Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dünyanın En İyi 100 Üniversitesi


Nakamura

Öne çıkan mesajlar

İngiliz Guardian gazetesinin, Times Higher Education ve QS Top Universities tarafından yapılan araştırmaya dayandırdığı haberinde, Oxford Üniversitesi'nin alt sıralara düştüğü görülürken, Asya'daki akademik gelişimin, yakında ABD'nin eski ve saygın 8 üniversitesinden oluşan Ivy League'e ile Oxford ve Cambridge üniversitelerinin birleşimi Oxbridge'e meydan okuyacağı belirtildi.

Listeye göre, en iyi 10 üniversitenin 4'ü, 100 üniversitenin de 18'i Büyük Britanya'da yer alıyor. Listeye geçen yıl 42 üniversite sokan Kuzey Amerika'dan bu yıl ise listeye giren üniversite sayısı 36.

Öte yandan Asya'dan listeye giren üniversitelerin sayısı geçen yıla göre 2 artarak, 14'den 16'ya yükselirken, Tokyo Üniversitesi 22. sırada, Hong Kong Üniversitesi 24. sırada yer alıyor. Listede Türkiye'den hiçbir okul yer almıyor.

Dünyanın en iyi 100 üniversitesinin listesi şöyle sıralanıyor:


1- HARVARD Üniversitesi (ABD)
2- CAMBRIDGE Üniversitesi (Büyük Britanya)
3- YALE Üniversitesi (ABD)
4- UCL (University College London) (Büyük Britanya)
5- IMPERIAL College London (Büyük Britanya)
6- OXFORD Üniversitesi (Büyük Britanya)
7- CHICAGO Üniversitesi (ABD)
8- PRINCETON Üniversitesi (ABD)
9- MASSACHUSETTS Teknoloji Enstitüsü (MIT) (ABD)
10- CALIFORNIA Teknoloji Enstitüsü (Caltech) (ABD)
11- COLUMBIA Üniversitesi (ABD)
12- PENNSYLVANIA Üniversitesi (ABD)
13- JOHNS HOPKINS Üniversitesi (ABD)
14- DUKE Üniversitesi (ABD)
15- CORNELL Üniversitesi (ABD)
16- STANFORD Üniversitesi (ABD)
17- Ulusal Avustralya Üniversitesi (Avustralya)
18- MCGILL Üniversitesi (Kanada)
19- MICHIGAN Üniversitesi (ABD)
20- ETH Zurich (İsviçre Federal Teknoloji Enstitüsü) (İsviçre)
21- EDINBURGH Üniversitesi (Büyük Britanya)
22- TOKYO Üniversitesi (Japonya)
23- KING’S College London (Büyük Britanya)
24- HONGKONG Üniversitesi (Hong Kong)
25- KYOTO Üniversitesi (Japonya)
26- MANCHESTER Üniversitesi (Büyük Britanya)
27- CARNEGIE MELLON Üniversitesi (ABD)
28- Cole normale supérieure (Fransa)
29- TORONTO Üniversitesi (Kanada)
30- Ulusal Singapur Üniversitesi (Singapur)
31- BROWN Üniversitesi (ABD)
32- NORTHWESTERN Üniversitesi (ABD)
33- CALIFORNIA Üniversitesi, UCLA (ABD)
34- BRISTOL Üniversitesi (Büyük Britanya)
35- HONG KONG Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (Hong Kong)
36- COLE POLYTECHNIQUE (Fransa)
37- MELBOURNE Üniversitesi (Avustralya)
38- SYDNEY Üniversitesi (Avustralya)
39- California Üniversitesi, BERKELEY (ABD)
40- BRITISH COLUMBIA Üniversitesi (Kanada)
41- QUEENSLAND Üniversitesi (Avustralya)
42- Cole Polytechnique Fédérale de LAUSANNE (İsviçre)
43- OSAKA Üniversitesi (Japonya)
44- TRINITY College (İrlanda)
45- MONASH Üniversitesi (Avustralya)
46- Çin Hong Kong Üniversitesi (Hong Kong)
