Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Project Natal


Bone

Öne çıkan mesajlar

E3'te gösterdiler, Lionhead Studios, Project Natal diye birşey yapıyormuş. X-Box 360 için.

Bir sürü farklı recognition tekniği kullanıyormuş. Voice recognition, image recognition, mimic recognition vs bir ton şey bir arada.
Milo's World diye birşey yapmışlar, AI ile gerçekten konuşuyormuşuz gibi.

Bu tip şeyleri PC için yapmazlar zaten ilginci. Ancak bu tip şeylere benzer birkaç oyun/program vardı PC için.
Hep bir hata, problem, zorluğu vardır bunların. %100 recognition yapamaz, aynı cümleyi 30 defa söylemek gerekir felan.

Merak ettim. Güzel birşey yapacaklarsa oyun dünyasında bir devrim olabilir diye düşünüyorum.
Çünkü recognition teknolojisi oyunlarda bir türlü gelişemedi, hep başarısızlıkla sonuçlandı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ms windows 7'ye filan da aktarır muhtemelen er geç.

esas sorun konu dışı'ndaki başlıkta yazdığım gibi, oyunların düşünceden bilgisayara aktarımdaki arabirimi zorlaştırmaması lazım. ben bu videoları görünce aklıma ilk gelen o oyunların önemli bir kısmını beceremeyeceğim, tekme atarken ya ayağımı ya da mekanı kırıp dökeceğim ya da kara kuşaklı/pro skater birinin elime oyunun manuelini vereceği oldu.

gamepad, klavye, fare gibi arabirimlerde kişisel fiziksel durumu ya da becerisi bu kadar önplana çıkmıyor, hayatta gidip o kaykay oyununu öyle oynamam yani. bu bir yana, düğme ihtiyacı da illa ki var. ultra basitleştirilmiş, aynen böyle düğmesiz, sadece parmak hareketiyle oynanan ipod oyunlarını gördüm ve reziller bu nedenle. komplike hiçbirşey yapamıyorsunuz. ipod için force unleashed vardı mesela, jedi master üzerine kasa fırlata fırlata dövdüm adamı lol. şaka gibiydi.

kullanım alanını sınırlı görüyorum şahsen. işi basitleştireceğine çetrefilli hale getiriyor eğlenceyi düşürürken.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi bu tür olayların mevzusu bu oyunlarin iyi olması değil ki. iler de böyle şeyler kullanacak oyunlarin iyi olması için yol gösterici olması. ama aklima geldi de devil may cry x i böyle oynamaya kalkmak. ya eve yazik olur ya uzaktan birisi görüp kameraya çeker bana yazik olur. alşsjda

yalnız öyle boşluğu olan bir odam olsa. oturupta televizyona tekme atmaya kalkmam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben de izledim şimdi, çok merak ediyordum zaten. Fikir güzel ki zaten motion capture denilen olay da bu. Oyun konsoluyla entegrasyon yaratıcı bir fikir kabul etmek lazım. Ama pratikte yapılabileceğini şahsen sanmıyorum. CNET, IGN, Engadget'ten elemanlar denemişler bizzat ve "ÇALIŞIYOR ULAN" demişler ama inandırıcı gelmiyor gerçekten.

Görüntü tanımanın zorluğu ayrı, ses tanıması da var bir de bunun. Ayrıca bunu destekleyen oyunlar dvd'ye sığacak mı, Xbox 360'ın işlem gücü yeterli olacak mı (az buz bi iş değil yani, birden fazla kameradan gelen bilgileri işleyecek alet), ses tanıması başarılı olacak mı (windows denemelerini hatırlayalım) topu atarken kafam kaşınırsa ne olacak, direksiyon elimdeyken annem kahveler geldi derse nasıl durdurucam oyunu gibi düşünceler aklımı kurcalıyor.

Çıkarsa HELAL OLSUN diyen de ilk ben olurum, ama sanmıyorum.

