Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DX11 ile tessellation geliyor!


Sam

Öne çıkan mesajlar

2 yıl önce radeon 2xxx serisi ile ilgili attığım mesajlarda tessellation motorunun gpu'ya eklendiğinden ve oyun grafiklerinde tam anlamıyla devrime yolaçacak bir gelilme olduğundan bahsetmiştim. ne var ki dx10'a eklemekten vazgeçmişlerdi sonradan bu özelliği, ancak söylenene bakılırsa dx11 ile nihayet görünüşe göre ölçeklenebilir olması nedeniyle şahsi kanaatimce anti-aliasing'den bu yana oyun grafik teknolojisindeki en büyük gelişme ile nihayet tanışabileceğiz. :)

peki ne bu tessellation?

kabaca özetlemek gerekirse düşük poligon sayısına sahip bir 3d modelin gpu tarafından poligon sayısının arttılması, dahası bunun için karta iletilmesi gereken veri miktarı son derece düşük. gpu kuvveti arttıkça, bununla uyumlu bütün oyunların grafik kalitesi katlamalı olarak artabilecek ve şimdiki kadar hızlı eskimeyecek. sanırım bu haberdeki dx10 ve dx11 kıyaslamalı resimler size yeterince ikna edici gelecektir, en çarpıcı iki tanesini koyuyorum.


yalnız aşağıdaki resimler yanlış yerleştirilmiş, dx11 olacak soldaki. anlaşılıyor gaz maskesinin kıvrımlarından. (resimlere tıklayıp büyütün net görebilmek için)

3d grafikler bilgisayar oyunlarında sıkça kullanılmaya başladığı zamanlarda böyle bir teknoloji hayal ederdim ama bu kadar kısa zamanda yapılabileceğini ve kullanılabileceğini sanmıyordum. iki yıl önce gerçekleşebileceğini öğrendikten sonra nihayet önümüzdeki aylarda bunu kullanan oyunları oynayabileceğimizi öğrenmek beni çok mesut etti doğrusu. :)

fakat radeon 2xxx, 3xxx ve 4xxx serilerindeki tessellation motoru maalesef dx11 için kullanılamayacakmış yazılana bakılırsa. :/ geforce serileri hakkında da bilgiye rastlayamadım henüz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herhalde radeon 5xxx'de olur desteği benim de tahminim.

fiyatlar zaten rekor seviyelerde düşük, 4830'u yaz başında 100$'a alabildim ki bu rakamda 256-bit kart hayaldi eskiden.

valla herhangi bir yenilik olsa özel başlık açmam, resme tıklayın, kare kare karton adamın hatları nasıl kayboluyor zaten farketmeyen varsa ne söylesem yetmez. :) yuvarlak tekerlek filan ilk defa görebileceğiz.

dx10 belli oyunlar var ama dx11 bu tessellation olayı sayesinde hızlı yaygınlaşacaktır tahminimce. hatta eski oyunlara de uyarlanabilse ileride mükemmel olur. teorik olarak ilk unreal'ı bile yukarıdaki gibi yusyuvarlak yapabilmesi lazım sistemin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

batuhan said:

ya nebilim bu yenilikler ilgimi çekmiyo.Senelerdir sürekli yeni yeni diye gösterdikleri aynı şey gibi geliyo özellikle pc için.


benide pek çekmedi açıkçası. karşılaştırma resimleri koyuyolar hep "vay bee" diyosun ama sonra bizzat oynarken çok bi farkın olmadığını anlıyosun. tamam bi crysis'in grafikleri pek güzeldi ama nebilim sanki dx9'un başarabileceği şeylerdi. belki ufak farklar hariç. FEAR 2 DX 9'du mesela ama gayet güzeldi grafikler. şimdi DX 11 oyunları çıkcak "oy oy oy" dicez ama halbuki DX10'dan pek farkları olmayacak. kaldı ki şurda dx10 destekleyen oyunlar sayılı ya. nedir bu acele?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte yazılanlara göre performansta ciddi bir azalmaya yolaçmaması bu olayın ana esprilerinden biri. ki görüntüdeki fark öyle ki diğer herşeyi kapar insan bunu açmak için.

dx11, dx10, dx9 meselesi değil, resme tıklayın bakın. fark yok diyemezsiniz herhalde? lens efekti vs gibi abur cubur değil, iki görüntü arasında rahat 10-15 yıl fark varmış gibi duruyor. köşeli köşeli, kartondan yapılmış gibi 3d modelleri farketmeyen var mı?

neyse gözle görmeniz gerekecek anlaşılan oyun içinde. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yok olmamıştı, şu an oynuyorum işte oyunu herşey köşeli. :)

zaten şu anki sistemde yapmaya çalışsan hiçbir makine kaldırmaz, gpu'nun kendi içinde gerçekleşiyor bu işlem. halbuki şu anda model verilerinin her defasında cpu ile gpu arasında gidip gelmesi lazım. bu sistemle şimdi aktarılan normal modeli alıp gpu yükseltiyor kendi içinde poligon sayısını.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


4:10 - 6:20 arasını seyredin. :)

ve evet yeni çıkan radeon 5xxx serisi destekleyecek sadece şu anda açıklanan, nvidia kartlardan haber yok.

