Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft 2'yi beklemiyorum artik


NoTwisT

Öne çıkan mesajlar

Ayrıca "boğuşmak" zorunda felan değilsiniz arayüzle.
Ben gayet kötüydüm apm 100 ü geçmedi ama kendi dişime göre adamlarla oynarken eğleniyodum gayet. Saniyede 5 komut vermeden de oyunun stratejik derinliğini görebiliyosun.

Kesmezse hiç kasmadan 150-170 apm ile competetive oyunlar da oynayabilirsin.
Ama 100 tane photon cannon basmanın ötesine geçemeden oyuna guitar hero muamelesi yapmak çok komik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu "beceremiyorsunuz ondan laf ediyorsunuz" lakırdılarını bırakalım, diyenleri bilemem ama onun sinirlendireceği yaşları geride bırakalı çok oldu. tarzı beğenmiyorsam oynamam zaten olur biter, çoktan yaptığım gibi. yazacaksanız okumaya, cevap vermeye değer birşey yazın. "fanboyu olduğum oyuna eleştiriye tek cevabım hakaret" diyerek sıfırlamayın kendinizi.

cüce relic dışında klasik anlamdaki rts'ye yeni birşeyler getirmeye çalışan pek olmadı evet, bir de öbür yanda myth üzerinden ilerleyen total war var. onun dışında da başka birşey yok pek doğu avrupalılar filan deney yapmıyorsa. ha bu "bir oyun üzerinden bir milyar dolar kaldırmazsak başarısız sayılırız" mantığı sadece rts'yi etkilemiyor, fps (ciddi bir gelişme olmadı neredeyse son 10 yıldır bazı örnekler hariç) ve mmo'lar için de sözkonusu.

quake dedin ki orada da aynı şey sözkonusuydu, yok zıplaya zıplaya 100km hızla hareket etmeler vs vs, oyunun yetersizliklerinin yetenek kanıtlama aracı olarak ortaya sürülmesi. hemen her oyunda bu tarz olaylar çıkar ama sc kadar bunun ballandırıldığı oyun pek yok.

senin o dediğin olaya hakim olma ve uygulama denen hadise saniyede 621128512 kere basmayı gerektiriyorsa zaten oturup düşünmesi lazım tasarımcıların nereyi düzeltmeleri lazım diye. fakat komutan'ın dediği gibi milletin dellendiğini duydum çıkkıdı çıkkıdı spam azalabilir denince.

turn-based ise başka bir olay, real-time'daki bazı olaylar yansıtılamadığından çözüm o değil. dediğin veriyi alıp işleme filanın pek anlamı yok çıkkıdı çıkkıdı olarak oyuna yansıtamadığın sürece, ha bu iş normal miktarda olsa zaten bu sohbet olmazdı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

teşekkürler cevaplar için. o zaman bir de şunu sorayım

aral'ın 140 tl'sini görünce sipariş vereyim dedim yurtdışından. sendit'ten checkout yaparken böyle diyor:

We're sorry we are currently experiencing a problem. This will be resolved shortly.

başka nereden ısmarlayabilirim? shopto? sendit veya shopto zırt diye gönderiyorlar mı? 27'sinde elimde olur mu yani? yoksa 27'sinde oynamak istyorsam blizzard download veya aral'a mı muhtacım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

wc3de scden kat kat fazla micro var, ama macro yok. base'ine uğraşmıyorsun.

baseimde combat dönmüyorsa , 10 kez falan anca bakkıyorumdur base'ime ben. haliyle combat dısında cok is yapmıyorsun


Evet, APM sadece birimlerinin microsu icin gecerli olan bir sey degil. Macro dedigin, usle ugrasma kismi icin de APM kullaniyorsun. Istersen hic usse bakmadan hotkeyler ile adam bas, o da APM.

Sam said:


cüce relic dışında klasik anlamdaki rts'ye yeni birşeyler getirmeye çalışan pek olmadı evet, bir de öbür yanda myth üzerinden ilerleyen total war var. onun dışında da başka birşey yok pek doğu avrupalılar filan deney yapmıyorsa. ha bu "bir oyun üzerinden bir milyar dolar kaldırmazsak başarısız sayılırız" mantığı sadece rts'yi etkilemiyor, fps (ciddi bir gelişme olmadı neredeyse son 10 yıldır bazı örnekler hariç) ve mmo'lar için de sözkonusu.


