Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Şanzımanı ele almak


Tripling

Öne çıkan mesajlar

Söyle bir fark var geri ya da ileri ufak manevralar yaparken arabada kavrama noktasını kaçırdığın an araba ondekine ya da arkadakine bindirebiliyor stop etmesinden ya da gaz pedalını ayarlayamamaktan oturu (Eger ki benim gibi çaylak ve devamlı farklı arabaları kullanan biri iseniz) otomatikte ise sadece vitese takıp ayagınızı frenden cekmeniz yeterli araba kendi rolantideki deviriyle rahat rahat manevra yapmanıza yardımcı oluyor artısı bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben debriyaja çok alışkınım açıkçası. Otomatik vitesli arabayı sadece gaz kullanarak kaldırım üstüne çıkartma, yokuşta park yerine yerleştirme gibi şeyleri becerebileceğimi hiç sanmıyorum. Düz yerleşirken de elimdeki ayar seçeneklerinin fazla olması işimi kolaylaştırıyormuş gibi geliyor.

Evet, korkuyorum otomatik vitesten, hiç kullanamam gibi geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kendercik said:
Ben debriyaja çok alışkınım açıkçası. Otomatik vitesli arabayı sadece gaz kullanarak kaldırım üstüne çıkartma, yokuşta park yerine yerleştirme gibi şeyleri becerebileceğimi hiç sanmıyorum. Düz yerleşirken de elimdeki ayar seçeneklerinin fazla olması işimi kolaylaştırıyormuş gibi geliyor.

Evet, korkuyorum otomatik vitesten, hiç kullanamam gibi geliyor.


önceleri aynı şeyi ben de düşünüyordum, gaz verme işi nasıl ayarlanır otomatikte, yarım debriyaj felan yok, sürekli gaza bastıkça hızlanır lan bu falan diye zannediyordum.
Fakat kullanınca gördüm ki öyle değilmiş. Sadece ben şu olaydan rahatsız olmuştum: Mesela 100km hızla gidiyorum, devir saati 5000'e falan geliyor, vites atmıyor, haliyle bağırıyor baya araba. bilmiyorum belki de bu arabayla ilgili bir sorundur emin de değilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
bu konuyu direk otomatikle ilgili yanlis bilinenler bolumune koymak lazim :)

normal vites amelelik :)


Ehliyeti yeni aldığımda "trafiğe direksiyona aynalara şuna buna alışana kadar bir de vitesle uğraşma" diyip otomatik almışlardı bana, 2 sene falan kullandım. Sonra biraz mecbur kalıp istemeyerek geçmiştim manuele ama iyi ki yapmışım dedirtti hemen. Uzaktan konuşmuyorum yani pek kendi adıma.

Biz de bahsettik konfor vs. olaylarından da, otomatik vites sonuçta bir yazılıma dayanıyor. O yazılım da viraj olsun, bayır olsun, zaman zaman insana istediğini veremiyor. Tabii bu oran günlük kullanımda %20'yi geçmez heralde, ama sıfıra da inemez. O kadarcık şey için bu ameleliği kaldırmak isteyen de manuel tercih eder. Sonuçta ortalama günlük arabaların orta maliyet ve kalitedeki otomatik şanzımanlarından bahsediyoruz biz burada, senin gibi Ferrari'den inip Porsche'ye binmiyoruz paso :p

Şahsi keyif meselesi olarak da, otomatik alırsak nasıl kalkış yapacağız canımız çektiğinde, yeşil yanınca gazı yere yapıştırıp seyirci kalacağız olaylara bir nevi. Göz refleksleri ve cüzdanlar yarışacak yani sadece eheh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

Otomatik var, otomatik var.

Ben şahsen yeni bir araç alırken şanzımanına bakarım. DSG kıvamında isterim. Embesil otomatikler dolu piyasa. Bir de adam gibi çalışanlar elbette. Babamın multitronik şanzıman bile onca yaşına rağmen gayet kullanışlı ve sorun çıkarmıyor. Bnu şanzımana kullanım bilgisi öğretimi özelliği var mı acaba, bilen duyan???

