Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dragon Age: Inquisition


Innuendo

Öne çıkan mesajlar

EA oyunlarını alacak kitle belli, bu forumda bile bir sürü insan var simcityde gördük. Yine deli gibi satacaktır, AKPnin birinci parti çıkması gibi bir olay.

Alternatif olarak Divinity, PoE gibi oyunlara yatırım yapıp keyfini sürebilirsiniz.

http://img.photobucket.com/albums/v616/axedice/pati/masterrace2_zps1bc052ff.png
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

DLCye guveniyor adamlar zaten, ama SimCity'de ki attiklari yalanlardan farksiz ilerliyor EA..

Sims4 un oyun motoru o kadar yeniliklerle doluymus ki, havuz, bebek, gibi eskiden var olan seyleri koyamamislar..2 yil onceye kadar Sims4 mmo tadinda online olacakken sil bastan girismisler falan..

Sims4, BF-Hardline, DA:I, hepsi sonbaharda cikiyor. Ciddiyim semsiyeleri hazir tutun.

http://i.imgur.com/jQyEEeU.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Darksun said:

O kadar taklit oyun vs çıkıyor 1 allahın kulu şu DA:origins e benzer birşey çıkartamıyor mu be.


sorun şurda, crpg oyunlar satmıyor, ama en dandik arpg bile su aralar popular olan 4-5 crpg nin toplamı kadar satıyor minimum, (kickstarter + 10x satış diyelim). gerçek bu. DA3 veya witcher 3 satışlarına bakın çıkınca eğer söylerlerse; shadowrun, divinity, wasteland etc hepsinin toplamından çok olacak satışı 1 tanesinin bile.

japonyada bile 23422342 tane crpg çıkıyor ayda, ama bi monster hunter etmiyor satışlarda hiçbirinin toplamı.

dolayısı ile büyük şirketler için 200k satış rakamı karlı yada mantıklı değil, masrafını zor çıkarıyorsun oda belki. çoğu oyunda 1 milyon (full price ile) altı zarar bile sayılır hatta büyük yapımlar için, çalışanlarına maaş veremedikten sonra isterse bg 3 olsun sdf.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

DA:Origins in bütün iyi yanları baldur benzeriydi, Eternity geliyor şimdi ona benzeyen.

Ha gidip bu oyunu alma kalitesini gösterirseniz ileride de böyle güzel kaliteli bioware yapımlarıyla karşılaşırsınız. Ne kadar ekmek o kadar köfte dünyası.


Adamlar onla bayağı uğraşmıştı, her class ın hatta her race in kendine ait başlama hikayesi vardı. Noble Dwarf Warrior seçip prenslerden biri başlıyordunuz, soylularla arenada kapışıp şampiyon felan oluyordunuz sonra pislikler dönüyor en sonunda hikaye ortak mekana bağlanıyordu sonra devam ediyordunuz.

Dwarf thief başlayınca farelerin cirit attığı slumda başlatıyordu, sefil hayatınızı sürdürürken dönen olaylarla yukarıdaki noble arenada buluyordunuz, sizin ne mal olduğunuzu anca şampiyon olup kaskı çıkarttığınızdan anlıyorlar yine hikaye dönüp dolaşıp ortak mekana atıyordu.

Noble Human warrior açınca mesela asilzade bir ailenin çocuğu olarak kendi mekanınızda başlıyordunuz. Babanızın arkasından çevirilen entrikalar vs derken yine ortak mekana bağlanıyordu. İlginç tarafı male seçince oyun sonu kral olma, female seçince kraliçe olabilme şansı veriyordu hikaye. 2h kullanan female noble warrior um Alister ın karısı olarak kraliçe bitirdi hikayeyi. Expansion da askerler sizi görünce 'my queen' vs diye eğilip selam veriyorlardı, sizinle oyuna başlayan yanınızdaki elamanda ona göre queen diye hitap ederek savunuyordu mesela.

Şehirdeki elfleri seçince mesela kendi halinizde yoksulluk içinde yaşarken, düğününüzü basan tipler ile hikaye devam ediyordu mesela. Female iseniz sizide 2-3 tiple beraber kaçırıyorlardı , ellerinden kurtulup kaçmaya çalışıyordunuz. Male ise mekanı basıp kurtarmaya çalışıyordu mesela.

Tamam bunlardan sonra ortak bir plot a bağlanıyor hikaye , çok da başkalaşmıyor belki ama bu bile oyun derinliği için çok güzel bir olaydı bence.

Şimdi bu söylediklerimden nereden nereye geldi ona bakalım, DA2 de anneniz ve 2 kardeşinizle başlayıp kurtulmaya çalışıyordunuz. Dişi karakter seçmişseniz kız kardeşiniz geberiyor, erkek ise erkek olan geberiyor. Bu kadar...

İlk oyunda ki derinlikle 2. sine bakarmısınız? Bu ne şimdi. Hikayede ne yaparsan yap en ufak değişiklik bile yok mesela (hani kraliçe bitirme tarzı ekstra ayrıntılar). Oyun nereden nereye gelmiş, sırf hikaye olarak bile karışılaştırılamaz halde. Oynanışı geçtim bare ilk oyuna burası benzeseydi ayıp ya. Class seçimlerinin hikayeye 0 etkisi var hatta. :)

Şimdi 3. oyunda da buna benzer birşeyle kesin uğraşmamışlardır, female/male seç, class seç tamam bitti. Bu grafik ve oynanış tarzına + hikaye derinliğine sahip oyun getirebilirlerse harika olur direk ona atlarız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

EA oyunlarını alacak kitle belli, bu forumda bile bir sürü insan var simcityde gördük. Yine deli gibi satacaktır, AKPnin birinci parti çıkması gibi bir olay.

Alternatif olarak Divinity, PoE gibi oyunlara yatırım yapıp keyfini sürebilirsiniz.

http://img.photobucket.com/albums/v616/axedice/pati/masterrace2_zps1bc052ff.png


bu forumda bile demen cok komik olmus, patide oyundan anlayan 3-5 kisi var zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

sorun şurda, crpg oyunlar satmıyor, ama en dandik arpg bile su aralar popular olan 4-5 crpg nin toplamı kadar satıyor minimum, (kickstarter + 10x satış diyelim). gerçek bu. DA3 veya witcher 3 satışlarına bakın çıkınca eğer söylerlerse; shadowrun, divinity, wasteland etc hepsinin toplamından çok olacak satışı 1 tanesinin bile.

japonyada bile 23422342 tane crpg çıkıyor ayda, ama bi monster hunter etmiyor satışlarda hiçbirinin toplamı.

dolayısı ile büyük şirketler için 200k satış rakamı karlı yada mantıklı değil, masrafını zor çıkarıyorsun oda belki. çoğu oyunda 1 milyon (full price ile) altı zarar bile sayılır hatta büyük yapımlar için, çalışanlarına maaş veremedikten sonra isterse bg 3 olsun sdf.


Boktan oyun yapmanın bahanesi çok. Öyle satmıyorsa şöyle izometrik kamera, şöyle planlama aşaması diye rpg yapıyoruz ayağı çekmeden "biz böyle çok satacak aksiyonlu bir şey yapıyoruz" dersin. İnsanlar ne geleceğini doğru düzgün anlamış olur.

"Simslerin hayatından toddler aşamasını çıkardık ama teknolojimiz var dlc ile ekleyecez" denmesinin,

simcity gibi 1 saatten öte oynanınca bozuk olduğu anlaşılan bir oyunun reviewler iyi gelsin diye 1 saatlik oynama sınırıyla inceletilmesinin,

Dragon age'in ilk videolarında "artık giydiğiniz eşyaları karakterinizin üzerinizde görebileceksiniz" diye 20 sene önceki yenilikleri habermiş gibi kakalamaya çalışılmasının,

hangi türün ne kadar sattığı ile uzaktan yakından en ufak bir alakası yok. Bütün bunlar iş yapısının insanları dolandırmak üzerine kurulmasıyla ilişkili.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

aksiyonlu bir şey


arpg işte yaptıkları zaten zdfs, bkz witcher yada dragon age yada Koa yada diğer 2342 tane oyun hepsi arpg, bunların hiçbiri crpg olsa şu an satmış oldukları kadar satmazdı devamıda gelmezdi muhtemelen lol, olsaydı 15 sene önceki altın çağında olurdu bu olay, şu an izometrik bg 8 fallout 7 oynuyoduk hala.

oyunların crpgden uzaklaşıp bu tarz olmasının tek sebebi satış rakamı başka birşey değil :p

o yüzden şu aralar çıkan bütün crpgleri yapanlar ufak firmalar, zamanında fallout bg etc yapanlar gibi aynen.

mesela zamanında interplayi batıran süreci başlatan adamlar şu an shadow of mordor u yapıyor, kazara iyi olursa gene herkes alıcak millet bakmadan eheh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

farklı ülkelerde geçtiği için aslında o şekilde yapmak daha mantıklı gibi, skyrimde de 10bin tane yer var instanced olan sonuçta. önemli olan bi zone a girince onun içinde instanced yerler olcak mı, çok yoksa eğer oda mini open-world sayılır :p

burda 10 zone var işte toplam kaç farklı ülke var emin değilim en az 3-4 olması lazım.

ha ama harita büyük baya ona lafım yok asd ilk 2 oyunun tümü bunun sadece 2 zoneuna sığıyor, tüm zonelar eşit olmasa bile bayaaa çok yer ediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

Darksun said:

O kadar taklit oyun vs çıkıyor 1 allahın kulu şu DA:origins e benzer birşey çıkartamıyor mu be.


sorun şurda, crpg oyunlar satmıyor, ama en dandik arpg bile su aralar popular olan 4-5 crpg nin toplamı kadar satıyor minimum, (kickstarter + 10x satış diyelim). gerçek bu. DA3 veya witcher 3 satışlarına bakın çıkınca eğer söylerlerse; shadowrun, divinity, wasteland etc hepsinin toplamından çok olacak satışı 1 tanesinin bile.

japonyada bile 23422342 tane crpg çıkıyor ayda, ama bi monster hunter etmiyor satışlarda hiçbirinin toplamı.

dolayısı ile büyük şirketler için 200k satış rakamı karlı yada mantıklı değil, masrafını zor çıkarıyorsun oda belki. çoğu oyunda 1 milyon (full price ile) altı zarar bile sayılır hatta büyük yapımlar için, çalışanlarına maaş veremedikten sonra isterse bg 3 olsun sdf.


işte bu yüzden kickstarter ilaç niyetine sahip çıkılması gereken bir olgu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...