Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Köprüdeki trafiği hızlandırmak için zam!


BiTcH_oFBaT

Öne çıkan mesajlar

milliyet said:

Ulaştırma Bakanlığı, köprü ve otoyollarda kullanılan Otomatik Geçiş Sistemi'ni (OGS) daha da yaygınlaştırmak için, Kartlı Geçiş Sistemi'ne (KGS) zam yapmaya hazırlanıyor
Bakanlığın böyle bir karar almasının altında, OGS'ye göre daha ucuz olan KGS'nin tercih edilmesi yatıyor. Oysa Ulaştırma Bakanlığı, sürücülerin köprü ve otoyollarda hiç beklemeden geçişini sağlayan OGS'yi kullanmalarını istiyor. Zira, Otomatik Geçiş Sistemi'ni kullanan araçlar, köprü ve otoyol bankolarında hiç duraksamadan geçiyor. OGS'nin avantajlarına karşın, sürücülerin tercihi daha ucuz olan KGS oluyor.

Zaman Gazetesi'nin haberine göre, Bakanlık, köprülerdeki kuyruklara son verebilmek için yeni bir düzenlemeye gidecek. Düzenleme, KGS'nin fiyatının OGS'ye yakın bir fiyata çıkarılmasını öngörüyor. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım da, fiyatlarda ayarlama yapılacağını doğruluyor. KGS ucuz olmasına karşın, OGS'nin daha avantajlı olduğunu belirtiyor. Bakan Yıldırım, OGS ile KGS arasındaki farkı şöyle açıklıyor: "KGS'de kartı okutmak için 30 saniye bekliyorsunuz. O arada çalışan arabanın egzozu çevreye zarar veriyor. Arabanın o sürede gişede kalması trafiği olumsuz etkiliyor. Bu etkiler düşünüldüğünde OGS daha avantajlı olarak öne çıkıyor." OGS'yi yaygınlaştırmak istediklerini vurgulayan Yıldırım, "KGS kullanımı artıyor. OGS artmıyor. KGS niye artıyor? Çünkü daha ucuz. Biz, OGS kullanımının artmasını istiyoruz. Bunun için KGS fiyatlarında ayarlama yapabiliriz." diye konuştu.

Araçların köprü ve otoyol gişesinden durmadan geçişini sağlayan Otomatik Geçiş Sistemi (OGS), Kartlı Geçiş Sistemi'ne (KGS) göre daha pahalı. Bazı bankalarda satışı yapılan OGS cihazını Ziraat Bankası 40 dolardan, Garanti Bankası, İş Bankası ve Vakıflar Bankası 40 TL'den satıyor. OGS hesabına en az 26 TL'lik yükleme yapılıyor. OGS için vatandaşlar her ay 1 TL kullanım ücreti ödüyor. Yani otomobili olan bir vatandaş OGS alırken en az 67 TL ödeme yapmak zorunda. Oysa KGS için kart ücreti 1 ile 3 TL arasında değişiyor. İlk alındığında 30 TL'lik yükleme yapılıyor. Yani KGS OGS'nin yarı fiyatında. Bu nedenle vatandaşlar daha çok KGS'yi tercih ediyor. KGS ile gişelerden geçerken vatandaşlar durup, KGS kartını okuyucuya yaklaştırmak zorunda. Bu da trafikte duraklama ve sıkışıklığa sebep oluyor. KGS ve OGS kullanan vatandaşlara, otoyol ve köprü geçişlerinden nakit para kullananlara kıyasla yüzde 20 indirim uygulanıyor

said:
kolay çözümler var köprüleri kapatalım trafik olmaz, daha sonrası şehir hatları sıkışınca orda da seferleri kaldırırız çözüm kolay, zamanında sorunları göremeyip son dakkikada önlemler almaya kalkarsansonu bu, ne yazikki sizleri bizler seçiyoruz. . . .


birde yorum ekledim. sabır taşına döndük ama artık sabır kalmıyor. 2 gündür işe gelirken trafiğin nasıl arttığını gördüm ve her gün daha da artıyor. okullar tatil diye trafik azalır diye beklerken daha beter oluyor. bide çile çektirdikleri yetmezmiş gibi zam yapmayı düşünüyorlar.

FSM köprüsündeki sorunun hala kgs olmadığını anlamamaları da gerizekalılık. ogs den öyle hızlı geçince insanlar 10 şerit ogs bi anda 3 e iniyor. hala sorunun bu olduğunu görememeleri cidden yazık. bize sabır ver tanrım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Köprülerde budaklı meşe odunuyla beklesinler, KGS kullananın beline beline...


Zaten OGS varken neden KGS de çıkardılar ki? Sonuçta hızlandırmaksa amaç trafiği, OGS zaten durmadan geçmeye imkan tanıyordu. Ne gerek vardı ki durup gene kart uzatmaya fln gereken yeni bir sisteme.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nedeni çok basit. akıllı adam yerine cemaatçi adamı kadrolaştırırsan böyle olur. Beyni basmayan embesiller sürüsü dolu. 1 kişinin yapacağı işi 10 kişi yapıyor. ama o 10 kişinin aklı 1 kişinin aklına bile yetemiyor. Beleş yapsan bile köprüyü çok bişey değişmeyecek. yol 8 şeritten 3 şerite düşer bu 3 şeritten 1 inde malın biri kaza yaparsa gene tıkanır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Her gün köprüden geçtiği halde hala KGS bile almayan zihniyeti en sonunda nakit gişelerini kaldırarak zorla modernliğe ve zekaya ittiler sağolsunlar, bunu da yapabilirler, gayet de hoş olur. Zamlamak yerine direk kaldırsalar, OGS depozitosunu da biraz ucuzlatsalar daha iyi olurdu tabii ki de, milletimizin çoğu mecbur kalmadığı sürece ne kadar konforlu ve zekice olursa olsun elini cebine atmıyor malesef.

