Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

FPS önerileri


kozalak

Öne çıkan mesajlar

fps saniyede gösterilen kare sayısı demek işte.

video dosyalarında sahnenin akıcılığına etki eder. sakin sahnelerde (örn güneş batışı) düşük fps olsa da olur (mesela 5-10 fps), ancak hareketli sahnelerde (örn çatışma) ortalama fps iken bile (15-20) kesiklikler veya atlamalar rahatsız edebilir. bu yüzden 25-30 fps tercih ediliyor.

buna karşın daha yüksek fps'lerde bu kadar fark olmuyor, mesela:

http://www.youtube.com/watch?v=Cu2pFLqz41k

http://www.youtube.com/watch?v=rNEEAkOnSuY



ancak oyunlarda, video dosyalarına göre daha farklı oluyor.
video dosyalarında daha yüksek fps daha yumuşak geçişler demekken,
oyunlarda (özellikle fps (first person shooter) oyunlarında) daha yüksek fps daha çabuk kontroller demek oluyor.
25 fps ile 50 fps'yi kıyasladığınızda, daha rahat oynanabilirlik sunuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aluriel said:

50-60 tan sonrasının neye faydası var ben hala anlamış değilim açıkçası. epeen desen belki.


artik boylesine shooter yok ama, iyi oyuncu %30 aim, %40 movement, %30 map control den kazanir.

fps sabit degilken hic bir trick jump yapamazsiniz, dolayisiyla movement .icar, dolayisiyla movement olmazsa map control .icar. mouse ve klavyeyi koltuk altiniza alir kalirsiniz.

onun disinda movement dan bihaber ekuri fps cok farkediyor vuramiyoruz vs diyorsa sirf herkez oyle diyor diye diyordur, aim adina bisey degismez, etkisi varsa psikolojikdir. veya movement dolayli jump esnalarinda problem yasiyordur, o da dedigime cikiyor zaten.

geri kalan oyunlarda bi farki yok, monitor fps si yeterli gayet.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

quake motorlu oyunlarda ( ve bir cok diger trick jump a izin veren shooter da) mouse movement, movement ve fps dogrudan iliskili.

hareketlerinde mouse movement a gore acelleration alirsin veya kaybedersin, frame hizi sabit olmazsa mouse akiciligi bozulur ve devamli hiz kaybedersin ve bu kayip genelde logaritmik olur, dolayisiyla tum hizini kaybedersin. en guzel orneklerini strafe ve t4 jumplarda gorebiliyoruz.

aim etkilenmez daha once dedigim gibi, cunku senin de dedigin gibi monitorun bize gosterdigi hizin ustune cikamaz algimiz (ki normali ona yakin bile degil zaten) , sadece oyun motoru dolayisiyla ve mouse polling dolayisiyla movement a katkisi var.

ayrica engine tabanli bi kac bug da var, hatta bazi glitch ler (ki bunlari yapabilmek diger oyunlarda oldugu gibi lamerlik degil, ustalik gostergesidir genelde yapmak resmen sanat oldugu icin) dolayisiyla jump height ve distance lar da degisir. cogu oyuncu dolayisiyla aim alirken rahat oldugu sens yerine movement da hizli gidecegi sens e adapte olup aim ini ona gore bastan duzenler. iyi movement ve railling bambaska seyler yani.

ayrica quake damarimi kabarttiniz ben cpma e dogru akayim tekrar asdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...