Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Motor sevdalıları için v2.0 (+Motosiklet olayına yeni girmece)


import

Öne çıkan mesajlar

aktiftablet said:


Öğrenilecek en önemli şey, okuyarak tavsiye dinleyerek vs pek bişey öğrenilmediği, yaşayarak öğreniyorsun.

Ek masraf olarak uluslararası ehliyet (bu sadece çıkarken soruluyor) ve yeşilkart denen sigorta (bu her sınır geçişinde soruluyor) var. Benzin ise heryerde TRden ucuz.

En önemlisi, yağmurlukları en kolay ulaşılabilir yere koymak lazım :D. Ve güvenilir motorlarla çıkın yola, japon motorlarla aynı fiyata satılan hyosungun dağılan devirdaim pompasını açtığımızda çin malından kalite olarak pek farklı olmadığını gördük.

Benim kawasaki'm ise sağolsun tık bile demedi, yeri geldi sonuna kadar zorladık, dağ geçişlerinde redline da solladık 20li 30lu konvoyları. Yeri geldi yağmur altında bir an önce güneşe çıkabilmek için 190-200 yardırdık. Yüksek hızda viraj dönülmüyo dediğim amortisörler, döndürmeyi bilince her türlü slalomu bile yapabildi o hızda.

En beklenmedik olay ise motor sürüşünün hiç yormamasıydı, hatta dinlendiğimiz günler motor sürdüğümüz günlerdi, onun haricinde uyumadık neredeyse, yüzdük , gezdik, gece eğlendik falan.

Vereceğim tek tavsiye hemen çıkın yola. Aynı tempoda gidecilecek bir arkadaş bulun, gerisi yolda hallolur. Biz birkaç gün sonra plan yapmayı bıraktık, kervan yolda düzülür hesabı, anlık olarak istediğimiz şehire gittik, ve her yerde de çok ucuza kalacak yer bulabildik. Ben de yola çıkmadan bir sürü yazı, rehber vs okumuştum ama edinilen tecrübenin milyonda biri etmez hepsini toplasan.

Özetle, çıkın yola, motor sürmeyi seven insan için hiç ama zor değil,
inanın günde 1000km yapmak işten bile değil, ki biz gayet komforsuz spor motorlarla gittik. Çok fazla plan yapmayın, biraz fazladan paranız olsun, açın gazı gidin, en zor kısım istemeye istemeye dönmek, bıraksalar hayatımı yolda geçiririm.




(tu)
altınızdaki motorlar yormaz zaten ya. Bnm duke olsa ilk bin km'de götü başı dağıtırdım herhalde:D, 200cc ile yapılcak iş değil bunlar.

seneye honda şu 500 serisini getirsinde biz de gezelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hah şöyle... :p

Walla kolayca çıkarıp taşınabilen sert çantalar bayağı kolaylık sağlar. Kumaş çanta ile olacak iş değil

Şu makinayı ciddi istiyorum ama 270kg ağırlığı şehir içinde düşündürüyor, 9lt yakıt tüketimi de cabası
http://www.motorcycle-usa.com/PhotoGallerys/VFR1200F_Left_profile.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laorx said:

uk said:

Biraz daha yüksek CC motorlara bakınmaya başladım. Daha var değiştirmeme ama fikir olsun...

Bugün 2 arkadaştan honda cb500x in Şubat gibi geleceğini duydum. Nedir doğruluk payı? Laorx senin dediğin motor da bu mu yoksa?


evt bu, ama honda getirir mi bilemedim.


İki silindir, 48 beygir, 195 kg ağırlığı var. Ben beğendim, çok güçlü değil torkuda makul. nc700 19k fiyatı var bu ne kadar olur acaba.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

Laorx said:

uk said:

Biraz daha yüksek CC motorlara bakınmaya başladım. Daha var değiştirmeme ama fikir olsun...

Bugün 2 arkadaştan honda cb500x in Şubat gibi geleceğini duydum. Nedir doğruluk payı? Laorx senin dediğin motor da bu mu yoksa?


evt bu, ama honda getirir mi bilemedim.


İki silindir, 48 beygir, 195 kg ağırlığı var. Ben beğendim, çok güçlü değil torkuda makul. nc700 19k fiyatı var bu ne kadar olur acaba.


aynı olacağını düşünüyorum ben, 19k yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Law said:

Laorx said:

uk said:

Biraz daha yüksek CC motorlara bakınmaya başladım. Daha var değiştirmeme ama fikir olsun...

Bugün 2 arkadaştan honda cb500x in Şubat gibi geleceğini duydum. Nedir doğruluk payı? Laorx senin dediğin motor da bu mu yoksa?


evt bu, ama honda getirir mi bilemedim.


İki silindir, 48 beygir, 195 kg ağırlığı var. Ben beğendim, çok güçlü değil torkuda makul. nc700 19k fiyatı var bu ne kadar olur acaba.


arkadaşların söylediğine göre 2013 yılında getirmeme nedenleri fiyatının yüksek olmasıymış.

fakat honda 2014 yılı için fiyatlarda güncelleme yapacak ve bu motorun fiyatını düşürecekmiş.

tahmini fiyatı ise 15K-16K civarı olacakmış dediler.

eğer bu fiyatlarda gelirse gerçekten çok satar.

-----

bu arada nc700x ile nc700s arasında 2.5K fark var :S ben aralarında çok fark yok sanıyordum, bu farka değer mi ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

15 k civarı yine fazla ama ne yapalım en azından cebimizden daha az para çıkacak.

498 cc acaba bir alt vergi diliminden yaralanıyor mu ?

Nc700 x aldı bizim bir arakdaş adam kl500 den geçdi ona ve beğenmedi motoru, devir kesici var motorda, zaten honda jazz galiba 1.4 lük bir aracın motorunu ikiye bölüp bu nc700 serisini üretiyor. Gerçi bizimn gibi düşük cc den geçenlere süper bir sürüş sunar orası ayrı.

500 serisi gelirse, x olanından almayı düşünüyorum, uzun yol için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öyle ama nc700 yerine alınabilecek çok daha uygun fiyatlı bir alternatif güzel olur. ben de cb500 ün X modelini sevdim baya.

bu arada vergi hesaplaması için:
https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_HSP_MTV

motosikletler için CC gruplaması şöyle:

100-250 cc => 100 TL
251-650 cc => 200TL
651-1200 cc => 520TL
1200 üzeri => 1250 TL
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 gündür yoldayim. Samsun-safranbolu dunde safranbolu-altinoluk yaptım. Toplamda 1100 km falan cbr250 ile. Sunu anladim ki benim makina uzun yola pek gelmiyor. Yarin sabahtan samsuna yola cikicam ama kara kara düşünüyorum.

Cb500 serisi de bu 2014 de gelecekmis Honda daki arkadasimin demesine göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...