Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Terran Stratejileri


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Bence her ırka ayrı bir konu açılması daha uygun. Öyle her matchup için açılırsa, mesela PvT açıldı diyelim; işin hem Toss hem Terran tarafı konuşulacak falan ortam birbirine girecek diye düşündüm. Neyse gerekli olursa kilitlenir zaten.

Terran ile ilgili build order'lara, taktiklere ihtiyacım vardı, açayım dedim. Özellikle build order paylaşırsak çok yararlı olacağına inanıyorum... Ben, BO bilmiyorum ama bildiğim taktikler şunlar:

Reaper rush: Rakibin işçilerini ve önemli 1-2 binasını hedef alıyor ve 3-5 civarı reaper ile yapılıyor. Çok fazla gaz istemediği için başta 1 rafineri yetiyor. Barracks'tan hemen basıyorsunuz Reaper'ları, dalıyorsunuz, ekonomisi yavaşlıyor rakibin. Ekonominizin önemli bir kısmını Reaper'lara ayırdığınızdan en azından 4-5 işçi götürmezseniz, zarar gören siz olursunuz. Özellikle Toss'a karşı iyi. Zerg'e karşı birkaç ling olabileceği base'te, Helion daha mantıklı gibi Reaper'a göre ama o da daha yavaş bir strateji.

Mass infantry: 5 barracks'tan marauder ve marine abanıyorsunuz. Concussive shells ve stimpack kesinlikle upgrade edilmeli. Onun dışında kalkan da güzel oluyor marine'lere. Bu taktikle başta büyük bir avantaj elde edemezseniz, geçmiş olsun. Teknolojide çok geri kalıyorsunuz, rakipte carrier'lar varken siz daha yeni starport falan yapmış oluyorsunuz çünkü. Zamanlamayı iyi ayarlarsanız ve çabuk bir medivac çıkarabilirsiniz çok yardımcı olur bu taktiğe.

1/1/1: Barracks, hemen ardından Factory, hemen ardından Starport. Bundan dolayı adı 1/1/1. Barracks'tan savunma için en az 10 civarı marine çıkarmalısınız, yoksa olası bir saldırıda gg. 3-4 tane çabuk Banshee ile harass yapabilirsiniz, onun dışında ordunuzda Viking, Marine, Mara, Siege Tank'ten oluyor yanlış hatırlamıyorsam.

Bu taktiklerin hepsi izlediğim replayler sonucu öğrendiğim şeyler. Henüz kendim denemedim. Build order'larını bilmiyorum, kaç SCV sonrası hangi bina falan filan. Bunları birileri paylaşırsa süper olur.
Mesaj tarihi:
Reaper rush oyunu sağlam yöneten adamların yaptığı maçlarda da sık sık gördüğüm bir olay. Oyunun başında düşman protoss'un 2. base çıkarmasını falan güçleştiriyor bayağı. Ama biraz şans ve üniteleri çok yakından kontrol etmek lazım. Düşmanın çıkardığı ünitelerle karşılaşma ihtimali en az olan rotadan kontrollü biçimde sızma yapıp üssün içinde vakit kaybetmeden direk kaynak toplayan ünitelerin tepesine inmek gerekiyor.

Mid game'de TheLittleOne falan reaper yerine ghostlarla kaynak toplayanların üzerine nuke atmayı tercih ediyor gözlemlediğim kadarıyla.
Mesaj tarihi:
bir tane daha taktik vereyim bende madem

rakip fast expansion yapmışsa, kapınızı blok yapıp sırf marine basarken hızlıca 100 gaz 200 mineral ile factory cıkıyorsunuz factory ile barracks'ın kapıdaki pozisyonunu değiştirip, 2 siege tank basıp o sırada bastığınız kadar marine ile (takriben 10-14) rakip base e ilerliosunuz tabii bu sırada siege upgradei de yapmayı unutmayın genelde yolda ilerlerken bitio siege upgrade. sonucta tech gittiği icin ivmesi henüz daha base'de roach vs cıkmaya baslacağı icin siegeler ve siegeleri koruyan marineler baya bi dağıtıyor. stabil ve garantili bir taktik bayaa bi yıpratıyorsunuz rakibi zaten işliyorsa yaptığınız hamle düzenli olarak 3. hatta 4. siege + bol bol marine basarak takviye yapabilirsiniz saldırı ekibine acele etmeyin siegeler çatır çatır yiyor gelen birimleri.
Mesaj tarihi:
"rakibi çatır çatır yiyoruz" mu demişim yoksa "siege gelen birimleri çatır çatır yiyor" mu demişim