Edit ekliyorum yetmedi yazdıklarım.
LAN YALANSA, IGN, CNET, ENGADGET TAKILER NASIL ÇALIŞIYOR DİYORLAR? Bu siteler öyle az buz yerler değiller ki para alsınlar. Vay anasınıu. Çalışıyor demek ki.
Seri üretime geçemez diyorum o zaman dslkf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

recognition teknolojileri o kadar karmasik degil. hepsi mumkun. bu tarz bir platformdaki asil sorun, oyuncuyu cok yoruyor olmasi, buda oyun surelerini kisaltir, ellerinizi direksyon tutar gibi 10 dk tutmaya calisin ne demek istedigimi anliyacaksiniz. 2. problem yurume, yurumek sorun cikartir oyunlarda cunku evinizin icinde belli bir alaniniz olur yurumeniz gereken oyunlarda yurumek disinda bir atraksyonla yurumeniz gerekiyor, yada 360 derecelik bir yuruyus bandiyla ureticekler software i, lol.

son zamanlardaki teknolojik gelismeler hep kullaniciyi evde tutmak yonunde, bu Turkiye yada benzer 4 iklim kusakli ulkeler icin cok ideal olmasada kuzey ve bati avrupa gibi yilin buyuk cogunlugu yagmur kar ve ruzgarla gecen kasvetli ulkeler icin guzel bir yatirim politikasi.

bu projenin devaminda gormek istedigim sey, natal araciligi ile yasadigim ulkedeki magazalardan online alisveris yapabilmem e.g. eczane, restorant , multimedia magazasi vs. VE en onemlisi xbox livedaki yanlizlik hissini azalticak gelismeler, mesela 2nd life vari bir lobi platformu.

uzun lafin kisasi, bu sistem oyun keyfini arttirmaktan ziyade civil services denen kavramin gelismesi icin uretilmis. daha kolay para harcayabilmemiz icin kisaca, yoksa oyunlar icin pratik birsey degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Milo projesi kuşkusuz E3'ün en etkileyici şovuydu.Oyun dünyasında, yapay zekanın insan ile buluşmasının en üst seviyesi.

Peter Molyneux tarafından tanıtımı gerçekleştirilen Milo yapay zekası, oyun karakterinin insanla olan iletişimi ve sesi tanıması eminiz ki her kesimden oyuncuyu etkilemişti.Ancak bu şova canlı olarak tanık olanlar gizli kapılar ardında yapılanları öğrendikten sonra etkilendikleri gösterinin aslında o kadar etkileyici olmadığını anlamışlar.

Gamestrailers editör şefi Shane Satterfield'e göre Milo demosunda aldatmaca yapılmış.Shane, kapalı kapılar ardında demo'da ki seçeneklerin sıra ile uygulandığı ve verilecek tepkilerin önceden bilindiği ve Milo karakterinin kesinlikle birisi tarafından yönetildiğini iddiaa etti.

"Tek söyleyeceğim Milo'nun kurallara uygun olmadığı.Pek çok göz aldatmacası bulunuyor. Demo'nun tamamının böyle olduğunu söyleyemem ama ortada biraz aldatmaca olduğu gerçek."

Satterfield bir de Milo karakterinin "sesi tanıma" özelliğinin olduğundan farklı şekilde yansıtıldığını dile getirdi. Satterfield'in Peter Molyneux ile yaptığı görüşmede, Molyneux'un karakterin sesleri tanıyarak yanıt vermediğini, ses tonlarına göre tepki gösterdiğini söylemiş.Ayrıca Milo karakterinin kısıtlı ve ne söyleseniz hemen hemen uyuşacak bir kelime haznesi olduğunuda anlatmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten olay oyun değil ki sadece.

web'de gezerken geniş imkanlarla hand gesturelar kullanabilmek, multi (ama touch olmadan) desktop'ta çalışabilmek vs önemli olan..

gerçi aç-kapa-tut-çek gibi ses fonksiyonlarını bile fatoşhop'tu, otoked'di, 3dies'ti vb programların yaygın kullanıma geçmemiş olmaları da ayrı bi komedidir..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ne olursa olsun, şu olayı salonuma sokup, işe yarar bir biçimde her oyunu oynamamı sağlasınlar, gidip hemen bir miktar ms hissesi alacağım kesinlikle. Üstüne teşekkür mektubu yazacağım.
Çok zor ve riskli bi işe girdi ms. Patlar gibi geliyor bana, hala mümkün olacağını sanmıyorum.

Sony daha gerçekçi davrandı, Wii den daha iyi bir motion-controller geliştirdi, yakında piyasada görebiliriz belki. Ama ms inki hiç ümit vermiyor bana. Uygulamada çok ciddi zorluklar var. Yapsalar bile yani zor (şu koşu bandı olayı mesela.)

Ya da yapacaklar, sadece belli tarz oyunlar destekleyecek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...