Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

[BF3] Genel topic


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

evet dediklerin doğru ancak şöyle bir durum var;

gerçekçi oyun yaparsan tutmaz. daha önce de denendi. bu oyun arcade. oyun fizikleri gerçekçi olan bir arcade. zaten playstation, xbox gibi konsollarda arcade olmazsa oynanmaz. o konsollarda oynuyor zaten baya büyük bir kitle. eleştirilerinin çoğu arcade olmasının sonucu ve tutan şey bu olduğu için böyle yapıyorlar. 30 tane mermi yiyip ölmemek de oyunun zorluk seviyesiyle alakalı, hoş ben veteranda cidden çok zorlandım black ops'ta mesela 2 mermide direk ölüyorsun.

bina yıkılması olayına gelince.. öyle bir yıkılma var. bildiğin direk gibi yıkılır gerçekten bina. hatta yıkımları gerçekleştirmek bir mühendislik.. öyle direk gibi yıkılmasın diye uğraşıyor insanlar. AI konusunda da bişey diyemiycem, o da zorluk seviyesi ile alakalı olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Red said:

ohoo hayal aleminde yaşıyorsun.ergen hayali gibi resmen

ne kadar gerçekçide olsa sonuçta oyun bunlar.bi yerde her zaman arcadelik olacak.gerçekle birebir olmasını beklemek saçmalık bana göre

yani adamlar ne yapsa asla senin istediğin gibi olmicak.bu yuzden hep bok atıcak bir nedenin olabilir


Evet olabilir ve bu senin hayal aleminde yaşadığımı söylerek eleştirebileceğin bir şey değil. Başından beri de söylüyorum oyunlardan benim beklentimle alakalı bir şeydir bu.

Benim beklediğim şeyler yapılamayacağı için yapılmıyor değil, tamamen ticari kaygılarla yapılmayan şeyler. Zorla oynatmıyorlar tabi ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunu oynamadan ai dandik diye laf söylemek zatne mantıksız :)

ayrıca battlefield oyunlarında auto aim falanda olmuyor mesela konsolda.dediğin gibi birebir gerçekçilik oyunun eglence yönünü baltalar her zaman

o yuzden ikisinin karışımından güzel birşeyler ortaya cıkarmak önemli.

şuana kadarda bf43 ve bfc2 de gayet güzel yaptılar bunu

red orchestra falan oyna.ne kadar güzelde olsa sıkıyor bir süre sonra
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

12 dklık video şahane olmuş.

pros:

- sesler mükemmel olmuş çok, mermisinden koşuşuna çok gerçekci.
- askerlerin konuşmaları fak mak seviyorum ben böyle şeyleri güzel olmuş
- herhangi bir sallantıda ekrandaki grafiklerin dahi sallanması şahane.


eksiler
- fakat AI tam ergenler için tasarlanmış yada yapamamışlar o leş olmuş.
- arabaların patlamasına hiç gerek yoktu. açık alanda savunma amaçlı kendimizi koruyabilseydik arabaları kullanarak daha iyi olurdu.


umarım BF3 menüsü BF2 deki gibi kastırmaz. loading + account login için 5 dk bekliyordum yahu. sıradan bi menü yapsınlar yeter bana. menü de dolanarak oynamayacağım zaten hızlı load yapsın.

ve videonun sonundaki F22 lerle m1a4 ler . ağlamak istiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:

Hocam en kısa zamanda uzman çavuş olarak orduya başvurmanı diliyorum.

OYUN bu OYUN. Hiçbir zaman bu tip oyunlarda "en gerçekçi" hedeflenmemiştir. Olay "gerçekçi gözüken" sinematik oyun yapmaktır.

Kendi abartı isteğine göre "kötü olmuş" diyemezsin, sorry.


Oyun bu evet, gerçekçi olunca oyun olmuyordu pardon.

Bu tip oyunlarda en gerçekçiliğin hedeflendiği de gayet olmuştur. AA, Flashpoint buna örnektir. Yarı gerçekçilik, gerçekçilik değildir ve bu benim fikrimdir.

