Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dead State - Indie Zombie RPG


axedice

Öne çıkan mesajlar

O tarz cezalara razıyım zaten ben :) Sadece şu kadar adım attın aksiyon hakkın bitti artık adama vuramazsın demesi. Var mı böyle bir olay? Hadi düşmanın gerizekalı gibi bekledi. Sen gideceksin gideceksin yanına gireceksin ama kılıcını sallayamayacaksın, sen bekleyeceksin o sana 3 kere vuracak karşılık veremeyeceksin sıranı bekleyeceksin falan. Bu dövüş sistemi akıllara zarar...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bak yine aynısı.. Bilgisizlik gerçekten başa bela.

TB sistemlerin tek karşılığı ap değil, D&Dde "koşarak ateş etme"nin gayet güzel yansıması var. Hatta koşarak vur-kaç vb. hareketler action pointli sistemlerde bile (bkz AoD opportunity) destekleniyor.

Ya da sen haklısın aslında, susarak gidersen daha hayırlı olur. Ama bak susarak mehehe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E tamam da ben sadece fallout tarzı AP'li sistemlere laf ediyorum zaten. Arkalarda da söylemiştim. Her TB oyuna lafın yok. Ama üstteki mesajımdaki gibi gerizekalı olmamalı combat sistemi onu diyorum sadece. Might&Magic 6 mesela RTwP ve TB karışımıydı ancak müthiş bir oyundu. Masaüstü rpg hissine en yakın hissettiren oundu belki de benim için. Bir de Baldur's olabilir. Ama işte M&M gibi olsun TB olacaksa da, fallout'un combat sistemi çok saçma :S ve artık lütfen adam gibi tartış, sürekli laf sokmalar falan. Kendine bu kadar seviyesizliği mi yakıştırıyorsun gerçekten?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nileppezdel said:

O tarz cezalara razıyım zaten ben :)


Ama ben cezadan bahsetmiyorum. Demek istedigim sen iki islemi ayni anda yaptiginda tek tek yaptigin zamanki performansi alamayacagindan, ikisinin puanlarinin ortak olmasinda da bir sakinca yok. Yani AP'yi sadece kas gucu olarak degil, ayni zamanda vucutsal konsantrasyon olarak da dusunebilirsin.

Zaten mesela Jagged Alliance iki islemin APsi birbirine tam olarak bagli degildir. JA'da bir adamin APsi arttigi zaman daha cok yurur ama ayni zamanda ates etmesi icin gereken AP miktari da arttirilir ki daha fazla ates edemesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ama işte aynı anda yapıp ceza ile ateş etmene izin vermesi sırayla yapmasından daha mantıklı oluyor bence. Sıra tabanlı bir yere kadar iyidir, güzeldir, masaüstü hissini verir falan ama daha hiçbir dm adamın dibine geldin AP hakkın bitti o sana 3 kere vurdu sen de öldün demedi yani :P dediğim gibi M&M tipi yapsınlar TB olayını, canımı yesinler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

SCII en zor ayarda misal, sağlam apm olmadığı ve hızlı çıkamadığın sürece bilgisayar avcuna tutuşturuyor mouseu. Ya da herküle medic+marine doldurup cheese yapıcaksın heh. Zorluğu yüksek olan single oyunlarda da apm lazım

neden sc2 gibi oynayalım ben onu anlamadım halen bir, ikincisi neden en zor ayar? ayrıca neden ısrarla pause'lanamayan sp örneği? zerre alakası yok konumuzla.

said:
RTwP uzaktan güzel görünse de combat derinliğinin içine eden bi sistem. #of attacks her hareket edişinde yenileniyor, spring attack mobility vs. gibi featler saçma sapan şekilde değişiyor, casting kuralları ve initiave mantığı RTa uysun diye katlediliyor. Herhangi bi aksyon oyunundan ya da bazı stratejilerden hadi beklerim real time olmasını da, RPGlerin combat mantığını öldürüyor RT ve RTwP sistemler. RPG combatına ters bi kere, seçeneklerini, özgürlüğünü, yaratıcılığını kısıtlıyor.

crpg =/= dnd
dnd =/= crpg

bilakis masaüstü sistemlerin doğrudan bilgisayar ortamına aktarılmasının saçma olmasına örnek göstermişsin. her argümanınla bana destek veriyorsun. :p rpg combatına ters filan değil.

rpg =/= turn-based
said:
Ama rpgden anlamayan insanlara bunun nesini anlatıyorum o da ayrı bi mesele.

ileri sarayım bu filler paragrafı heh
said:
Zeusla heranın çirkin çocuğu. AP "dolmasını" beklemek, ateş altındayken abilityleri yeterince hızlı seçememek değiştirememek falan of of. RPGlerden uzak dursun lütfen.

