Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Şanzımanı ele almak


Tripling

Öne çıkan mesajlar

Efendim toyota yaris im var şanzımanı elime aldım sayılır da

Difransiyel çıkış dişlisi
Ayna mahruti
2 adet rulman
debriyaj seti lazım. Kıbrıstayım 3000 tl fiyat çıkardılar, 3 haftada gelir dediler parçalar. Bunları nerden daha kısa sürede elde edebilirim ? Birde parça numaralarını vermiyolar ısrar etsem verirler mi acaba ? Daha ucuza nasıl halledebilirim?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Çok sağolun arkadaşlar. Türkiyeden full şanzuman buldum çıkma, 900 tl ye. Kargo olayında gümrük girer bavulda getirticem artık. Bi baskı balata sordum 900 tl dediler oha dedim. Onu da tr den getirticem artık 200-250 tl bişey olması lazım. Burda serviste de 360 tl işçilik alacaklar. Öyle bişeyler yaptıracam artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hazır konusu açılmışken, manuel arabada şanzımanı yemek/yememek için neler yapmalı? Eskiden ikinci el Golf 4'üm vardı, 90.000'de falan almıştım, 110.000'e doğru elimde patladı balata. Çıkma falan bulduk allahtan da, o zamandan beri içimde ufak bir korkuyla yaşıyorum, acaba zamanı mı gelmişti de patladı yoksa ben mi çok çatır çutur kullanıyorum diye :p

Sıfır Golf 5 aldım şimdi, 25.000'e geliyor, henüz viteste anormallik yok. Soru 1: Nedir ortalama şanzıman ömrü bu tarz bir arabada?

Araba hareket halindeyken ileri-geri arası geçiş yapmamak, debriyaja tam basmadan vites geçirmemek, genel olarak vites kolunu ayı gibi geçirmemek, geri geçirirken bağırtmamak gibi temel şeylerden başka önerilen şey var mı? Soru 2: Bunlara çok dikkat edilmezse o tahmini ömür ne kadara düşer?

Varsa bu tarz bilgileri olan sevinirim, teşekkürler şimdiden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dik yokuşlarda el freniyle aracı kaldırmak debriyaja daha az yük bindirecektir diye tahmin ediyorum ancak el frenini indireceğim yeri ayarlayamadığımdan kullanamıyorum hiç. Özellikle saçma dik yokuşlarda park ederken bi de 1-2 seferde yerleşmeyi beceremezsem gelen kokuları düşünün artık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bir ara etrafında bekleyen yokken kendini verip denersen zor bir şey değil pek ya, gerekli bir şey ayrıca. Kaydırmasını kalkmasını geçtim de mesela park ederken sıfır hata payı olsun diye mutlaka öyle yapıyorum ben. Tavsiye de güzelmiş ama, mantık payı var da gerçekten öyle mi bir bilgim yok.

"Araba ileri gitmek istiyor da gidemiyor" hissini alırsın zaten zamanı geldiğinde, o zaman bırakacaksın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baggio said:


Araba hareket halindeyken ileri-geri arası geçiş yapmamak, debriyaja tam basmadan vites geçirmemek, genel olarak vites kolunu ayı gibi geçirmemek, geri geçirirken bağırtmamak gibi temel şeylerden başka önerilen şey var mı? Soru 2: Bunlara çok dikkat edilmezse o tahmini ömür ne kadara düşer?


hepsine kendinde deginmissin ztn, belki laf olsun diye bir iki tane sey daha eklenebilir; yok isiklarda vitesde beklemek yerine bosta beklemek , yarim debriyaj ile devir kazanmaya calismak, vites kuculturken gaz ayarini kacirmamak gibi seyler..

omru de arabasina ve ozellikle motorun gucune gore cok farkeder bunlara az cok dikkat edildigi takdirde ne olursa olsun problem cikarmadan once 100k gitmesi lazim gibi geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Tripling said:
Çok sağolun arkadaşlar. Türkiyeden full şanzuman buldum çıkma, 900 tl ye. Kargo olayında gümrük girer bavulda getirticem artık.


nasil getiriceksen orda ekstra yuk icin ne kadar odiyceksin ki? sonucta sadece vites kutusu hadi icinde yag falan olmasin 50-60kg bisey, bide takim olarak dusunup ivir zivirlarida eklersek daha bile fazla gelir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hadi bakalım hayırlısı diyorum öyleyse.

El freni muhabbetiyle ilgili olarak özürlülüğüm ve deneyimsizliğim komik ama kullanmayı hiç denemediğim zamanda da problemim olmuyor neyse ki. Ayaklarım alışkın arabaya, frenle gaza aynı anda gibi basarak da idare ediyorum. Yine hiç kaymadan kalkıyor araba ama dediğim gibi çok dur kalk olduğu zaman koku yapıyor (: Alışmak lazım belki de. Teşekkürler izah için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Baskı balatanın değişme süresi arabanın özelliğine göre değişir altında bir s3-s4,type-r,subaru,bmw,merso ya da turbolu hızlı ivmenelebilen bir arabada vites aralıkları ve debriyajı nasıl kullandıgın önemlidir.
Benim Hakkinen den neyim eksik hızlı giderim yolları ağlatırım diyip yarım debriyaj artı vites yaparsan o arabadaki baskı balatanın ömrünün cok uzun olabileceğini zannetmiyorum keza gerzek bi arkadasım focus sport u 45 k da serviste bırakmak zorunda kaldı.
Rampalarda el freni ile kalkmak en rahatı , ama en sağlıklısı mı bilmiyorum.Bi de rampada da elinizden geldiğinde yarım deb+gaz kaldırmayın arabayı bana babamın nacizane tavsiyesiydi vardır bi bildiği diyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben bugün yaktım ya balatayı. Tamda denk gelmiş konuyla..

Hafif bir rampa vardı sağdan gelen daha dik başka bir rampaya bağlanıyor. Bu sağdan gelenin üzerine asfalt dike dike benim hafif rampanın bağlantı noktasında çok dikleşiyor. Kaptırıp çıkıyordum sağdan araba geliyor diye durmak zorunda kaldım sonra da kalkmaya çalışınca o en dik noktada baktım yemedi. Biraz geri kaydırıp kaptırdım tam çıkarken ailesine küfür etmek istediğim taksici yine annesi kötü kadınlık yapıp yol vermediğinden yine kaldım bidaha kalkmaya çalışınca debriyaj boşaldı vallahi. Bıraktım kaydım baya bi geriye düz yoldan geri döndüm olmayacak diye. Biraz yukarı çıktı sanki debriyaj.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...