aquila Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 they done goofed up! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xunn Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Consequences will never be the same. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Overseer Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 you two punks will be backtraced Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 beyler bu gizlice bölümüne girmek için şifre nedir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kfg Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 goldbären said: beyler bu gizlice bölümüne girmek için şifre nedir patipr0n edik: sayfa bası :... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cicibeybe Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 uf ne kavga donmus buralarda Edit: ban him! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
nomsaR Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 şeffaf paticik istiyoruz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Saeros Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 off seren ne koydun lafı :) pardon yanlış bölüm ;p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Turkceplease Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 gerekli evrakları öğrenebilirmiyiz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 harekat koordinatorunun aciklamasi Ünvan Kodu 0800091 Kadro Ünvanı HAREKAT KOORDİNATÖRÜ Emir Alacağı Makam ORGANİZASYONDA BAĞLI OLDUĞU İLK AMİRİ Revizyon Tarihi GMO: 19.08.2009/10396 İş Tanımı İstasyonda giden ve gelen uçakların handling hizmetlerini, Ortaklık yönetmelik, talimatlar ve prensipler doğrultusunda planlanan sürelerde koordine etmek ve/veya hazırlık ve servis işlemlerini yapmak/yapılmasını sağlamaktır. Görev 1. Temel görevine ilişkin konularda, verilecek hizmeti, Ortaklık yönetmelik, teknik ve idari kural, talimat ve duyurular doğrultusunda, eksiksiz ve emniyetli bir şekilde uygular, gerektiğinde uygulatır. 2. Çalışma programında belirtilen şekilde ve gerektiğinde sıralı amirlerin toplu iş sözleşmesine uygun yaptığı değişikliklere göre, nöbet devir teslimlerini, işe geliş-gidişleri zamanında ve eksiksiz yerine getirir. 3. Görevi ile ilgili tüm sorun, aksaklık, eksiklik ve önerilerini sıralı amirlerine bildirir. 4. Ortaklık kıyafet, koruyucu eşya, demirbaş, araç-gereç, kırtasiye ve malzemelerin, yönetmelik ve talimatlara uygun, eksiksiz ve doğru olarak kullanır. 5. Temel görevine ilişkin konularda, Ortaklık içi üniteler ve Ortaklık dışı kuruluşlar arasında Ortaklık menfaatlerini koruyacak şekilde ilişki kurar ve geliştirir. 6. Temel görevine ilişkin konularda, yönetmelik, talimat, teknik ve idari kurallar, duyuru, manuelleri takip eder ve eksiksiz uygular. 7. Görevli olduğu sefer ile ilgili Weight & Balance koordinatörü olarak; a. Uçuş güvenliği açısından çok büyük önem taşıyan loadsheet`ı kurallarına göre tam emniyetli ve eksiksiz olarak, zamanında hazır olabilmesi için ilgili tüm üniteler ve Handling firması ile koordinasyon kurar, seferin sorumlu koordinatöründen load&trim sheet info bilgilerini temin eder, çıkabilecek aksaklıklar (overload,vb.) için gerekli tedbirleri alır ve amirlerini bilgilendirir. b. Uçak yükleme prensiplerine göre yükleme planını hazırlar, varsa tehlikeli maddelerin manuellere göre yüklenip yüklenmeyeceğine karar verir, yüklendiği durumlarda NOTOC (Notice to Captain) hazırlar, yükleme ile ilgili tüm birimleri konu ile bilgilendirir, hazırlanan sefer formlarını balans ile dosyalar. c. Uçak başındaki