hani ayar verme çabalarındasın anlıyorum seni de güzel şeyler bunlar ama bi oku istersen önce ne yazılmış sonra hani komik duruma düşme ben üzülüyorum senin yerine. vallahi bak.
Mesaj tarihi:
rakip bu tarz üzerinize geliceğini anlarsanız (sürekli kapıyı yoklayın lingler ile vs size kimler ateş ediyor, sadece marine mi? marauderler de varmı? kapıdaki barracks tech lab yaptımı? varsa base arkasına overlord feda ederek

yada terransanız cok daha kolay 1 mule feda edip tarattırın base olsun bitsin ;p (ki yapmanız gereken bişey)

en mantıklısı o sizin kapıya dayanmadan sizin onun kapısına dayanmanız mass marauder ile

siege gidiyorsa mass marauder ile başarılı olabiliteniz var ama burda hersey rakibin ne yaptığına bakıyor örneğin biraz önce dediğim şekilde gelirse hemen expteki scvleri marauderlerinönünden gönderip marauderlere taktik avantaj kazandırabilirsiniz bayaa bi scv fln kaybı olucaktır elbette ama marauderlerin yakına gelene kadar yedikleri dmg azaltılıcak. ha bu dediğim olay rakip saldırısını geciktirirse gerekmeeye bilir yererli sayıda marauder ile vs. veya risk alıp banshee tarzı birimlere yönelebilirsiniz. ama en temizi adamın o hareketi yapmasına müsade etmemek =)
Mesaj tarihi:
bide Terran en geniş anlamda iki taktik var gibi su anda. biri "ağır sanayi hamlesi" diğeride "tertip"

ağır sanayi hamlesi, siege tank, helion duruma göre viking üzerine kurulu bi taktik.
tertip de marine marauder sonra medivac şeklinde.

ağır sanayi hamlesi, cok iyi alan tutsada, kaynağa oranlayınca cok verimli bir ordusu olsada, cok immobile. haliyle rakibiniz biraz işini biliyosa droplarla siz yıpratmaya, haritada ulaşmanızın zman alacağı yerler expand etmeye baslıycaktır.
tertip daha mobil, vızırı vızır gidersiniz etrafta, lülülü diye koşa koşa. medivaclerle drop yaparsınız vs vs, ama siege tank, collossus, high templar, infestor baneling gibi ünitelere karsı dikkatli olmanız lazım.

sevdiğiniz, iş yapıcağını düşündüğünüz bi ünite komposizyonunu secin siz, onunla oynayın baya bi 10 15 mac falan. en fazla ordu nasıl yapıyorum dye kasın, ne zaman expand etmem lazım ne kadar işci basmam lazım, kac barrackı hangi addonlarla ne kadar expansionla besliyeiblirim bi kestirin. sonrası gelir zaten.
Mesaj tarihi:
Multiye yeni başladım. Betayı oynamamış olduğum için practice maçlarını atlamıyorum, 47 maç daha nooblarla oynicam. İlk üç maçta da terran oldum. Karşımdakiler benden de kötü çıktığı için rahattım, kazandım zaten hep sfkjsg
Son oyunda 1/1/1 gittim. Sonradan replay'den gördüğüm kadarıyla ben banshee basarken adamlar bunker falan koyuyomuş kapılarına. İkinci starportu çıkarıp bastığım bansheelerle dalsam rahat alırmışım ama yeteri kadar tecrübeli olmadığım için çabuk saldıramadım, çekindim.
Toplamda aşağı yukarı 25 dk sürdü orduyu hazırlamam. Adamlar benden bile kötü olduğu için sıkıntı çekmedim, hatta ezdim diyelim ünite bile yoktu adamlarda defans niyetine.

Noob olmayanların affetmeyeceği şöyle hatalarım olduğunu düşünüyorum: rush'a karşı hiçbi önlem almadım gelişmek adına, turretlara karşı micro yaparken yanlışlıkla vikingleri tam tepelerine getirip yere indirdim (3-4 tane viking kaybettim orda) ve saldırı esnasında baseimde 3 battlecruiser ve 2 viking harici tek bi defans ünitesi bile yoktu.