FPSlerde fazla degisiklik olmamasini anlayabiliyorum; neticede cok sofistike bir oyun turu degil ve pek fazla bir sey eklenemiyor. Ama strateji oyunlarinin kapsami cok daha genis, o nedenle yapilabilecek bir suru degisiklik var aslinda.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Saniyede 3.5 defa basarak turnuva kazanırsın demişler sen istersen 2 defa bas yine ÇOK iyi oynarsın oyunun -red alert kadar derin olmasa da- stratejisini kaparsan.

2 defa da basamıyosan gogo red alert tank spam tartışacak bişey yok zaten. Oyunun ayıbı değil o. Tek karakterli hon da bile ara ara afk oldugum halde 100 ortala amp im gayet popomu kasıya kasıya oynarken.
Competetive bir multiplayer RTS oyundan bahsediyoruz playstation oyunu değil ki bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam, resmen bilgisiz bilgisiz cahilce konuşuyorsun. 2 sayfa yazılmış "APM =/= starcraftta taktik ve strateji" diye ama öyle art niyetlisinki okumadan bile sırf laf sokmak icin yazıosun bişeyler yeter yahu canını sıkıyorsun insanların tamam oynamayacaksın anladık oynama da zaten ama azalarak git hatta azalma direk git yani sus yazma oynamadığın bilmediğin oyun hakkında bişey yazma evet asap bozuosun bunda cok başarılısın ama rica ediorum kendine başka bi uzmanlık alanı bul resmen saçmalıyorsun suanda yazıcak bişey bulamadıkça. samimi söylüyorum su yaptığın trollükten öte değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o değil de vay be ilk defa "apm" olayını duyalar varmış. huun gerekli açıklamayı yapmış gerçi.

sabonis said:

sam 6-7 sene önce de bliz/sc düşmanıydı, hala öyle. bu konuda onunla tartışmaya girilmeyeceğini neden kimse anlamadı yıllardır ben onu anlamadım.


bu da var tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

durun vurmayin adama. Kendi görüsünü söylüyor. Bende söyle bir yorum getireyim. Kendini o ülkende aldigin 5-10 kutuyla sinirlama adamlar milli spor ilan etti tvler acti binlerce insan bu isten ekmek yiyor. Sen simdi o cikkidi cikkidi olmasa oyunun zevki olurmu. Bir seyi kabul etmek lazim sc gelmis gecmis en iyi rts oyunudur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sc ile karsılastırılmazda hona basladıgımda 40mi neydi apm benim
2 gün önce maç sonrası bi baktım 190küsür. biseye kastıgıız yok kendi kendine oluyor o zamanla. 0.9 du kdr simdide 0.9
ünite/karakter kontrolüyle ilgili. daha iyi kontrol dha cok hakimiyet oluyor karakter üzerinde.ama apm=iyi oynamak dil işte. halada iyi oynamıyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi anladık starcraft fanısınız felan tamam da benim açımdan real time strateji olarak hala ilk çıktığı halinde starcraft, rts nin ilerlemesi gereken nokta coh vs, hala 10 yıl öncesinde sayan cilalanmış sc 2 değil bence
daesu topic açmıştı aim+movement fpslerin sonu diye, orda da çok anlamsız bir "fps" türü özleniyordu, hl de tau jumplar anlamsız atlamalar zıplamalar felan şu an türün son örnekleri mw 2 bc 2 fps türünün gelmesi gereken yerler.

bizde oynadık starcraft 2 yani kime anlatıyorsunuz ki, belirli taktikler var onları uyguluyorsun
1v1 zaten ölümcül sıkıcı kim ilk rush ı yaparsa bitiyor low ve mid tierlarda, üst tierdada yine aynı taraflardan ikisi de turtle yapmazsa ,oyunun t2 birimleri 2 hafta felan görememiştim
oyunun son derece kısır olması sonucu baydım netice itibariyle, çünkü 10 küsür mutalisk çıkabildin mi çok ufak bir mikroyla gökten protoss tanrısı insen kitelaya kitelaya kesiyorsun
oyundaki skill cap daha çok exp çıkıp onlardan daha çok income almak ve daha efektif adam basmak, bu da saniyede kaç kere tıklayabildiğinizle alakalı ne yazık ki hele bikaç sc forumunda neden zerglingler düşman birimin etrafını çeviriyor, sc 1 de ne güzel her zerglingi tek tek kontrol ederek düşmanın etrafını çeviriyorduk gibi bir qq var ki eyvah eyvah

