Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dragon Age 2


HellHound

Öne çıkan mesajlar

bioware yapti dedimmi lo

hazir aldilar sistemi, sadelestirdiler, sadelestirdiler sonra wotc a para yedirmemek icin biraktilar komple, yeni yaptiklari sistemlerde ondan devsirme ucube oldu iste

gerci terbiyesizler nwn yide gazlamislardi bole 3rd EDITION TEMALI ILK OYUN, ELF PALADIN VAR BAKIN ARIBETH, COK AWESOME OYUN YAPTIK, sonra shitto cikti, oyunun tek guzel olayi aurora toolkit ile DM client di, oda ole ahim shaim ilgi gormedi, masaustunden pc ye tasiycaz oyunculari diye cok heveslendiler oysa

gerci ben oturup abuk bi modul yaratmistim, stronghold filan yapmistim kendime, crafterlar falan koymsutum questi filan olan cok rahatti kendi seneryonu yaratmakta broadbandin bole yaygin olmadigi bi donemde tutmadi haliyle
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:
her RPG de bu cagda AD&D tabanli sistem ile izometrik goruntu talep ettiginiz surece batidan adam gibi tek RPG cikmiycak ne yazikki


hmm farklı sistemler kullanan bloodlines, redemption, deus ex, system shock, fallout gibi oyunlar var.

jrpg'ler hep aynı görünüşte, tarzda oyunlar yapıyor, biz niye yeni bir baldur's gate istemeyelim ki?

western kültüründe space opera, cyberpunk, steampunk gibi farklı temalar çok yaygın, hatta fanlar bunlar üstünde resimler, çizgi romanlar, diziler felan yapıyor, fanmade şeklinde.
ancak oyun kısmında ne yazık ki firmalar bunu değerlendirmiyor. amerika geneline hitap etme kaygısı yüzünden hep aynı oyunlar çıkartıyorlar.

Viktor said:
oyunun tek guzel olayi aurora toolkit ile DM client di, oda ole ahim shaim ilgi gormedi


aslında baya ilgi gördü. pc modding topluluklarında feci manyak projeler mevcut, halen de nwn üstünde modlar yapmaya devam ediyorlar.

nwn'ye hakim bir dm ile çok enteresan oyunlar dönebiliyor toolset sayesinde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

inatla j-rpg lerin hepsi ayni diyerek saydigin, oynadim dedigin j-rpg leri oynamayip review + gugil ile ogrendigin yargisina variyorum bonboncum

ayni seri degilse birbiri ile ayni jrpg yok, olay sanat sitili ve cizimlerse bu "butun amerikan dizileri ayni, hepsi amerikada geciyor" demek gibi bisi

japonlarin yetemedigi nokta batidaki gibi kaymanigi yiyicek, romanlarla ve senaryolarla oturmus bi dunya yok ellerinde, oyle butun oyuncularin asina oldugu bir d20 yok

adamlar her oyun yeni bir sistem yaratmak zorundalar, buda japonlarin bu isi neden daha iyi kivirdigini acikliyor zaten, 2 tane final fantasynin bile yanyana koyunca karakter gelsitirme ile gameplay ayni degildir, her oyun farkli birsey yaparlar ki ffx de klasik turn base e donunce baya kiyamet kopmustu ancak karakter gelsitirmede sphere grid gayet ozgun bir sistemdi

http://faqsmedia.ign.com/faqs/image/doctobasco_ffxsphere_ign.gif

her karakter su board sutund ebelli bir noktada basliyor, class filan yok
XP gibin spher epoint aliyorsunuz, grid deki nodelar arasi ilerlemek icin bu pointleri kullaniyorsunuz ustunden gectiginiz node daki stat veya ability sizin oluyor, labirent gibi ve her karakterin kolayinda bazi abilityler var, tidus daha cok supportken iste lulu buyulere daha yakin, ama planliyip ve cidden emek harcayip acayip combolar yapabiliyorsunuz ki oyundaki optional bosslari powerlevel kasmadan bitirmek imkansiz gibi hani, bayada zor oyundur