Bu gibi hataları göz önünde bulundurursak, normal şartlar altında 3. seviye upgradelerle donanmış 25 civarı ünite içeren viking/banshee combosu noob olmayanlara karşı 25 dakikada çıkarılabilir mi (rahatsız ederler falan)? Ya da bu 25 dakika azaltılabilir mi? Bu combo örneğin bi terranın 25 dakikada çıkaracağı marine/marauder/thor'dan oluşan combosuna karşı etkisiz kalır mı? Oyunun ilk aşamalarında gelişmeden biraz feragat edip, 2 bunker 8 marine şeklinde bi defans koymak yeterli veya gerekli olur mu? En önemlisi, end-gamede viking/banshee combosu ne kadar iyi iş yapar (aralara battlecruiser da serpiştirelim hadi)?
Mesaj tarihi:
abi ortalama oyun süresi 14 dakka gibi bişi. öğle düşün işte.

battlecruisercıkmayı elbette planlıyabilirsin ama onun yerine, midgame'ini planlasan sonra midgamein sayesinde battlecruiser cıkıcak fırsatı elde etmeye calıssan daha mantıklı bir yaklaşım olur.

ne demek istiyorum, mesela sunu demek istiyorum. Siegetank+viking kilt noktaları tutup 2 expension alıp starporttan battlecruiser cıkabilir, yanınada armor ve weapon upgrade yapabilirsin.

veya marine marauder gidersin, biriken gazla erken techlanli starport cıkarsın banshee ile harass yaparsın. adamın sna saldırmasını engellersin/geciktirirsin. bu sırada battlecuriser cıkmak icin hazırlık yparsın.
Mesaj tarihi:
noob maçları harika ya dün 1 tane multi yaptım ve özellikle practice league de yaptım toss ta noob olduğum icin, carrier+mothership ordusu yaptım adam kapıma hellion getirmişti kayaları kırmaya calisiodu asdfasd
Mesaj tarihi:
şöyle bir şey izledim;

SC2: TvP Fast Ghost vs Immortal Build
http://www.youtube.com/watch?v=honwJv4fI6k

üniteleri çok bilmediğim için sadece izledim ama adam resmen emdirmiş.
Mesaj tarihi:
ghost+bol marine gibi bi taktik var bayada etkili ama tam böle bi an var cok iş yaptığı. toss' daha agteway sayısnı arttırmadan colossus cıkmadan önce gidip ghostlara yaptığın yarıtımın karşılığını alıcaksın
Mesaj tarihi:
katılmıyorum. thor en güzel medivac ile birlikte kullanılıyor. diğer birimlerle birlikte gruba alıp attack ground verdiğin zaman evet yeterli etkiyi göstermiyor; ancak dediğim gibi medivac ile birlikte ana ordunun arkasında dolandırıp spell casterları uzaktan ayıklamakta vs güzel iş yapıyor.

3-4 tane thor'u her birine gereken özeni gösterecek şekilde kullanırsan, hem keyif veriyor hem de yapacağı işi iyi yapıyor.
Mesaj tarihi:
ayrıca cok büyük aynı anda arkasından 4-5 scv le tamir edbiliyosun. choke'unu sadece 1 thorla tutabiliyosun. üstünde anti air range'i cok yüksek. bi iki thor+biraz marine'e mutalar yaklaşamıyo bile.

Huun'nun dediği gibi medivacle asıl tadı cıkıyo bencede. expensionı falan snipelıyabiliyosun thorla
Mesaj tarihi:
ucunbiri said:

şöyle bir şey izledim;
üniteleri çok bilmediğim için sadece izledim ama adam resmen emdirmiş.


immortal'ın bütün olayı hardened shield. 10 ve üzerinde hasar veren her saldırıdan sadece 10 dmg alıyor. eğer EMP ile shield'i sıfırlarsan; gövde, saldıranın verdiği bütün hasarı alıyor.

tek olayı hayatta kalıp, eşşek yüküyle hasar vermek olan immortal için ghost biçilmiş kaftan.
Mesaj tarihi:
ımmortalın korkunc dmg'ı var, ama zealotsuz kullanılmaz.

hatta zealot o kadar güzelki, zealotsuz oynamayı aklımın ucundan bile geciremiyorum..

yaşasın zealot
×
×
  • Yeni Oluştur...