görevli koordinatör ile uyum içerisinde çalışır. d. Uçak kalkışından hemen sonra, sefer ile ilgili tüm mesajların (LDM, MVT, CPM, UCM, vb.) karşı istasyona ulaşması için gerekli tüm önlemleri alır. 8. Görevli olduğu gidiş seferi ile ilgili Apron Koordinatörü olarak; a. İşinin gereği olarak merkez ile devamlı irtibat halindedir. b. Görevli olduğu seferde istasyon sorumlusu olarak sefer kaptanının tek muhatabı ve uçağın kalkış öncesi hazırlıklarından, kapanışına kadar geçen süre içerisinde birinci derecede yetkili ve sorumludur. c. Görevli olduğu müddetçe uçağa yetkisiz, kartsız personelin girmemesi için gerekli itinayı gösterir. ç. Görevli olduğu sefer için sefer kalkışından, uçak tipine göre belirlenmiş ground-time`dan önce uçağa çıkarak handling hizmetlerinin (temizlik, yükleme-boşaltma, ikram, vb.) takibini ve kontrolünü yaparak eksik gördüğü konularda ilgili birimleri ve Handling firmasını ikaz eder. Gerektiğinde konu ile ilgili rapor hazırlar. d. Sorumlu sefer kaptanlarınca doldurulması gereken load&trim sheet information formunda bulunan gerekli bilgileri seferin weight&balance sorumlusuna iletir. e. Uçak içinde perde ve koltukların sefer yolcu durumuna uygun şekilde ayarlanmasını yapar veya nezaretinde yapılmasını sağlar. f. Uçak altında yakıt alımına nezaret eder veya nezaret edilmesini sağlar. Uygunsuz durumda yakıt alımına müsaade etmez. Normal uçuş programı dahilinde yakıt alım işleminin zamanında, emniyetli ve güvenli bir şekilde takibini, kontrolünü ve belgelenmesini sağlar. Uçaklara alınan toplam yakıt miktarını sefer kaptanına bildirerek THY Official Flight Log (Uçuş Defterine) kayıt işlemlerinin yapılmasını sağlar. Alınan yakıt fişini dosyalar veya dosyalanması için ilgili birime iletir. Yakıt fişine istinaden; yakıt istek ve takip mesajını (FMM) ilgili birimlere çeker veya çekilmesi için ilgili birime iletir. g. Uçakların park pozisyonuna yaklaşması(marshalling) işlemini yapar veya yapılmasını sağlar. Uçakların gelişlerinde takozlarının koyulması ve gidişlerinde takozlarının alınması işlemini yapar veya yapılmasını sağlar. h. Uçaklara "follow me" hizmeti verilmesini sağlar. ı. Uçak inişinde ve kalkışında kompartıman kapılarının açılmasını ve kapatılmasını sağlar. Uçağın kalkışından önce tüm kompartıman ve yolcu kapılarının kapalı olduğunu kontrol eder. j. Seferin mevcut hazırlıkları sırasında yolcu alımına engel bir aksaklığın olmaması durumunda seferi geciktirmeyecek şekilde anonsa karar verir ve merkeze bilgi verir. k. Sefer hazırlıkları sırasında meydana gelen ihtiyaç (itfaiye), aksaklık ve irtibat kurulamayan üniteler için merkeze bilgi verilerek ilgili hizmetin teminini sağlar. l. Gerekiyorsa tuvalet ikmalinin yapılmasını sağlar ve nezaret eder. m. Gerekiyorsa su ikmalinin yapılmasını sağlar ve nezaret eder. n. Sefer hazırlıkları dışında bir gecikme var ise (slot, transit, teknik,meydan olanaksızlıkları, vb) sefer kaptanını ve uçak başında çalışan üniteleri bilgilendirir. o. Yolcu ile ilgili doğabilecek aksaklık ve sorunları ilgili ünite yetkilisine intikal ettirerek aksaklığın giderilmesini talep eder. ö. Yükleme planında belirtilen yüklemenin aynen uygulanmasını sağlar, varsa tehlikeli madde ve özellikli yüklerin (RRY, AVI, HUM, PER, VAL, vb) talimatlara göre yüklendiğini, güvenlik tedbirlerinin alındığını kontrol eder ve özel yükler hakkında sefer kaptanını bilgilendirir. p. Yüklenmesi talimat verilen yüklerin dışında hiçbir yükün emniyet sebebi ile uçağa yüklenmesine müsaade etmez. Aksaklık var ise ilgili kısımlara ve Handling firmasına bilgi