Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Sam said:

Sam said:

2000'lerdeki oyunları oynadıktan sonra ilk civ'deki hazzı alamadım hiç ne 3'ten ne de 4'ten.

http://static.ideefixe.com/images/58/58753_2.jpg
bundan sonrasını bambu anlatsın.


sam kusura bakma da muhalefetlik yapacak sacma seyler listesinin en basina gecmis bu. Civ IV kraldir. cok guzeldir.

CIV I kadar da keyif verdi bana. Tam muhalifsin ha. sdfg.
Mesaj tarihi:
Biz Civ oynarken Bambu okumakla meşgul olduğu için Civ4 falan bilmez. Neyse aman gaz vermiyim. En son gaz verdiğimde Fallout oynadı, Bethesda'daki amcası Fallout'u satın aldı, bindiler üstüne, vurdular kırbacı, vurdular kırbacı...
Mesaj tarihi:
Farinal said:

evet ya future tech'e çözüm bulsunlar. hatta oyuna ay gelse. aya koloni kursak. farklı ülkelerin kolonileri de olsa. onlarada adalara olduğu gibi özerklik verebilsek. birde koloni kurma işi 1 den fazlaya çıksa normal ana karadan uzakta olanlar için. bu kadar.

böyle diyince canım alpha centauri, master of orion, emperor of the fading suns çekti.
Mesaj tarihi:
yoo, geyette arkasindayim bu lafimim. wc3 ve dota farkli oyunlar. Civ'de gormek istedigim cogu seyi oyuna ekleyen ve dengeyi saglayan bir mod RoM. Keske sid gorse de feyz alsa.
Mesaj tarihi:
huun said:

aslında düşününce bu kadar eksiği olan bir oyunun bu kadar sevilmesi ilginç gerçekten.

3-4 gün önce takıldığım bir oyun oldu civIV, combat sistemi ayar ediyor insanı. koca stack topu tüfeği daldım sıralamadaki 1. ai'ye. adam topları tek tek ayıkladı yol boyunca. sonunda düşman topraklarının ortasında bir yığın piyade ile kaldım. uyuz oldum çıktım. savunma falan sağlam ama daha da yaşatmazlar beni bu amacına ulaşmayan seferden sonra.

bu konuya da parmak basarlar inşallah.


Evet bir cok eksigi var ama, usttede dedigim gibi mod'a acik bir oyun oldugundan fan'ler tarafindan gelistiriliyor hem de cok iyi sekilde.

3-4 gun onceki yasadigin sorun tamamen oyunun combat mekaniklerini bilmediginden oturu. AI yapmasi gerekeni yapmis kisaca. Cunku oyundaki anti unite mantiginin isleyis sekli bu sekilde calistigindan basina o gelmis. O yuzden saldiracagin irki iyi incelemen gerekiyor ya da hazirlikli bir ordu kurarak saldirman gerekiyor. Eger teknolojin buna izin vermiyorsa barbarca deli gibi ordu basman gerekiyor anti uniteleri zerglemek icin.
Mesaj tarihi:
arcane said:

Özel ünite sadece tek devirde işe yarıyor. Lider özelliklerini mi arttırırlar artık bilemiyorum.


Marathon ve Epic oynamadigin surece zaten anlami yok. Oyun rush veya zamaninda yapacagin buyuk bir orduyla bitebiliyor. Normal oyunda zaten imparatorlugu kurdugun anda bitiriyorsun oyunu.
Mesaj tarihi:
said:
3-4 gun onceki yasadigin sorun tamamen oyunun combat mekaniklerini bilmediginden oturu. AI yapmasi gerekeni yapmis kisaca. Cunku oyundaki anti unite mantiginin isleyis sekli bu sekilde calistigindan basina o gelmis. O yuzden saldiracagin irki iyi incelemen gerekiyor ya da hazirlikli bir ordu kurarak saldirman gerekiyor. Eger teknolojin buna izin vermiyorsa barbarca deli gibi ordu basman gerekiyor anti uniteleri zerglemek icin.



doğrudur çok iddialı değilim civIV konusunda ama bu bahsettiğim olay kesinlikle oyunun bir saçmalığı. hadi top konusunu geçelim. benzer olaylar 1 değil 2 değil.

