Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İlerlemeyi sağlayan 10 PC oyunu


moriQ

Öne çıkan mesajlar

ben son bir mesaj atayım, daha da birşey anlatmıyorum. hatta tunca'da şahittir, bu numarayı ona öğrettim en son :P

yıkmışım choke pointe 3-5 reaver, tunca giremiyor. beceremiyori, olmuyor.

dedim ki; tunca akıllı ol olm. sal 2 şer ling reaverlara. eğer ki reaverları takip etmiyorsam scrapları biter girersin, yok takip ediyorsam hayvan gibi mineral harcarım 2 linge ekomomimi çökertirsin.

en kötü ihtimal, reaverları shuttela birndirmek ve sürekli gelecek saldırıya karşı tetikte kalmak zorunda kalırım.

sc'den bahsediyoruz burada, ibneliğin, şerefsizliğin dibi diye bişey yok.

öğretmedim mi lan tunca
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya ben öncesinden bahsetmiyorum, ilk SC çıktığında ben de "ohannesburger, oyun ne kadar güzel" oldum.

Arcade vs. simülasyon diyince, bak o bakış açısı çok daha mantıklı. Tank zırhları ile ilgili hiçbişey bilmeyen bi adama flank'in yapmacık gelmesi çok mantıklı bu şekilde düşününce, bana tersi yapmacık geliyor işte.

Şu anda HOI3 demosunu kuruyor olmam ve arkada SH4 açık olması da sanırım ne tarafta olduğumu çok net gösteriyor :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ha mesela, faces of war/man of war'da ınanılmaz fikirler var gercekcilik cok yuksek, hatta bazen multisi coooook zevkli olabiliyo, cunku gercekten hiç bir oyunda gormedin hareketleri yapabiliyorsun.

Gormediğin duvarın arakasındaki benzin deposunu anti tank rifle'la patlatmak. jipin arkasında saklanan piyadeleri anti airla taramak. etrafa bilimum patlayıcı yerleştirip nadelemek.
tankın dıbine girip paletinr ppsh'ile abanıp paleti catlatmak, tank hareket edince taretın kırılmasına sebep olmak. molotovla motoru ısıtıp yakmak/patlamak vs vs vs

daha aklıma gelmiyen veya keşfetmediğim sayısız feature var. daha once değpil rtslerde commandosda bile düşünemiyeceğimiz özellikler.

ha ama oluyomu olmuyo ne yazıkkı.
cunku oyun devrim yaratıcak kadar verimli sunmuyor butun bu ozellikleri.

coh o acıdan iyi bir denge tutturmuş durumda, oynatıyorda kendını bende keyifle oynuyorum, ama o kadar ozelliğin yanında, o kadar farklı ozelliklere sahip unitelerin, organik gameplayın yanında bi yandan cok tekrar ediyor kendini. coğu zaman macın doruk noktası, o son at atışının KT'yi patlatıp patlatmıyacağı, o son 150 munitionla basilan artinin butun grenleri temizleyip temizlemiyceği gibi şeyler oluyor, bu da biraz bayık..
ha olmuyormu cılgın bir flank'lei gizlenmiş bir goliathla oyun kazanıldığı, oluyor ama nadir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

viktor fast paced olayını eleştiriyordun daha geçenlerde, iyi mi kötü mü bir karar ver artık. (:P)

şaka bir yana da strateji strateji diyorsunuz, blizzard kendi sitesinde "starcraft stratejileri" bölümü açıp "million men march" 'stratejisini' vitrine kendi koydu. siz başka oyunlara hep aynı türlü oynanıyor derken starcraft nasıl oynanıyor farkında değil miyiz sizce? millet liste hazırlayıp koyuyordu şu spc şuraya, bu spc buraya diye.

oynanabilirlik diyorsun, casual oyuncuya gönderme yapıyorsun, öte taraftan huun yukarıda "gamer oyunu" diye bir önermede bulunmuş. bir taraftan da click-fest'e "vaaay abiler o da ne" nidaları uyandırmak üzere biçilen terimden oyunun profesyonellik gerektirdiği söyleniyor. hani tetris için klişe bir tabir vardır ya, "öğrenmesi kolay, ustalaşması zor" diye, söylemediniz henüz ama sıra ona gelecekmiş gibi bir izlenim doğuyor.

yani hem spazm geçiren parmak kası isteyen bir oyun, hem de casuallara en çok hitap ediyor. kusura bakmayın ama biraz havada kalıyor bu iddialar doğrusu.

yıkılmayan savunma konusunda sc'ye fazla bir eleştirim yok, her ne kadar bariz dezavantajlı olsa da abartmamıştı henüz blizzard wc3'teki tek spell ile üs tarumar etme saçmalıkları gibi. strateji deyince sabit 10dk'lik counter-strike roundu gibi oynanması gerektiği düşüncesi hakimse o halde bina neyim koymazsın oyuna, mükemmel myth örneği var. mp filmlerini açın bakın, sc çıkmadan mantıklı, anlamlı, oyunun yetersizliği üzerinden değil de kapasitesi üzerinden işleyen mp görün. öyle rüzgar hesabı filan da kasmaya gerek yok, şans faktörü de %50 vurursun/vuramazsın gibi tavla şansı üzerinden işlemiyor.