47- Ulusal Seul Üniversitesi (Güney Kore)
48- NEWSOUTH WALES Üniversitesi (Avustralya)
49- TSINGHUA Üniversitesi (Çin)
50- AMSTERDAM Üniversitesi (Hollanda)
51- KOPENHAG Üniversitesi (Danimarka)
52- NEW YORK Üniversitesi, NYU (ABD)
53- PEKİN Üniversitesi (Çin)
54- BOSTON Üniversitesi (ABD)
55- Technische Universitaet Münih, TUM (Almanya)
56- TOKYO Teknoloji Enstitüsü (Japonya)
57- HEIDELBERG Üniversitesi (Almanya)
58- WARWICK Üniversitesi (Büyük Britanya)
59- ALBERTA Üniversitesi (Kanada)
60- LEIDEN Üniversitesi (Hollanda)
61- AUCKLAND Üniversitesi (Yeni Zelanda)
62- WISCONSIN Üniversitesi-Madison (ABD)
63- AARHUS Üniversitesi (Danimarka)
64- ILLINOIS Üniversitesi, Chicago (UIC) (ABD)
65- Katholieke Universiteit, LEUVEN (Belçika)
66- BIRMINGHAM Üniversitesi (Büyük Britanya)
67- LONDON School of Economics and Political Science (Büyük Britanya)
68- LUND Üniversitesi (İsveç)
69- KAIST Kore İleri Bilim Enstitüsü (Güney Kore)
70- YORK Üniversitesi (Büyük Britanya)
71- UTRECHT Üniversitesi (Hollanda)
72- Cenevre Üniversitesi (İsviçre)
73- Nanyang Teknoloji Üniversitesi (NTU) (Singapur)
74- WASHINGTON Üniversitesi, St. Louis (ABD)
75- UPPSALA Üniversitesi (İsveç)
76- CALIFORNIA Üniversitesi, San Diego (ABD)
77- TEXAS Üniversitesi, Austin (ABD)
78- NORTH CAROLINA Üniversitesi, Chapel Hill (ABD)
79- GLASGOW Üniversitesi (Büyük Britanya)
80- WASHINGTON Üniversitesi (ABD)
81- ADELAIDE Üniversitesi (Avustralya)
82- SHEFFIELD Üniversitesi (Büyük Britanya)
83- DELFT Teknoloji Üniversitesi (Hollanda)
84- WESTERN AUSTRALIA Üniversitesi (Avustralya)
85- DARTMOUTH College (ABD)
86- GEORGIA Teknoloji Enstitüsü (ABD)
87- PURDUE Üniversitesi (ABD)
88- STANDREWS Üniversitesi (Büyük Britanya)
89- University College DUBLIN (İrlanda)
90- EMORY Üniversitesi (ABD)
91- NOTTINGHAM Üniversitesi (Büyük Britanya)
92- NAGOYA Üniversitesi (Japonya)
93- ZÜRİH Üniversitesi (İsviçre)
94- Freie Universitaet, BERLIN (Almanya)
95- Ulusal Tayvan Üniversitesi (Tayvan)
96- SOUTHAMPTON Üniversitesi (Büyük Britanya)
97- TOHOKU Üniversitesi (Japonya)
98- Ludwig-Maximilians-Universitaet, Münih (Almanya)
99- LEEDS Üniversitesi (Büyük Britanya)
100- RICE Üniversitesi (ABD)





[hr]


bold tarafı içime oturdu biraz açıkçası, sizlerin görüşü nelerdir bu konuda ?


kaynak: http://haber.mynet.com/detay/dunya/iste-dunyanin-en-iyi-100-universitesi/474114
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
Bu sıralamanın en önemli kriterlerinden birisi kaç öğrenciye 1 hoca düştüğü. Bizdeki oranlar çok kötü. Adamlar nerede ise 1 öğrenciye 1 hoca yapıcaklar oranı..

Buna ek olarak da üniversitenin hazırladığı yayınlar, yaptığı araştırmalar, buluşlar vb pek çok şey rol oynuyor. Büyük paralar dönüyor ve universiteler gerek öğrencilerden gerek firmalardan sağlam ekonomik destek aldığı için de her türlü imkanlara sahipler.