e ff13 e bakiyoruz

http://www.bravenewgamer.com/wp-content/uploads/2010/03/FFXIII-Crystarium.jpg

millet 10 daki gridi sevdi diye grid getiriyorlar geri, ama classlar belli zaten, abilityler belli class degsitirmeden bi lightningle cure cakamiyoruz, grid de direk lineer yapmislar lan 50 magicmi alsam 100 hp mi disinda tek secenek yok

bu kalitesizlik konsollar yuzunden degil, konsolalrda zaminindaki japon oyunlari direk brutaldir, problem casual oyuncu sayisi arttikca daha dumbed down yapalim, baymasinlar, stat kasmasinlar diye oyunlarin genel olarak sulandirilmasi

gidin ff8 cekin, junction sistemini guide i okumadan anliyabiliyormusunuz bakalim, mukemmel bir oyun olmasina ragmen ff8 in tutmamasinin ana sebebi gerizekali ameirkalilarin oyunu cozmeyi becerememesi direk

resonance of fate cikti iste, hayvan gibi customization koymus adamlar, mass effecte, obliviona tam puan cakan adamlar "oyun cok zor, combati 5 saatte anca cozdum FFS" diye 2 puan kirmis reviewde

star ocean 4 u neden adim basi save point yok, quicksave yok yenilince 20 dakka kaybetmek sux diye yerden yere vurdular, ff13 deki combati failliyinca reset atip comabtin baslangicina donme sistemi geldi

persona 3 kirk yilin basinda cok super bisi yapti, partydeki karakterlere sadece emir verebilirsin, direk kontrol edemessin dedi, AI sacmaladigindan millet agladikca agladi, AI yi duzeltmek yerine geri adim atip butun partiyi kontrol edilebilir yaptilar, oysa parti kavraminin zevki ana karakterimiz disindakilerin hariketleirne karisamamak degilmi?

adamla aramiz iyi degildir, git su moba dal der lider dalmaz, kendi basina takilir
companion cok seviyordur bizi, uzaktan bize gelen gelen okun onune atar kendini

tabi AI kasmak lazim bunun icin, calismak lazim ne gerek var? eski oyuncu eski tas eski hamama tav zaten
degisik hikaye ile ayni grafiklerle oyunu zerre gelistirmeden rehash bi baldurs gate, fallout, pt cikar direk abansinlar

ha ama o zaman casual bebeler oyniyamiyor, ne yapsak ne yapsak...

rehashliyip sulandiralim, action ogeleri katalim hizli oynansin!

iste dragon age 2 denen ucube aynen bole ortaya cikti...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

viktor gameplay e laf etmiyorum ama hikayeler fazla lineer. çok da oynamadım ondan jrpg ama sanmıyorum ki hikayeyi değiştirebileceğin pek bişi olsun. ha japonlar güzel hikaye yazıyolar o ayrı. (yada onlara klişe bile gelse bize yeni ve güzel geliyo stili)

ha bioware oyunlarında da sonuçta illa her huba gidiyosun vs ama oyun sana devamlı soruyor böylemi olsun şöylemi olsun gibisinden ve kaçtır aynı sistem baydımı? baydı.

bi falloutta yaptığın tercihlere göre olayların gelişmesi, oyun sonunda her şehir için tek tek neler oldugunu anlatması vs.

bak drakensang çok oynamadım ama ordaki sistem almanyada biliniyomuş, bildiğin masaüstü sistemi adamlar oldugu gibi koymuşlar oyuna. hikayesi fln çok çekici gelmedi ama o oyunda mesela hesapsız kitapsız karakterr yarattınmı (misal sisteme aşina değilsen) çok pis patlıyosun (yaşadım). bu da rpg.

ztn anlamadım neyi tartşıyosunuz , da2 dao ya göre boktan diyo 2 tarafta. dao dada lawful karakter olarak "templarlara yazık amk chantry bunları zorla müptela yapmış bari yoksunluk çekmesinler breh!" diye hap kaçırabilir lawful karakter, arkada lore var bunu desteklicek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk yapılan hypedan sonra ve ilk oyunu baldur's gate'in spiritual successoru diye tanıttıktan sonra ikinci oyun bi insanlara hayal kırıklığı gibi geldi. ki gerçekten çok iyi değil ama bence dünyanın en kötü rpgsi bioware allah belanı versin falan gibi durum yok ya. yan questler çok dandik ilerliyor ve diyaloglar da vasat ama şaşırtan yerler de var hikayede. güzel kısımlarda var.