hondaki apm ile sc daki alakasız baya, honda tek üniteyi kontrol ediyorsun summonlar felan yoksa orbwalk felan yapmıyorsan apm arttıracak bişey yapmanın ihtimali yok çoğu heroda 200 apm yapan adam boş boş sağa sola basıyordur
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi bir drop'un, high grounda hakim konumda pusuya yatmanın, rakibi kite ederek support birliği gelene kadar oyalamanın, melee armored unitleri önden salıp arkasına rangeleri sokmanın falan APM ile değil zeka ile ilgisi var.

apm nin burada etkileyeceği tek şey 4 saniyede değilde 1.5 saniyede geriye cekersin range birimleri, armoredler öne cıkar. bundan ibaret apm nin oyuna katkısı hızınızı belirler ama sen zaten düzgün bi drop yapıp işçilri temizleyip geri kaçman falan en yetersiz insanın bile yapabileceği bir kontrol gerektiriyor apm ile alakası yok. zaten bunu düsünemiosan yetemiosan bi zahmet oynama yani sc. ama sam bunu idrak edemio halen 930458309458730495 tuşa basmaksa strateji diyor. ben bunun altında art niyet ararım resmen göz göre göre yazılanları hice sayarak ortalığı kızıştırmak icin laf atıyor.

spark senin kısır döngü dediğin şey 6 ay önceydi kardeşim insanlar daha sc2 yi yeni yeni keşfediyordu. o açıdan bakarsan 6 mutalisk taktiğinden önce de roach rush olayı vardı ama zamanla insanlar bunlarla nası başedilebileceğini ögreniyorlar. sen ögrenememişsen o senin kabahatin oyunun değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

6-7 sene önce de aynı şekilde eleştiriye sıfır tolerans vardı, millet oyunu annesinin namusu ile eşdeğer tutuyordu. değişen tek şey bazısının laçkalaşan forum adabı nedeniyle ipini koparmış gibi ileri geri konuşması.

tamam ekmek anladım dediğini, ama benim de eleştirim değişmiyor. strateji oyunu deyip şoryuken tuş hareketi gerektirmek yersiz. gidip o oyunları eleştirmiyorsam da bunu eleştiriyorsam türün öne çıkarması gereken etkenler nedeniyle.

başka da yazacağım birşey yok, cevapların yarısı deli saçmasıyken harcadığım vakte yazık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:

abi anladık starcraft fanısınız felan tamam da benim açımdan real time strateji olarak hala ilk çıktığı halinde starcraft, rts nin ilerlemesi gereken nokta coh vs, hala 10 yıl öncesinde sayan cilalanmış sc 2 değil bence
daesu topic açmıştı aim+movement fpslerin sonu diye, orda da çok anlamsız bir "fps" türü özleniyordu, hl de tau jumplar anlamsız atlamalar zıplamalar felan şu an türün son örnekleri mw 2 bc 2 fps türünün gelmesi gereken yerler.


neden böylew olsunki?
q3 cok daha keyifli bf den cod'dan.

ayrıca coh korkucn sans bazlı bir oyun. cok oynadım halada oynuyorum ama bayık yanı. bi mortar bi arti denk geliyo, bi tank shot 10 infantry temizliyo. micro co yazıf, cünkü üniteler kötü tepki veriyo, komutları doğru yerine getirmiyo, kafasına göre hareket ediyo vs vs vs

strateji olarak coh'da scninde wcninde yanına yaklasıcak derinlik yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi o söylediklerini yapmak için gereken zeka 8 yaşında default geliyor yapma gözünü seveyim, iyi drop yapmak için bütün birimleri en azından 2-3 erli gruplar halinde tek tek kontrol etmen gerekiyor
strateji=zekaysa o yukarda saydığın şeyler şu oyunda gördüğüm bikaçtane "vay be çok zekice" dediğim hareketle uzaktan yakından alakası yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