Olay çok satan oyun yapmaktır. Başka bir amaç yoktur. Daha az saçmalıkla yine güzel oyunlar yapılabilir. Ama oyuncunun etrafı düşmanlarla çevrili yaya köprüsünden beyinsiz gibi ateş etmesini ve arabaları patlatmasını yapmak hem yapımcı için hem de oyunu oynayacak için daha kolaydır ve tembelliktir. Bu daha önce test edildi ve genel oyuncu profilinin pek de umrunda olmadığı görüldü. Dolayısıyla uğraşılmıyor üzerinde.


Bir yandan grafikler görüntüler gerçekçi hale geldikçe insanlar bu olanları daha gerçek zannediyorlar ve propaganda özelliği iyice artıyor oyunun. Bu ise oyunların satış rakamları düşünüldüğünde üzerine tez yapılabilecek bir konu.

Oyuna istediğim gibi kötü diyebilirim. Çünkü iyi ve kötülüğü belirleyecek kabul görmüş bir standart göstergeler listesi yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birşey ya iyidir ya kötüdür.genel olarak beğenilmişse iyidir

biri cıkıp YETORUNCU GERCUKCO DOGOL dediğinde oyun kötü olmuyor malesef

bak nasıl bahsederken oyun diyoruz.girip 1-2 saat oyun oynicaz araba patlicak binada yıkılıcak.kasmaya gerek yok.

giderim black hawk down izlerim cok gerçekçilik arıyorsam

ai için oynamadan bişi söykemek saçma.videolarda easydir muhtemelen

ayrıca battlfield her zaman multiplayera önem vermiştir.single kötü bile olsa ki bunda sanmıyorum.multiplayerı iyiyse problem yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence yorum yaparken hangi konunun hangi alanda olduğunu ele alıp da yapmak gerek. şimdi sen bir arcade oyuna gerçekçi değil dersen gülünür bu duruma. oyunun amacı o değil çünkü. gerçekçi yapmaları gereken yerleri gerçekçi yapmışlar. çatışmalar vs vs arcade.. insanlar bunu seviyor. oynanabilirlik böyle daha yüksek seviyelere taşınıyor. bu bir gerçek. piyasa için böyle yapıyorlar falan diyorsun ama insanlar bunu istediği için böyle yapıyorlar. piyasayı insanlar oluşturuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Red said:

yahu şu 12 dakkalık videoda ai kötü denicek ne gördün allahını seversen


mesela hala adam karşında arabaya dayanmış seni gördüğü halde hiç tepki vermemesi ya da "bön bön bakarak beni vur" şeklinde çıkışları zeka ürünü gerçekten.

ayrıca maxinin dedikleri gayet net gerçekçi oyun yapıyorsan her şeyi gerçekçi yap.ticari kaygı sebebiyle bazı şeyleri gerçekçi diğer şeyleride gerçekciymiş gibi yapma ondan sonra gerçekçi oyun yaptık diye ortaya çıkma diyor adam.
@red ve lathspell siz herhalde böyle oyunlar istiyorsunuz
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/215440_1982556650229_1432616458_32363066_2981232_n.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunda zorluk seviyesi ayarı olduğunu biliyorsunuz dimi? Deneme vidyosu olduğu için acaba easy'de açalım vurulunca noluyor elemanlar görsün, adamlara ölmeyi göstermeyelim yada 99 kere bölümü oynayıp arka arkaya çekmeyelim diye düşünmüş olamazlar mı?

