Kaede Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 yanlız viktor o d20 sistemini bioware yapmadı zaten hali hazırda öyle bir sistem vardı wotc un yaptığı ehue Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 bioware yapti dedimmi lo hazir aldilar sistemi, sadelestirdiler, sadelestirdiler sonra wotc a para yedirmemek icin biraktilar komple, yeni yaptiklari sistemlerde ondan devsirme ucube oldu iste gerci terbiyesizler nwn yide gazlamislardi bole 3rd EDITION TEMALI ILK OYUN, ELF PALADIN VAR BAKIN ARIBETH, COK AWESOME OYUN YAPTIK, sonra shitto cikti, oyunun tek guzel olayi aurora toolkit ile DM client di, oda ole ahim shaim ilgi gormedi, masaustunden pc ye tasiycaz oyunculari diye cok heveslendiler oysa gerci ben oturup abuk bi modul yaratmistim, stronghold filan yapmistim kendime, crafterlar falan koymsutum questi filan olan cok rahatti kendi seneryonu yaratmakta broadbandin bole yaygin olmadigi bi donemde tutmadi haliyle Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Viktor said: her RPG de bu cagda AD&D tabanli sistem ile izometrik goruntu talep ettiginiz surece batidan adam gibi tek RPG cikmiycak ne yazikki hmm farklı sistemler kullanan bloodlines, redemption, deus ex, system shock, fallout gibi oyunlar var. jrpg'ler hep aynı görünüşte, tarzda oyunlar yapıyor, biz niye yeni bir baldur's gate istemeyelim ki? western kültüründe space opera, cyberpunk, steampunk gibi farklı temalar çok yaygın, hatta fanlar bunlar üstünde resimler, çizgi romanlar, diziler felan yapıyor, fanmade şeklinde. ancak oyun kısmında ne yazık ki firmalar bunu değerlendirmiyor. amerika geneline hitap etme kaygısı yüzünden hep aynı oyunlar çıkartıyorlar. Viktor said: oyunun tek guzel olayi aurora toolkit ile DM client di, oda ole ahim shaim ilgi gormedi aslında baya ilgi gördü. pc modding topluluklarında feci manyak projeler mevcut, halen de nwn üstünde modlar yapmaya devam ediyorlar. nwn'ye hakim bir dm ile çok enteresan oyunlar dönebiliyor toolset sayesinde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 inatla j-rpg lerin hepsi ayni diyerek saydigin, oynadim dedigin j-rpg leri oynamayip review + gugil ile ogrendigin yargisina variyorum bonboncum ayni seri degilse birbiri ile ayni jrpg yok, olay sanat sitili ve cizimlerse bu "butun amerikan dizileri ayni, hepsi amerikada geciyor" demek gibi bisi japonlarin yetemedigi nokta batidaki gibi kaymanigi yiyicek, romanlarla ve senaryolarla oturmus bi dunya yok ellerinde, oyle butun oyuncularin asina oldugu bir d20 yok adamlar her oyun yeni bir sistem yaratmak zorundalar, buda japonlarin bu isi neden daha iyi kivirdigini acikliyor zaten, 2 tane final fantasynin bile yanyana koyunca karakter gelsitirme ile gameplay ayni degildir, her oyun farkli birsey yaparlar ki ffx de klasik turn base e donunce baya kiyamet kopmustu ancak karakter gelsitirmede sphere grid gayet ozgun bir sistemdi http://faqsmedia.ign.com/faqs/image/doctobasco_ffxsphere_ign.gif her karakter su board sutund ebelli bir noktada basliyor, class filan yok XP gibin spher epoint aliyorsunuz, grid deki nodelar arasi ilerlemek icin bu pointleri kullaniyorsunuz ustunden gectiginiz node daki stat veya ability sizin oluyor, labirent gibi ve her karakterin kolayinda bazi abilityler var, tidus daha cok supportken iste lulu buyulere daha yakin, ama planliyip ve cidden emek harcayip acayip combolar yapabiliyorsunuz ki oyundaki optional bosslari powerlevel kasmadan bitirmek imkansiz gibi hani, bayada zor oyundur e ff13 e bakiyoruz http://www.bravenewgamer.com/wp-content/uploads/2010/03/FFXIII-Crystarium.jpg millet 10 daki gridi sevdi diye grid getiriyorlar geri, ama classlar belli zaten, abilityler belli class degsitirmeden bi lightningle cure cakamiyoruz, grid de direk lineer yapmislar lan 50 magicmi alsam 100 hp mi disinda tek secenek yok