Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight


moriQ

Öne çıkan mesajlar

betasını incelemiştim ben, buyrunuz:

http://dergiweb.com/pc-oyun/command-conquer-4-beta-dan-ilk-izlenimler-3154

oyunun betadan gözüken kısmını özetlemek gerekirse, tek kelime yeterli: kepazelik.

Zaten acaip tepki çekti, sadece testerların yazabildiği beta tester forumunda açık açık adminlere "arkadaşım oyunu bok gibi yapmışsınız, bu oyun multi falan oynanmaz, singleına da para verilmez gider korsan indiririm çıkınca" diyenler bile oldu herkes yerden yere vuruyor.

Fazla beklenti yapmayın :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunun betasini epey oynadim. Binalari sadece defense secenler yapabiliyor, tabii onlar da bunker veya obelisk gibi savunma binalari.

Oyunu kazanmak icin bir takimin 2500 puana ulasmasi gerekiyor. Bu puanin buyuk kismi DOW ve COH'daki gibi victory point ele gecirerek geliyor. Ama savasta oldurulen birmler ve toplanan tiberium da victory point veriyor.

Tiberium derken eski oyunlardaki gibi tiberium tarlasi yok. Haritanin belli noktalarindaki padlere belli zaman araliklariyla tiberium birakiliyor. Bunlari toplayip baslangic alanina goturdugunuzde upgrade puani kazaniyorsunuz ve bu puanlar kullanilarak hem birimlere global upgradeler veriliyor hem de tier iki ve tier uce cikiliyor. Bu puanlar her takim icin ortak. Bir takimin Tiberium toplamasi ve diger takima toplatmamasi oyunu kazanmak icin en kritik faktorlerden biri.

Birimler icin bir kaynak harcanmiyor. Oyuncu sayisina gore belirlenen bir command point var. Mesela takimlar 5 kisi ise herkesin 50 puani oluyor. Yapilan her birim bu puanin bir kismini yiyor, yani bir nevi supply. Defense oyuncularinda command disinda bir de elektrik puani var. Bu da yapilabilecek bina sayisini belirliyor. Butun birimler ve binalar crawler ismindeki hareket edebilen uslerde yapiliyor. Defense, support ve offense crawlerlarinin farkli ozellikleri var. Mesela support crawleri ucuyor.

Gereksiz bir bicimde butun birimleri, binalari, upgradeleri, global gucleri acmak icin once oyun oynayip level atlamak gerekiyor. Ama cok uzun da surmuyor, ben bir haftada falan her gun bir kac oyun oynayarak en ust level olan yirmiye ulastim.

Bence oyundaki en temel sorun tier atladikca alt seviyedeki birimlere ihtiyac duyulmamasi. Mesela ben NOD defense oynuyorum ve T3'e cikinca high confessor disinda bir birim yapmaya gerek gormuyorum. Ustelik T3'e de son derece hizli cikiliyor. Karsilastirma olarak, DOW2'de en T3'de ciktiktan sonra da T1 birimleri kullanilir.

Bu oyunda takim sinerjisi cok onemli. Gercekten zevk alabilmek icin takim olarak calismayi bilen insanlarla oynamak lazim.

Ben firmalarin surekli ayni oyunlari biraz grafiklerini yenileyerek piyasaya surmesindense yeni seyler denemelerini tercih ederim. Bu acidan alisilmis C&C formulunun degistirilemesi bence yerinde bir karar. Tabii ben eski C&C oyunlarinin multisini pek sevmemistim. Campaigni bitirdikten sonra birkac el multi atip birakirdim. Bu daha cok hosuma gitti. Ama tabii eski oyunlari begenenler bunu begenmeyebilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

beta zaten multiplayer beta,

campaing nası olur bilmiyorum

Campaign de aynı, yutup'da var. Böyle adam bir tane unit ability veya taktik kullanmıyor, attack attack attack. Hikayede ne olduğunu da anlayamıyorsun öyle bir video. Sanki anlatan adam sıkılmış, kendi oyunlarından memnun değil gibi, lol. Umarım gözüktüğü kadar kötü değildir çünkü çook kötü duruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Laorx said:

beta bir oyuna kepaze demek, puanım 9 ganka.


"oyunun betadan gözüken kısmına" diye bir şey var orada, dikkatten kaçmış sanırım.

Kaldı ki zaten ünite üretme sistemi bu şekilde uyduruk olan, tüm multipleyer oyunu araç spamlamak üzerine geçen (en son red alert 1de yapardık bunu 1000 tane mamut tank spamle sonra sal düşmana şeklinde) ve karşınızdaki adamın "leveli fazla" diye çatır çutur bloklayamayacağınız güçte ünite basması gibi abeslikleri rts'ye uyarlayan bi oyunun zaten "komple bir revizyon" yapmadıkça betadan normale gçeişinde de çok fazla bir fark olmaz. Ana hatları betadan belli çünkü.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ünite spamlamak üzerine kurulu bir seriyi "sadece mamut tank basıyoruz" diye eleştirmek çok tuhaf olmuş.

"Quake'te sadece hoplayıp zıplayıp ateş ediyoruz" demek gibi bişi.

Oyunun olayı o.

O değil de ben daha C&C3 oynamadım, RA3'ü bitirmedim, adamlar yeni C&C çıkardılar.
Çok tembelim gibi hisettim onların yüzünden.

Bu arada yeni C&C'de sanki Universe At War/Supreme Commander etkisi altında kalmış gibi geldi bana. İkisini de oynamadım, betayı da oynamadım, ama ekran görüntülerinden onu çağrıştırdı.
Üçünü de oynayıp görmüş olan daha iyi bir kıyaslama yapar elbette.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...