Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Activision Blizzard, Kotick ve Tippl


Sam

Öne çıkan mesajlar

http://en.wikipedia.org/wiki/Sierra_Entertainment#Sold said:
In 2008, Sierra parent company Vivendi Universal Games, which had since been renamed Vivendi Games in 2006, merged with video game publisher Activision to form the Activision Blizzard holding company. Vivendi Games ceased to exist and ownership of Sierra was transferred over to Activision. Later that year, Sierra was closed down for possible future sale.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

YO YO YO

"Wall Street Journal" said:

Activision Blizzard Inc. CEO Bobby Kotick is riding "World of Warcraft" out of the recession.

Strong sales of the popular multiplayer online strategy game, which people subscribe to for $14.99 a month, and Activision's console-based shooter game "Call of Duty: Modern Warfare 2" are driving robust growth for Mr. Kotick at a time when the rest of the videogame industry is still in a slump.

The company reported a 33% increase in revenue to $1.3 billion in the first quarter. Meanwhile, industrywide sales of videogame software dropped 5.3% to $2.1 billion, after an 11% drop in 2009 as gamers cut ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya şurda Starcraft oynamamış tipler gelip Starcraft 2'nin oyun politikasını eleştiriyor ya, çok komik oluyor.

İlk Starcraft güzel oyundu. 3 ırka ayrılmış bolca görev vardı.
Her birkaç görevden sonra kısa bir animasyon video (cinematic) koymuşlardı, senaryoya zevk katıyordu.

Starcraft sevilince expansion pack çıkarttılar.
İlk Starcraft kadar göreve sahipti bu da, 3 ayrı ırk.

Hani o zamanlar da denilebilirdi, "bakın 1 oyunu 2'ye bölüp sattılar, siz kerizlersiniz kazıkladılar sizi", ama neyse ki öyle çıkıntılık yapan yoktu. İnsanlar iki pakedi de zevkle oynadı.
İçi dolu senaryo ve zevkli multiplayer, Starcraft oyuncuları için gayet yeterli unsurlardı.

Dawn Of War çıkınca Starcraft ile kıyaslandı. Singleplayerda Starcraft'tan farkı, görev başı ve sonunda ingame cutscenelar koymuş olmalarıydı, yeni trend bu şekildeydi çünkü. Ancak competitive gamingde Starcraft kadar başarılı olamadı, çünkü belirli capture pointler vardı, oraları tutup kontrol ettiğimiz müddetçe resource point geliyordu. RTS'lerdeki genel "bolca işçi çalıştırmak ve resource etrafında base kurmak" taktiği bunda daha farklıydı. Bolca exp pack çıkartıldı, oynandı, sevildi.

Dawn Of War II'de biraz daha farklı bir sistem uyguladılar, Klasik RTS anlayışından RPG'ye doğru kaydılar. daha hızlı ve aksiyonsal bir tarz sunduğunu düşünüyorum. singleplayerı gene zevkli, ama DOW'daki gibi cutscene olayını kaldırmışlar, yerine bazı bölüm başlarında SC'den de minik cinematicimsi sahneler yerleştirmişler. Gerçi bu da sevildi, kısa süre önce exp pack'ini çıkardılar.

Bu yüzden SC2'yi eleştirmek istiyorsanız tutup piyasadaki öteki RTS'lerle kıyaslamanız gerekmekte.

Blizzard ilk kez Blizzcon'unda, "eskisi gibi 2 ayrı pakette 3 ırka 10'ar görev olmasını mı isterdiniz, yoksa 3 ayrı pakette 1 ırka 30'ar görev olmasını mı isterdiniz" diye sordu, herkes ikincisine alkış tuttu, ardından "biz de öyle yapmaya karar vermiştik" dediler, insanlar daha çok alkışlamaya başladı.

Sonra gördüğüm kadarıyla oyun oynayamayan bazı tipler çıktı, "haha ulan ne tembel adamlar, 3 ırkı tek oyuna koymayı becerememişler, size bir oyunu 3'e bölüp satacaklar" diye dalga geçmeye çalıştı.
Burdaki bazı kişiler de bu bahsettiğim sitelerdeki adamların oyununa geldi ve aynı geyiği paticiğe taşıdı.

"hesaplama yap, bir tarafta 2x3x10=60 görev, diğer tarafta 3x1x30=90 görev var, bunun neresi 1 oyunu 3'e bölüp satmak" diye soranlarla da dalga geçildi bir güzel.

Blizzard oyun hakkında bilgiler sundukça, gördük ki DOW 1 ve 2'ye kıyasla içi çok daha dolu singleplayer olacak.
Oyunda bolca ve cinematic ve cutscene olacak. Sırf bunlar bir DVD'yi doldurmaya yeter.

Ama halen "size bir oyunu üçe bölüp yutturuyorlar siz de yiyorsunuz kerizler haha" diyen tipler var.

BonePART said:

Bu arada abi Steam Sierra nin del miydi ? Neden battilar ki?


Steam Valve'ın.
Valve Sierra altında çalışıyordu.
Sierra, Interplay gibi güzel oyun yapmasına rağmen ekonomik olarak kendisini kurtaramadı ve battı.
Valve ayrı olarak devam etti.
Oyunları tutunca Steam platformunu açtı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Starcraft oynamamış tipler


Ney? Sam gibi ad hominem yapmacı değilim ama hatalı bilgiyle gelme en azından.

Dawn of War ya da muadili bir oyun oynamadığım için bir kıyaslama da yapmıyorum, yayımcıların açıklamalarıyla yapımcıların açıklamalarını karşılaştırıp 2 ile 2yi topluyorum sadece. Ki mesela para olunca 2+2=4 her zaman.

Starcraftın temelinde 3 ayrı ırkın senaryosunu arka arkaya oynayarak bir hikayeyi baştan aşağı görmek yatıyor. Warcraftta da böyle, wow expansionlarında da böyle. Adamlar bu akışı bozarak oyun çıktığında hazır olabilecek içeriği ayrı ayrı satıyorlar. Belki yaptıkları bioware vb. firmaların ucuz dlc anlayışıyla aynı kalitesizlikte değil, ama temelinde aynı "revenue stream" mantığı yatıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun cıktığında hazır olamıyacaktı malzeme
bu haberi verdiklerinde "ilk partı bitiremedik hala uğrasıyoruz, 3ünüde bitirip cıkartırsak cok gecikicek" dediler
ki daha balancetır battle.net2tir carttır curttur yoktu bile ortada
balance'da cok iyiler ama battle.net2 bile oturtulmadı daha.

broodwar'ın frozen throne'uda o kadar sürede yapmadılar, onlarında üretimi vanillalar cıkmadan önce baslamıstı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Oyunlarin campaign uzunlugunu CD kapasitesi belirlemez. Piyasaya cikan hemen hemen butun RTSleri alirim ve cok daha yakin tarihli RTSlerde de uzunluk daha fazla degil(Company of Heroes, Dawn of War 1-2, C&C 3-4, RA3, Supreme Commander 1-2). Veya tam tersine ornek vermek gerekirse, 3.5'luk disket doneminde cikan RTSler de daha kisa degildi.

SC2'nin asil elestirilecek yani, 10 sene onceki oyun sistemini hic degistirmeden, bir nevi remake gibi onumuze surmeleri. Tabii bunun tek sorumlusu Activision-Blizzard politikasi degil; Kore'de gelisen profesyonel SC kulturunun de cok etkisi oldu.

Ama su campaign olayini sirf "gozunun ustunde kasin var" yaklasimiyla baktiginiz icin elestiriyorsunuz.

Ben ikisini de eleştiriyorum, olmaz mı öyle? :)

bu yeni sayfayı görmemişim alıntı eksik kalmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

oyun cıktığında hazır olamıyacaktı malzeme
bu haberi verdiklerinde "ilk partı bitiremedik hala uğrasıyoruz, 3ünüde bitirip cıkartırsak cok gecikicek" dediler


öyle dediler; ama açıkcası hiç inandırıcı değil. millet o harita editörle 3 ayda neler yapıyor görüyorsun. koskoca blizzard 90 campaing görevini mi bitiremeyecek?

Cuce said:

broodwar'ın frozen throne'uda o kadar sürede yapmadılar, onlarında üretimi vanillalar cıkmadan önce baslamıstı


frozen throne bilmem, bw daha ilk oyun piyasaya çıktığında hazırdı. çok yıllar sonra öğrendik o acıklı durumu :D

bir oyuna 1 genişleme paketi normal, şaka bir yana ki bw gibi dolu dolu bir genişleme paketinin her zaman başımızın üstünde yeri var. 2 genişleme paketi, üstelik bu herifin saçma sapan açıklamaları ortalıkta dolaşırken koyuyor ama adama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

oyun cıktığında hazır olamıyacaktı malzeme
bu haberi verdiklerinde "ilk partı bitiremedik hala uğrasıyoruz, 3ünüde bitirip cıkartırsak cok gecikicek" dediler
ki daha balancetır battle.net2tir carttır curttur yoktu bile ortada
balance'da cok iyiler ama battle.net2 bile oturtulmadı daha.

broodwar'ın frozen throne'uda o kadar sürede yapmadılar, onlarında üretimi vanillalar cıkmadan önce baslamıstı

"harbi inanan var mı" diye düşünürken böyle mesajlar gelince kotik'in nasıl servetine servet kattığını anlayabiliyorum. blizzard'ın da bütün gayesi oyuncuların keyfi, oyunlara 'değer katmak'. ağababaları kotik de aynısını istiyor zaten.

1-2 yılda koca koca oyunlar yapılıp bitiriliyor sıfırdan, adamlar 10 senede üç campaign yapamıyor dünyanın en kalabalık tasarımcı ekibiyle? olduuuuuuuuuuuuu

balance ile battle.net ile alakası yok, ayrı ayrı insanlar çalışıyor o işlerle. sanki atölyede 3 arkadaş oyun hazırlıyor gib olmuş onlardan bahsetmek.

brood war ve frozen throne'un harcanan toplam işgününden kat kat fazlasının sc2'ye harcandığı kesin. kat kat büyük ekipler, kat kat büyük bütçe, kat kat uzun zaman. bundan kısa sürede ms işletim sistemi hazırlayıp sürüyor piyasaya.
Bone said:

Ya şurda Starcraft oynamamış tipler gelip Starcraft 2'nin oyun politikasını eleştiriyor ya, çok komik oluyor.

birincisi forumda sc oynamayan insan en son azmo kalmıştı, o bile oynadı. :P

ikincisi ise eleştiri yapmak için önceki oyunları oynamak gerekiyorsa sims oynamadan eleştirenleri filan sana yönlendireyim bundan sonra, tek satırda silip atarsın hepsini. :p
said:
Hani o zamanlar da denilebilirdi, "bakın 1 oyunu 2'ye bölüp sattılar, siz kerizlersiniz kazıkladılar sizi", ama neyse ki öyle çıkıntılık yapan yoktu. İnsanlar iki pakedi de zevkle oynadı.

expansion pack mantığı, oyunu seven insanlara 'aynısından daha fazla' sunarken yeni bir oyuna yetmeyecek kadar yeni içerik de eklemek ve öylece oyunu 'genişletmek'.

burada yapılan ise geçen binyılda bile tek pakette sunulan "bir oyunda üç ayrı ırk, gelin sc oynayın ey ahaliiii" olayını tümden bırakıp eşi benzeri görülmemiş bir hilekarlık ve dolandırıcılık, kotiklik. başlığın ilk mesajındaki linki okumaya zahmet edenler zaten görebilir kotik'in "biz daha birleşme öncesi blizzortçuları nasıl sağabileceğimizi konuşmaya başladık" dediğini. adamı eleştiriyorsak iş bilmiyor diye eleştirmiyoruz, fazla hırslı diye eleştiriyoruz. yoksa hayran sağmada master yapmış uzman kendisi. blizzort ile birleşmeye gittiyse wow'un yanısıra diğer tek sıkımlık oyunlarını da sağılabilecek gördüğü için. böyle "blizzort bana ne satsa yerim" diyen, steve jobs'a cüzdanını teslim edecek apple'cılar fanatikliğinde geniş bir kitle varken turnayı gözünden vurdu kotik. üçe bölünmüş oyuna 180$ vermeyi kabul ettiniz, kurbağanın durduğu tencereyi yavaş yavaş ısıtacaklar cod'a yaptıkları gibi.

bu activision blizzort'a sarsılmaz güveninizle ücretli battle.net'e kadar yolunuz var, açık olsun. map'leri de paralı satın alacaksınız zaten. (:P)
huun said:

nasıl yani? sektörün geri kalanı 2,1 milyar ciro yaparken activision 1,3 milyar mı yapmış?

adam "bütün eğlence sektörünün tepesine çıkacağım" diyor, şirketin adına blizzort eklediyse elbette hayranlarının suyunu sonuna kadar sıkabileceğini bildiğinden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valve ile Blizzard'ı karşılaştırınca bir garip oluyor ya. Valve, Blizzard'ın yanında baya enayi duruyor sanırım. Team Fortress 2 için sürüyle içerik çıkar, desteğini 5 senedir aktif bir şekilde yap ve bunlar için sadece 19$ al. Activision bulaşmasa bari Valve'e :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

of yanı sam, kendi dediğine inanıp söylüyormusun cidden merak ediyorum.
konusmaya deymez senınle, ortaya anlamlı biz dialog bile cıkmıyor.

sabaha kadar "bu adamalrın yalanalrına inanıyormusunuz hala!!" der durursun, 10 yıldır 3 campoaing yapamamıslarmı dersin, kat kat falza katkat büyük diyip diyip. gidip bakmadan sc2nin ekibi neymis ne değilmiş kac kisiymis bakmadan. balancal gameplayle cinematiclerle kimler ilgileniyomus bakmadan. gün gelir "10 senedir uraşıyoruz diyince ınanıyomusunuzki bu yalanlara!!" dersin.

manasız yanı su konusunlanlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:
şu sc 2 nin 3 e bölünmesi işini sadece bekleyip göreceğiz diyorum şahsen, eğer protoss ve zerg campaignleri sadece o campainglerle çıkarsa (oyunda başka yenilik olmadan) ve aynı fiyata satılırsa ciddi küfür gibi olur

3 kupona şişme Nova verse bile değmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sparkcaster said:

şu sc 2 nin 3 e bölünmesi işini sadece bekleyip göreceğiz diyorum şahsen, eğer protoss ve zerg campaignleri sadece o campainglerle çıkarsa (oyunda başka yenilik olmadan) ve aynı fiyata satılırsa ciddi küfür gibi olur




yok yeni uniteler olucakmis

irc basina 2 sisme unite, bikac upgrade tikicaklar tabiki, mutli oyniyanlar almak zorunda kalsin arkadaslariyla oynamaya devam etmek icin

zaten bunuda acik acik soylediler ehueheuehu

Cuce said:

of yanı sam, kendi dediğine inanıp söylüyormusun cidden merak ediyorum.
konusmaya deymez senınle, ortaya anlamlı biz dialog bile cıkmıyor.

sabaha kadar "bu adamalrın yalanalrına inanıyormusunuz hala!!" der durursun, 10 yıldır 3 campoaing yapamamıslarmı dersin, kat kat falza katkat büyük diyip diyip. gidip bakmadan sc2nin ekibi neymis ne değilmiş kac kisiymis bakmadan. balancal gameplayle cinematiclerle kimler ilgileniyomus bakmadan. gün gelir "10 senedir uraşıyoruz diyince ınanıyomusunuzki bu yalanlara!!" dersin.

manasız yanı su konusunlanlar


http://img94.imageshack.us/img94/6712/umaduk.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bi şirket ceosu olarak amaç para kazanmak değil mi? neyi tartışıyosunuz..

şirket piyasaya güzel,süper böyle hiper oyunlar sürsün ama çok para almasın.. yolmasın bizi mantığı diye bir şey yok. eğer şirket başarılı bir ürün çıkarttıysa, ürünün gelebilecek karını maksimum seviyede tutmak şirket başkanının görevidir lan. adamın işi bu yani. daha fazla para kazanmak.. boktan oyunlar çıkarıp inanılmaz yüksek fiyatlar koyarsa zaten batar. demek ki milyonlarca kişi oyunların değerinin hakikatten bu kadar edeceğini düşündüğü için parasını verip takır takır alıyor. bende activision'ın pc oyunlarından 6-7 tanesini orijinal almışımdır. hiçte pişman değilim. yıllarca oynadım.

'insanları yolunacak kaz gibi görmesinler.' mantığı çok geride kaldı.. milletten nasıl olur da daha fazla para sömürürüz mantığı şu anki tüm şirketlerde mevcut. oyun veya değil. bu konuda yapacak bir şey yok. ayrıca ben 'blizzard şirketinde çalışma şartları çok kötü.. resmen lanet olsun. :(' tarzı mesajlar mı gördüm? gerçekten çüşünüz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...