vererek gerekli tedbirleri aldırır. r. Uçağı kapatmadan önce, yolcu hizmetleri memuru ve kabin amiri arasında yolcu sayısı hakkında mutabakat sağlandıktan sonra, balans üzerinde yapılması gereken son dakika değişikliklerini (LMC) yapar, gerekli mesajların bu bilgiler doğrultusunda çekilmesi için ikaz eder. s. Uçak motoruna ve lastiklerine zarar verebilecek maddelerin uçak çevresinde olup olmadığını kontrol eder, var ise o maddeyi alarak FOD için belirlenmiş kutulara atar. t. Uçak kapı kapanışının ardından head-set işlemini yapar. Motor çalıştırma ve push-back işleminin güvenli bir şekilde yapılmasını sağlar. u. Gerektiği durumlarda De-icing işleminin gerçekleştirilmesine nezaret eder. v. Sefer kapı kapanış saati, yolcu figürü, varsa gecikmeyi sebepleriyle birlikte operasyonun akışını etkileyecek tüm bilgileri merkezden ikaz gelmeden bildirir. y. Sefere ait rötar tespiti tamamen kendisine aittir. Tespit ettiği rutin harici gecikme ve aksaklıkla ilgili üniteler ile görüşerek gerekli araştırmayı yapar. Gerektiğinde aksaklıkla ilgili rapor yazar ve üst amirlerini bilgilendirir. z. Görevli olduğu uçakta Handling hizmeti ile ilgili check-list`i düzenli bir şekilde tanzim ederek karşılıklı imzalanmasını sağlar. 9. Görevli olduğu geliş seferi ile ilgili Apron Koordinatörü olarak; a. İşinin gereği olarak merkez ile devamlı irtibat halindedir. b. Görevli olduğu geliş seferine ilişkin olarak karşı istasyondan çekilen tüm mesajları (MVT, LDM, CPM, PSM, UCM Out vb ) temin eder ve inceler. c. Geliş mesajlarından alınan bilgilere göre özel uygulama gerektiren durumlar(özelliği olan kargo, hasta/sedyeli yolcu vb, short connection bagaj/kargo vb) için ön hazırlık yapılmasını sağlar. d. Gerekli durumlarda headset vasıtasıyla uçağın kaptanı ile iletişime geçer. e. Geliş uçağına boşaltma esnasında nezaret eder. Karşı istasyonda uygunsuz veya yükleme planına aykırı yükleme yapıldığının veya uçuşta hasarlı bagaj veya ULD bulunduğunun tespit edilmesi durumunda karşı istasyona bildirilmek üzere durumu tutanak altına alır. Tespit edilen uygunsuzlukları rapor edilmek üzere bir üst amirine iletir. f. Gelen uçaktan indirilen ULD`lerin numaralarını UCM OUT mesajı ile karşılaştırır ve UCM IN mesajını çeker veya çekilmesini sağlar. Herhangi bir uyuşmazlık durumunda, olayı tutanak altına alır ve ilgili THY birimini en kısa sürede bilgilendirir. g. Görevli olduğu uçakta Handling hizmeti ile ilgili check-list`i düzenli bir şekilde tanzim ederek karşılıklı imzalanmasını sağlar. h. Görevli olduğu müddetçe uçağa yetkisiz, kartsız personelin girmemesi için gerekli itinayı gösterir. 10. Uçaklarda De-Anti Icing işlemini gerektiren durumlarda ilgili birimden talepte bulunur. 11. Uçak Emniyet görevlisi olmayan istasyonlarda, gelen uçaktan silah/ları teslim alınmasını, giden uçağa yüklenecek silah/ların teslim alınarak uçağa kurallar dahilinde yüklenmesini koordine eder. 12. Uçakta uçucu ekip ve/veya teknisyen olmadığı durumlarda kabin kapılarını içerden ve dışardan açar ve kapatır. Bu işlemi gerçekleştirecek personelin gerekli eğitimi almış ve sertifikalandırılmış olması gerekmektedir. 13. Gerekli hallerde sedye kurulması hizmetinin yapılmasını sağlar. Perde ve koltukların ayarlanması hizmetlerinin yapılmasını sağlar. 