Yani şu video'dan adam vurulunca ölmüyor böyle saçma oyun mu olur demek ne mantıktır ya, oyna bi bakalım hardcore yada neyse en zor mod onda dene gerçekten kolaysa ne biliyim crysis gibiyse demediğini bırakma da, böyle komik olmuş yorum..



ha kötü yer mi arıyorsunuz, sniper sahnesi bana kalırsa rezalet. Bana şu anda sniper versinler, oyundaki düşmandan daha iyi sniper kullanırım herhalde. Gerçekçilik diyorsan burası gerçekçi değil işte, aksiyon olsun diye yapmışlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ai malasef zorluk seviyesi demek değil yani hard'a alınca adamlar eğilip yerde sürünüp arkadan gelip seni bıçaklamıyor ya da bu vidyoda da olduğu gibi otobanın ortasında mal gibi koşuşturmalarını engellemiyor.yine aynı hareketler sadece aim ya da ne bileyim işte merminin sana verdiği hasar artıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Harbi çok enteresan bu internet hater'lar.

Oyunun ---->*****""""SİNEMATİK""""******<----- reklam trailer'ında oyunun "göstermediği" şeyleri eleştiriyor adamlar, nasıl bir sapıklık bilemedim.

CoD:MWII'yi severek oynadım. BF serilerinide severek oynadım. Zamanında Flashpoint'te oynuyordum. Her oyunun bilindik bir tarzı var, BF'den flashpoint beklemeniz garip bir olay. Böyle bir iddiaları yoktu hiçbir zaman, böyle bir beklentide yoktu kimsede, siz çıka geldiniz ama bir yerlerden böyle bir beklentiyle.

Sinematik trailer oyunun tarzını gösterir, gerçek AI beklenmez çünkü adam ölmeye yada bölüm geçmeye oynamıyor, adam dünyaya sunum yapıyor, sinematik bir oyun sergiliyor. SEN oynasan belki o adam gibi aksiyona girmeyeceksin. Oynayan adam girdi diye "ADAM ÇATIŞMAYA GİRİYOR YAVV" demek ne kadar normal? Donanımhaber yorumları yapmayın klavyenizi seviim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun içi bir oynanış vidyosu oyunla alakalı değil yani diyorsun hmmm tamam peki öyle olsun. yani adamlar oyunu tanıtırken şöyle diyorlar "bakın biz kötü bir ai'ye sahip oyun yaptık alın bu da tanıdım vidyosu" ee ne demişler reklamın iyis kötüsü olmaz. yeni bir mantık herhalde.
bir az daha net yazalım ben bi film çekiyorum trailer sunuyorum dünyaya diyorum ki " aslında film bu değil" valla klavye bozuyor insanları
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok anlamamakta ısrarcısın (yada yetemiyorsun).

Oyunu gayette anlatıyor. Singleplayer senaryonun, motorun, genel görünümün bilgisini veriyor. Hiçbir zaman AI oyunun trailer'ına bakarak değerlendirilmez. KALDI Kİ oyunda AI'nin kötü olduğuna dair bir örnek yok. "adam arabanın orda görmüyor" diyorsunuz ama adamın baktığı yerde de askerler var vs. O na bakarsan roket atan herifte alakasız arabaya sallıyor. Dikkat ettim, direk Easy modda oyun zaten.

Bu tip videolarda önemli olan görsel bilgi vermektir, karşı tarafın AI'si bile sinematik sunuma göre şekillendirilir hatta. Adam ilk gelen roketi yemek için arabanın yakınına gidiyor çünkü geri düşüp yerden kalkma animasyonunu göstermek istiyorlar BARİZ bir şekilde. Adamın oraya roket atması Script. AI değil çünkü amacı bu videonun. Yaratılan atmosfer önemli olan. Ama ben gelip burda PR nedir, tanıtım nedir ders vermek zorunda kalıyorum.