6-7 sene önce de aynı şekilde eleştiriye sıfır tolerans vardı, millet oyunu annesinin namusu ile eşdeğer tutuyordu. değişen tek şey bazısının laçkalaşan forum adabı nedeniyle ipini koparmış gibi ileri geri konuşması.

tamam ekmek anladım dediğini, ama benim de eleştirim değişmiyor. strateji oyunu deyip şoryuken tuş hareketi gerektirmek yersiz. gidip o oyunları eleştirmiyorsam da bunu eleştiriyorsam türün öne çıkarması gereken etkenler nedeniyle.

başka da yazacağım birşey yok, cevapların yarısı deli saçmasıyken harcadığım vakte yazık.


sam abartıdan gelip laf atmaktan baska bişey yapmadınki mesajlarında bakalımmmı neler yazmıssın.

Sam said:

türün sıkıştığı noktanın vehameti üzerine açıklayıcı bir gösteri.

türün tıkandığını iddaa etmişsin, sebep mebep göstermemisin, sucu türü ileriye tasıyan scye atmıssın.

Sam said:

spark olması gerekeni söylemiş, uygulama denen olay çıkkıdı çıkkıdı oyunun arabirimiyle boğuşmaksa bu feature değil yetersizliktir. o nedenle 98'de tıkandı kaldı, odaklanacak yer strateji olacakken onu şuraya bunu buraya oynatmak. kendin sc klonu tıkadı diyorsan zaten dediğin tıkanmanın sebebini sc olarak göstermek oluyor.

bundan önceki bütün mesajları görmezden gelmişsin, hatta quoteladığın mesajı bile görmezden gelmişsin. odaklanın yer zaten stratejiyken bunuda görmezden gelmişsin. millet scyi koplayadı, kabaca benim söylediğimi kendi kafana göre cevirmişsin.
millet yeni seyler denemediyse scnin basarısız kopyalarını yaptıysa bu scnin sucu değil. acık acık yamısım işte.


Sam said:

cüce relic dışında klasik anlamdaki rts'ye yeni birşeyler getirmeye çalışan pek olmadı evet, bir de öbür yanda myth üzerinden ilerleyen total war var. onun dışında da başka birşey yok pek doğu avrupalılar filan deney yapmıyorsa. ha bu "bir oyun üzerinden bir milyar dolar kaldırmazsak başarısız sayılırız" mantığı sadece rts'yi etkilemiyor, fps (ciddi bir gelişme olmadı neredeyse son 10 yıldır bazı örnekler hariç) ve mmo'lar için de sözkonusu.

quake dedin ki orada da aynı şey sözkonusuydu, yok zıplaya zıplaya 100km hızla hareket etmeler vs vs, oyunun yetersizliklerinin yetenek kanıtlama aracı olarak ortaya sürülmesi. hemen her oyunda bu tarz olaylar çıkar ama sc kadar bunun ballandırıldığı oyun pek yok.

senin o dediğin olaya hakim olma ve uygulama denen hadise saniyede 621128512 kere basmayı gerektiriyorsa zaten oturup düşünmesi lazım tasarımcıların nereyi düzeltmeleri lazım diye. fakat komutan'ın dediği gibi milletin dellendiğini duydum çıkkıdı çıkkıdı spam azalabilir denince.

turn-based ise başka bir olay, real-time'daki bazı olaylar yansıtılamadığından çözüm o değil. dediğin veriyi alıp işleme filanın pek anlamı yok çıkkıdı çıkkıdı olarak oyuna yansıtamadığın sürece, ha bu iş normal miktarda olsa zaten bu sohbet olmazdı.



12 sene önce cıkmıs oyuna , sektörün para göz olmasını ve bu yüzden gelişmemesini yüklemişssin. meğerse bütün suc starcrafttarmıs

Ömründe hiç bir zaman bir quakerla konusmadığını varsayıyorum o zaman. aimden movementa jumplara herseye quake'de cok önem verilir. bunları hızlı yapomakda son derece önemlidir. nasıl bir tenisci bileğiniiyi kullnıyosa, bi yandan taktik yaparken buda öyle birsey.