Sırf akademik eğitim olsun, her öğrenciyi akademisyen olacak gibi yetiştirelim özel sektörü salla, 100 öğrenciye 1 hoca düşsün, ineğin bile 3 kat integralini kim alır diye liste yapsak tabiki en tepede türk üniversitelerinden min bir 5 tane olurdu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

200 lük liste.

http://www.guardian.co.uk/education/table/2008/oct/09/top200.universities.worldwide

bundada yok türkiye

http://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings

burdan alıyorlar galiba listeyi. de site çok yavaş. neye göre sıralamışlar bakamıyorum. en iyi 100 internet sitesi listesinde paticiğin altında bırakıyorum bu siteyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi turkiye olamaz zaten bosuna beklemeyin, kim yaparsa yapsın dünyanın ilk 100'ünde, 200'ünde cok cok cok iyi üniversiteler var.

geçtiğimiz ay çin'de bi üniversitedeydim ben mesela ordakiler bile girememişse bu listeye türkiye'den imkanı yok giremez hiçbir okul.

bi de mit nasıl 9. sırada olur sasırdım valla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MIT teknik okul. Bolum sayisi muhendislikler disinda sinirli. Yaptiklari yayinlar hep bu alanda ve harvard gibi daha kapsamli bolumler barindiran uniler ve hayvan gibi makale yayinlayan okullarin arasindan ilk 10 da olmasi bile gayet kral bi hareket.

arkadaslar bu tip listeleri yillarca okurum takip ederim, hepsi akademik uyelerin kariyerleri ve o okullarin yayinladigi makalelere gore siralanmis. Bizim okulda bi hoca orneklemisti, iste xxx amerikan okulu yilda bilmemkac yuz makale yayinlarken, bizim bogazicinden anca onun yuzde bilmemkaci kadar yayin cikiyormus (ciddi anlamda, dergide yayinalacak sekilde falan. Sayiyi gotumden uydurmak istemedim ama neticede cok fark vardi. )
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Indicator Explanation Weighting
Academic Peer Review Composite score drawn from peer review survey (which is divided into five subject areas). 9,386 responses in 2009. 40%
Employer Review Score based on responses to employer survey. 3,281 responses in 2009. 10%
Faculty Student Ratio Score based on student faculty ratio 20%
Citations per Faculty Score based on research performance factored against the size of the research body 20%
International Faculty Score based on proportion of international faculty 5%
International Students Score based on proportion of international students 5%



Weightings are decided upon by Times Higher Education based on their opinion of the importance of the measured criteria balanced against the effectiveness of the indicator to evaluate the intended measure.
Academic Peer Review

The Academic Peer Review is the centrepiece of the THE - QS World University Rankings and is based on an online survey distributed to academics worldwide. Results are compiled based on three years worth of responses totalling 9,386 in 2009 (6,354 in 2008). Respondents are not permitted to submit their own institution or to respond more than once (their latest response is counted). Weightings are applied both geographically and by discipline to ensure as fair a representative spread as possible.

More on Academic Peer Review
Employer Review

Similar to the Academic Peer Review, this indicator is based on a global online survey, this time distributed to employers. Results are again based on three years worth of "latest respose" data. Geographical weightings are again applied to ensure fair representation from ke regions of the world.

More on Employer Review
Faculty Student Ratio

Faculty Student Ratio is used in many ranking systems and evaluations in the world, and whilst it may not be a perfect measure of teaching quality, it is the most globally available and accessible measure of commitment to teaching. An indication that the institution in question has sufficient staff to teach its students.

More on Faculty Student Ratio
Citations per Faculty

Citations are a widely used, conventional measure of research strength. A citation is a reference to one academic publication in the text of another. The more citations a publication receives the better it is perceived to be, the more highly cited papers a university publishes, the stronger it can be considered to be. As a measure this is somewhat geared towards scientific and technical subjects, which is why it doesn't carry more weight. The source used in this evaluation is Scopus, the world's largest abstract and citation database of research literature. The latest five complete years of data are used. The total citation count is factored against the number of faculty in order to take into account the size of the institution.

More on Citations per Faculty
International Factors

In today's increasingly globalized world, the most successful universities have to attract the world's best students and faculty. Simple evaluations of the proportion of international students and international faculty serve as indicators of an institution's international attractiveness.

More on International Factors

These indicators are then combined using standard statistical methods to yield the overall scores you will see in the results tables. If you are interested in greater detail, this section of the website contains a wealth of in depth information on how the rankings are compiled.

* World University Rankings

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Azmodai ya tamamıyla katılıyorum... yazın beraber çalıştığım hoca şunu diyodu "abd de benim çalıştığım okuldaki bölüm başkanı senede 50-55 uluslar arası hakemli bi yayında makale yayınlıyo, burdakiler iki haneli sayılara ulaşamıyo hatta bazı bölümlerin toplamı ulslar arası gerçerlilikte senede 10 tane yayın çıkartamıyolar" türkiye de akademik ünvanı koruma gibi bi durum yok zaten.... istenilen sayıda makalen varsa sınavı geçtiysen bitiyo olay.. abd de bulunduğun akademik statü ye göre belli sayıda yayın yapmak zorundasın yok efem devlete bilmeme ne kadar araştırma yapmak zorundasın... yapmadınmı alıyo adamlar ünvanı elinden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk yüzü geçtim ilk 500'de bile yok okulumuz, bir tek İstanbul Üni vardı zamanında yayınları sayesinde o da düştü sonra.

Şimdi Türkiye'de çok az da olsa çok çok kaliteli üni'ler var. ODTÜ mesela Avrupa'da her üni'yle yarışacak düzeyde. O listedeki TUM (Münih Teknik), Delft gibi okullara giden arkadaşlarım var mastır için hepsi ODTÜ'nün eğitim kalitesi daha iyiydi abi bunlara göre diyorlar. Yine ABD'de Georgia Tech, Colombia, Johns Hopkins gibi okullarda okuyan arkadaşlardan da bilgi alabiliyorum çok sağlıklı olmasa da. Ama işte ODTÜ, Boğaziçi, özellerden Sabancı ve Bilkent, başka da pek okul yok sayısal alanda öyle. Sayı az işte.

Ama bu liste sırf eğitime göre yapılmıyor tabii. Herkes bahsetmiş, yayın diye bir şey yok Türkiye'de. Herkes üşeniyo vs, dikkate almıyor, sallıyor. Bu da puanları bayağı düşürüyor.

Bunun dışında türkiyede "akademisyenlik" diye bir kavram yok. Türkiyede rektöründen profesörüne, öğrencisinden asistanına herkes "akademisyen" diyince hoca anlıyor. Ama adam gibi araştırma yapan, ciddi ciddi bilime katkı sağlayacak konularda çalışan insan yok gibi bir şey. Yurt dışında özel şirketler gelip hocalara okullara maddi kaynak sağlarken "hadi bize şunu yapın alın size para" derken burada hocalar koşuyor şirketlerin peşinde, üstelik de bunu okuldan bağımsız yapıyor 2. iş olarak. Delft'de bir arkadaş söylemişti "CD'yi icat eden adam dersime girdi" diye, bizde böyle çabalar yok yani işte.

Son olarak hocalık bir meslek olarak bile görülmediğinden herkes kendini özel sektöre göre yetiştiriyor, idealist birkaç kişi dışında herkesin amacı bi şirkete kapak atıp parayı kırmak olduğundan, üni hocaları (devlet üni.lerinde tabii) parasız kaldığından vs dolayı da iyi akademisyen olma potansyeline sahip çok genç kaçıyor bu kariyerden. En büyük en iyi okullarda bile kriz başlayana kadar (kriz döneminde herkes kapağı asistanlığa ya da askerliğe atma çabasındaydı) asistan sıkıntısı had safhadaydı öğrencilerden asistan alanlar vardı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok yav. bizim okulda (boğaziçi) iyi hocalar var ama eğitmen olarak. yani çok iyi ders veren ve derslere çok iyi hazırlanan hocalar var ama onlar da araştırma yapmıyor. türkiyede üniversite hayatı rahat olduğu için 50 yaşından sonra burdakiler emekli havasına giriyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...