Kaldı ki bu sunum aynı zamanda oynanabilir durumda dediğim gibi, negatif bir yorum okumadım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya arkadaşlar belki biraz şunu demek istemiş olabilir -ki bi bf fanboi olarak bana da biraz öyle gözüktü-, oyunun şu ana kadar gördüğümüz kısmı "görsel olarak" cod mw serisinden pek farklı değil. yani benim dediğim gibi şu araba patlaması olayı bi hayal kırıklığı yarattı ufak. benim bu oyundan tek istediğim savaş alanında kontrol bende olsun abi. cod'taki gibi arcade stayla önceden hazırlanmış sahnelerde benim tek işlevim yeri geldiğinde doğru tuşa basmak olmasın.

bi de mesela şöyle olsa ne güzel olurdu; bir ana görevim olsa, o ana görevi yerine getirmek için bana basamakları temsilen sub-görevler verse, ben o sub-görevlerde başarısız olursam mission failed demese de o duruma göre bi alternatif yapsa? yani sonuçta her operasyonda bi b planı bi c planı olur. bu zamana kadar hep A planını uyguladık oyunlarda. B planını uyguladıysak da senaryo öyle istemiştir, ondan öyle uygulamışızdır yoksa bizim kendi başarısızlığımızdan değildir. bunları görmek istiyoruz artık efenim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Xenocide said:
bi de mesela şöyle olsa ne güzel olurdu; bir ana görevim olsa, o ana görevi yerine getirmek için bana basamakları temsilen sub-görevler verse, ben o sub-görevlerde başarısız olursam mission failed demese de o duruma göre bi alternatif yapsa? yani sonuçta her operasyonda bi b planı bi c planı olur. bu zamana kadar hep A planını uyguladık oyunlarda. B planını uyguladıysak da senaryo öyle istemiştir, ondan öyle uygulamışızdır yoksa bizim kendi başarısızlığımızdan değildir. bunları görmek istiyoruz artık efenim.


(tu)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LathspeLL said:

Harbi çok enteresan bu internet hater'lar.

Oyunun ---->*****""""SİNEMATİK""""******
CoD:MWII'yi severek oynadım. BF serilerinide severek oynadım. Zamanında Flashpoint'te oynuyordum. Her oyunun bilindik bir tarzı var, BF'den flashpoint beklemeniz garip bir olay. Böyle bir iddiaları yoktu hiçbir zaman, böyle bir beklentide yoktu kimsede, siz çıka geldiniz ama bir yerlerden böyle bir beklentiyle.

Sinematik trailer oyunun tarzını gösterir, gerçek AI beklenmez çünkü adam ölmeye yada bölüm geçmeye oynamıyor, adam dünyaya sunum yapıyor, sinematik bir oyun sergiliyor. SEN oynasan belki o adam gibi aksiyona girmeyeceksin. Oynayan adam girdi diye "ADAM ÇATIŞMAYA GİRİYOR YAVV" demek ne kadar normal? Donanımhaber yorumları yapmayın klavyenizi seviim.



Sevgili Lath,

Yazmayacaktım, gerçekten umrumda bile değildi ne düşündüğünüz çünkü ben kendime göre bir subjektif değerlendirme yaptım ilk mesajımdan beri. Ama kusura bakma anlamayı ışığın girmediği yerlerden yapınca böyle anlamsız mesajlar atarak sapıkça falan diyorsun, o yüzden sana aklının alabilmesi için bir morona anlatır gibi anlatacağım ne demek istediğimi.

Her şeyden önce bakalım ben ne demişim :

maxigenous said:

Ama genel olarak çok iyi oyun diyebilmek için belirli kriterler olmalı diye düşünüyorum. Benim kriterlerime göre 2011 tarihinde çıkan ve olanca oyundan sonra gelinen nokta buysa, hayal kırıklığı diyorum.



maxigenous said:


Oynamak isteyen oynar, ama genel geçer olarak harika bir oyun, hele gerçekçi oyun hiç denmemesi lazım zannımca.

Oyunun grafik şovları ve seslendirmeleri güzel gözüküyor. Ama yıl 2011 hala lineer bir şekilde yolumuzu takip ediyoruz... Yaratıcılık lazım.



maxigenous said:

Başından beri de söylüyorum oyunlardan benim beklentimle alakalı bir şeydir bu.

Benim beklediğim şeyler yapılamayacağı için yapılmıyor değil, tamamen ticari kaygılarla yapılmayan şeyler. Zorla oynatmıyorlar tabi ki.


maxigenous said:



Bu tip oyunlarda en gerçekçiliğin hedeflendiği de gayet olmuştur. AA, Flashpoint buna örnektir. Yarı gerçekçilik, gerçekçilik değildir ve bu benim fikrimdir.


