elesso Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2009 el freni çekikken normal kalkmaya çalışıyon, araba tam ileri ıkınmaya başladığında bırakıyon fırlıyo.
DoruK Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2009 el freni çok kasış ayağım frendeyken debriyajı kavratıp kalkıyorum hiç kaymıyor acep zararlı mıdır bu yaptığım. hiç balata kokusu da duymadım yani hayatımda tek yokuş yukarı vites küçülttüğümde duymuştum o berbat kokuyu acemiliğimde..
Tripling Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2009 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2009 Şanzıman karşımda bana bakıyor da, bu şanzıman yağı ne kötü kokuyor ya narkoz koklar gibi oluyorum kafam dönüyor
paramecium Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2009 Selam, Vodan senin balata aşırı ısındığı için sanırım tutunma özelliğini yitirdi ve iyice kaydırdın. Hafif kavratıp arada gaz verildiği zaman -ki buna yarım debriyaj+gaz deniliyor genelde) balatanın ömründen yemiş oluyorsunuz. Balata denen malzeme zaten sonsuz ömürlü değil, elbet bitecek. Siz sadece 20-30k km daha erken bitmesini saplayabilirsiniz. Ayrıca ısınan balatanın sürtünme ve dolayısı ile tutunma özelliği olumsuz etkilenir. Bundan dolayı çok dikkat etmek gerekiyor. En nefret ettiğim yer Beşiktaş'tan Yıldız'a çıkan Ihlamur'daki Oduncular Yokuşu. Hâlâ arnavut kaldırımlı o yok :) El frenini çekip kalkmaya çalıştığında, aracın dötü tabir edilen kısım hafifçe yere yapışmaya çalışır, o anda freni indireceksin. Hani ışıkta beklerken dötünü kaldırıp indiren apaçiler vardır ya, işte onların yaptığı budur. Debriyajın kavrama noktasına iyi alışırsanız ve beklerken o kavrama noktasına çok yakın bir pozisyon alırsanız, kaydırmadan normal kalkış yapılabilir. Mutlaka 10-20cm kayacak araç ama 1 metre de kaydırmazsınız. Kimse yerçekimine karşı gelemez :D Kavrama noktasının bulunması; Düz yolda sağ ayak frende, sol ayak debriyajdan hafifçe kalkarken devir saatine bakın. Devir düşmeye başladığında kavrama başlıyor demektir. Saygılar.
Vodan Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2009 Hmm. Balata ısındığı için bir süre hafif yukarıda kavrama yapmış olabilir mi? İşin özü biz yemeğe gitmiştik taksime. Sonra şirkete dönerken yukarıda kavrıyodu alışık olmadığım içinde aslında vites geçişlerinde kavramanın bittiği yerde hala yarım debriyajda olduğundan gaz vermiş oldum ve koku bi süre daha devam etti. Gece daha iyiydi belki ayağım alıştı belki soğuduktan sonra düzeldi. Emin olamadım?
Kendercik Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2009 Isınınca kavrama yukarı gelir, normaldir.
aktiftablet Mesaj tarihi: Mayıs 19, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 19, 2009 Araba gidiyosa bitmemiş henüz. :)
goldbären Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2009 ginaly said: şu el freni işini nasıl yapıyosunuz adım adım anlatsanız? yokuşta ışıkta bekliyosun diyelim. arabayı boşa alır frene basar beklersin di mi? işte el frenini çekip frene basmıyorsun. kalkman gerekince, ayak frenli modelde sağ ayağını frenden çeker gaza koyar ve debriyaj-fren dengesiyle ivmelenmeye başlarsın di mi? işte el freni çekiliyken, direk olarak debriyaj gaz dengesiyle ivmelenmeye başlıyorsun. ancak araç yeterli kuvveti üstünde taşıyınca el freninin arabayı tuttuğunu anlarsın, o anda gönül rahatlığıyla el frenini indirirsin çünkü inse de araba santim geri kaymayacaktır. cuomd.
matama Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 manyakmisiniz kardesim otomatik vites diye birsey var. deli mi durtuyo sizi anlamiyorum ki
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Manuel kullanmak daha zevkli.
BonePART Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 dik yokusta hele bide kicinda araba varsa el freni cidden cok onemli anlama konusuna gelincede paramecium guzel anlatmis hirtolar war ya arabayi elfoyla salliyolar bole ileri geri ileri geri o tadda araba iler gitmeye calistigi gotu yer eyanastigi an el frenini yavasla boslucaksin kavrama noktasi iste
Redogski Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Letsgetthesunshine said: Manuel kullanmak daha zevkli. bence 2sininde zevki farklı...
Baggio Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Letsgetthesunshine said: Manuel kullanmak daha zevkli. Kesinlikle. Otomatik kullanmanın "zevki ayrı" falan değil, ortada zevk falan yok ki :p Konfor var ama, şehir hayatı ve baskı-balata ömrü için iyi oluyor. Direksiyonda vites kulakçıkları var da tiptronic kullanıyorsanız başka tabii.
kingpin Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 valla yarış arabası kullanmıyorsan manuel ultra gereksiz bence. yoruyor adamı bildiğin.
Syn Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 otomatik vitesin kötülüğü, mesela yokuş çıkarken 2. vites yüksek devirdeyken birden 3. vitese atıyor, arabayı iyicene yavaşlatıyor, hele yokuş dikse biraz araba geri geri gidiyor =P
BonePART Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Baggio said: Letsgetthesunshine said: Manuel kullanmak daha zevkli. Kesinlikle. Otomatik kullanmanın "zevki ayrı" falan değil, ortada zevk falan yok ki :p Konfor var ama, şehir hayatı ve baskı-balata ömrü için iyi oluyor. Direksiyonda vites kulakçıkları var da tiptronic kullanıyorsanız başka tabii. kulakcikla felan olcak bi is deil manuel zevk isi ben ilk arabami aldigimda otomatik almayi dusunmedim bile diek manuel aldim bin kere lanet ettim manuel aldigima (koprude bagdat caddesinde uzun yolda) ama onbinkerede deli zevk aldim (trafigin bitti o bosluk aninda uzun yolda otobanda) bi gun umit ediyorum H shift seklinde triptonik vites yapcaklar istedigimiz zaman duz istedigimi zaman otomatik kullanabilecegimiz
Vodan Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Otomatik şanzımanda yazılım genellikle pek iyi olmuyor. Bu sebeple ani hızlanma isteklerinize araç geç cevap veriyor. Bence en zevklisi tiptronik kullanılabilen bir otomatik vites. Düz vitesi ben sevmiyorum debriyaj olmasa güzel fakat debriyaj beni çok bayıyor. Bu arada tiptronikte olsa vites üzerinden olacağına direkt direksiyon üzerinden kulakçıkla olanı tercih ederim. Fakat kulakçığında şöyle mekanik bir hissiyatı olsun bilgisayara bağlanan steering wheel gibisi de ayrı komik.
kingpin Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Syn said: otomatik vitesin kötülüğü, mesela yokuş çıkarken 2. vites yüksek devirdeyken birden 3. vitese atıyor, arabayı iyicene yavaşlatıyor, hele yokuş dikse biraz araba geri geri gidiyor =P iyi de zaten orda senin ayağınla daha fazla basman gerekmiyor mu gaza? yani bilmiyorum her arabanın otomatik şansımanını bilemicem de şu ana kadar kullandıklarımda böyle saçmalamalar görmedim :)
Redogski Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 @syn: arabaya göre değişiyor o heralde. bende otomatik kullanıyorum genelde yapmıyor öyle bişey.
elesso Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 o noktada gaza sonuna kadar basman gerekiyo, honda jazz kanser etti beni sağolsun yokuşlardaki abuk subuk hareketleriyle.
aktiftablet Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Gaza çok basınca bu sefer birden ileri atılabilir. Ben olsam aracın eğimini algılayan bişey koyarım, vites seiçminde parametrelerden biri olur.
Letsgetthesunshine Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Bilmiyorum eğer ki araba şirketinse ya da benzin konusunda problemim yoksa arabayı manuel ve devirli kullanmayı çok seviyorum ve evet herkese göre ayrıdır tartışılmaz ve söyle bi konu var ki otomatik vitesle evet park etmek cok cok daha kolay düz vitese göre.
Kendercik Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Park konusuna hiç katılamadım ama. Gazımı, kavramamı kendim ayarlamayı tercih ederim gibime geliyor.
Kharon Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2009 Manuelle otomatik arasinda park etmekde nasil bi fark olabilir ki? ikisinde ayni sayida hareket var. Hatta otomatik vitesin devamli rolantide kalmasi eziyet bile.
Öne çıkan mesajlar