Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

OpenGL 3.2 vs DirectX 11 ve Tessellation


Bone

Öne çıkan mesajlar

Sam'in açtığı bir topic vardı:
http://forum.paticik.com/read.php?35,4325090

DirectX 11'den bahsedilen her yerde Tessellation'in adı geçiyor:
http://www.microsoft.com/games/en-US/aboutGFW/pages/directx.aspx
Tessellation dediğimiz şey şu:
http://forums.techarena.in/reviews/1252608.htm
http://www.pcgameshardware.com/&menu=browser&mode=article&image_id=1206442&article_id=695861&page=1

Bu konuyla ilgili şöyle bir yazı gördüm:
http://blog.wolfire.com/2010/01/Why-you-should-use-OpenGL-and-not-DirectX

denilene göre Tessellation zaten OpenGL'ye 3 yıl önce konulmuş.

aynı kişinin şöyle bir yazısı da var:
http://blog.wolfire.com/2010/01/DirectX-vs-OpenGL-revisited

DirectX 9 iyiydi güzeldi, çok ilginç yenilikler getirmiş ve DirectX 8'in üstüne epey şeyler eklemişlerdi.
Ama DirectX 10, vaatlerinin hiç birini gerçekleştiremedi.
http://www.winmatrix.com/forums/index.php?/topic/9550-directx-9-0-vs-directx-10/
Bunun yerine "DirectX 10 XP'de çalışmayacak, daha iyi grafikler için Vista almanız gerekecek" dedikleri şey aslında DirectX 9'un yapabildiği şeylerden ibaretmiş:
http://www.gamespot.com/features/6182140/index.html
XP'de Crysis için ultra high patch'ini kullandığımda çıkan sonucu görünce çok şaşırmıştım. İddia edilen "soldaki DX9, sağdaki DX10" efektlerini hiç bir oyunda göremedim. Bir performans farkından da bahsediliyordu. Ama 1-2 fps farkı oluyorsa bile oyun içinde gözle görülür bir fark sağlamıyordu.

"Peki madem böyle, neden DX10 çıkarttılar" diye düşünüyordum ben.
DX11 çıktı, gene gözle görülür bir fark yok, yalnız tessellation koymuşlar, işte o DX11'in önemli bir özelliği. Zaten bu yüzden de her yerde o özelliğin reklamını yapıyorlar.
Ama denildiği gibi OpenGL hali hazırda 3 yıldır Tessellation kullanıyorsa DirectX 11'in bir gelişme sağladığını söylemek zor.
http://www.joystiq.com/2009/05/22/dubious-marketing-microsoft-makes-directx-9-look-really-bad/
Gerçi şu sayfada bahsedildiği gibi DX9vs10 kıyaslamalarında tuhaf slaytlar kullanılıyordu. Halo'nun Geforce 2 GTS ekran kartlarıyla reklam yaptığını düşünürsek, DX9'dan ziyade DX7 oyunu olduğunu da söyleyebiliriz. DX9vs10 kıyaslamalarında Halo kullanmaları ayıp olmuş o yüzden.

OpenGL ve DirectX 11'in pratikte ne gibi farkları var bilmiyorum, ama OpenGL 3.2 ile çok daha güzel görseller sunulabileceği hakkında bazı iddialara rastladım.

Bu arada OpenGL vs DirectX şeklinde resim kıyaslamaları göremedim ama bazı yazılar var:
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_OpenGL_and_Direct3D
http://msoos.wordpress.com/2009/10/09/opengl-vs-directx/
http://www.geeks3d.com/20080908/opengl-3-and-directx-11-api-war-will-not-take-place/
http://www.geeks3d.com/20100108/why-you-should-use-opengl-and-not-direct3d/
http://www.gamedev.net/reference/articles/article1775.asp
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

birincisi bizi oyuncular olarak oyun şirketlerinin hangi api'ı kullandığı ilgilendiriyor ki opengl gözden düşeli uzun zaman oldu, kullanan kalmadı gibi id hariç ki biliyoruz en son motorlarının eski q3 motoru popülerliğini sağlayamadığını. yapacak bişi yok. dx10'da tesellation gelecekti ve büyük devrim olacaktı ama gelemedi, bunda da elden bişi gelmez. ama dx11'de geldi.

şimdi ben bugün yeni donanımla yeni oyunlarda bu teknolojiyi kullanabiliyorum, önemli olan bu. :)

opengl'in dx'e kıyasla kullanımının halen zor olduğu yönünde genel bir eleştiri görüyorum ki o da programcıların bileceği iş tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya kafa açan bi yorum olucakta geçen Dungeon Keeper 2 yi kurdum oynadım grafikleri hiç gözüme batmadı :D yemişim grafiği biyere kadar ya ZEVKLİ oyun yapsınlar yeter. Ama konuyu kısmenden fazla okudum dx9 a kadar bende çok ilgileniyodum ama sonra öö geldi yalanlardan ve grafiğin nerdeyse hiç birşey olduğunu öğreten oyunlardan sonra.
Teknoloji açısından bakıyosanız silin zaten yorumu :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...