bu kalitesizlik konsollar yuzunden degil, konsolalrda zaminindaki japon oyunlari direk brutaldir, problem casual oyuncu sayisi arttikca daha dumbed down yapalim, baymasinlar, stat kasmasinlar diye oyunlarin genel olarak sulandirilmasi gidin ff8 cekin, junction sistemini guide i okumadan anliyabiliyormusunuz bakalim, mukemmel bir oyun olmasina ragmen ff8 in tutmamasinin ana sebebi gerizekali ameirkalilarin oyunu cozmeyi becerememesi direk resonance of fate cikti iste, hayvan gibi customization koymus adamlar, mass effecte, obliviona tam puan cakan adamlar "oyun cok zor, combati 5 saatte anca cozdum FFS" diye 2 puan kirmis reviewde star ocean 4 u neden adim basi save point yok, quicksave yok yenilince 20 dakka kaybetmek sux diye yerden yere vurdular, ff13 deki combati failliyinca reset atip comabtin baslangicina donme sistemi geldi persona 3 kirk yilin basinda cok super bisi yapti, partydeki karakterlere sadece emir verebilirsin, direk kontrol edemessin dedi, AI sacmaladigindan millet agladikca agladi, AI yi duzeltmek yerine geri adim atip butun partiyi kontrol edilebilir yaptilar, oysa parti kavraminin zevki ana karakterimiz disindakilerin hariketleirne karisamamak degilmi? adamla aramiz iyi degildir, git su moba dal der lider dalmaz, kendi basina takilir companion cok seviyordur bizi, uzaktan bize gelen gelen okun onune atar kendini tabi AI kasmak lazim bunun icin, calismak lazim ne gerek var? eski oyuncu eski tas eski hamama tav zaten degisik hikaye ile ayni grafiklerle oyunu zerre gelistirmeden rehash bi baldurs gate, fallout, pt cikar direk abansinlar ha ama o zaman casual bebeler oyniyamiyor, ne yapsak ne yapsak... rehashliyip sulandiralim, action ogeleri katalim hizli oynansin! iste dragon age 2 denen ucube aynen bole ortaya cikti... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 JRPG? |^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ | |____ |.THE WHO GIVES A | | |'""|""_ ,_ | __ FUCK TRUCK __ l ||__|__|__|) | (@)(@)* * * *(@)(@) * * * | ( @) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mono Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 ben olabildigince her oyunda kendimi oynuyorum. ama JRPG lerde kendimi bulamiyorum. Ornek sekil 1A Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gangren Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Valla benim gibi casual gamer için biçilmiş kaftan bir oyundu. Çok fazla uğraştırmayan questler, bol bol eyecandy, hızlı combat falan birkaç günde bitirdim. Tekrar oynamam o ayrı :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
LethE Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 19, 2011 viktor gameplay e laf etmiyorum ama hikayeler fazla lineer. çok da oynamadım ondan jrpg ama sanmıyorum ki hikayeyi değiştirebileceğin pek bişi olsun. ha japonlar güzel hikaye yazıyolar o ayrı. (yada onlara klişe bile gelse bize yeni ve güzel geliyo stili) ha bioware oyunlarında da sonuçta illa her huba gidiyosun vs ama oyun sana devamlı soruyor böylemi olsun şöylemi olsun gibisinden ve kaçtır aynı sistem baydımı? baydı. bi falloutta yaptığın tercihlere göre olayların gelişmesi, oyun sonunda her şehir için tek tek neler oldugunu anlatması vs. bak drakensang çok oynamadım ama ordaki sistem almanyada biliniyomuş, bildiğin masaüstü sistemi adamlar oldugu gibi koymuşlar oyuna. hikayesi fln çok çekici gelmedi ama o oyunda mesela hesapsız kitapsız karakterr yarattınmı (misal sisteme aşina değilsen) çok pis patlıyosun (yaşadım). bu da rpg. ztn anlamadım neyi tartşıyosunuz , da2 dao ya göre boktan diyo 2 tarafta. dao dada lawful karakter olarak "templarlara yazık amk chantry bunları zorla müptela yapmış bari yoksunluk çekmesinler breh!" diye hap kaçırabilir lawful karakter, arkada lore var bunu desteklicek. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
