barbu Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 hayır abi. ne işim var. okuyom ben ya. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Red Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 kabloyu sen mi yaktın söyle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 kesin yakmış.. bu kadar ses çıkartması buna işaret ediyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Saeros Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 barbu said: ya balonun banlanmasını talep ediyorum. benimle karıştırıyor sonra millet. bana yazık o gene iyi yav, sacros diye bi ajan var forumda ikiz gibiyiz lol Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
barbu Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 ya balon bi de sanırım tartışıyor insanlarla. sonra ben damgalanıcam. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 neyi tartışıyorum abicim gıkımı çıkarmamışım =) 1- Eski teknik kadrosu benim kafam değil, Viktor kafası. 777 teknikeri olman için ,2002'den beri şirkette çalışman yetmez. Sizin kadrolardan adamlar yani. O yüzden Viktorcum, uçak nedir? Tipi nedir falan bilgi sahibi ol, sonra konuşmayı deneyebiliriz. 2- Prosedürü bilmiyorum. Yorum yapamam. Ama şöyle söyliyeyim, bizim kaptanlarımız daha tecrübevari fikirlere sahiptirler. Yabancılar daha prosedürcüdür. Örnek: Bir Rostov pisti gözönüne alalım. Pist buzla kaplı olsun. Fren mesafesi çok yüksek verilsin kule tarafından. Türk kaptanla Kule tarafından geçen diyalog şöyle olur: - TK 413 TCJFG request for landing -Fren mesafesi verilir, iniş mesafesi şöyle falan. Yapamayacaksınız sizi şuraya divert etcez vs. - İniş yapanlar var mı? - Aeroflot - Final approach Yabancı kaptan olsa, iniş alacaklarda Lufthansa ya da British varsa, ve onlar inmemişse, sormaz divertünü direk eder. gibi gibi gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Şimdi bir kabin memuru olarak şöyle bir yorum yapmak istedim, Teknik arkadaş ısrar etmiş, koku kalmayacak vs. Eğitimde verilen bir durum var, kabin memuru o kokuyu aldıysa, koku da devam ediyorsa, ineceksin arkadaş. Niye diyeceksin, adam sigorta çek diyor, koku kalmayacak diyor. İyi de, bize verilen eğitimde o BALTAYI BOŞUNA ÖĞRETMİYOLAR. Kabin duvarı arkasında ve özellikle büyük uçak olduğu için(ki uçak büyük ihtimalle 777) alanlar büyük, yangın duvar arkasında olabilir ve o uçak NYC ye inene kadar cayır cayır yanabilir de. Çünkü özellikle oversea uçuşlarda, uçuş uzadıkça ısınan sistemler(klima, tuvalet sifon sistemi vs) sorun çıkarmaya müsait oluyor. Kaptan BENCE doğru yapmış. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fixmen Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Benim duyduğum kadarıyla teknikler bu yabancı pilotlardan sıkıntılı biraz, adamlar inanılmaz prosedürcü yukarda arkadaşın dedeği gibi en ufak bişiyde hemen dönelim hemen inelim bu uçak fenalarda gibi durumları varmış. Teknikte bunları bildiği için ya bişi olmaz, ben burdan izliyorum ve hissediyorum bişi yok tavırlarında. Bu olayda tabiki kaptan doğru olanı yaptı, yanık kokusu şakaya alıncak bişi değil, özellikle okyanus ötesi uçan kuşlarda. Bknz; SwissAir flight 111, MD-11. Bir kaç ay önce Iststatus'ta uzakdoğuya giden bir THY A330 telsiz konuşmalarını dinlemiştim. Landing gearla ilgili bir sıkıntı vardı, kapanmıyordu. Teknikle Türk kaptan gayet güzel muhabbet ettiler, sigortalarla oynayıp durumu düzelttiler ve yoluna sağ sağlim devam etti. Hatta teknikin son yorumu şöyleydi; A330'larda bu yeni keşfettiğimiz bir problem, çözümüde biz bulduk, Airbus'ı da bilgilendireceğiz bu konuda. İlginç baya. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tyrannus Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 ben uçak mühendisiyim delirtmeyin beni Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Gerçi boeinging 737lerin başından beri yanan kabloyu söndüren bi sistemi vardı. Tututşunca böyle kıvılcım gibi bişey çıkıyor söndürüyor. Eğitimde videosunu görmüştük ama, o içerdeki yalıtım malzemesi fena. Cayır cayır yanıyor... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Tyrannus said: ben uçak mühendisiyim delirtmeyin beni faydali bisey yap lan o zaman, ben muhendisim demekten baska bisey yapmiyosun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 pilot inecem dedikten sonra teknikler ne yapsa bos. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 teknikerin azina vurur ucagi pilot. thyde neden yabanci pilot var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 turk pilot acıgı var cunku okuzler gibi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 hadi yav, o ise mi gireydik. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 gireceğ idim ben. basvuruyu yaptım, on gorusme icin cagırdılar. tr'de olmadıgımdan katılamadım. simdi belki de pilottum lan. vay anasını ya :'( thy icin hala sans var da. zorlamak lazım. ozellerden de alabiliyosun egitimi ama 50k euro istiyolar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 thy ye neden zarar versın kı bu aslında boyle bır durumda hemen yene ınıdırılıp, yolcular hemencecik başka uçağa aktarılıp ( veya otele ) durum guzel bır sekılde kotarılabilir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 OCC'miz yalnız deli etmiş kaptanımızı sağolsun. JJH'di di mi? Bugün tekniğe bakıp uçağın hangarda olup olmadığını söylerim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fixmen Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Suark said: thy ye neden zarar versın kı bu aslında boyle bır durumda hemen yene ınıdırılıp, yolcular hemencecik başka uçağa aktarılıp ( veya otele ) durum guzel bır sekılde kotarılabilir Her türlü bi defa maliyet girdisi var. Sonra bir de reputation eksisi var işin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tyrannus Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 aquila said: Tyrannus said: ben uçak mühendisiyim delirtmeyin beni faydali bisey yap lan o zaman, ben muhendisim demekten baska bisey yapmiyosun. iyi böyle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Tyrannus said: ben uçak mühendisiyim delirtmeyin beni Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 fixmen said: Suark said: thy ye neden zarar versın kı bu aslında boyle bır durumda hemen yene ınıdırılıp, yolcular hemencecik başka uçağa aktarılıp ( veya otele ) durum guzel bır sekılde kotarılabilir Her türlü bi defa maliyet girdisi var. Sonra bir de reputation eksisi var işin. Dönmeyip yanarsa daha büyük reputation eksisi olur yalnız. Bu tarz çekişmeler normaldir. Teknikerler/teknisyenler/mühendisler genelde konu mekanik/elektronik şeyler olduğunda kendileri bir şekilde üstesinden gelebilecekleri için karşılarındakinin de üstesinden gelebileceğini düşünürler ve rahattırlar. İçindeki yolcuyu, firmanın ününü, olası sonuçlarını falan düşünmemiştir adam. Orada bunu düşünmesi gereken pilot, çünkü o insanların sorumlulukları pilotta. Pilot da doğru kararı vermiş, güvenlik>kar 'dır çünkü böyle sektörlerde. Bir kaç uçak düştükten ya da tehlike atlattıktan sonra çok daha büyük zarara girer firma. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 mühendis işte. "ben onu hallederm arkaaş o kadar, kimse bana uçağı geri döndürdü dedirtemeZ'''21 "şey yapmıi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Pasta said: teknisyenin iplik teorisi vardır belki. bilim dünyasındaki yerini bilmiyoruz sonuçta. ahahah belki teknisyenin sağlık bakanımız gibi termometrenin rektuma kaç santim sokulması gerektiğine dair önemli teorileri vardır http://medicine.inonu.edu.tr/tfdergi/index.php/public/article/view/323 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 28, 2011 AHAHAHHAHAHAHA AHAHAHHA AHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHA BUNU SAĞA SOLA YAYMALIYIM Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar