Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Bisiklet seçimi yardım.


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Gerçetken dağda binmeyeceksen dağ bisikleti alma. Dağ bisikletleri daha ağır olurlar ve o ağırlık bisikletten nefret ettirebilir seni. Paran yettiği ölçüde hafif bisiklet almak en iyisi. Bisikletin üzerindeki ekipman zaten doğru orantılı olrak kalitesi artıyo.
Mesaj tarihi:
Birinde 3 lü ayna kol var 100'de, 200de 2 li ayna kol var. Yani sürüş tarzları farklı biri city bike diğeri race.

Ordaki bilgiler yetersiz, yol modelinde sora vites var, vites sistemi farklı fren kolları hem fren hem vites kolu, kendine çekersin fren sola itersin vites değişir. Vitesi daha üst bir teknoloji ondan, Ondan 200 tl fark vardır.

Kadroları aynı, tekerler aynı, fark fren ve vites sisteminden olsa gerek. Yani 200 tl fark ondan.
Mesaj tarihi:
Ben şimdilik 1-2 ay perfomans çalışacağım, yarın hava iyise 6 da kalkıp 30 km lik bir parkuru var onu tamamlamayı düşünüyorum. Hedefim 100-150 km leri devirmek, altyapı var senelerce koşdum bakalım artık haıyrlısı.

Birde kilitli pedallar var, ayakkbı altında özel bir ssitem var tabi pedalıda değiştiiryorsunuz, küçük bir hareketle klik diye oruyor. Avantajı ne daha %20-30 daha az enerji ile pedalı çeisiyorusnuz sadece basma değil arkadai ayak ile çekmede yapıyorsunuz arka bacak kaslaırda işin içibe giriyor böylece, yokuşlarda çıkma daha rahat oluyor.

Ayağı bilekden dışa itincede kurtuluyor ayak pedaladan. Ama tabi bu sistem uzun mesafa yapacaksanız mantıklı ve yol boşsa yoksa trafikde kitle çıkar dur kalk işkence.
Mesaj tarihi:
yav dağ bisikleti alma diyosunuz da. istanbulda da yol bisikleti pek uygun gibi gelmiyo bana. ben mi yanlış düşünüyorum?
bütçeyi de düşürdüm zaten. 700 den yukarı vermek istemiyorum. yol bisikletleri de 700 den pahalı gördüğüm kadarıyla. ...
help me :D
Mesaj tarihi:
Ben bisiklete göre parkur beliriliyorum, ha sen ben her yere girer çıkarım diyorsan o zaman alman pek mantıklı olmaz yol modeli. Yani ulaşım aracı olarak kullanmayacağım, eğlence ve spor amaçlı.
Mesaj tarihi:

bu yarış yada dağ bisikletlerinde öne eğilerek sürmek çok rahatsız. bi aparat var onu takıyosun biraz daha dik duruyosun ama oda rahatsız.

eskilerin polo bisikletleri vardı. acayip komforluydu. aha şu resimdeki işte;



bunun gibi uzun yol bisikletleri var mı? harleyin yol modelleri gibi hız değilde komfora, uzun yol yapmaya yönelik.

Mesaj tarihi:
Evet aerodinamik bir sürüş pozisyonu sudnuğu için konforu pek yok. Ama aldığınız hazdan salyanız aakarken konforu pek umursamıyorsunuz :P.
Mesaj tarihi:
bi kaç saat önce şu arkadaşı aldım.
http://www.bikeandoutdoor.com/uploaded/urun/big_711-kirmizi_1300901708.jpg?rand=140621960

diğerini 8 taksit bunu 10 taksit yapıyodu. 2 taksit fazla öderim dedim. hidrolik disk fren + kitlenebilir amortisör. çok az bindim.5 yıl olmuş herhalde bisiklete binmeyeli bi garip geldi :)
Mesaj tarihi:
Kitlenir amörtisör olması iyi olmuş, güle güle bin :).

Haftasonu bende zekiryaköy, rumeli feneri parkurunu yaptım 20 km, giidş çok güzeldi 56 km maks hız yaptım, fakat dönüş eğimliydi 10 km yokuş çıkdım. eğim fazla değil tabi ama uzun mesafe pedallayınca zorluyor.

Başka bisikletçilerde vardı adamlar astronot gibi full koruma çıkıyorlar yola bende sadece eldiven vardı, kask takmayı sevmiyorum ne kadar çok aksesuar ıvır zıvır girince bisikletle arama sevmiyorum.
Mesaj tarihi:
valla ben de kask takmayı hiç sevmiyorum. adam kask al eldiven falan alcağına bence dedi. dedim sonra alim onu. kötü bişe aslında kask falan takmamak ama sevmiyorum hiç ya.
kitlenebilir amortisör olması yokuşlarda faydalı oluyormuş enerji kaybını önlemek için. bi 30 kullanım sonra tekrar götürüp ayar yaptırıcakmışım. yeni olduğu için bazı şeylerin oturması falan gerekiyomuş. sevdim ama bisikletimi. :)

aksesuarlar da ne pahalı ya bu arada.
Mesaj tarihi:
bugün biraz çıktım dışarı beşiktaştan bebeğe doğru. bisikletimi sevdim hızlanması falan baya iyi geldi. yağmur atmasaydı daha gidecektim ama ıslanmamak için geri dönüş yaptım sdf.
özlemişim be bisiklet sürmesini. 6 yıl falan olmuş kullanmayalı.

edit:
default gelen sele pek rahat gelmedi bana. (tugra racing sele var) biraz sert duruyo ve totoyu acıtıyo ne yalan diyim :D
var mı önerebileceğiniz bişe? şöyle yap ya da git şunu al falan...
Mesaj tarihi:
Sele altında amortisör var mı? Yoksa amortisörlü sele demiri al, totoyu rahatlatır :)

Bir de kask al. Araçların yayaların vs bütün trafiğin sana karşı davranışı değişiyo ve resmen saygı duymaya başlıyolar. Dandik de olsa sırf bu sebepten kafanda renkli parıldayan bi kask olsun.
Mesaj tarihi:
Topiğe ortadan girip tavsiye alanlara katılmak istiyorum :p

Şimdi bende bir Amoeba Hussar var 2008 modeli, ona jelli "Sportouring" sele ve yarı slick lastik aldım, öyle gidiyorum. Eskidiği için sıkılma durumu var biraz, maşa kilidi yok, vitesler de eskimeye başladı hafiften, onun için değiştiresim var.

Birincisi bunu kaça satarım? Az bişey zarar etsem de olur, haftalarca uğraşmıyım yani satarken. İkincisi, oradan gelecek para + max. 1500 TL ile ne alayım? (City düşünmüyorum, MTB olmalı kullandığım yerlere göre.)

Hatta ek soru; satmalı mıyım, yoksa kurtarıp tekrar sever hale getirebileceğim revizyonlar mı önerirsiniz?
Mesaj tarihi:
@Kozalak

O toto ağrısı zamanla geçiyor alışıyorsun.

@Baggio

MTB ve city bike düşünmüyorsan, 1500 (peşin para) tl ye merida 901 var yol modeli var, karbon maşa, 3 katmanlı aleminyum kadro, full shimano sora vites sistemi, frenlerde sora, 52-39 ikili ayna kol, qğırlık 9.8 kilo olması lazım.

Ben sürdüm bu modeli ve benim aldığım carrarodan daha güzel daha ve daha dengeli geldi.

Yine 1295 tl (peşin fiyatı) carraro dambiez var benim aldığım. Ama almanı önermem vites geçişlerde sorunlar oluyor.

Yine giant ın o fiyata denk modelleri vardır herhalde.


Birde bisiklet yol modellerinde, vites mümkün mertebe tek model olsun, misal shimano sora nın setinde, vites elciği, arka değiştirici ve ruble, ön değiştirici ve ayna kol soradır. Mesela 901 de full sora set var ama carraro dambiezde, saedece arka değşitirici, ön değiştirici ve elcikler sora. Dolayısı ile uyum sorunu ilerde çıkar, çünkü ruble ve öndeğiştirici ve ayna kol başka markadan ve daha kalitesiz.

Yani alırken bunlara daikkat edin ful set olması daha uzun ömürli ve daha kesintisiz vites geçişi sağlar.
×
×
  • Yeni Oluştur...