üretim yapılan oyunda bu üretim ile kullanılabilecek stratejileri sınırlayan yaklaşım zaten konseptin kendisine ters. böyle yapmaya çalışınca da rampa çıkışına havalanabilir bina koyan insan türer siz "duvar yapıyorsunuzdur siz kesin" diyedururken.

ya venator, yapmacık dediğin nedir:

- aşağıdan yukarı ateş ediyorum, %xx ihtimal vuracağım
- füze atıyorum, büyük birime daha fazla zarar verecek
- alev atıyorum, küçük birime daha fazla zarar verecek

hadi 1998'de yedik bunu da 2009'da "daha iyisi çıkmadı" sözü havada kalıyor doğrusu. :/
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

şaka bir yana da strateji strateji diyorsunuz, blizzard kendi sitesinde "starcraft stratejileri" bölümü açıp "million men march" 'stratejisini' vitrine kendi koydu. siz başka oyunlara hep aynı türlü oynanıyor derken starcraft nasıl oynanıyor farkında değil miyiz sizce? millet liste hazırlayıp koyuyordu şu spc şuraya, bu spc buraya diye.

http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs175.snc1/6574_99004667613_687407613_1876063_4973893_n.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

ha mesela, faces of war/man of war'da ınanılmaz fikirler var gercekcilik cok yuksek, hatta bazen multisi coooook zevkli olabiliyo, cunku gercekten hiç bir oyunda gormedin hareketleri yapabiliyorsun.

Gormediğin duvarın arakasındaki benzin deposunu anti tank rifle'la patlatmak. jipin arkasında saklanan piyadeleri anti airla taramak. etrafa bilimum patlayıcı yerleştirip nadelemek.
tankın dıbine girip paletinr ppsh'ile abanıp paleti catlatmak, tank hareket edince taretın kırılmasına sebep olmak. molotovla motoru ısıtıp yakmak/patlamak vs vs vs

daha aklıma gelmiyen veya keşfetmediğim sayısız feature var. daha once değpil rtslerde commandosda bile düşünemiyeceğimiz özellikler.

ha ama oluyomu olmuyo ne yazıkkı.
cunku oyun devrim yaratıcak kadar verimli sunmuyor butun bu ozellikleri.

coh o acıdan iyi bir denge tutturmuş durumda, oynatıyorda kendını bende keyifle oynuyorum, ama o kadar ozelliğin yanında, o kadar farklı ozelliklere sahip unitelerin, organik gameplayın yanında bi yandan cok tekrar ediyor kendini. coğu zaman macın doruk noktası, o son at atışının KT'yi patlatıp patlatmıyacağı, o son 150 munitionla basilan artinin butun grenleri temizleyip temizlemiyceği gibi şeyler oluyor, bu da biraz bayık..
ha olmuyormu cılgın bir flank'lei gizlenmiş bir goliathla oyun kazanıldığı, oluyor ama nadir.


Sen ne diyorsun, arkadan gelen bi goliath ile saglam vetli 2 paratrooper 1 rifleman squad kaybettigimi biliyorum. Cloak edip calıların orda saklamıs, sonra 10% hp kalan pumasının üstüne ABları charge ettirince hop getirdi koşuyoluma ve güm. Gamereplays'de geçen gün bi topik vardı milletin yaptıgı cılgınlıkları anlatan. Mesela cogu kisi jeep push'u bilmez ama oyun basında inanılmaz avantaj verir. Ya da anti-tank grenade ile teller mine patlamak falan. Ya da 3 mayını üst üste amerikalılarda dizmek vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben starcraft ilk çıktığı andan itibaren 5 yıl boyunca bütün gosularının replaylarını izlemiş , sürekli onu oynamış , ve oynadıkça daha çok aşık olmuş biriyim...RTS oyunlarını çok seviyorum ama starcraft beni bambaşka diyarlara taşımıştır. birçok RTS oynadım ama hala şimdiye kadar Macro , micro olayında bunun üzerine oyun görmedim. yeni oyunlara o kadar iyi şeyler demişsiniz ama oynanabilirlik,yaratıcılık(sanatçılık adeta),strateji olarak bunların hepsini ele aldığımızda daha iyi bi oyun göremediğimi söylemek isterim.şu anda hala oynamıyorum(bazen eski arkadaşlarla toplanıp arada oynadığım oluyor) ama starcraft 2 geldiğinde direk tekrar başlayacağıma eminim. her gece 1-2 tane replay izlemeye devam ediyorum ve ilginçtir bana film tadı verir...

zaten güney korede bu oyun gelenek haline gelmiştir. bizde futbol neyse onlarda starcraft o olmuştur...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...