hamsilipilav Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 ilk yapılan hypedan sonra ve ilk oyunu baldur's gate'in spiritual successoru diye tanıttıktan sonra ikinci oyun bi insanlara hayal kırıklığı gibi geldi. ki gerçekten çok iyi değil ama bence dünyanın en kötü rpgsi bioware allah belanı versin falan gibi durum yok ya. yan questler çok dandik ilerliyor ve diyaloglar da vasat ama şaşırtan yerler de var hikayede. güzel kısımlarda var. özellikle en çok beğendiğim şey originsdeki hiçbir şeyi geliştirmediler belki tamamen değiştirdiler/kötüleştirdiler vs diyebilirsiniz ama DA evrenini ve lore'unu gayet güzelleştirmişler ve iyice detaylarına inerek anlatmışlar bence. lore'u baya beğendim. qunarilerde daha iyi olmuş ilk oyuna göre. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 ilk oyunda qunari yoktu ki zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HellHound Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Sten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dreagloth Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 İlk oyunda en baba quanari vardı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Gangren said: Valla benim gibi casual gamer için biçilmiş kaftan bir oyundu. Çok fazla uğraştırmayan questler, bol bol eyecandy, hızlı combat falan birkaç günde bitirdim. Tekrar oynamam o ayrı :p ohaha yalanlara gel msn history koydurtma şimdi yalancılıktan içeri alırlar adamı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Gangren Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Yok be, tanksız oynanır mı normalde diye sordum, sen de oynanır dedim, oynadım bitti :p Alıyorsun limbtaker'ı, döşüyorsun champion setini, üstüne içiyorsun Maker's Sigh'ı. 55 Str, 10 Dex, 10 Cunning, 11 Willpower, 45 Constitution. Al sana babalar gibi karakter. Açıyorsun Anders'ın aurayı, açıyorsun Assail'i, 4500 Mighty Blow crit. Arada F spamlıyorsun, otomatik chargelıyor da ne güzel ne güzel Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 20, 2011 http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299630121541.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Venator Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Şimdi şöyle ilginç bir durum var aslında. Ciddi ciddi değişik RPG türlerini oynayan, çok sağlam masaüstü oyunlar oynayan bir kitle var. Bu kitleyi hedeflemez mi oyun firmaları? Elbet de hedefler ama bu kitlenin umrunda değil ki bilgisayar oyunları. Çünkü RPG dediğin şey sosyal interaksiyon gerektirir, ve de de bu adamlar oturup da bilgisayar başında bu oyunları oynayacaklarına grup olarka toplanıp eğlenmeyi tercih ederler. Oyun oynarlarsa anca eğlencelik oynarlar. O yüzden mesela bu kitlenin içindeki haftasonu Cthulhu oynatıp pazar günü vakit bulursa PCde oyun oynayan adam gidip de "Dragon Age 2" güzelmiş ya diyecektir. Adamın ihtiyacı yok, beklentisi yok çünkü. Şimdi bir de diğer kitle var, oyuncu olup da RPG ile alakası olmayanlar. Bunları pek açıklamaya gerek duymuyorum, çünkü bu adamın önüne gidip de RPG oyunu diye herhangi bir blockbuster filmin oyun/film karışık versiyonunu versen ağzından salyalar aka aka 10 puan verecektir. Şimdi hem oyuncu olup hem de RPG'ci olmak, aslında çok arada kalan bir kitle. Yani aslında ancak bu grupta olunca anlıyorsunuz ki, RPG oyunlarının problemlerinin çoğunluğu işin "oyun" değil RPG kısmından çıkıyor. Mesela hep deniyor ki, bioware senaryoları hep aynı çok klişe. E, bir süre boyunca RPG oynayıp/oynatınca farkediyorsunuz ki bütün RPG senaryoları öyledir. İster vampir, AD&D olsun, hepsi aynı şey aslında. Ya da deniyor ki combat sistemi kötü. Şu ana kadar ki hayatım boyunca, bütün RPGcilerin hepsinin üzerine anlaşıp da "evet abi işte budur" dediği bir sistem yok ki? AD&D çok karışıktır, GURPS buglı ve de dengesiz olmasıyla efsanedir, Bloodlines'ın sistemi (WoD