621128512 kezs bastırmayı gerektirmiyor sende biliyorsun. bu kadar data alıp işlemeyi gerektiren baska oyunda yok piyasada.
tasarımcılar düşünüyor zaten, smart castingden mbs'a auto minginde bir sürü sey ekliyorlar oyuna. bilincli secim pyapılması gereken seyleri AI'a bırakmamak gibi bi huyları var bu yapımcıların. neden birse sen düşün istersen.

tbs ile rts arasındaki en temel fark, oyuncunu bir işlem yapmadan öcne düşünmesi ve rahatca uygulıyabileceği zamanı olmasıdır. hatta tek fark budur, başka hiç bir fark yoktur.
Sen istediğin kadar anlamı yok de dur, deliler gibi anlamı var. hanı sebep söylememe bile gerek yok bu konuda, ama şu örneği veriyim de ayıp olmasın, ben total war da savasları pauselamadan oynuyorum, atmosferi cok daha iyi yansıtyıyo, cok daha dinamik oluyo.
bu iş olmasa bile bu sohbet olurdu sam, bu olmasa baska sohbet bulurdun zaten, neden rüzgar yok derdin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır anlatmak istediim olayın fitifiti 34095389457 tuşa basmak ile alakalı olmadığı, drop basit bi örnekti yani. ve sana anlattığım sey su

6 mutalisk felaket etkili bişidi ama millet daha early game de hem ling rush hemde mutalisk rush a karşı hazırlanmayı ogrendi. scouting diye bi olay var bilirsin, rakibin ne yapacağını görmek icin yaparsın. worm hole yapılıyordu bi ara roachlar ile tünelle falan dikkatsizler icin ama bunlar tamami ile senin scouting yapmaman ve baseinde hazırlıksız yakalanman ile alakalı seyler, hani "durdurulamaz" değil hic biri hepsinin bir karşılığı var yeterki takip ediceksin. demek istediim oydu yani her maç 6 ling rush göremezsin ha bu oran bronze ligde,silver lig de daha az cünkü insanlar kazanmak icin oynuyor, 1 taktik işe yarayınca oo süpermiş diye her maç ezberden onu yapıyor, sen farkını gösterip o taktikleri uygulamaktansa aykırı bişeyler yaparsan kazanıyorsun işte. en basit örneği LiquidTLO maçlarını izle TheLittleOne random ırk oynarken sürekli insanların normalde aa bu iimiş diye ezbr oynadıkları maçlarda değişik üretim ve taktiklr ile şaşırtarak yendi.

bu olay sc1 dede vardı ezber bozanlar hep başarılı oldu, ha oyunun strateji anlayışındaki başarı önümüzdeki 2 yıl icerisinde belirginleşecektr 2 yıl sonra halen bugün uygulanan taktiklerle sınırlı kalmışsa oyun tamam haklısın diyeceğim bu kadarmış taktik anlayışı basite kaçmışlar kötü olmuş diye özür de dilerim senden ama şuan icin söyleyeceğim tekşey kendiniz yapamadınız bazı seyleri diye oyun cok reröre demeyin :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e tabi canım w3'te yokuşlarda niye eğimi ve rüzgarı hesaplamıyor oyun diye bok atmışlığı vardı. onlar da olacak yani, biz de sanki başka kontrol edeceğimiz 10'larca şey yokmuş gibi "hah buranın eğimi %30, rüzgar da pek yok, aşağıdan yukarıya saldırmanın çok dezavantajı yok saldırın aslanlar" diyecektik.

sam simülasyon olmasını istiyordu w3'ün.

sam nerde bulsa çok tıklama ile alakalı birşey, gelir hemen inceden lafını sokar ve muhabbeti açar. sonra ona laf anlatılamaz ve insanlar "abi sam zaten sc ve bliz'den nefret eder" der. sonra "asıl ben size anlatamıyorum" diyerek işin içinden sıyrılır sam.

en az 4-5 kere şahit oldum bu olaya.

-----------

haaa bu arada. elamanın biri 300 apm ile tabii ki avantajlıdır ama tıklamak oyunun önemli bir parçasıdır. damage yiyen elemanlarınızı geri çekip, base'ten yeni çıkacak olan medic'e, healer'a doğru koşturmak örneğin sizin farkınızı ortaya koyar rakipten. bu fazla tıklamak değildir, gerekli tık'tır.

fazla tık, bu manyakların yaptığı 300'dür evet. ama siz 150 ile de onların verimliliğine yaklaşırsınız bundan emin olabilirsiniz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...