destekleyen oyun olarak dirt 2, stalker: call of pripyat ve dınınının! aliens vs predator dikkat çekenler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

açikcasi gelecege dair değil ki. ömür uzatmalik. benim de ilgimi çekmedi. atiyorum stalker zamanına göre görsel olarak iyi geliyordu şimdi artirilmiş görseline rağmen hala günümüzde eksik/kötü kalacak ne bilim witcher 2 nin vidyoyu izledik falan filan. çokta olayi yok gözümde
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hehe millet "yeni teknoloji" olayını sadece diablo 3, tf2 ibaret tutuyor. diablo 3'ü tf2'yi zaten 3 sene öncenin kartlarıyla da oynarsın, bu kadar kasmaya gerek yok.

birçok kişi "ay bana ne, aynı şeyi döndürüp döndürüp getiriyorlar, sırf oyunun ömrünü uzatmak için yapmışlar, çok önemsiz işe yaramaz şey bu" gözle bakmış.
bu kadar tuhaf bir yaklaşıma girmelerinin nedeninin dx10'dan kaynaklandığını düşünüyorum.
dx10 zamanında "devrim" yapacağını söylüyordu. insanlar fark resimlerini görünce iştahi kabardı. ama sonra dx10 epic fail oldu. görüldü ki "dx10" denilen grafikler crysis'de dx9'da da çalışıyor. hatta dx10 ve dx9 destekliyen oyunlarda hiç bir fark yok.
bu da insanları büyük hayal kırıklığına sevketti.
bu yüzdendir ki gençlerdeki "ay dx11 mi, aman bana göstermeyin, berbat bişi" deme nedeni.
o yüzden dx11'in adını görünce kaçıyorlar.

ancak dx11 ile dx10 arasında şöyle bir fark var.
evet, dx10 epic fail olabilir. ama dx10'da hiç teknolojiden bahsetmemişlerdi, hiç de teknoloji koymadılar.
dx9'da oldukça önemli teknikler bulunuyordu, parallax mapping gibi mesela.
ama dx10 bu tip konularda hiç bir fayda sağlamadı.
ancak dx10 epic fail oldu diye dx11'in de hiç bir teknoloji getirmeyeceğini sanmayın.
adamlar ciddi ciddi dx11'de çalışan oyunun dx10'da ve dx9'da bambaşka olacağını söylüyorlar.
burdaki teknoloji de bunun bir ispatı.
eğer koyarlarsa oyunlara, game developerlara büyük bir kolaylık olmuş olacak.
direk directx 11 api'si kullanarak bu teknolojiyi de kullanmış olacaksın.

bence faydali birşey. poligon sayısından kırpıp daha temiz grafikler elde ediceksin demek.
bu da işlemci gücünde azalma ve grafik kalitesinde artış demek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pronoit said:

açikcasi gelecege dair değil ki. ömür uzatmalik. benim de ilgimi çekmedi. atiyorum stalker zamanına göre görsel olarak iyi geliyordu şimdi artirilmiş görseline rağmen hala günümüzde eksik/kötü kalacak ne bilim witcher 2 nin vidyoyu izledik falan filan. çokta olayi yok gözümde

öyle değil o olay pek, yepyeni gıcır aldığın oyunda hebelegen tekerlekler, köşeli kafalar vs olmaması bir anda 5-10 yıl öteye gitmişiz hissi uyandıracak teknolojide. dahası ölçeklenebilir olması nedeniyle oyunu üretenlerin yaptığı halde kalmak zorunda değil, makine güçlendikçe arttırılabilir poligonların sayısı ki bunu eski oyunlara uygulayabilsek şimdi bakınca burun kıvırdığım oyunları tekrar oynarım doğrusu. :)

geçen yıl bu teknoloji üzerine hazırlanan bir pdf'te şöyle bir ibare gördüm: "normalde oluşturulması için 896mb bilgi aktarılması gereken bir modeli sadece 110mb bilgi aktararak yaratabilmek mümkün".

dx10'da olacaktı aslında bu teknoloji ama ertelediler, fail olmazdı bunu koyabilselerdi o vakit.

witcher 2'de bu olay olmazsa yayan kalır o da diyorum ben heh, mümkün değil aynı poligon miktarını klasik yöntemle yaratabilmeleri. videoda görünüyor nasıl fark koyuyor. anti-aliasing ve bu üç sorunun ikisini çözdü. üçüncü sorun doku çözünürlüğü ki eski oyunlardaki düşük çözünürlük dokuları şu anda yükseltebilen bir sistem yok. ona da birşey geliştirebilirlerse bilgisayar oyunları ilk çıktığından 2-3 yıl sonra sıkı hayranları hariç yüzüne bakılmayan bir medyum olmaktan çıkar. eski oyunlar bile uzun yıllar sonra oynanabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu an için görünen oyunun dx11 desteği olması gerektiği. şahsen eski oyunlara yönelik ileride bir çözüm getirilebileceği umudum var yine de, anti-aliasing'i dosbox'a entegre edebildiklerini gördükten sonra ileride buna da bir çözüm bulurlarsa şaşmam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...