Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Şanzımanı ele almak


Tripling

Öne çıkan mesajlar

Selam,

Vodan senin balata aşırı ısındığı için sanırım tutunma özelliğini yitirdi ve iyice kaydırdın.

Hafif kavratıp arada gaz verildiği zaman -ki buna yarım debriyaj+gaz deniliyor genelde) balatanın ömründen yemiş oluyorsunuz. Balata denen malzeme zaten sonsuz ömürlü değil, elbet bitecek. Siz sadece 20-30k km daha erken bitmesini saplayabilirsiniz. Ayrıca ısınan balatanın sürtünme ve dolayısı ile tutunma özelliği olumsuz etkilenir. Bundan dolayı çok dikkat etmek gerekiyor. En nefret ettiğim yer Beşiktaş'tan Yıldız'a çıkan Ihlamur'daki Oduncular Yokuşu. Hâlâ arnavut kaldırımlı o yok :)

El frenini çekip kalkmaya çalıştığında, aracın dötü tabir edilen kısım hafifçe yere yapışmaya çalışır, o anda freni indireceksin. Hani ışıkta beklerken dötünü kaldırıp indiren apaçiler vardır ya, işte onların yaptığı budur.

Debriyajın kavrama noktasına iyi alışırsanız ve beklerken o kavrama noktasına çok yakın bir pozisyon alırsanız, kaydırmadan normal kalkış yapılabilir. Mutlaka 10-20cm kayacak araç ama 1 metre de kaydırmazsınız. Kimse yerçekimine karşı gelemez :D

Kavrama noktasının bulunması;
Düz yolda sağ ayak frende, sol ayak debriyajdan hafifçe kalkarken devir saatine bakın. Devir düşmeye başladığında kavrama başlıyor demektir.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hmm. Balata ısındığı için bir süre hafif yukarıda kavrama yapmış olabilir mi? İşin özü biz yemeğe gitmiştik taksime. Sonra şirkete dönerken yukarıda kavrıyodu alışık olmadığım içinde aslında vites geçişlerinde kavramanın bittiği yerde hala yarım debriyajda olduğundan gaz vermiş oldum ve koku bi süre daha devam etti. Gece daha iyiydi belki ayağım alıştı belki soğuduktan sonra düzeldi. Emin olamadım?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
ginaly said:
şu el freni işini nasıl yapıyosunuz adım adım anlatsanız?


yokuşta ışıkta bekliyosun diyelim. arabayı boşa alır frene basar beklersin di mi? işte el frenini çekip frene basmıyorsun.

kalkman gerekince, ayak frenli modelde sağ ayağını frenden çeker gaza koyar ve debriyaj-fren dengesiyle ivmelenmeye başlarsın di mi?

işte el freni çekiliyken, direk olarak debriyaj gaz dengesiyle ivmelenmeye başlıyorsun. ancak araç yeterli kuvveti üstünde taşıyınca el freninin arabayı tuttuğunu anlarsın, o anda gönül rahatlığıyla el frenini indirirsin çünkü inse de araba santim geri kaymayacaktır. cuomd.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Letsgetthesunshine said:
Manuel kullanmak daha zevkli.


Kesinlikle.

Otomatik kullanmanın "zevki ayrı" falan değil, ortada zevk falan yok ki :p Konfor var ama, şehir hayatı ve baskı-balata ömrü için iyi oluyor. Direksiyonda vites kulakçıkları var da tiptronic kullanıyorsanız başka tabii.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:
Letsgetthesunshine said:
Manuel kullanmak daha zevkli.


Kesinlikle.

Otomatik kullanmanın "zevki ayrı" falan değil, ortada zevk falan yok ki :p Konfor var ama, şehir hayatı ve baskı-balata ömrü için iyi oluyor. Direksiyonda vites kulakçıkları var da tiptronic kullanıyorsanız başka tabii.


kulakcikla felan olcak bi is deil
manuel zevk isi
ben ilk arabami aldigimda otomatik almayi dusunmedim bile
diek manuel aldim
bin kere lanet ettim manuel aldigima (koprude bagdat caddesinde uzun yolda) ama onbinkerede deli zevk aldim (trafigin bitti o bosluk aninda uzun yolda otobanda)

bi gun umit ediyorum
H shift seklinde triptonik vites yapcaklar
istedigimiz zaman duz istedigimi zaman otomatik kullanabilecegimiz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Otomatik şanzımanda yazılım genellikle pek iyi olmuyor. Bu sebeple ani hızlanma isteklerinize araç geç cevap veriyor.

Bence en zevklisi tiptronik kullanılabilen bir otomatik vites. Düz vitesi ben sevmiyorum debriyaj olmasa güzel fakat debriyaj beni çok bayıyor.

Bu arada tiptronikte olsa vites üzerinden olacağına direkt direksiyon üzerinden kulakçıkla olanı tercih ederim. Fakat kulakçığında şöyle mekanik bir hissiyatı olsun bilgisayara bağlanan steering wheel gibisi de ayrı komik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Syn said:
otomatik vitesin kötülüğü, mesela yokuş çıkarken 2. vites yüksek devirdeyken birden 3. vitese atıyor, arabayı iyicene yavaşlatıyor, hele yokuş dikse biraz araba geri geri gidiyor =P


iyi de zaten orda senin ayağınla daha fazla basman gerekmiyor mu gaza? yani bilmiyorum her arabanın otomatik şansımanını bilemicem de şu ana kadar kullandıklarımda böyle saçmalamalar görmedim :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...