Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Şu olay nası kelimeye dökülür ki?


MrMarvelous

Öne çıkan mesajlar

Ne zamandır düşünüyorum, hala bi terim ya da söz öbeği bulamadım.

Hani FPS'yle FPS arasında fark vardır. Hissiyat olarak. Adamlara ateş edip öldürürkenki hissiyat.

Açıklaması da zor ki. Nasıl anlatsam =) Hani mesela Bioshock u örnek alalım. Oyun olarak çok güzeldi o ayrı konu ama adam vururken bi tat alamıyorsun. Bi boşluk var böyle.

Bi de half-life serisini örnek alalım. Adamı vururken bi tokluk hissi var, bi kodum mu oturturum hissiyatı var. Daha bi adam öldürüyormuş gibi hissediyorsun. Silahın tepmesi, adamların animasyonu mudur artık nedir o farkı yaratan...

Bilmem anlatabildim mi? Anlatabildiysem şimdi ne denir buna? Gerçekçilik mi?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Neredeyse herseyin etkisi var aslinda bu hissiyata, verdigin damage dan hedefin buna tepkisine, silah seslerinden vurma zorluguna kadar bir cok faktor var.

mesela ben half life daki damage sistemini hic sevmezdim, mg ile ugras dur, pipe yiyen kosmaya devam etsin vs.
ama bir quakede vurunca gelen -bing- sesinin pitch i bile ayri bi zevk , hedef roketi kucaklayinca gelen dong sesi, falan filan.

bunun disinda son zamanlarda arcade ve realiteyi en guzel karistirmis ve bu hissiyati en dozunda veren oyun r6: vegas2 idi, oyunlardaki ayni bosluktan sikayetci olanlar icin siddetle oneririm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

GERGE said:
Adam vururken tad alamaman normal abi. Ben hiç alamadım öyle bir tad senin Half-life'dan aldığını söylediğin gibi.

Dur bir ya, adam öldürmenin tokluğu diye bir laf ettiysen bir doktor görmenin vakti gelmiştir ya...
eöh abartmayın pl0x :p

gayet de fizik motoru ve animasyonların yaşatmış olduğu hissiyat bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrMarvelous said:
FPS incelemesi yazarken bu konuya değinmek isteseniz nasıl açıklarsınız?

karakterlerin gerçekçi tepki vermesi diyebiliriz.
ateş ettiğin zaman silah gerçekçi bir animasyon gösteriyorsa, vurduğumuz karakter gerçekçi bir şekilde savruluyorsa, o oyun adam öldüğünde bahsettiğin "tokluk" hissini veriyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gercekcilik denemez bence, zira quake de havada rail yiyince parcalanan cesedin herhangi bi gercekci tarafi yok, ama bu konuda en basarili oyundur bence tartismasiz.

olsa olsa hasar sisteminin oyuna basarili bi sekilde yansitilmis olmasi olur, sonucta ayni sey en yogun fps lerde hissedilsede neredeyse her oyunda mevcut,

ama bu mevzunun da antitezi mevcut; en basitinden fallout da critical burst yiyen raider in dansetmesi, geriye sendelemesi gibi seyler hep keyifliydi ama hasar sistemi basarili denebilecek bi oyunmudur o tartisilir.

galiba geriye bi tek yok etme hazzi gibi bisey kaliyor. =PP
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gerçekçilik derken, gerçek hayatta şimdiye kadar görmüş olduğumuzdan ibaret anlamına gelmiyor, gerçek hayatta gözlemlenebilecek şekilde anlamına geliyor. gerçekçilik derken illa gerçekte var olması gerekmiyor.

yani gerçekçilik olmuyor değil, tersine gerçekçilik oluyor.
o silah gerçekte olsa nasıl olurdu, işte mesele o.

gözlemlediğimiz, denediğimiz, yaşadığımız olaylar ekseninde bize inandırıcı bir simulasyon yarattıysa, o "tokluk" hissini yaşarsın, yani gerçekçilik hissini.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bende değil diyorum...

Battlefield'daki silah gerçekte de var. Battlefield daki çatışma gerçekçilik konusunda epey başarılı. Gerçek hayatta birisini vurunca kanlar fışkırmaz, 50m ötede birine makineli ile ateş açtığında vurup vurmadığını anlamazsın bile.


Quake ise son derece uçuk bir oyun. Gerçekçiliğin g si yok. Ama Quake bu anlatmaya çalıştığım hissiyat konusunda BF den daha iyi.

şimdi oldu mu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O olayı sağlayan birden fazla faktör var:

- Ses efektleri: silahtan ve sesten
- Görüntü efektleri: kan, kıvılcım, toz,
- Silah tepmesi
- Hit box, nerden vurduğunun etkisi
- Fizik tepkileri

vb. daha da gider bu liste

Bioshock o hissiyatı çok iyi veren bir oyun değil ama Half-Life hiiiiç değil yani. Day of Defeat ve FEAR (ilk oyun) örnek verilebilir.

Ben olsam hissiyat diye tanımlardım. Gerçekçilik farklı birşey. Bu daha çok kişinin deneyimiyle alakalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MrMarvelous said:
Battlefield'daki silah gerçekte de var.

Quake ise son derece uçuk bir oyun. Gerçekçiliğin g si yok.


Sık karıştırılan konulardan birisi gerçekçilik = gerçekte var olup olmaması.
Oysa birşeyin gerçekçi olması için gerçekte var olup olmaması gerekmiyor. Onu anlatmaya çalışıyorum deminden beri.

Gerçekçi demek, gerçekte (yani şu anda) var olmasa da, bizim şu ana kadar elle tutup gözle görüp beynimizle yorumladığımız somut objelerle kıyaslanabilir, algınalabilir ve aklımızda mantıklı bir köşeye yerleştirebildiğimiz yansıma demektir.

Örnek vermek gerekirse, Half-Life gerçek değildir. Gerçekte combine ırkı yoktur, gerçekte headcrab yoktur, gerçekte Black Mesa laboratuvarı yoktur. Yani gerçek hayatta Half-Life gibi bir durum varolmamıştır.
Ancak bu oyun gerçekçidir. Çünkü gerçekte varolmuş olan olaylardan temel almış, ve üstüne de gerçekte varolsa nasıl olurdu, nasıl oluşurdu, nasıl hissettirdi sorularına cevap verecek biçimde inşaa edilmiştir. Gerçekte yaşadığımız evlere ve şehirlere benzer, ama gerçekte varolmayan bölgeler tasarlamışlardır, gerçekte varolan silahların özellikleri ve bize hissettirdikleri düşünülmüş, ama gerçekte varolmayan silahlar yaratılmıştır. Bu yüzden oyunu oynarken o senaryo gerçek olsa sen de içinde olsa nasıl olurduyu aktarmışlardır ve oyunu oynarken "tokluk" hissini yaşamışsındır.

Sonuç olarak:
Gerçekçi eşit değildir exactly in real life
Gerçekçi eşittir if it was in real life
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...