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:

Biz de bahsettik konfor vs. olaylarından da, otomatik vites sonuçta bir yazılıma dayanıyor.


tiptronik olursa öyle, ancak 4 ileri otomatik şanzımanlar (özellikle eski olanlar) ciddi ciddi mekanik olarak yapılmış, gördükçe şaşırıyorum mekanizmalarını. yani dijital bir karar verici yok, tamamen mekanik yapmışlar, eski dökme demir hesap makinesi gibi. sonra bu çıkan tiptronikler falan yazılımlı ama. yazılımı ne kadar detaylı yaparsanız o kadar verimli bir vites kullanımı olur diyerek ekliyorum :)

Baggio said:
matama said:
bu konuyu direk otomatikle ilgili yanlis bilinenler bolumune koymak lazim :)

normal vites amelelik :)


Sonuçta ortalama günlük arabaların orta maliyet ve kalitedeki otomatik şanzımanlarından bahsediyoruz biz burada, senin gibi Ferrari'den inip Porsche'ye binmiyoruz paso :p


ferrari yapmış, hangi modeldeydi bilmiyorum ama, direksiyondan kulağını fiskeliyosun 0.1 saniyede geçiyor vites, neredeyse ivme kaybı olmadan. benim toyota yariste 0.8 -1.0 saniyedir en iyi ihtimalle :) vites var vites var, haklı bağğio.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sacmalayan sacmalayana

bir kere ferrarideki otomatik vites ancak hizli giderken guzel gunluk hayatta kullanilabilir degil, ikide birde sacma sapan ust veya alt viteste kalan sikisik trafikte gercekten rahatsiz eden bir vites oturupta bir laf sokayim diye kasmayin.

onun disinda audinin triptonigi bence gayet iyi, hakeza ben bir sene otomatik clio kullandim oda bayag iyiydi. bmw yi her gun kullaniyorum ve bence mukemmel bir otomatik vitesi var.

benim anlamadigim focus kullaniyorum bizim otomatigimiz ne olacak performans yiyo deyip focusa bindigini unutmak. 0.1 saniye falan fark eder en fazla diyim size.

diyorum ya insanlarda on yargidan baska birsey degil duz vites, hele simdi bu yari otomatikler ciktikca tamamen sacmalik haline geliyor duz vites.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

onun icinde o arabanin ustunde bir diye bir vites var ona gecir :)

bunun otomatik le normalle ne alakasi varki

araba cekmiyo

Sintisyzer said:
gerçekten gidip bi 4 ileri otomatik vitesli 1.6 benzinli veya daha kucuk motorlu agircana bi arac kullanin lutfen otomatik sanzimanlar hakkinda genelleme yapmadan
%10 egimli bi yokusta eger 30km altına inersem 1. vitese gecmem gerekiyo cunku 2 kaldırmıyo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hangi aracta 30 kilometrede 1. vitese attın en son gunluk trafikte
duran aracı kaldırmak dısında kullanmanın mantıksızlıgı hakkında tartısmicaz heralde 1. vitesi
gerek sanzımana bindirdigi yuk ( 30dayken 1e cekmek ) gerek benzin sarfiyatını çıldırtması

cekmeme problemi 4 ileri otomatik olmasından kaynaklanıyo olabilir mi

ha olur 300 500 beygir amerikanın verirsin 4 ileri otomatik tamam, tork vardır 3te de cıkar 4te de, ama 148nm torklu 1.3ton arabaya 4 ileri otomatik vermenin gercekten akla hizmet bi yani yok

c4 dizel otomatik bile 6 ileri be bilader
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,

91 model Audi 80 1.8S kullandım uzun bir süre ilk aracım olarak. Kendisi karbüratörlü ve 3 ileri otomatik vites vardı sanırım. 4 diyeceğim ama D 2 1 seçenekleri haricinde bir vites yoktu. Evet evet 3 olsa gerek.

Ben o araçla bile hiç sorun yaşamamıştım. Kaldı ki Yıldız'da okuduğum için Barbaros Bulvarı ve Yıldız yokuşlarında aracımı çok kullandım. Hanımın Corsa 1.2 easytronic vitesi bile gayet kullanışlıydı. Evet 0-100km/h rezalet ama rampada falan sorun yaşamadım ben şimdiye kadar.

Teknolojik otomatik vites seçme isteğim daha az yakmaları ve konforlarının daha iyi olması.

Saygılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...