14. Kalite Yönetim Sistemi (KYS)/Çevre Yönetim Sistemi (ÇYS)/İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Yönetim Sistemi kapsamında aşağıdaki görevleri yapar: a. Şirket politikaları ve hedefleri doğrultusunda hareket eder. b. Kendi bölümleri ile ilgili düzeltici ve önleyici faaliyetlerin yerine getirilmesinde görev yapar. c. Ünitesini ilgilendiren dokümanlara uygun hareket eder ve istenen kayıtları eksiksiz tutar. d. Yönetim Sistemleri kapsamındaki dokümanlar doğrultusunda hareket eder. e. Herhangi bir kazayı veya kazaya sebep olabilecek potansiyel bir durumu ilgili sorumlu kişi veya bir üst amirine bildirir. 15. Bir üst amirinin temel görevi ile ilgili vereceği diğer işleri yapar. Yeterlilikler 1 - İstekli ve özverili olmak 2 - Takım çalışmasına yatkınlık 3 - Sorumluluk bilinci 4 - Doğru ve etkin karar verebilme Eğitim ve Öğretim Bilgileri 1 - Lise mezunu Şirket İçi Eğitim Bilgileri 1 - Başlangıç Temel Eğitimi 2 - Tazeleme Eğitimi (Tehlikeli Maddeler) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 pilot bu adama soruyo, kalkalım mı diye Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mulgear6 Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 abi yazıldı mı bilmiyorum ama thy ile işim vardı 5 dk filan telefonda beklemek zorunda kaldım we are turkish airlines we are globally yours çaldı o 5 dk boyunca bıçak bulamadım sadece bulsam acıma son vericektim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Saeros Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 nefesini tutsaydın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
forgiver Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 pilot atc ye sorar Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dragonmax Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 AHSAHAHADSGFSAD uçak diye biniyosun, otobüse bindiriyolar UAHDUSAHDAHDUAD Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 forgiver said: pilot atc ye sorarsorar dedigim, herşeyimiz tamam mı anlamında. kuleden bahsetmiyorum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gallant Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 balon said: 2- Dış hatlarda Ground power( yani elektrik ) ve klima ihtiyacını körüklerden alır uçaklar. Fakat körüklerde termostat ayarları olmadığı için yani sadece sıcak ya da soğuk hava üflenildiğinden dolayı ve sizi de kaptan pişirmek ya da dondurmak istememesinden dolayı uçağın " Auxillary power unit" yani apu'sunu çalıştırmıştır ve bu meret uçağın yakıtından yiyerek çalışır. Böylece havayı sabitleyebilmiştir. Fazla benzin sarfiyatından dolayı uçuş emniyeti açısından tekrar yakıt almak istemiştir. Uçak terminal binasındaki gate bağlı ve park halinde iken, IATA nın tavsiyesi, apu nun kapatılması yönünde. Hem yakıt tasarrufu sağlıyor hemde çevreyi koruma amaçlı. Ayrıca köprü üstünden alınan hizmet bedeli, apu u çalıştırarak harcadığın yakıtın bedelinden daha az. Uçak terminal binasında park halinde iken kaptan 4 saat apu çalıştırdıysa, benim bildiğim thy o kaptanın tepesine biner. Bu arada yolcu köprülerideki klima(PCA), uçak içi ve uçak dışı sıcaklığına göre hava akımı sağlar. Sadece çok sıcak, yada çok soğuk hava üflemez. Daha doğrusu üflememesi lazım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rotweiler Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 sipeyskeyk said: GEd said: Kaptanda söylenenleri yapıyordur eh, bu gibi durumlarda esas sorumluya ulaşamamak fixtir, kimse sorumluluğu almaz falan. Kurumu içerden bilen birisi olsa fena yatırtır adamları aslında.kaptan karar vermiyor da, bir anons yap be adam. ... Uçakta operasyonel sorumluluk ve karar herzaman kaptanındır. Kaptan nasıl isterse öyle olur. Nokta. Sağdan soldan böyle dedilerse size inanmayın. Bir kabin memuru olarak söylüyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Gallant said: Uçak terminal binasındaki gate bağlı ve park halinde iken, IATA nın tavsiyesi, apu nun kapatılması yönünde. Hem yakıt tasarrufu sağlıyor hemde çevreyi koruma amaçlı. adamlar uçağı koyacak yer bulamamışlar yoğunluktan, ileri geri gidip gelmişler. gate'i mi kalmış parkı mı? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 mulgear6 said: abi yazıldı mı bilmiyorum ama thy ile işim vardı 5 dk filan telefonda beklemek zorunda kaldım we are turkish airlines we are globally yours çaldı o 5 dk boyunca bıçak bulamadım sadece bulsam acıma son vericektim abi onu bana digiturk yaptı,, FUTBOLUNEVADRESİLİGTİVİİLİGTİVİİLİGTİVİİİFUTBOLUNEVADRESİLİGTİVİİİLİGTİVİİİLİGTİVİİİ allam düşündükçe deliriyorum.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 urksatat ole sinir bozucu bi herif var FATURASI EL YAKMIYAN SIZI YARIYOLDA BIRAKMAYAN INTERNET. UYDUNET!!!! hacim yariyolda biraktigi icin teknik servisi aramisim, beklerken sunu calman en buyuk ironi degilde nedir asdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
MrLevie Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 açıyoruz? kapıyoruz. evet açalım. kapıyoruz. tekrar açıyoruz tekrar kapıyoruz da deseydin tam olcakmış=) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Gallant said: balon said: 2- Dış hatlarda Ground power( yani elektrik ) ve klima ihtiyacını körüklerden alır uçaklar. Fakat körüklerde termostat ayarları olmadığı için yani sadece sıcak ya da soğuk hava üflenildiğinden dolayı ve sizi de kaptan pişirmek ya da dondurmak istememesinden dolayı uçağın " Auxillary power unit" yani apu'sunu çalıştırmıştır ve bu meret uçağın yakıtından yiyerek çalışır. Böylece havayı sabitleyebilmiştir. Fazla benzin sarfiyatından dolayı uçuş emniyeti açısından tekrar yakıt almak istemiştir. Uçak terminal binasındaki gate bağlı ve park halinde iken, IATA nın tavsiyesi, apu nun kapatılması yönünde. Hem yakıt tasarrufu sağlıyor hemde çevreyi koruma amaçlı. Ayrıca köprü üstünden alınan hizmet bedeli, apu u çalıştırarak harcadığın yakıtın bedelinden daha az. Uçak terminal binasında park halinde iken kaptan 4 saat apu çalıştırdıysa, benim bildiğim thy o kaptanın tepesine biner. Bu arada yolcu köprülerideki klima(PCA), uçak içi ve uçak dışı sıcaklığına göre hava akımı sağlar. Sadece çok sıcak, yada çok soğuk hava üflemez. Daha doğrusu üflememesi lazım. Tabi ki körük tavsiye ediliyor ve kullanılıyor fakat bahar mevsiminde bu pek sözkonusu olmuyor aşırı kalabalık uçaklar dışında, gerçekte olanı biteni öyle söyliyeyim sana. 220'li numaraların sonrasından itibaren termostat ayarı olduğundan 201-220 körük park yerleri arası sadece sıcak ya da soğuk hava üflenmesi olabiliyor. Ben o gün zaten körükteki hava ile ilgili teknisyeni çağırttım ve normal bir şekilde hava üflenimi olup olamayacağını sordum. Malum yakıt tasarrufu mevzusu için. Bu sıcak ya da soğuk havayla ilgili bana verdiği bilgi buydu. Kaptan da haliyle istemedi ve apu çalıştırdı. O günkü çoğu uçakta da böyle oldu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
balon Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Diyarbakır seferiyle seyahat edenleriniz varsa hava mevzundan uçakta kavga çıkıp kaptanın park yerine geri dönüşünü de hatırlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sipeyskeyk Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 8, 2010 peki mr balon biz uçağın içinde acı çekerken kargo bölümünden alınan ve sonra yenileri konulan kutular ertesi günün yemekleri miydi? bir de onları mı bekledik? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar