tipi nedir falan bilgi sahibi ol, sonra konuşmayı deneyebiliriz.


2- Prosedürü bilmiyorum. Yorum yapamam. Ama şöyle söyliyeyim, bizim kaptanlarımız daha tecrübevari fikirlere sahiptirler. Yabancılar daha prosedürcüdür.

Örnek: Bir Rostov pisti gözönüne alalım. Pist buzla kaplı olsun. Fren mesafesi çok yüksek verilsin kule tarafından.

Türk kaptanla Kule tarafından geçen diyalog şöyle olur:

- TK 413 TCJFG request for landing

-Fren mesafesi verilir, iniş mesafesi şöyle falan. Yapamayacaksınız sizi şuraya divert etcez vs.

- İniş yapanlar var mı?

- Aeroflot

- Final approach


Yabancı kaptan olsa, iniş alacaklarda Lufthansa ya da British varsa, ve onlar inmemişse, sormaz divertünü direk eder.

gibi gibi gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi bir kabin memuru olarak şöyle bir yorum yapmak istedim,

Teknik arkadaş ısrar etmiş, koku kalmayacak vs.
Eğitimde verilen bir durum var, kabin memuru o kokuyu aldıysa, koku da devam ediyorsa, ineceksin arkadaş.

Niye diyeceksin, adam sigorta çek diyor, koku kalmayacak diyor.
İyi de, bize verilen eğitimde o BALTAYI BOŞUNA ÖĞRETMİYOLAR.
Kabin duvarı arkasında ve özellikle büyük uçak olduğu için(ki uçak büyük ihtimalle 777) alanlar büyük, yangın duvar arkasında olabilir ve o uçak NYC ye inene kadar cayır cayır yanabilir de.
Çünkü özellikle oversea uçuşlarda, uçuş uzadıkça ısınan sistemler(klima, tuvalet sifon sistemi vs) sorun çıkarmaya müsait oluyor.

Kaptan BENCE doğru yapmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim duyduğum kadarıyla teknikler bu yabancı pilotlardan sıkıntılı biraz, adamlar inanılmaz prosedürcü yukarda arkadaşın dedeği gibi en ufak bişiyde hemen dönelim hemen inelim bu uçak fenalarda gibi durumları varmış. Teknikte bunları bildiği için ya bişi olmaz, ben burdan izliyorum ve hissediyorum bişi yok tavırlarında.
Bu olayda tabiki kaptan doğru olanı yaptı, yanık kokusu şakaya alıncak bişi değil, özellikle okyanus ötesi uçan kuşlarda. Bknz; SwissAir flight 111, MD-11.

Bir kaç ay önce Iststatus'ta uzakdoğuya giden bir THY A330 telsiz konuşmalarını dinlemiştim. Landing gearla ilgili bir sıkıntı vardı, kapanmıyordu. Teknikle Türk kaptan gayet güzel muhabbet ettiler, sigortalarla oynayıp durumu düzelttiler ve yoluna sağ sağlim devam etti. Hatta teknikin son yorumu şöyleydi; A330'larda bu yeni keşfettiğimiz bir problem, çözümüde biz bulduk, Airbus'ı da bilgilendireceğiz bu konuda.
İlginç baya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fixmen said:

Suark said:

thy ye neden zarar versın kı bu
aslında boyle bır durumda hemen yene ınıdırılıp, yolcular hemencecik başka uçağa aktarılıp ( veya otele ) durum guzel bır sekılde kotarılabilir


Her türlü bi defa maliyet girdisi var. Sonra bir de reputation eksisi var işin.


Dönmeyip yanarsa daha büyük reputation eksisi olur yalnız.

Bu tarz çekişmeler normaldir. Teknikerler/teknisyenler/mühendisler genelde konu mekanik/elektronik şeyler olduğunda kendileri bir şekilde üstesinden gelebilecekleri için karşılarındakinin de üstesinden gelebileceğini düşünürler ve rahattırlar. İçindeki yolcuyu, firmanın ününü, olası sonuçlarını falan düşünmemiştir adam. Orada bunu düşünmesi gereken pilot, çünkü o insanların sorumlulukları pilotta.

Pilot da doğru kararı vermiş, güvenlik>kar 'dır çünkü böyle sektörlerde. Bir kaç uçak düştükten ya da tehlike atlattıktan sonra çok daha büyük zarara girer firma.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pasta said:

teknisyenin iplik teorisi vardır belki.
bilim dünyasındaki yerini bilmiyoruz sonuçta.


ahahah belki teknisyenin sağlık bakanımız gibi termometrenin rektuma kaç santim sokulması gerektiğine dair önemli teorileri vardır

http://medicine.inonu.edu.tr/tfdergi/index.php/public/article/view/323
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...