"dolmasını" beklemeye gerek yok, turn-based'i çöpe attığın anda kurtuluyorsun simüle etme çabalarından. zaman değerleri üzerinden çalışan 7.62 gibi yakın zamandan mükemmel örnek var mesela. bütün turn-based veya ctb crpg'lere çakar.
said:
İlk gören ilk ateş eder (stealth). İkiniz birbirinizi aynı anda gördüyseniz initiative/sequence a bakılır. Ama pardon, sen rpg kurallarını falan da beğenmiyodun dimi ehue

stealth diyen olmadı. initiative'in dangoz, uyduruktan bir çözüm olduğunu da kaçıncı defadır söylüyorum. zar attık kimin instagib çakacağını belirledik. olduuuuuuuuuu

rakipler birbirini aynı anda gördüyse aynı anda ateş eder, bu kadar basit. ama bunu kalem kağıtla yapamazsın düzgün. burada yapılabilen ortam var, bunu kullanmayıp modifier üzerine zar sallarsan fasafiso bir combat olur.

"rpg kuralı" ne lol, masaüstünde kağıt kalemle zarla oynanan yamalı bohça sistemi bilgisayarda da, üstüne üstlük alakasız oyunlarda (bkz: başlık konusu oyun, wizards markası değil birşey değil) görelim ki? tembellik etmeyip, üşenmeyip adam gibi sistem yapsınlar.

forgotten realms oyunu yapılıyor da onda turn-based istemiyormuşuz gibi bir durum yok. sıfırdan oyun yapanların hazırcılığa kaçmasına eleştiri var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
bilakis masaüstü sistemlerin doğrudan bilgisayar ortamına aktarılmasının saçma olmasına örnek göstermişsin


Masaüstü sistemler doğrudan bilgisayar ortamına aktarılırsa çok başarılı oluyor. Bkz. Temple of Elemental Evil. RtwP olarak aktarılırsa başarısız/yavan oluyor. Bkz. nwn2.

said:
initiative'in dangoz, uyduruktan bir çözüm olduğunu da kaçıncı defadır söylüyorum. zar attık kimin instagib çakacağını belirledik. olduuuuuuuuuu


"Aynı anda ateş etme"nin fantastikliğini bi kenara bırakıyorum da, instagib olayını genele yaymak hatalı bi yorum olmuş. Ortalama bi D&D oyununda hangi instagib?



said:
masaüstünde kağıt kalemle zarla oynanan yamalı bohça sistem


Buna verebilecek bi cevabım yok ama. Bildiğin tıkandım ehueuah. Adam bir kalemde 35 yıllık geleneği çöpe attı ya..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bütün turn-based sistemlerin doğasında olan yetersizlikler var, ara çözüm üretip zar filan sallanıyor. bugüne kadar hangisini oynadıysam illa ki açığı vardı. stratejisinden rpg'sine dek. normalde kafaya takmam böyle alakasız ve özellikle yetersiz kalacağı bir oyunda karşıma çıkmazsa.

fantastik bir durum yok, acan simit & neo'nun havada tabanca balesi yapmasından bahsetmiyoruz. iki kişi tekme tokat birbirine girişince ne oluyor? önce bir kişi 3 yumruk atıp bekleyip sonra karşısındaki iki tekme mi atıyor? hayır.

masaüstündeki masaüstünde güzel. neden? ondaki ortama uygun hazırlanmış sistem. buradaysa bilgisayar oyunlarından bahsediyoruz. dnd telif haklı setting'in alınıp uyarlandığı bir oyun da değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
fenris, o sistemde eşzamanlı hareket var ki en büyük fark o. "gel sen tokatla şimdi beni, tamam, şimdi ben seni tokatlıyorum" değil. "gözetlediğim kapının önünden geçtin gittin saklandın ama ben birşey yapamadım saf saf bakmak dışında" da yok. "benim görüş alanıma girdin, ilk turn'ü ben başlatıp seni aşağı yatırıyorum" da yok gene.

ben nil in verdiği baldur örneğinden bahsediyordum. eğer sende ondan bahsediyorsan baya yanılıyorsun çünkü bildiğin bekliyordun.

nil in bahsettiği veya öyle olmasını umduğu sistem deus ex 1 de yapılmıştı.

bi de günümüzde geçen ateşli silahların olduğu rpg ler hep biraz zorlanırlar sistem oturtmada. hani gelecekte geçse shield filan uyduruyorsun adam hemen ölmüyor. dnd modern in silah sistemi saçma... ww un kini alsan tek kurşunda ölme şansı var...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnız RPG illa kurallı olmak zorunda mı? Benim için en keyifli RPG serviste yanımda oturan arkadaşımın oynattığıydı.

-Şimdi perili evin 3. katındasın, sağında ve solunda birer kapı var. Ne yapıyorsun?
-Sağdaki kapıya giriyorum
-Karşına bir hayalet çıktı
-Kaçıyorum hemen
-Ayağın takıldı düştün ve başını vurup öldün

gibi mesela. Adam zar bile atmadı ama ben çok eğlenirdim bunlar. RPG rol yapma oyunu demek arkadaşlar. Kimse de sizin sevdiğiniz dnd kurallarına göre oyun yapmak zorunda değil. Milyonlarca farklı sistem üretilip o sistemlere göre oyun yapılabilir. Rol yapma hissini verdiği sürece sorun olmamalı.

