Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

[BF3] Genel topic


razzRaziel

Öne çıkan mesajlar

maxigenous said:

1- Benim kriterlerim 2011 yılına yakışacak bir görsellik ve oyunun tutarlı olması. Gerçekçilikle kasıtlı/kasıtsız abartıların bir arada olmaması.

1- Oyunun motoru şuan hiçbir tactical shooter'ın kullanmadığı scale'de büyük ve gelişmiş. Gerçekçilik istiyorsan başka kapıya, BF serisi hiçbir zaman full gerçekçi bir oyun olmadı, gerçekçi görünen arcade shooter'dır kendisi.

maxigenous said:

2- Bin tane farklı savaş oyunu vardır. FPS kastediyorsak ve senin kriterlerine göre bakıldığında BF serisi ile son çıkan oyun arasında fark olduğunu, oyunun COD serisine doğru kaydığını görmek için inanılmaz bir oyun bilgisine ihtiyaç yok. Gerçekçilik olarak COD serisinin bile ötesine geçilme iddiası var hem senin sözlerinde hem de oyunun giriş kısmındaki söylemle. Oradaki gerçekçilik ile oyunda olan şeylerin gerçekçiliği birbirine tutmuyor ve bu benim şahsi düşünceme göre iyi bir şey değil. Hiç kimse de sen niye böyle düşünüyorsun diyemez, benim zevkim. zevkimin de mantıksal arkaplanını defalarca paylaştım.

BF serisinde değişen bişey yok, sadece singleplayer'da eklendi oyuna. COD serisine kaydığını daha evvel söyledik zaten. Amaç orda ki kitleyide kendine çekmek. EA'nın Activision'a karşı kozu şuan BF3. Gerçekçilik olarak şu video gayet COD'dan ileride zaten. İddiasını yerine getiriyor ama daha fazlasını iddia etmedi hiçbir zaman, "flashpoint olacağız, tek mermide mefta olacaksınız" demediler. Kimse öyle bir şey beklemiyordu zaten. Bazı garipler bekliyormuş demek ki.

maxigenous said:

3-Yaratıcı olmak nedir ? Yaratıcı bir şey yapmaktır. Diğer oyunlarda olmayan şeyler getirmektir. Şu oyun ne getiriyor izlediğin 12 dakikada ? Hiçbir yenilik göremedim hatta tam tersine oradan buradan arakları görüyoruz oynanış olsun, olaylar olsun. Çok mu zor ulan güzel bir senaryoya yenilikler eklemek. Al şu başlığın altında bile adam ne güzel bir fikir koymuş. Doğrusal bir hatta ilerlemek yerine alternatifler koymak, ona göre interaktif bir oyun yaratmak çok mu zor 2011'de ? Kitapları vardı ben 10 yaşındayken şunu yapmak istiyorsan şu sayfaya git diye.

Yaratıcı olmak gibi bir iddiaları yine yoktu, yine altını çizerek söylüyorum kimse başka bişey beklemiyor BF serisinden. Sadece BF2'ciler BF3'ün BC2 gibi değilde BF2 gibi olmasını istiyorlardı, görülen o ki istediklerini alıyorlar. Oyundan bi haber kişilerin beklentilerini bilemeyeceğim. Xeno'nun fikri güzel, ona bişey demedim zaten. Ama o bir fikir ortaya koymuş, "böyle olsa güzel olur" demiş. Videodan öğrenilmeyen, öğrenilemeyecek olan şeyleri sanki varmış gibi kafasından kurgulayıp "AI çok kötü, 2011'e uymuyor" demiyor. Saçmalama derecesi yok adamda.

maxigenous said:

4- Benim beklentim BF3 olarak olmasından ileri gelmiyor, türünden farklı bir şeyler denenmiş bu yıl çıkacak büyük bir yapım olmasından ileri geliyor. Aynı şeyleri COD serisinden de bekledim daha önce hatta sanırım her cod oyunundan önce/sonra bu forumda bir kavgası olur olayın.
Tamamda yanlış beklentiler bunlar işte. Red River'dan bekleyebilirsin ama maintstream aksiyon oyunundan gerçekçilik beklenmez.

maxigenous said:

5- BF2 neyse BF3 o diyorsan hiç cevaba gerek yok.

Evet diyorum? Şuan BF3'ün multisini görmedik ama ne çıkacağını adım gibi biliyorum, aklı başında herkes biliyor dünyada. Gayet açık ve net adamların yol haritası.

maxigenous said:

6- Biraz mı ? Tüfek mermisiyle duvarlar parçalanıyor. Ve hayır sniper sahnesinden bahsetmiyorum ki o bile abartı.
Madem gerçekçilikten bahsediyorsun. Ben G3 ile atış yapmış biriyim. Merminin hedefi dağıttığını, toz duman içinde bıraktığını biliyorum. Benim için yeterlidir bu zaten. Kaldı ki birisi videodan sonra bir ülkenin özel ordusunda olduğunu ve oyunun "as real as it gets" olduğunu yazmış.

maxigenous said:

7- Şu var ya şu, her boku bilirim adamının sıçmasının ibretlik bir hikayesi yani. Ben her sinematik CGI olacak diye bir şey mi demişim herhangi bir yerde ? CGI'den de olur oyun içi grafiklerden de olur ama adı üstünde SİNEMATİK olur. Sinematik ne demek yahu? Böyle yönetilmiş olan, farklı açıları olan, senaryosu olan, bir editi olan vesaire. Neresi sinematik şu vidyonun ne diyorsun sen scripted sequance falan allah aşkına? Bir kişi oynuyor ve bu görüntünün vidyoya çevrilmesinden oluşan kendi kendinle de çelişerek söylediğin gibi bir oyuniçi vidyodur bu. Başka hiçbir özelliği yok. Oynanış yani, böyle oynanıyor bu oyun demek. Yapay zeka da böyle olacak demek. Amacı budur zaten oynanış vidyolarının. Öyle senaryolu bir ayar olsa bizim AI saçmalamış dediğimiz görüntüler olabilir mi ? Gayet öyle bir çatışma hazırlar ki adamlar dibimiz düşerdi. Bu sadece oynarken başınıza bunlar gelecek vidyosudur. Single playerin herhangi bir yerinden kesilerek de konmuştur. Marketing midir? Evet ama skillz de ben ve daha bir çok kişi çıkıp lan ahanda bu ne biçim AI diyebiliyoruz. Demek ki çok da iyi skillz değilmiş.

Şimdi ama oyunda olanlar anlık gelişmiyor bir kurgu dahilinde şeklinde bir argüman sunacaksın, hiç sunmadan söyleyeyim ben sana o oyunun içinde kurulmuş olan bir sahnedir, izlediğimiz vidyonun bir özelliği değil.


Hayır, yanlış biliyorsun. Sinematik farklıdır Sinematik sunum farklıdır. Videonun amacı oyuncuları ve basını etkilemek. Demo güzergahında hangi olayların olacağını bilen kişi ona göre oynar, bu sinematik görselliği arttırır ve izleyenin dikkatini çeker. Sen farklı bir yol izleyebilirsin demoda ama o scripted event'leri kaçırırsın. Burda oyunu oynayan kişinin amacı o event'leri en etkileyici şekilde göstermek. 150 kere bildiğin bir yeri geçerken, ilk izleyen arkadaşına şov olsun diye en doğru yerde durmaktır bu olay. Köprüde adam aşağı tararken kafayı yukarı kaldırıyor, aaa orda helikopter minigun ile tarıyor, kovanlar üzerimize yağıyor. Bu şovdur, bu sinematik sunumdur, onun altında durmayabilirdi, köprüde bile olmayabilirdi, uzaktan gösterebilirdi helikopteri ama alttan helikoptere bakmak daha etkileyici, daha sinematik.

maxigenous said:

8- Bir morona anlatır gibi anlatacağım dememden sana moron dediğimi çıkardıysan evet, istediğin gibi sahiplenebilirsin kelimeyi.

Başka bir anlam çıkarılmaz ordan.

maxigenous said:

9- Şu vidyoya sinematik diyerek sinematikten ne kadar anladığını gayet güzel ifade ettin bence de. Mutluluklar diliyorum ben de sana.


Sinematikten ne kadar anladığımı şöyle açıklayayım: Sinemacıyım, indie filmmaker'ım. Hayatımın bir bölümü setlerde geçti, bir çok duayenin yanında büyüdüm, işi öğrendim. Benim hayatım sinematiklik zaten. Kapish?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

razzRaziel said:

http://fr33man.nl/bc2/wp-content/uploads/2011/03/17e3e596hots-Sniper.jpg

şu resimdeki yaralı askerin donuk yüz ifadesi ve ölürken bile tetiğe basmaya hazır olacak şekilde eğitilmiş olmasıyla dalga geçiyorlardı /v/de


illa şah damarından kurşunu yedikten sonra bu pozisyonda duruyor olması gerekmez ki. zaten oyunda yere düştükten sonra bir başka oyuncu tarafından kaldırılma olayı varsa, öyle hayati bir yerinden hasar almış olmadığını gösterir. ne biliyim bacağından felan almıştır mermiyi, yere düşmüştür. oyun mekaniğine göre yerdeyken ateş etmesi mümkünse, yüzünü "fuuuu" yüzü gibi kırışık bir hale gelmemesi anormal değil demek ki.

neyse, anlamsız bir şeyi mantıkla açıklamaya çalışıyorum :P

Xenocide said:

bf3'ün konsol versiyonunda cs_assault haritası olcakmış, 24 kişiye diğer mapler büyük gelir diye

http://i1104.hizliresim.com/2011/4/14/12396.gif


lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fanboylar geldi beyler dağılın.




Esh said:

anti tankla carl gustavi ayirabilen adamdan korkacak, ba$liktan uzakla$acaksin =P



acaba şimdi burda ne demek istiyorsun. Vidyodaki carl gustav mı demek istiyor, yoksa bu adam ayırabiliyor üstüne gitmeyin mi demek istiyor.. Ona göre wall of text yapabilirim bir tane daha.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi :D
tartışmalara bak hehaohoh
haters vs fanboys gibi olmuş. siz burda bunları tartışırken hiçbiriniz EA nın pipisinde değilsiniz onu söyleyim. Adamlar kazanacakları paracıkları düşünüyorlar :) arcade miş gerçekçiymiş bilmemneymiş sizin kadar tartışmıyorlardır şu oyunu yapanlar kendi aralarında :)

Bu arada benim bf3 hakkında tek merak ettiğim şey helikopter ve uçak gameplayi. Umarım videosunu gösterirler yakında. Teknolojik aletler ilgimi çekiyor gerisi adam vuruyosun işte bc2den bi farkı yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

maxigenous said:

Abi şu vidyoyu seyredip iyi denebiliyor ya helal olsun diyorum. İyi grafikten babam çıksa yerim nasıl bir mantıktır ya.


iyi grafik dışında başka şeylere de iyi deniyor yalnız.
ha grafikler iyi, ama oynanış ve hikaye de iyiye benziyor.
tabii oyunu alıp bizzat oynadığımızda daha sağlıklı bir karara varabiliriz öyle.

Osirix said:

Silahların ateş etme modu değiştirilebiliyor gördüğüm kadarıyla. İyi olmuş. BF2 oynadıktan sonra BC2'ye geçince bayağı özlemiştim.


o varsa güzel özellik. dürbünü felan da değiştirebilelim daha güzel olsun.

maxigenous said:

Ben bok atacak yüz tane şey söylerim de önemi yok. Sonuçta seven oynar. Parasıyla değil mi kardeşim zorla değil. Ama genel olarak çok iyi oyun diyebilmek için belirli kriterler olmalı diye düşünüyorum. Benim kriterlerime göre 2011 tarihinde çıkan ve olanca oyundan sonra gelinen nokta buysa, hayal kırıklığı diyorum.


singleplayer ve grafik açısından konuşuyorsan bence fazla önyargılı konuşmuşsun.
singleplayer bence modern warfare 2, bfbc2, world at war ve black ops'tan iyiye benziyor. o savaş hissini güzel vermişler. hp olayı olsa daha da iyi olabilirmiş bana göre.

maxigenous said:
yıl 2011 hala lineer bir şekilde yolumuzu takip ediyoruz... Yaratıcılık lazım.


öyle bişi olması için swat felan oynaman lazım, bu oyunda sana verilen direktifleri uygulayan bir askersin sonuçta

maxigenous said:
AI zaten rezalet sağda solda koşturan düşmanlar farketmiyorlar bile oyuncuyu koşturup ölüyorlar sağda solda.


AI rezalet değil, gayet iyi. hani L4D yapımcıları veya Half-Life 1 marineleri kadar iyi olmasını bekliyemeyiz, onlar zaten özel AI kasmışlardı sırf şu etkenler için. bu oyun AI iddiasıyla çıkmadığı için çok da yaratıcı taktikler uygulamalarını beklememek lazım.

diğer taraftan da bazı yerlerde dikkatimi çekti. düşmanların kaçmadığı yerler var evet, ama orada adamın kaçabileceği yok zaten, çıktığı zaman vurulcak, böyle "aha şimdi yandık" duruşu var :P

maxigenous said:
Bu tip oyunlarda en gerçekçiliğin hedeflendiği de gayet olmuştur. AA, Flashpoint buna örnektir. Yarı gerçekçilik, gerçekçilik değildir ve bu benim fikrimdir.


tüm oyun piyasasını çöpe atmışsın o zaman.

ya warsow olacak ya da AA. ortası olamaz.

maxigenous said:
Olay çok satan oyun yapmaktır. Başka bir amaç yoktur. Daha az saçmalıkla yine güzel oyunlar yapılabilir.


battlefield asla simulation vaadi veren bir oyun olmadı ki zaten.

konu bf3 olunca neden atarlandın bu kadar?
askeri savaşlarda geçen aksiyon oyunu işte.
daha ne olacaktı ki?

maxigenous said:
Oyuna istediğim gibi kötü diyebilirim. Çünkü iyi ve kötülüğü belirleyecek kabul görmüş bir standart göstergeler listesi yok.


kötü diyebilirsin eyvallah da, "ben simulation bekliyordum, bu simulation olmamış, o yüzden kötü" diyemezsin, çünkü üstte de dediğim gibi öyle bir vaadi yoktu zaten oyunun.

tnkt said:

Red said:

yahu şu 12 dakkalık videoda ai kötü denicek ne gördün allahını seversen


mesela hala adam karşında arabaya dayanmış seni gördüğü halde hiç tepki vermemesi ya da "bön bön bakarak beni vur" şeklinde çıkışları zeka ürünü gerçekten


hızlı bir savaş esnasında, hayatının son 1 saniyesinde "bön bön bakması"nı bir olay haline getirmeniz, nitpick hakikaten.

tnkt said:
ayrıca maxinin dedikleri gayet net gerçekçi oyun yapıyorsan her şeyi gerçekçi yap.


yok öyle bişi, siz anlamamışsınız demek ki olayı, halen simulation vaadiyle çıktığını sanıyorsunuz.

yunusemre said:
ha kötü yer mi arıyorsunuz, sniper sahnesi bana kalırsa rezalet. Bana şu anda sniper versinler, oyundaki düşmandan daha iyi sniper kullanırım herhalde. Gerçekçilik diyorsan burası gerçekçi değil işte, aksiyon olsun diye yapmışlar


bak işte güzel bir eleştiri bu.
o kısım beni de rahatsız etti. adamın kafası açıkta, sniper vuramıyor.
ama öte yandan, kaç metre ötedeki saksıyı indiriyor ^^

LathspeLL said:
KALDI Kİ oyunda AI'nin kötü olduğuna dair bir örnek yok. "adam arabanın orda görmüyor" diyorsunuz ama adamın baktığı yerde de askerler var vs.


yok abi, ai'nin iyi olması için düşmanların sadece oyuncuya ateş etmesi gerekiyor :P

maxigenous said:

AI deyince oyun zorluğu diyen adamlara ben ne anlatıyorum ya. Boşverin abi haklısınız.

liberal said:

AI'nin süper analitik detaylarını bilmiyorum ama sırf askerlerin orta yerde deli gibi koşturmaması için HARD da oynamaksa mantık yok öyle bişey değil o ondan eminim.


ai kalitesi oyun zorluğuna göre değişmez.
ama düşmanların aim'i, recoil'i, tepki süresi felan zorluğa göre değişir.
easy'de çok daha yavaş düşmanlarla karşılaşırken, hard'da çok hızlı hareket eden ve karar veren rakiplerle karşılaşırsın (bkz: unreal tournament)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...