özellikle en çok beğendiğim şey originsdeki hiçbir şeyi geliştirmediler belki tamamen değiştirdiler/kötüleştirdiler vs diyebilirsiniz ama DA evrenini ve lore'unu gayet güzelleştirmişler ve iyice detaylarına inerek anlatmışlar bence. lore'u baya beğendim. qunarilerde daha iyi olmuş ilk oyuna göre.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gangren said:

Valla benim gibi casual gamer için biçilmiş kaftan bir oyundu. Çok fazla uğraştırmayan questler, bol bol eyecandy, hızlı combat falan birkaç günde bitirdim.

Tekrar oynamam o ayrı :p


ohaha yalanlara gel
msn history koydurtma şimdi yalancılıktan içeri alırlar adamı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok be, tanksız oynanır mı normalde diye sordum, sen de oynanır dedim, oynadım bitti :p

Alıyorsun limbtaker'ı, döşüyorsun champion setini, üstüne içiyorsun Maker's Sigh'ı.
55 Str, 10 Dex, 10 Cunning, 11 Willpower, 45 Constitution.
Al sana babalar gibi karakter.

Açıyorsun Anders'ın aurayı, açıyorsun Assail'i, 4500 Mighty Blow crit.

Arada F spamlıyorsun, otomatik chargelıyor da ne güzel ne güzel

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şimdi şöyle ilginç bir durum var aslında. Ciddi ciddi değişik RPG türlerini oynayan, çok sağlam masaüstü oyunlar oynayan bir kitle var. Bu kitleyi hedeflemez mi oyun firmaları? Elbet de hedefler ama bu kitlenin umrunda değil ki bilgisayar oyunları. Çünkü RPG dediğin şey sosyal interaksiyon gerektirir, ve de de bu adamlar oturup da bilgisayar başında bu oyunları oynayacaklarına grup olarka toplanıp eğlenmeyi tercih ederler. Oyun oynarlarsa anca eğlencelik oynarlar.

O yüzden mesela bu kitlenin içindeki haftasonu Cthulhu oynatıp pazar günü vakit bulursa PCde oyun oynayan adam gidip de "Dragon Age 2" güzelmiş ya diyecektir. Adamın ihtiyacı yok, beklentisi yok çünkü.

Şimdi bir de diğer kitle var, oyuncu olup da RPG ile alakası olmayanlar. Bunları pek açıklamaya gerek duymuyorum, çünkü bu adamın önüne gidip de RPG oyunu diye herhangi bir blockbuster filmin oyun/film karışık versiyonunu versen ağzından salyalar aka aka 10 puan verecektir.

Şimdi hem oyuncu olup hem de RPG'ci olmak, aslında çok arada kalan bir kitle. Yani aslında ancak bu grupta olunca anlıyorsunuz ki, RPG oyunlarının problemlerinin çoğunluğu işin "oyun" değil RPG kısmından çıkıyor.

Mesela hep deniyor ki, bioware senaryoları hep aynı çok klişe. E, bir süre boyunca RPG oynayıp/oynatınca farkediyorsunuz ki bütün RPG senaryoları öyledir. İster vampir, AD&D olsun, hepsi aynı şey aslında.

Ya da deniyor ki combat sistemi kötü. Şu ana kadar ki hayatım boyunca, bütün RPGcilerin hepsinin üzerine anlaşıp da "evet abi işte budur" dediği bir sistem yok ki? AD&D çok karışıktır, GURPS buglı ve de dengesiz olmasıyla efsanedir, Bloodlines'ın sistemi (WoD d10) hesaplaması zordur ve de acayiplikler yapabilir, yok efenim BTech gibi 2d6lık sistemler de hep şansa dayanır gider bu liste.

Şimdi tabi bilgisayar oyunlarının bir avantajı var, zar atmak zorunda ya da random olaylara tabi tutmak zorunda değilsiniz ana karakteri. Çok güzel, ama o zaman da combat sistemi sci-fi settinginde FPS, fantasy setting'inde de action RPG olur. Bioware bu işi yapmayı beceremese de (yani combat sırasında oyuncuya sanki FPS oynuyormuş hissiyatı vermesi = suspension of belief'i bozmasi); yine FPS sisteminin kullanıldığı Bloodlines, Fallout 3, NV gibi oyunlarda bu iş fena kotarılmıyor aslında.

Neyse, konudan saptım biraz. Olayın özeti şu, aslında "kaliteli" bilgisayar oyunu RPGsi bekleyen ve de isteyen kitlenin ben o kadar da ciddi miktarlarda olduğunu sanmıyorum. Sonuçta yukarıdaki hardcore RPGci dediğiniz adam da casual ve de eğlenceli oyunu sevecektir. Zira, o adamın gözünde planescape torment'in de dragon age 2'nin de senaryosu haftasonu attığı oyundan çok daha kötü. Belki forumları girip whine edicektir, eskiden de böyle miydi diyecektir ama çatır çatır da oyunu çerezlik niyetine alacaktır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:

Şimdi şöyle ilginç bir durum var aslında. Ciddi ciddi değişik RPG türlerini oynayan, çok sağlam masaüstü oyunlar oynayan bir kitle var. Bu kitleyi hedeflemez mi oyun firmaları? Elbet de hedefler ama bu kitlenin umrunda değil ki bilgisayar oyunları.


yok aslında tam tersine. bu kitle çok sıkı oyunculardan oluşuyor. ama bu kitle bilgisayar firmalarının umrunda değil...

planescape torment'i gördün mesela, bahsettiğin kitleye sorsan her biri hayranıdır bu oyunun, ama satışlara baktın mı çok yerlerde.

bu yüzden oyunları belli bir kitleye satmaktansa genel kitleye hitap edecek şekilde hazırlamayı tercih ediyorlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunla ilgili soyledigim pozitif ne avrs ageri aliyorum, oglen 2 de kalktim bu saate akdar oynayip bitirdim ve tam anlamiyla

http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299628808862.jpg

http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299629439646.jpg

http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299629755756.jpg


mass effect 3 de bole olucaksa hic yapmasin bioware, seri yerin dibine girsin mutluyum

spoylor filan koymicam spoillicek bisi yok cunki

baslangic - uzun bri tunelde dorkspawndan kac

act1 - aile gecmisini ogren, companion topla maceraya cik

act2 - militan saldirisi olsun, companion yan questlerini yap

act3 - companion final questlerini yap, dunyanin en anti-climactic endinglerinden biriyle karsilas


birileri sey diodu, bioware aslinda bambaska bir oyun yapiyormus, FAKING EA diragin eyc den iyi kazandin, su anda sansasyon hemen ikincisi gelicek diye projeyi iptal ettirip 1 sene gibi imkansiz bir devolopment suresinde da2 de diretmis, adamlar iptal olan projeden kurtardiklarini recyle liyarak dragon age 2 yi yapmislar

ruhsuz questler, copy pasta surekli recyle mekanlar, anlamsiz plothole larin ustune dunyanin hic dragon age i andirmadigini, kirkwall un mimari olarak filanda cok alakasiz durdugunu eklersek dogru sanirim bu olay, muzik producer i hatta son hafta teslim ettik, ea anamizi aglatti adam gibi bitmis urunu goremedik, muzikte bug filan avrsa oyuncualr bildirirse acil duzeltelim demis, e hikaye anlatimi cok zayif zaten, varricin anlatmasinida bariz recylei ortsun diye yapmislar

ustune konsol verisyonudna auto-attack koymayi unutmalari, hi-res texturelari unutmalarini filan sayarsak dogru lan


e haliyle oyunun her yeri patlak olunca companionlara kasmislar bariz, fenrisi saymassak karakterle rbaya iyi zaten, oyunu baska kurtarabilen bisi yok, alakasiz cameolarda cabasi da1 den akrakter gelio O HAI diyip gidio filan (gerci diyaloglar efsane eheueheu)

ama kurtarmaz yani su oyunu bu kadarcik sey, act 3 u oynamis olanlar gormsutur sacmaliklari, bariz hicbirseyi sallamadan rushlamsilar, suruyle bug var basagrisi yaratan, son savasta iste karakterlerimden biri yerin altina girip cakilip kaldi, carverin saclari kayboldu

ondan once bi yerde animasyon loopa aldi, hawke in ayni yaratigi oldurmesini pespese 3 defa izledim bayip esc spamliyana kadar, diyaloglar felaket bugli, merill romance ile bitirdim oyunu ama isabela ile bitti gozuktu endingde, gene bozuk quest vardi (ki act 3 de totalde 6 questmi ne oldugunu dusunursek EPIC FAIL hani), companion questin sonunu gosteren diyalog questi daha almaya gittigimde oynadi, direk spoilladi sonunu

yiginla sayabilirim daha

act basi 3-4 optional quest var, bi questi max 10 dakkada bitiriyorsunuz zaten, bol bol getir gotur koymuslar alakasizki quest yapiyoz iluzyonu olussun, dagda bayirda ceset buluyorsun random, adama teslim ediyorsun "OH THANTS WHAT I WAS LOOKING FOR, I REALLY MISSED THAT" gibi mala bagliyorlar, act 3 de onu bile yapmayi usenip saga sola kilic koymuslar, topla adama getir xp al diyor direk

mass effect 2 shooter olmasina ragmen su oyundan bi 50000 kat daha derindi, daha uzundu hic bole kaf ayormadan rushlasiniz 4 saatte filan biter oyun ki koskoca act 3 de 2 main quest yaptiriyor, ondan sonra finale geciyorsunuz direk

uzuldum bitirdikten sonra, cidden cok super bisi cikabilirmis ama bok cikmis ortaya

http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299634399810.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aynı bende ilk başlarda bazı şeyler hoşuma gitmişti,tad almaya çalışıyım dedim zorlaya zorlaya act 3 e kadar geldim mal anders teröriste bağlayıp "for the fredom" nidalarıyla chantary i nukeleyince pes ettim artık, yazacağınız hikayeye zo... diyip bıraktım,

ya nebiliyim bioware oyunlarının bi üslübu vardır genelde, bombok yapay zeka,mahalleyi toplayıp savaşa gitmece,kıvamı tutturalamamış combat vs,vs ama bunların yanında, karakterler iyi olur,etkileşim fazladır onlarla,bi iki cümle daha konuşsunlar diye bakarsın genelde,me gibi kimse inanmasada biz greater good için çok büyük düşmanla savaşıyoz geyiği gibi klasik ve kuntirik bi hikayede bile karakterlere çok özenilmişti,üstelik görevlerde birbirine mantıklı bağlanmıştı en azından

da2 ye bakıyorum hiçbiri yok arkadaş resmen sıçtık nasılsa birazda sıvayalım demişler, companion iğrençti zaten kime gitsen çok dertliyim çok muhabbeti act 1 den bi başladılar 3 e kadar aynı,ayni mekanlar,aynı quest üslubu,her bi halt yarım yamalak

fenrisin görevinde pes dedim artık anlatıp duruyo işte denerius şöyle taşaklı böle güçlü ,tewinter ın en güçlü magistirlerinden,çok akıllıdır bla bla bla... herif bi ortaya çıktı birden, hang man de takılıyomuş. dımdızlak güya tuzak kurmuşmuş, lan yapamadınızmı adam akıllı bi quest line bi bakalım şu lrymu skine kazıma muhabbeti filan neymiş bi ayrıntılı öğrenelim herifi öldürdük herşey havada asılı kaldı ve defter kapandı,ve genelde questler hep böle hatta bundanda basit ve tahmin edilebilir bi üslup

lan porno film değilki bu mevzunun nereye varacağını bilsek bile izlemeye devam edelim, mal yerine komuşlar resmen oyuncuları, hawk karakterine ısınmıştım baya onuda hiç ettiler