Ama işte biri daha demişti ben 3 yumruk atıp bekliyorum o 2 tekme mi atıyor? Hayır aynı anda olan şeyler bunlar falan diye. Bunun ayarlanması lazım. Adam 3 adım atıp "sıram geçti vuramam ben" diyorsa gerizekalı RP'si yaptırıyordur o oyun.

Sonuç olarak dnd kurallarına göre yapılması şart değil hiçbir oyunun. RPG'den anlamıyor, RPG sevmiyor demek komik. Sizin sevdiğiniz kural sistemini saçma bulabiliriz, bin tane kural sistemi yaratabilirsin. Rol yapma oyunu sonuçta, RPG'den anlamayan tüm RPG'yi dnd kurallarından ibaret sanandır. Ha siz o kadar değilsiniz de insanlara şöyle saçma yakıştırmalar yapmayın bi zahmet. Action RPG istiyoruz da demedik, sistem azıcık mantıklı olsun dedik sadece, gerçekçi olsun dedik.

Ama yok illa laf atacaksınız
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Otuz türlü setting var. Her settingin kuralı ayrı. Kuralsız da bir settingdir ama CRPG'de karşına şu çıktı, şöyle oldu diyecek, şöyle yaptım diyince sonucu şu oldu diye tasarlayıp anlatacak bir dungeon masterın yok. Onun yerine sizin gibi roleplay nedir bilmeyen adamlara guideline olsun diye çevik karaktere insiyatif verilir. Dungeon master, bu örnekte oyunun kendisi, sana bir sen vuracaksın, bir o vuracak diyorsa öyle olur. Satranç oynayıp, vezir bir turnde dibime girdi dersen piyon da mı girdi diye sormazlar mı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

E iyi de DM saçmalıyor işte, biz TB sistemlerin zayıf noktasından bahsediyoruz hala RP bilmeyen adam diyorsunuz. Masaüstünde DM patrondur ok, crpg'de onu kotaracak bir sistem olmalı, ama bu sistem mantıklı olmalı. Biz size rpg'den anlamıyorsunuz demiyorsak siz de bize dememelisiniz yani. Bana göre de 3 adım attın diye ateş etme hakkın kalmamasını yada aynı anda iki tarafın da aksiyon yapamamasını ve hatta düşmanının sen saldırırken hiç hareket etmemesini yani dikilmiş bir hedef tahtasına vurmanı mantıklı karşılayan rpg'den anlamıyordur. Ama ben bunu belirtip seviyesizleşmiyorum, adam gibi tartışmaya çalışıyorum. Ha farklı görüşlere o kadar düşmansınız ki tartışmayı bile beceremiyorsunuz, bireysel laf sokmalarla geliyorsunuz. Hadi beni geçtim, ben alışkınım da SAM o kadar güzel yazıyorken, açıklamalarını yapıyorken hala anlayamayıp bir de onu da RPG'den anlamayanların arasına katıyorsunuz ya ona üzülüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2005, forumda yenisin, bilmiyorsun tabii.

Şöyle açıklayayım. Bu oyun satranç olsaydı, Sam de şah olsaydı, malum şah gidince oyun da biter, şu sorularla gelirdi:

- Neden vezir gibi istediğim yöne gidemiyorum
- Neden piyon gibi level atlayamıyorum
- Neden kale gibi karizmatik duruşum yok
- Neden at gibi arka saflara sızamıyorum
- Neden bu oyun sıra tabanlı

şimdi bu adama şah roleplayini anlat anlatabiliyorsan...

Ayrıca Strateji Anlayışı Mammoth olan adamla sistem tartışılmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

RPG'yi paticik çıkardı zaten.. sigh

satranç benzetmeleri de beni bnden aldı, sıra tabanı masaüstünde gerekli olan bir şeydir, bilgisayar insan değil. Aynı anda iki karaktere aksiyon yaptırma yetisi var, gerçek hayatta aynı anda oluyor. Okuyup sevdiğiniz FR kitaplarında sıra bekliyorlar mı? 2 adım attığı için kılıcını sallayamayan warrior gördünüz mü kitaplarda? AP sisteminin ve çoğu TB sistemin saçma olduğunu söylüyoruz hala şah rp'si falan diyosunuz... Piyonla vezir neden aaynı şekilde hareket etmiyor demiyoruz ki zaten. Aman neyse ya, anlamayacaksınız anlaşıldı. Yada ben anlamayacağım, anlaşamıyoruz her türlü. Hadi kalın sağlıcakla
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

habire phorum göçermesinden yazamadım heh

fenris, gene de o turn'lerden aynı anda faydalanabilmek bile önemli bir olay. özellikle de böyle bir oyunda. zombi ya optimal menzil dışında olacak, ya dibimizde olacak. turn-based sevdalısı arkadaşlar takım arkadaşları enfeksiyon kaptıkça kaç kere load ederler paylaşırlar artık heh.

koca sayfa geçmiş başka da dişe dokunur bişi yok. gidip satranç üzerinden ad hominemle prim yapmaya çalışmış bir arkadaş. :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...