Oyuna istediğim gibi kötü diyebilirim. Çünkü iyi ve kötülüğü belirleyecek kabul görmüş bir standart göstergeler listesi yok.


Şimdi demek ki neymiş,

Oyunun genelinden ötürü kişinin kendi yapabileceği bir değerlendirme varmış. Bunun objektif olmasına gerek yokmuş. Çünkü adı üstünde "kişisel" 30 defa da söylüyorum şu başlıkta. Bu kapsama gerçekçilik girer mesela. Ateş edince patlayan arabalar, roket atılınca patlamayan insanlar bu kategoridedir.

Ben hiçbir zaman BF neden flashpoint değil demedim. BF, BFdir ama BFlikten çıkarak başka bir zemine kayarsa ben de ona göre değerlendirmemi yapabilirim kendimce.

Bir de grafikler, ses, AI gibi kişisel olarak değerlendirilmesi pek mümkün olmayan şeyler var.

BF3'de grafik olarak BC serisinden gelen motordan hareket edilmiş gibi duruyor. Binalara hasar verilebilmesi ve bunun oynanışa etki etmesi aynen devam ediyor. Çok ayrıntılı çalışılmaması sebebiyle de özellikle mermi etkileri konusunda abartılı olmasının yanında güzel görünüyor ve buna kolay kolay bir itirazda bulunulamaz. Sesler yine BC serisine çok benzerlik gösteriyor ve haliyle geliştirilmiş ve güzeller.

AMA AI yani YAPAY ZEKA başarılı değil. Sinematik vidyodan AI mı görülür? gibi saçmasapan bir şey söylemişsin. Birincisi bu bir sinematik vidyo değil, net bir şekilde gameplay vidyosu.

Bkz. Sinematik vidyo



Bu vidyodan da ve her gameplay vidyosundan da AI anlaşılabilir. Bu vidyoda özellikle çatışma anlarında AI'nin hareketleri tek kelimeyle başarısız. Dakika mı lazım 3.44'te el bombasından kaçmayıp mal gibi duran askerler, 4.20'de rpg geldikten sonraki ikinci çatışmada AI düşmanların oyuncuyu görmeden ateşe doğru koşup ölen askerler. AI'nin başarısız olduğunu dünyada iddia eden de tek kişi ben ya tnkt değil bir çok yabancı oyun forumunda da benzeri şeyler söylenmiş. Oyun çıkana kadar bu geliştirilebilir ama zannetmiyorum genellikle aynen devam ediyorlar bu konuda yapımcılar.

BF serisinin Multiplayer bazlı bir seri olduğu düşünüldüğünde AI'ya çok fazla ihtiyaç yoktu aslında. Ta ki Single playerda COD serisi gibi bir atmosfer yaratılmaya çalışılıp şu vidyo yayınlanıncaya kadar. Eğer FPS'de single player varsa AI olmak zorunda arkadaş. Yıl 2011'ken böyle beyinsizce şeylere kötü diyebilmek için internet hater olmaya gerek yok.

Çok rica ediyorum, sapıklık gibi kelimeleri kullanma cevap verirken. Benim de ciddi bir kelime dağarcığım var ama kişiselleştirmiyorum tahrik edilmedikçe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

maxigenous said:

AI deyince oyun zorluğu diyen adamlara ben ne anlatıyorum ya. Boşverin abi haklısınız.


lol aynen

gereksiz yere fanatiklik yapmaya gerek yok burda. AI'nin iyi olmadığı gayet çatışma anında görebilirsin Red. Bunun easy olayıyla da alakası yok.

BF3den de zaten süper bi Single Player beklemiyorum ki ben. bende biliyorum multi kastıklarını ama bu AI'nin olmadığı gerçeğini değiştirmiyor. babanızın malı gibi savunmayın şu oyunları
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...