sam birimi yapmışım, stackin içinde duruyor. karşıma içinde apache olan bir stack geliyor. mantıklı olan saldıran tarafın istediği birimle karşı koymasıdır ama civ'de ne oluyor? ben sam birimini seçiyorum, ai karşıma marine çıkartıyor. sonuçta helikoptere tankla saldırmak zorunda kalıyorum, elime alıyorum. saldıran tarafın mutlak bir dezavantajı var, aynı şekilde ouyncunun ai ye karşı da var.

oyun bu, ona göre oyna diyorsun ki haklısın; ama bu işlere bi çeki düzen verseler fena mı olur?
Mesaj tarihi:
unite karsilasmasinda hangi unitenin birbirine karsi anti gucu varsa karsi karsiya gelir. Atiyorum, spearmaninle saldirdiginda karsida hem atli hem warrior varsa, warriorlar olene kadar atlara saldiramayacaksin. Ayni sekilde karsidaki atlar da spearmanler olene kadar senin diger unitelerine saldiramayacaklardir. Bu karsilasmalari zaten alt'a basip saldiracagin unitenin ustune geldigine gorebilirsin ve tahmini saldiri sanslarini gorebilirsin.


Benzer mantikta bir de su olay var. Karsi tarafin ordusundaki marine unitelerin mevcut orduda samlere karsi gelebilecek en etkili olmasi lazim. O yuzden marineler karsina cikiyor. helilerin de armored unitlere bonusu oldugundan tanklarinin karsisina cikiyor. Bu durumda e napacam diceksin, ya onceden dedigim gibi daha karma bir ordu yapacaksin ya da spyla fln goreceksin ordusunu adamin vs.
Mesaj tarihi:
Azmodai said:

sam kusura bakma da muhalefetlik yapacak sacma seyler listesinin en basina gecmis bu. Civ IV kraldir. cok guzeldir.

CIV I kadar da keyif verdi bana. Tam muhalifsin ha. sdfg.

bap 1990'larda strateji görmemiş bünyeyi ilk defa sabahtan akşama pc başına çakabilen bir oyundu ama hem o oyunu ziyadesiyle oynadık, hem hataları ilk oynarken de vardı, hem 2000'lerde paradox oyunları olsun, başka tb stratejiler olsun çeşit çeşit zenginlikleri tadınca civ'in o tadı kalmadı. bayağı ciddi elden geçirmeleri lazım sistemi ki muharebe olayı sadece bir kısmı. özellikle teknoloji ve diplomasini sistemini iyice yenilemeleri ve geliştirmeleri lazım.

arcane zaten doğru düzgün paradox oyunu oynamamış adam, aydınlanma çağı geçirmesi lazım lol.
Mesaj tarihi:
Sereglin said:

asdasda abi ben yazmadim da ilk zamandan beri oynadim baya bir multi cevirdim. cidden iyi ve detayli.


beni ikna ettin ama. ilk firsatta Civ IV u kurup RoM oynicam. merak ettim.

sam, paradoxun olayi alternate history, civin olayi bambaska, history bile diyesim gelmiyor... board game falan civ yani. o kadar kral bi oyun dsdfg.
Mesaj tarihi:
Sam, paradox oyunlari farkli Civ farkli. Hiçbir paradox oyunu Civ serisi kadar genis bir zaman dilimini ele almaz, hiçbir civilization oyunu da paradox oyunları gibi dönemine ait tarih simülasyonu olma iddiasında bulunmaz.

Destek olarak, önümüze bütün paradoz oyunlarını alalım ve sırayla savaş/ekonomi/tech/diplomasi/kültür vs. mekaniklerini ele alalım. Her oyunda bunlar farklıdır çünkü tarihsel dönemine göre ayarlanmıştır, bunlar spesifik modellerdir. Civ serisi bütün bu dönemleri kapsamaya çalıştığından, ve üstüne üstlük alternatif dünya senaryolarını da düşünmesi gerektiğinden, paradox oyunlarındaki gibi spesifik ve detaylı modeller yerine daha genel modeller kullanmak zorunda.

Ha öte yandan Civ 4'ün diplomasi modelinin çok kötü olduğuna katılıyorum. "Devamlı tech/resource ver yoksa küserim sana"ya geliyor en sonunda diplomasi ki yazık yani ne diyim. Mantıklı bir casus belli sistemi ( mesela belirli civiclere sahip degilseniz casus belli olmadan savas acamama ) ve de birkaç rötüş ile sistem daha güzel olabilir. Paradox oyunlarındaki, özellikle EU3'deki teknolojilerin yavaş yavaş komşu civilizationlara geçmesi mesela güzel olabilir, yanınızdaki high-tech medeniyet ile ticaret yapıyorsanız dogal olarak ilim irfan seviyeniz artmaya baslar. Ticaret yapan sehirlerde ekstra science olarak görülebilir bu mesela.
Mesaj tarihi:
Sam said:
arcane zaten doğru düzgün paradox oyunu oynamamış adam, aydınlanma çağı geçirmesi lazım lol.

EU ve HoI serisinde oynamadığım oyun yok. Onların dışındakileri oynamadım.

Benim Civ adına en büyük hayalim Alpha Centauri ile birleştirilmesidir.
Mesaj tarihi:
azmobap, venator, ben o hazzı almadım diyorum. yoksa birebir aynı klasmanda olduklarını iddia etmedim. aynı şekilde myth ve total war serilerinden sonra hiçbir dune 2 tarzı rts'den ilk red alert'te aldığım hazzı da alamadım. zaten aradaki gittikçe açılan o fark beni eski tarzdan soğutan.
Mesaj tarihi:
abi bana sorarsan en iyi civ
civ 2 dir abi
daha sonra cikanlar max max expansion olur gozumde

bakalim hexagon degisik bi bakis acisi
bazi acilardan guzelde
mecburen hafifi yamuk bakcaz herseye
yoksa 1 saga gitmek icin 2 kare gitmesi gerekcek unitelerin
bu arada abi archerlarin uzaktan ok atmasi muhabbetini deilde su bombar midir nedir ona bi cozum bulsalar 4 ten tiksindirmisti beni
Mesaj tarihi:
Sam said:

azmobap, venator, ben o hazzı almadım diyorum. yoksa birebir aynı klasmanda olduklarını iddia etmedim. aynı şekilde myth ve total war serilerinden sonra hiçbir dune 2 tarzı rts'den ilk red alert'te aldığım hazzı da alamadım. zaten aradaki gittikçe açılan o fark beni eski tarzdan soğutan.


şuraya dark omen eklemeden geçmemek lasim.
Mesaj tarihi:
civ2'de wonder diktiğinde kısa film oynuyordu orası müthiş etkilemiştir beni. Fransız Devrimi video'su yada babilin asma bahçeleri fln. gerçekten wonder diktiğini hissetiren ilk oyun oldugu için yeri apayrıdır.
Mesaj tarihi:
Geçen gün bir başka previewda religion ve espionage'ın yenilendiğini veya başka bir yere misal diplomasiye entegre edildiğini değil, direk kaldırıldığını okuyunca hevesim kaçtı. Henüz açıklanmamış birşeyler olduğunu veya yapım aşamasında olduğunu umuyorum.

Tile/hex bazlı influence yayılımı güzelmiş. Başka bir yerde yazdığına göre sınır her yöne 1 tile yerine sadece 1 tile genişleyecekmiş. Kültür savaşı nasıl olacak acaba? ilginç

Research agreement çook iyiymiş. Multide aynı takımda olunca otomatik oluyordu. Artık AI ile yapabilmek çoook keyifli olacak.

Bu Firaxis gezisi yazıları çok yetersiz. Tamam oyun hala yapım aşamasında ama sanki adamlar oyuna 10 dakika bakmışlar.

Kotaku yorumlarda civleri yazmışlar:

said:
America - Washington
Aztecs - Montezuma
Inca - (leader unknown)
England - Elizabeth
France - Napoleon
Germany - Bismark
Russia - Katherine
Rome - Julius Caesar
Greece - Alexander
Egypt - Ramses II
Ottoman - Suleiman
China - Wu Zetain
India - Gandhi
Mongolia - Genghis Khan
Japan - Oda Nobunaga
Arabia - Harun al-Rashid
Songhai - Askia
Vikings - (leader unknown)
Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...