bide tuhaf bi bug geldi act 3 başında,attack speed inanılmaz düştü birden,rogue ile slow motion oynuyodum. sanırım isabella nın bonusuyla ilgili bişiymiş,attack speed vermesi gerekirken,siliyomuymuş ne bişeyler,enchanment boy un yaptığı attack speed veren rune bile kar etmedi ne kadar sildiyse artık,buda tuz biber oldu işte
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Viktor said:

oyunla ilgili soyledigim pozitif ne avrs ageri aliyorum, oglen 2 de kalktim bu saate akdar oynayip bitirdim ve tam anlamiyla

http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299628808862.jpg

http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299629439646.jpg

http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299629755756.jpg


mass effect 3 de bole olucaksa hic yapmasin bioware, seri yerin dibine girsin mutluyum

spoylor filan koymicam spoillicek bisi yok cunki

baslangic - uzun bri tunelde dorkspawndan kac

act1 - aile gecmisini ogren, companion topla maceraya cik

act2 - militan saldirisi olsun, companion yan questlerini yap

act3 - companion final questlerini yap, dunyanin en anti-climactic endinglerinden biriyle karsilas


birileri sey diodu, bioware aslinda bambaska bir oyun yapiyormus, FAKING EA diragin eyc den iyi kazandin, su anda sansasyon hemen ikincisi gelicek diye projeyi iptal ettirip 1 sene gibi imkansiz bir devolopment suresinde da2 de diretmis, adamlar iptal olan projeden kurtardiklarini recyle liyarak dragon age 2 yi yapmislar

ruhsuz questler, copy pasta surekli recyle mekanlar, anlamsiz plothole larin ustune dunyanin hic dragon age i andirmadigini, kirkwall un mimari olarak filanda cok alakasiz durdugunu eklersek dogru sanirim bu olay, muzik producer i hatta son hafta teslim ettik, ea anamizi aglatti adam gibi bitmis urunu goremedik, muzikte bug filan avrsa oyuncualr bildirirse acil duzeltelim demis, e hikaye anlatimi cok zayif zaten, varricin anlatmasinida bariz recylei ortsun diye yapmislar

ustune konsol verisyonudna auto-attack koymayi unutmalari, hi-res texturelari unutmalarini filan sayarsak dogru lan


e haliyle oyunun her yeri patlak olunca companionlara kasmislar bariz, fenrisi saymassak karakterle rbaya iyi zaten, oyunu baska kurtarabilen bisi yok, alakasiz cameolarda cabasi da1 den akrakter gelio O HAI diyip gidio filan (gerci diyaloglar efsane eheueheu)

ama kurtarmaz yani su oyunu bu kadarcik sey, act 3 u oynamis olanlar gormsutur sacmaliklari, bariz hicbirseyi sallamadan rushlamsilar, suruyle bug var basagrisi yaratan, son savasta iste karakterlerimden biri yerin altina girip cakilip kaldi, carverin saclari kayboldu

ondan once bi yerde animasyon loopa aldi, hawke in ayni yaratigi oldurmesini pespese 3 defa izledim bayip esc spamliyana kadar, diyaloglar felaket bugli, merill romance ile bitirdim oyunu ama isabela ile bitti gozuktu endingde, gene bozuk quest vardi (ki act 3 de totalde 6 questmi ne oldugunu dusunursek EPIC FAIL hani), companion questin sonunu gosteren diyalog questi daha almaya gittigimde oynadi, direk spoilladi sonunu

yiginla sayabilirim daha

act basi 3-4 optional quest var, bi questi max 10 dakkada bitiriyorsunuz zaten, bol bol getir gotur koymuslar alakasizki quest yapiyoz iluzyonu olussun, dagda bayirda ceset buluyorsun random, adama teslim ediyorsun "OH THANTS WHAT I WAS LOOKING FOR, I REALLY MISSED THAT" gibi mala bagliyorlar, act 3 de onu bile yapmayi usenip saga sola kilic koymuslar, topla adama getir xp al diyor direk

mass effect 2 shooter olmasina ragmen su oyundan bi 50000 kat daha derindi, daha uzundu hic bole kaf ayormadan rushlasiniz 4 saatte filan biter oyun ki koskoca act 3 de 2 main quest yaptiriyor, ondan sonra finale geciyorsunuz direk

uzuldum bitirdikten sonra, cidden cok super bisi cikabilirmis ama bok cikmis ortaya

http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299634399810.jpg


this.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:


Şimdi şöyle ilginç bir durum var aslında. Ciddi ciddi değişik RPG türlerini oynayan, çok sağlam masaüstü oyunlar oynayan bir kitle var. Bu kitleyi hedeflemez mi oyun firmaları? Elbet de hedefler ama bu kitlenin umrunda değil ki bilgisayar oyunları. Çünkü RPG dediğin şey sosyal interaksiyon gerektirir, ve de de bu adamlar oturup da bilgisayar başında bu oyunları oynayacaklarına grup olarka toplanıp eğlenmeyi tercih ederler. Oyun oynarlarsa anca eğlencelik oynarlar.

O yüzden mesela bu kitlenin içindeki haftasonu Cthulhu oynatıp pazar günü vakit bulursa PCde oyun oynayan adam gidip de "Dragon Age 2" güzelmiş ya diyecektir. Adamın ihtiyacı yok, beklentisi yok çünkü.

Şimdi bir de diğer kitle var, oyuncu olup da RPG ile alakası olmayanlar. Bunları pek açıklamaya gerek duymuyorum, çünkü bu adamın önüne gidip de RPG oyunu diye herhangi bir blockbuster filmin oyun/film karışık versiyonunu versen ağzından salyalar aka aka 10 puan verecektir.

Şimdi hem oyuncu olup hem de RPG'ci olmak, aslında çok arada kalan bir kitle. Yani aslında ancak bu grupta olunca anlıyorsunuz ki, RPG oyunlarının problemlerinin çoğunluğu işin "oyun" değil RPG kısmından çıkıyor.

Mesela hep deniyor ki, bioware senaryoları hep aynı çok klişe. E, bir süre boyunca RPG oynayıp/oynatınca farkediyorsunuz ki bütün RPG senaryoları öyledir. İster vampir, AD&D olsun, hepsi aynı şey aslında.

Ya da deniyor ki combat sistemi kötü. Şu ana kadar ki hayatım boyunca, bütün RPGcilerin hepsinin üzerine anlaşıp da "evet abi işte budur" dediği bir sistem yok ki? AD&D çok karışıktır, GURPS buglı ve de dengesiz olmasıyla efsanedir, Bloodlines'ın sistemi (WoD d10) hesaplaması zordur ve de acayiplikler yapabilir, yok efenim BTech gibi 2d6lık sistemler de hep şansa dayanır gider bu liste.

Şimdi tabi bilgisayar oyunlarının bir avantajı var, zar atmak zorunda ya da random olaylara tabi tutmak zorunda değilsiniz ana karakteri. Çok güzel, ama o zaman da combat sistemi sci-fi settinginde FPS, fantasy setting'inde de action RPG olur. Bioware bu işi yapmayı beceremese de (yani combat sırasında oyuncuya sanki FPS oynuyormuş hissiyatı vermesi = suspension of belief'i bozmasi); yine FPS sisteminin kullanıldığı Bloodlines, Fallout 3, NV gibi oyunlarda bu iş fena kotarılmıyor aslında.

Neyse, konudan saptım biraz. Olayın özeti şu, aslında "kaliteli" bilgisayar oyunu RPGsi bekleyen ve de isteyen kitlenin ben o kadar da ciddi miktarlarda olduğunu sanmıyorum. Sonuçta yukarıdaki hardcore RPGci dediğiniz adam da casual ve de eğlenceli oyunu sevecektir. Zira, o adamın gözünde planescape torment'in de dragon age 2'nin de senaryosu haftasonu attığı oyundan çok daha kötü. Belki forumları girip whine edicektir, eskiden de böyle miydi diyecektir ama çatır çatır da oyunu çerezlik niyetine alacaktır.




Metacritic user reviewsa bak o zaman Dragon Age 2 için. O kadar fazla sayıdaki kullanıcıyı tek kitleye sokmayı başarabilirsen helal olsun.

Hayır. Dragon Age 2 biraz oturup düşünen her oyuncu kitlesi için kötü bir oyundu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...