d10) hesaplaması zordur ve de acayiplikler yapabilir, yok efenim BTech gibi 2d6lık sistemler de hep şansa dayanır gider bu liste. Şimdi tabi bilgisayar oyunlarının bir avantajı var, zar atmak zorunda ya da random olaylara tabi tutmak zorunda değilsiniz ana karakteri. Çok güzel, ama o zaman da combat sistemi sci-fi settinginde FPS, fantasy setting'inde de action RPG olur. Bioware bu işi yapmayı beceremese de (yani combat sırasında oyuncuya sanki FPS oynuyormuş hissiyatı vermesi = suspension of belief'i bozmasi); yine FPS sisteminin kullanıldığı Bloodlines, Fallout 3, NV gibi oyunlarda bu iş fena kotarılmıyor aslında. Neyse, konudan saptım biraz. Olayın özeti şu, aslında "kaliteli" bilgisayar oyunu RPGsi bekleyen ve de isteyen kitlenin ben o kadar da ciddi miktarlarda olduğunu sanmıyorum. Sonuçta yukarıdaki hardcore RPGci dediğiniz adam da casual ve de eğlenceli oyunu sevecektir. Zira, o adamın gözünde planescape torment'in de dragon age 2'nin de senaryosu haftasonu attığı oyundan çok daha kötü. Belki forumları girip whine edicektir, eskiden de böyle miydi diyecektir ama çatır çatır da oyunu çerezlik niyetine alacaktır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Venator said: Şimdi şöyle ilginç bir durum var aslında. Ciddi ciddi değişik RPG türlerini oynayan, çok sağlam masaüstü oyunlar oynayan bir kitle var. Bu kitleyi hedeflemez mi oyun firmaları? Elbet de hedefler ama bu kitlenin umrunda değil ki bilgisayar oyunları. yok aslında tam tersine. bu kitle çok sıkı oyunculardan oluşuyor. ama bu kitle bilgisayar firmalarının umrunda değil... planescape torment'i gördün mesela, bahsettiğin kitleye sorsan her biri hayranıdır bu oyunun, ama satışlara baktın mı çok yerlerde. bu yüzden oyunları belli bir kitleye satmaktansa genel kitleye hitap edecek şekilde hazırlamayı tercih ediyorlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 oyunla ilgili soyledigim pozitif ne avrs ageri aliyorum, oglen 2 de kalktim bu saate akdar oynayip bitirdim ve tam anlamiyla http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299628808862.jpg http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299629439646.jpg http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299629755756.jpg mass effect 3 de bole olucaksa hic yapmasin bioware, seri yerin dibine girsin mutluyum spoylor filan koymicam spoillicek bisi yok cunki baslangic - uzun bri tunelde dorkspawndan kac act1 - aile gecmisini ogren, companion topla maceraya cik act2 - militan saldirisi olsun, companion yan questlerini yap act3 - companion final questlerini yap, dunyanin en anti-climactic endinglerinden biriyle karsilas birileri sey diodu, bioware aslinda bambaska bir oyun yapiyormus, FAKING EA diragin eyc den iyi kazandin, su anda sansasyon hemen ikincisi gelicek diye projeyi iptal ettirip 1 sene gibi imkansiz bir devolopment suresinde da2 de diretmis, adamlar iptal olan projeden kurtardiklarini recyle liyarak dragon age 2 yi yapmislar ruhsuz questler, copy pasta surekli recyle mekanlar, anlamsiz plothole larin ustune dunyanin hic dragon age i andirmadigini, kirkwall un mimari olarak filanda cok alakasiz durdugunu eklersek dogru sanirim bu olay, muzik producer i hatta son hafta teslim ettik, ea anamizi aglatti adam gibi bitmis urunu goremedik, muzikte bug filan avrsa oyuncualr bildirirse acil duzeltelim demis, e hikaye anlatimi cok zayif zaten, varricin anlatmasinida bariz recylei ortsun diye yapmislar ustune konsol verisyonudna auto-attack koymayi unutmalari, hi-res texturelari unutmalarini filan sayarsak dogru lan e haliyle oyunun her yeri patlak olunca companionlara kasmislar bariz, fenrisi saymassak karakterle rbaya iyi zaten, oyunu baska kurtarabilen bisi yok, alakasiz cameolarda cabasi da1 den akrakter gelio O HAI diyip gidio filan (gerci diyaloglar efsane eheueheu) ama kurtarmaz