Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Metrobüs / Avcılar - Söğütlüçeşme son durum


paspatur

Öne çıkan mesajlar

yahu maltepe taraflarına da gidicek sanırım metrobüs.ama daha başlamadılar sadece ortadaki çiçek böcek ne varsa kaldırmıslar.yer açmışlar yani metrobüse.kadıkoye gitsin bi.sora kozyatagı bostancı maltepe kartal pendik gider hherahlde

evet bostancı beşiktaş feribot iyi olurdu.1.5 saatte bir kalksa bile olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

denizi vapurla doldurursan boğazdan gemi geçemez. 1 ay bekleyen gemiler var. ama bostancıdan bjk ye filan vağur şart.

bu arada kadıköy- bjk de 20 dk yarım saat değil. sıkış olmuş o biraz.

e-5 e de metrobüs en saçma şey olur. zaten saçma bi trafik var oraya gereksiz olur. bide metro varken o niye yani
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

goldbären said:
metrobüs falan filan 3-5 senelik çözümler. hadi tek şerit yolda giden şeyi raylı yapsalardı neyse. bir gün lastiği patlayacak şöför uyuyacak metrobüs trafiğe girecek 20 kişi ölür.

METROBUS SIMULATOR diye oyun yapasım geldi.



geçende bi tanesinde yangın çıktı şeritlerden biri kapandı, öyle bi konvoy oluştuki metrobüs hattında bakırköyden bahçelievlere kadar hiç yere değmeden metrobüslerin üstünden zıplayarak ulaşabilirdin hehe.


bu arada hafifraylı sisteme dönüşemiyo, çünkü yol aşırı yokuşlu falan, raylı sistem olabilmesi için bu yokuşların yokedilmesi dümdüz olması lazım oda çok çok zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

evet eğimi önemli, metrobüsün içindeyken pek anlaşılmıyoda dışardan baktığında bazı yerler feci dik gidiyo.


raylı sistem illaki yapılırda arada bazı yerlerde tünel münel yapmak gerekebilir onada yanaşmaz belediye. ne kadar çabuk biterse o kadar oy alıcak sonuçta, ben hergün metrobüste sırf şu metrobüs için bile oyumu tekrar veririm diyen bi ton kişi görüyorm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
ben bu metrobüste şu olayı anlamadım.

A kişisi söğütlüçeşme den binecek avcılarda inecek.Zincirlikuyu da aktarma yapacak sanırım.2 bilet parası vermiş olucak.

Peki
B kişisi Söğütlüçeşmeden binecek ama okmeydanında inecek.Yine 2bilet mi vermek zorunda. Köprü parasını bu şekilde mi acalaklar acaba.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

elesso said:
bu arada hafifraylı sisteme dönüşemiyo, çünkü yol aşırı yokuşlu falan, raylı sistem olabilmesi için bu yokuşların yokedilmesi dümdüz olması lazım oda çok çok zor.

ee zeytinburnunda tramvay güngörene dönüyor yukarıya çıkıp adamlar rollercoaster gibi yaptı orayı.20derecelik eğimemi yapamayacaklar raylı sistem.

Raylı sistem maliyetinden ötürü yapılmadı sanırım.Metrobüs çözüm değil en azından kaçış noktaları olmalıydı.Battı-çıktılar yapılmalı mesela.Tek bi metrobüsteki arıza tüm şeridi kapatacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bLackcha0s said:
ben bu metrobüste şu olayı anlamadım.

A kişisi söğütlüçeşme den binecek avcılarda inecek.Zincirlikuyu da aktarma yapacak sanırım.2 bilet parası vermiş olucak.

Peki
B kişisi Söğütlüçeşmeden binecek ama okmeydanında inecek.Yine 2bilet mi vermek zorunda. Köprü parasını bu şekilde mi acalaklar acaba.



Mesafe önemli değil ki bir durak da gitsek akbil basıyoruz. Bence B kişiside 2 bilet alır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

metrobus gecici bir cozum. dolmus cozumu gibi. butun dunya buyuk sehirlerde toplu ulasim sorununu yeraltina metro yaparak cozmus. tek kalici cozum bu. adam butun emniyet seridni yok ediyor. bir araba ariza yapsa ustune ambulans gecmeye calissa dunyada gecemiyor. oyle kaliyoruz. hadi gecici bir cozum yapacaksin, tamam kabul ama hic degilse planli yap. seritleri duzgun ayarla, acil durumlari, arabalar arasi minumum mesafeyi trafik isaretlerini dusun filan. cok aptalca isler yapilmis, uc sene sonra vazgececekler ya da duzeltebilmek icin deli para harciyacaklar.

bu arada hafif rayli sistem yokus cikamaz diyen arkadas yanlis biliyor. benim gordusum sehirlerde catir catir cikiyorlar valla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bütün dünya raylı sistem yapmış tabii, ama daha farklı bir durum var diye tahmin ediyorum burada. İstanbul'da ulaşım sistemleri yerleşimden sonra yapılıyor. Normal şartlar altında, yeni bir yerleşim birimi oluşturulurken önce ulaşım, altyapı vs. durumları hazırlanır, sonra insanlar gider oturur ne yapacaksa yapar. İstanbul'Da tam tersi olduğundan öyle her yeri kazamıyorsunuz. Bunun yanısıra, İstanbul tepelerden oluştuğundan metro hatları için onlarca tünel yapmak gerekiyor ki bu da inanılmaz bir masraf demek.

Metrobüs'ü destekliyorum, başka çare gerçekten kalmadı bazı yerler için. Şehir planlamacısı falan değilim bu arada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zamanında bu çözüm mecidiyeköyde denenmemişyimiyi? patladı iptal edildi. metrobus geçici çözüm tabikide. çok tehlikeli virajlar var artık yollarda. üstüne emniyet şeridi yok edildi.

yukarda yazdığım yazılarda da dediğim gibi insanlar için kolaylık ama yani kalıcı bir çözüm değil.

istanbul çok engebeli bir şehir. 7 tepe istanbul denmesi boşuna değil. bu tip yerlerde metro yapmakta zor.
ileri görüşlü insanlar olmadığından zamanında da yaptırmamış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dünyanın en eski ikinci metrosu bizde ama devamı adına hiçbişi yapılmamış. kısa falan ama olsun, önemli olan daha kimselerde yokken ona teşebbüs edebilmek. kesin ozaman da "vay aman bu gevur icadı evlerimizi çökertcek zart zurt" diyenler vardır tünel yapılırken.
inş olmaz ama eğer şu ünlü istanbul depremi olursa, istanbul altyapı-üstyapı olarak baştan dizayn edilip, yeni bir dünya merkezi olabilir. tabii hayatta kalan olursa...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

herkes metro hakkında birşeyler demişte aklıma sunlar geldi

metro yapmak zaten zor ve pahalı birşey birde mecidiyeköyün altından geçtiğini düşünsenize.zaten yıkık dökük( su anda çinlilerin sağlamlaştırmaya çalıştığı) bir viyadük var tarihi hazinemiz.onu geçtim etrafta dip dibe bir sürü bina elbette bi sakıncası olucaktır oralarda metronun yapılmasının

bunun gibi bilimum yol varken bide köprü var köprünün altından geçemeyeceğine göre üstünden geçmek zorunda e yollada birleşik olamıyacagına gore bir sürü şey yapılmayacak mı?beton dökmekten tutun yol kesmeye kadar bunların köprü üstünden bi zararı olmaz mı?

ha birde istanbulun tarihi geçmişi var her kazma vurulan yerden tarihi eser cıkma durumu.marmaray projesinin 2 sene uzamanısınında sahibi tarihi eserler.

bence bu nedenlerden dolayı en iyi yapılabilcek şey hafifmetro tramway yani onunda sanki temelleri atılmış oldu gibi.bir daha seçimlere kadarda once topkapı avcılar sonra topkapı zincirlikuyu sonra da zincirlikuyu söğütlüçeşme hafif metro çalışmalarımız sürmektedir cinsinden pankartlar görürüz

söğütlüçeşme-zincirlikuyu hafif metro hattı için son 1 GÜN
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...