Yine 8-10 şeritten 3-4 şeride inmesi esas trafiğe sebep olacaktır da, en azından en ters şeritten gelip kendi gişesine en son giren hanzolar temizlenir, OGS'liler KGS sırasının tıkadığı yolu beklemek zorunda kalmaz falan, bir yardımı olur az da olsa.

"Esas sorun daralma abi, boşver hiç geçiş sistemiyle uğraşmayalım zaten gene tıkanacak" deseler daha mı mutlu olacaktınız, eleştirinin sınırı yok maşallah, Baykal gibisiniz bazen. Köprü iki dakka bakıma girdi de trafik ne hale geldi, "şerit ekleyelim" demelerini beklemiyorsunuz herhalde. Kaldı ki oraya şerit eklesen bile orada değil de Kavacık'ta falan daralacak, elbet daralacak o yol, bütün yolu genişletmedikleri sürece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cumalari camilere talep cok oluyor diye yeni cami yapilmasin isavunan zihniyetten yeni serit yapalim dusuncesini beklerim ben sahsen

istanbul bir metropol, metropollerde is cikislarinda olur bu trafik normal yani hele sozkonusu metropolun ortasindan deniz geciyor ve iki kopru tek baglanti ise o koprulerde trafigin olmiycagini dusunmek fantezi, 3 kopru 4 kopru yapsan rush hourlarda olucak o trafik

burda yapilmasi gereken cozulemiycek trafigi cozmeye calismak degil mevcut trafigi rahatlatmak olmali, "ilk seneler parali sonra beles olucak" denen koprulerin gecis ucretlerine gisesiz cozum lazim acil

teknolojide gelsiti malum kiyican paraya cip benzeri birsey koyucan her arabaya kopruden gectikce yazican aysonunda faturalandirip yolliycan
hem boyle gelismis bir alt yapi kurarsan sirf kopru gecisi degil kacak arabasindan tut calintiya veya aranan adamlara hatat trafik cezalarina kadar herseyi takip edersin

projenin maliyetinide "yapim maliyeti cikana akdar parali" olan kopru gelirlerinden coooooooooook rahat cikartirsin yeterki ugrasmaya vatandasa hizmet etmeye gonlun olsun
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Her gün köprüden geçtiği halde hala KGS bile almayan zihniyeti en sonunda nakit gişelerini kaldırarak zorla modernliğe ve zekaya ittiler sağolsunlar


Boğaz köprülerini sadece İstanbul'un yerel halkının kullandığını sanmak gibi bir hadise bu da.

İstanbul'un en büyük sorunu, Türkiye'nin sadece İstanbul halkından ibaret sanmasıdır.

Örneğin bir başka "İstanbul'un trafik sorununa çözüm" örneği de, "belirli günler tek numaralı plakalı, diğer günler çift numaralı plakalı arabaların Trafiğe çıkması"dır. Diyelim ki ben başka bir şehirden arabayla geldiğimde, trafiğe çıkamıycam.

Böyle abes çözümler yerine daha genel düşünmeleri gerekiyor. Bilimsel yöntemler ile Trafiğin en sıkışık olduğu saatleri ve en yoğun olduğu bölgeleri tespit edip gene bilimsel yöntemler ile bunları çözmek ile uğraşmaları lazım.

Yıllardır bir 3. köprü yapmayı bile beceremedik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3. köprüye itirazlar geldi arazi rantı yüzünden, denizin dibinden geçiriyorlar. o bittiği zaman sanırım rahatlar istanbul. ayrıca dünyanın her büyük şehrinde olan sıkıntılar bunlar. çözümü falan da yok.

aslında ruslar çözmüş olayı. nüfusu 500 bini geçen şehirde direk metro çalışmalarına başlamak lazım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bone a katılıyorum ben araçla yılda 2 bilemedin 3 kere köprüden geçiyorum

benim çakakkaleden gelen tanıdığım ne yapsın? ogs mi alsın?

kgs yi zammı embesillik ama ogs nin depozitosunda indirim yapmamak daha büyük embesillik..

aslında ogs den hiç depozito almamaları lazım, zaten her ne hikmetse garantisi bittikden 1-2 ay sonra bozuluyorlar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İnsanlar bilinçlenmedikçe ya da bilinçlenmeye zorlanmadıkça çözüm falan yok bu konuda. "Var olan trafike çözüm" söylemi diye birşey söz konusu değil , çünkü var olan trafik duran sabit bir olgu değil. Her gün i her saat araç sayısı artan bir trafik.

Toplu taşıma araçları modernleştikçe , özel araçtan toplu taşımaya geçen insanların sayısı daha hızlı artacaktır. Ha özellikle ve inadına binmeyenler vardır , onlara birşey demiyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:

Baggio said:

Her gün köprüden geçtiği halde hala KGS bile almayan zihniyeti en sonunda nakit gişelerini kaldırarak zorla modernliğe ve zekaya ittiler sağolsunlar


Boğaz köprülerini sadece İstanbul'un yerel halkının kullandığını sanmak gibi bir hadise bu da.

İstanbul'un en büyük sorunu, Türkiye'nin sadece İstanbul halkından ibaret sanmasıdır.


İstanbul'un her akşam/sabah oluşan anayol ve köprü trafiğini hesaplarken İstanbul halkını mı baz almalıyız, yoksa ayda 2 kere gelen Kocaeli'li vatandaşı mı sence?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...