yani su oyunu bu kadarcik sey, act 3 u oynamis olanlar gormsutur sacmaliklari, bariz hicbirseyi sallamadan rushlamsilar, suruyle bug var basagrisi yaratan, son savasta iste karakterlerimden biri yerin altina girip cakilip kaldi, carverin saclari kayboldu ondan once bi yerde animasyon loopa aldi, hawke in ayni yaratigi oldurmesini pespese 3 defa izledim bayip esc spamliyana kadar, diyaloglar felaket bugli, merill romance ile bitirdim oyunu ama isabela ile bitti gozuktu endingde, gene bozuk quest vardi (ki act 3 de totalde 6 questmi ne oldugunu dusunursek EPIC FAIL hani), companion questin sonunu gosteren diyalog questi daha almaya gittigimde oynadi, direk spoilladi sonunu yiginla sayabilirim daha act basi 3-4 optional quest var, bi questi max 10 dakkada bitiriyorsunuz zaten, bol bol getir gotur koymuslar alakasizki quest yapiyoz iluzyonu olussun, dagda bayirda ceset buluyorsun random, adama teslim ediyorsun "OH THANTS WHAT I WAS LOOKING FOR, I REALLY MISSED THAT" gibi mala bagliyorlar, act 3 de onu bile yapmayi usenip saga sola kilic koymuslar, topla adama getir xp al diyor direk mass effect 2 shooter olmasina ragmen su oyundan bi 50000 kat daha derindi, daha uzundu hic bole kaf ayormadan rushlasiniz 4 saatte filan biter oyun ki koskoca act 3 de 2 main quest yaptiriyor, ondan sonra finale geciyorsunuz direk uzuldum bitirdikten sonra, cidden cok super bisi cikabilirmis ama bok cikmis ortaya http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299634399810.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arkimod Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 aynı bende ilk başlarda bazı şeyler hoşuma gitmişti,tad almaya çalışıyım dedim zorlaya zorlaya act 3 e kadar geldim mal anders teröriste bağlayıp "for the fredom" nidalarıyla chantary i nukeleyince pes ettim artık, yazacağınız hikayeye zo... diyip bıraktım, ya nebiliyim bioware oyunlarının bi üslübu vardır genelde, bombok yapay zeka,mahalleyi toplayıp savaşa gitmece,kıvamı tutturalamamış combat vs,vs ama bunların yanında, karakterler iyi olur,etkileşim fazladır onlarla,bi iki cümle daha konuşsunlar diye bakarsın genelde,me gibi kimse inanmasada biz greater good için çok büyük düşmanla savaşıyoz geyiği gibi klasik ve kuntirik bi hikayede bile karakterlere çok özenilmişti,üstelik görevlerde birbirine mantıklı bağlanmıştı en azından da2 ye bakıyorum hiçbiri yok arkadaş resmen sıçtık nasılsa birazda sıvayalım demişler, companion iğrençti zaten kime gitsen çok dertliyim çok muhabbeti act 1 den bi başladılar 3 e kadar aynı,ayni mekanlar,aynı quest üslubu,her bi halt yarım yamalak fenrisin görevinde pes dedim artık anlatıp duruyo işte denerius şöyle taşaklı böle güçlü ,tewinter ın en güçlü magistirlerinden,çok akıllıdır bla bla bla... herif bi ortaya çıktı birden, hang man de takılıyomuş. dımdızlak güya tuzak kurmuşmuş, lan yapamadınızmı adam akıllı bi quest line bi bakalım şu lrymu skine kazıma muhabbeti filan neymiş bi ayrıntılı öğrenelim herifi öldürdük herşey havada asılı kaldı ve defter kapandı,ve genelde questler hep böle hatta bundanda basit ve tahmin edilebilir bi üslup lan porno film değilki bu mevzunun nereye varacağını bilsek bile izlemeye devam edelim, mal yerine komuşlar resmen oyuncuları, hawk karakterine ısınmıştım baya onuda hiç ettiler bide tuhaf bi bug geldi act 3 başında,attack speed inanılmaz düştü birden,rogue ile slow motion oynuyodum. sanırım isabella nın bonusuyla ilgili bişiymiş,attack speed vermesi gerekirken,siliyomuymuş ne bişeyler,enchanment boy un yaptığı attack speed veren rune bile kar etmedi ne kadar sildiyse artık,buda tuz biber oldu işte Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HellHound Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 ahah bekliyordum Act 3'u gorunce nasil enrage acacak insanlar diye :P "The Witcher