Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
biz oyunu ilk çıktığında oynuyorduk belli bir teknolojiden sonra (yanlış hatırlamıyorsam buharlı motorların zamanında) oyun çok fena kasmaya başlıyordu. Acaba çıkan patchlerden sonra optimizasyon falan yapıldı mı?
Mesaj tarihi:
işte karşılıklı savaştaysan, kim daha hızlıysa o kazanıyor genelde ama bu olayın temelindeki başlıca sorun hp'nin combat statını %50'ye kadar etkilemesi ve hex başına tek birim sistemi. haliyle kaçamamak veya kaçanı yakalayamamak bütün gidişatını değiştiriyor savaşın. age of wonders'da da simultaneous turn-based oynadık ama buradaki gibi çıldırtmadı.

ben şahsen zevk alamadım ve bıraktım bu yüzden multi oynamayı.
Mesaj tarihi:
xieon said:

biz oyunu ilk çıktığında oynuyorduk belli bir teknolojiden sonra (yanlış hatırlamıyorsam buharlı motorların zamanında) oyun çok fena kasmaya başlıyordu. Acaba çıkan patchlerden sonra optimizasyon falan yapıldı mı?

her civ sonlara doğru ağırlaşıyor, optimizasyonla pek alakalı değil olay. birim, şehir sayısı katlanıyor, gereken hesaplamalar gene öyle. benim makinem oyundan daha yeni olduğu için üzmüyor beni ama daha eski makinelerde bir değişiklik olmayacaktır.

yani şu olayı ben civ3'te de, civ4'te de hatırlıyorum.
Mesaj tarihi:
alexandros said:

yapmayın ya.. dengesi bozulmuş gibi gözüküo.. yani taktiği iyi olan, stratejisi iyi olan kişi hızlı olmazsa kaybedio öylemi ?


O derece değil, ama etkisi var tabii.
Mesaj tarihi:
ya bir kere stratejin, taktiğin iyi olsa da hızlı hareket edemezsen yüzüne gözüne bulaştırıyorsun. ilk hareketi yapamamışsan stratejini hemen değiştirmen gerekiyor. adam kaçtıysa mesela saldırmak yerine kovalıyorsun aynı anda basınca, ne oluyor, rakibi öldürecekken onun yerine sonraki turn focus fire yiyip sen ölüyorsun.

aynısı başıma da geldi, ben başkasına da yaptım. iki şekilde de facia durum. kazanınca sevinemiyorsun, kaybedince çıldırıyorsun. çünkü haksız kazanç iki durumda da.
Mesaj tarihi:
Sam said:

işte karşılıklı savaştaysan, kim daha hızlıysa o kazanıyor genelde ama bu olayın temelindeki başlıca sorun hp'nin combat statını %50'ye kadar etkilemesi ve hex başına tek birim sistemi. haliyle kaçamamak veya kaçanı yakalayamamak bütün gidişatını değiştiriyor savaşın. age of wonders'da da simultaneous turn-based oynadık ama buradaki gibi çıldırtmadı.

ben şahsen zevk alamadım ve bıraktım bu yüzden multi oynamayı.


hocam ben acemiyim biraz açarmısınız hex nedir ai nedir vs.. ?
Mesaj tarihi:
Komutan said:

AI: Artificial Intelligence, yani yapay zeka
Hex: Oyunun haritasını oluşturan altıgenler


hocam mesela ben ve 4 arkadaşım oynuyoruz mahallede...
5 kişi + 2 3 tane ai kurabilirmiyiz oyunda ?
eğer kurabilirsek oyun gene normal turn lu oyuna döner mi ?
Mesaj tarihi:
her turn çok uzun sürmesin diye öyle yapmışlar ama aow'da yaptıkları gibi klasik turn-based seçeneği olmalıydı burada en azından.
Mesaj tarihi:
İdeal olan multi için wego sistemi kullanmaları olur. Yani herkesin yaptığı hamlelerin etkilerine turn sonunda aynı anda bakılır. Tabii bunun için multi sistemini tamamen baştan dizayn etmek lazım.
Mesaj tarihi:
Sam said:

her turn çok uzun sürmesin diye öyle yapmışlar ama aow'da yaptıkları gibi klasik turn-based seçeneği olmalıydı burada en azından.


keşke seçim şansımızı olsa.. ama olmalıdır be hocam.. oyun kurarken felan baktınız mı ayarlara ?
Mesaj tarihi:
alexandros said:

Sam said:

her turn çok uzun sürmesin diye öyle yapmışlar ama aow'da yaptıkları gibi klasik turn-based seçeneği olmalıydı burada en azından.


keşke seçim şansımızı olsa.. ama olmalıdır be hocam.. oyun kurarken felan baktınız mı ayarlara ?


yapamassın bunu cunku bi unite kacarken oteki saldırırsa bosuna turn gider
ranged unitelerin yararı onda bire düşer
Mesaj tarihi:
Ben oyunculara değil de ünitelere initiative türü sıra gelmesi taraftarıyım, diğer türlü bilgisayara karşı oynar gibi ilk hareketi yapıp avantaj sağlar server. Sonra ikinci üçüncü kim olacak, 1v1 olarak düşünmeyin sadece. Barış olduğu sürece şimdiki sistem devam edecek, iki hostile haritada birbirini gördüğü anda initiativeler devreye girecek.
Mesaj tarihi:
Initiative i de sight range ler filan etkileyebilir ama o zaman FRP ye döner olay ve komedi şekilde, evet Giant Death Robot sizi surprise ediyor, atıyorum damage zarını :P
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...