did it" diyorum ana tema icin Dragon Age 2'deki. Hem de kat kat daha iyi bir sekilde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-Deno- Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Viktor said: oyunla ilgili soyledigim pozitif ne avrs ageri aliyorum, oglen 2 de kalktim bu saate akdar oynayip bitirdim ve tam anlamiyla http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299628808862.jpg http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299629439646.jpg http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299629755756.jpg mass effect 3 de bole olucaksa hic yapmasin bioware, seri yerin dibine girsin mutluyum spoylor filan koymicam spoillicek bisi yok cunki baslangic - uzun bri tunelde dorkspawndan kac act1 - aile gecmisini ogren, companion topla maceraya cik act2 - militan saldirisi olsun, companion yan questlerini yap act3 - companion final questlerini yap, dunyanin en anti-climactic endinglerinden biriyle karsilas birileri sey diodu, bioware aslinda bambaska bir oyun yapiyormus, FAKING EA diragin eyc den iyi kazandin, su anda sansasyon hemen ikincisi gelicek diye projeyi iptal ettirip 1 sene gibi imkansiz bir devolopment suresinde da2 de diretmis, adamlar iptal olan projeden kurtardiklarini recyle liyarak dragon age 2 yi yapmislar ruhsuz questler, copy pasta surekli recyle mekanlar, anlamsiz plothole larin ustune dunyanin hic dragon age i andirmadigini, kirkwall un mimari olarak filanda cok alakasiz durdugunu eklersek dogru sanirim bu olay, muzik producer i hatta son hafta teslim ettik, ea anamizi aglatti adam gibi bitmis urunu goremedik, muzikte bug filan avrsa oyuncualr bildirirse acil duzeltelim demis, e hikaye anlatimi cok zayif zaten, varricin anlatmasinida bariz recylei ortsun diye yapmislar ustune konsol verisyonudna auto-attack koymayi unutmalari, hi-res texturelari unutmalarini filan sayarsak dogru lan e haliyle oyunun her yeri patlak olunca companionlara kasmislar bariz, fenrisi saymassak karakterle rbaya iyi zaten, oyunu baska kurtarabilen bisi yok, alakasiz cameolarda cabasi da1 den akrakter gelio O HAI diyip gidio filan (gerci diyaloglar efsane eheueheu) ama kurtarmaz yani su oyunu bu kadarcik sey, act 3 u oynamis olanlar gormsutur sacmaliklari, bariz hicbirseyi sallamadan rushlamsilar, suruyle bug var basagrisi yaratan, son savasta iste karakterlerimden biri yerin altina girip cakilip kaldi, carverin saclari kayboldu ondan once bi yerde animasyon loopa aldi, hawke in ayni yaratigi oldurmesini pespese 3 defa izledim bayip esc spamliyana kadar, diyaloglar felaket bugli, merill romance ile bitirdim oyunu ama isabela ile bitti gozuktu endingde, gene bozuk quest vardi (ki act 3 de totalde 6 questmi ne oldugunu dusunursek EPIC FAIL hani), companion questin sonunu gosteren diyalog questi daha almaya gittigimde oynadi, direk spoilladi sonunu yiginla sayabilirim daha act basi 3-4 optional quest var, bi questi max 10 dakkada bitiriyorsunuz zaten, bol bol getir gotur koymuslar alakasizki quest yapiyoz iluzyonu olussun, dagda bayirda ceset buluyorsun random, adama teslim ediyorsun "OH THANTS WHAT I WAS LOOKING FOR, I REALLY MISSED THAT" gibi mala bagliyorlar, act 3 de onu bile yapmayi usenip saga sola kilic koymuslar, topla adama getir xp al diyor direk mass effect 2 shooter olmasina ragmen su oyundan bi 50000 kat daha derindi, daha uzundu hic bole kaf ayormadan rushlasiniz 4 saatte filan biter oyun ki koskoca act 3 de 2 main quest yaptiriyor, ondan sonra finale geciyorsunuz direk uzuldum bitirdikten sonra, cidden cok super bisi cikabilirmis ama bok cikmis ortaya http://4chanarchive.org/images/v/88894497/1299634399810.jpg this. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Venator said: Şimdi şöyle ilginç bir durum var aslında. Ciddi ciddi değişik RPG türlerini oynayan, çok sağlam masaüstü oyunlar oynayan bir kitle var. Bu kitleyi hedeflemez mi oyun firmaları? Elbet de hedefler ama bu kitlenin umrunda değil ki bilgisayar oyunları. Çünkü RPG dediğin şey sosyal interaksiyon gerektirir, ve de de bu adamlar oturup da bilgisayar başında bu oyunları oynayacaklarına grup olarka toplanıp eğlenmeyi tercih ederler. Oyun oynarlarsa anca eğlencelik oynarlar. O yüzden mesela bu kitlenin içindeki haftasonu Cthulhu oynatıp pazar günü vakit bulursa PCde oyun oynayan adam gidip de "Dragon Age 2" güzelmiş ya diyecektir. Adamın ihtiyacı yok, beklentisi yok çünkü. Şimdi bir de diğer kitle var, oyuncu olup da RPG ile alakası olmayanlar. Bunları pek açıklamaya gerek duymuyorum, çünkü bu adamın önüne gidip de RPG oyunu diye herhangi bir blockbuster filmin oyun/film karışık versiyonunu versen ağzından salyalar aka aka 10 puan verecektir. Şimdi hem oyuncu olup hem de RPG'ci olmak, aslında çok arada kalan bir kitle. Yani aslında ancak bu grupta olunca anlıyorsunuz ki, RPG oyunlarının problemlerinin çoğunluğu işin "oyun" değil RPG kısmından çıkıyor. Mesela hep deniyor ki, bioware senaryoları hep aynı çok klişe. E, bir süre boyunca RPG oynayıp/oynatınca farkediyorsunuz ki bütün RPG senaryoları öyledir. İster vampir, AD&D olsun, hepsi aynı şey aslında. Ya da deniyor ki combat sistemi kötü. Şu ana kadar ki hayatım boyunca, bütün RPGcilerin hepsinin üzerine anlaşıp da "evet abi işte budur" dediği bir sistem yok ki? AD&D çok karışıktır, GURPS buglı ve de dengesiz olmasıyla efsanedir, Bloodlines'ın sistemi (WoD d10) hesaplaması zordur ve de acayiplikler yapabilir, yok efenim BTech gibi 2d6lık sistemler de hep şansa dayanır gider bu liste. Şimdi tabi bilgisayar oyunlarının bir avantajı var, zar atmak zorunda ya da random olaylara tabi tutmak zorunda değilsiniz ana karakteri. Çok güzel, ama o zaman da combat sistemi sci-fi settinginde FPS, fantasy setting'inde de action RPG olur. Bioware bu işi yapmayı beceremese de (yani combat sırasında oyuncuya sanki FPS oynuyormuş hissiyatı vermesi = suspension of belief'i bozmasi); yine FPS sisteminin kullanıldığı Bloodlines, Fallout 3, NV gibi oyunlarda bu iş fena kotarılmıyor aslında. Neyse, konudan saptım biraz. Olayın özeti şu, aslında "kaliteli" bilgisayar oyunu RPGsi bekleyen ve de isteyen kitlenin ben o kadar da ciddi miktarlarda olduğunu sanmıyorum. Sonuçta yukarıdaki hardcore RPGci dediğiniz adam da casual ve de eğlenceli oyunu sevecektir. Zira, o adamın gözünde planescape torment'in de dragon age 2'nin de senaryosu haftasonu attığı oyundan çok daha kötü. Belki forumları girip whine edicektir, eskiden de böyle miydi diyecektir ama çatır çatır da oyunu çerezlik niyetine alacaktır. Metacritic user reviewsa bak o zaman Dragon Age 2 için. O kadar fazla sayıdaki kullanıcıyı tek kitleye sokmayı başarabilirsen helal olsun. Hayır. Dragon Age 2 biraz oturup düşünen her oyuncu kitlesi için kötü bir oyundu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Innuendo Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 dragon age olmasaydi su oyunun adi ortalama / idare eder bi oyun olurdu. ilk oyun icin 5 sene surdu felan dememismiydi bu adamlar? 1.5 senede yeni oyun yaptilar. ea iste bastirmis me3 oncesi ciksin diye boyle aceleye gelir tabi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 act 3 faciasindan sonra ortalama denmeyi bile haketmiyor su oyun bundan cok daha derin ve ozenilmis indie ler var 10-15 dolara cidden su oyuna para verseydim oturur aglardim, pre- order verenlere cidden gecmis olsun, jet fadildan beter bu EA Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Luxor Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 21, 2011 ME3 te buna benzeyecek malesef. sonra dayayacaklar DLC leri. EA oyun sektörünün köküne kibrit suyu döktün be.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar