Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

cizimler (tablet)


cakeonroof

Öne çıkan mesajlar

  • 2 hafta sonra ...
ben beğendim çalışmalarını ve hepsini şu anda incelediğim için gelişimi daha net görebiliyorum. Bu işin en sıkıcı yanı bana göre çok emek istyor çabuk can sıkabiliyor onun için tamamlanmamış bi dünya resim vardır bende. Tablet olayınada geçmediğim için scan etmeden bilgisayarda çalışamıyorum o da ayrı mesele(çokta uğraşmıyorum doğrusu). Ayrıca abuk subuk ne kadar eğitim varsa almış olupta bunun 3te 1 i kadar çiziktiremeyen bi ton adam var.
Tebrike diyorum pek güzel çizim/çalışma lar. Zevkle inceledim.
tek bir sorum var tablet olarak ne kulanıyorsun?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tesekkurler dragonfire, wacom intous3 a5 wide kullaniyorum.evet emek ve zaman isteyen bir is ve dusundugunu canvas a aktaramamak, istedigin seviyede birseyler yapamamak inanilmaz can sikici ve motivasyon oldurucu oluyor dedigin gibi, ama az cok birseyleri becerdiginde aldigin haz da o kadar kuvvetli.az cok uretken olmak bu seviyede bile birseyler yapabilmek gayet tatmin edici ve herseyden once eglenceli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence genel olarak tüm çizimlerdeki problem o.

Resmin neresine bakılacağı belli değil.

Odak neresi, hikaye nedir, ne oluyo resimde... Muğlak kalmıs biraz ama soyut olacak muğlaklıkta da değil, kompozisyon sıkıntısı var bence biraz.

Teknik olarak detay seviyesi çok iyi. Ama detaylara bu kadar zaman ayıracağına resme başlamadan önce daha iyi bi planlama yapabilirsin bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

grafik roman demiş adam, bence şu son çizim bi grafik roman için daha uygun olamaz. Bu çizime baktığında hakikaten odak sorunu yaşıyorsun ama amaç o zaten, ölçeğe bakar mısın? hayvan gibi soyut bi dünya, ya da bir beyin hücresinin içi, kararı sen vereceksin, hayalini sen kuracaksın. Yoksa bana göre arkadaşın diğer çizimlerinde gayet odaklı çalıştığını söylemek mümkün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Simdi resimde nereye bakacagini bilememekle baktiginiz seyin ne oldugunu bilmemek farkli seyler cok.

Az cok soyutluk yedirilmis kurgusal bir mekan tasviri(mood painting) var canvasda.(Kurgusal olmasi işleri degistiriyor cunki her nekadar kabaca manzara resmi adi altinda bakabilsek de karsimizda dag,ova,nehir,agac,yol,gokdelen,bina vs. gibi realistik ogeler yok).Amac cizerin kafasindaki mekani,atmosferi olabildigince izleyiciye yansitabilmek.Bunun dogrultusunda resimdekinin bir mekana ait oldugunu aktarmanin en onemli yolları ; ışık, ışık kaynaginin secimi,rengi,nesnelere etkisi,ortamda nasil yayildigi, scale i belirlemek icin kullanilan figur, detaylarin nerede nasil islendigi, derinlik, yapisal butunluk vs. gibi faktorlerin hepsi zaten dusunulmus planlanmis seyler.Yanisira odak konusunda da ayni fikirde degilim, bu tarz bir işte tek odak noktasi beklemek aramak yersiz, ana odak noktası ve ikincil odak noktaları resmetmek herzaman daha saglıklı.zira yukarida saydigim seyler bu bahsettigim odak noktalari arasinda gozu yonlendirme de de buyuk etkenler.Resmi ilk actiginizda gozunuz belli bir alana
odaklanabiliyor ve sonrasinda da canvasi turluyorsa bu is dogrudur(bence).Ama diyorsaniz ki actigimda chaos vardi hicbirseyi birbirinden ayirt edemedim nereye bakacagimi bilemedim ozaman yanlis birseyler vardir.Akebinde gelecek tavsiyeleri dort gozle beklerim zaten durum boyleyse.

Hikaye konusuna gelince, cuce' nin onceki sayfalarda ; karakter detayi,arka plani, ustunde dusunulmemis olmasi, birseyler anlatamamasina dair soylemis olduklari cok dogruydu ama yine bu tarz mood paintinglerde bir eylem yada hikaye anlatmaktan ziyade mekanin nasil bir settingde, nasil bir dunyaya ait olabilecegini ve atmosferi yansitabilirligi cok daha on planda olmali bence. Ha diyorsaniz ki bu soylediklerinden herhangi birsey kaybetmeden de bir eylem yada bir hikaye anlatabilirsin, seve seve dinlerim.Zira bunlari yazip soyluyorum ama tabiki konseptler kusursuz olmaktan uzaklar.Bir de insanin kendi yaptigi isleri ozellikle soz konusu resim/cizimse objektif olarak yorumlayabilmesi cok zor gercekten. ya cok iyi taraflarini goruyorum ya da en olmamış en kotu kısımlarını.saglikli bir degerlendirme yapamiyor ve hangi seviyede oldugumu soyleyemiyorum bi turlu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
uzak odaklarda mekânın fluluğuna eyvallah da yakın perspektifte daha bi ayrıntı ve kesinlik istiyor sanki mekânlar. en azından karakterin yere düşen gölgelerinde ve yansımalarında daha çok ayrıntı bekliyorum. Bir de bayanın bel/popo kısmında problem var gibi. Geri kalan kısımlar oldukça kompozitif, hoş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cakeonroof said:

3-4 saatlik bir brush,layer blending pratigi.ref yok.


cakeonroof said:


speedpaint. solda bi kac kaya fotosu var base olarak kullandigim.

cakeonroof said:


bir sure once yaptigim,unreal2 motoru ile gelistirilen bir fps/rpg oyunu icin ortam/atmosfer konseptleri bunlar.detay veremiyorum.oyle ufak capli bir tr proje, devam da ediyor sanirim ama bazi nedenlerden dolayi ben parcasi degilim artik.guzel bir ekip umarim hayata gecirirler.

cakeonroof said:


son attigim 2 calisma da bahsettigim grafik romana ait bu arada.

cakeonroof said:


aşamalar



cakeonroof said:

matte denemesi;

kullanilan fotograflar;





şu çizimler güzel olmuş.

cyberpunk çizsene biraz. çizim ve renklendirmelerin ona çok güzel uyuyor.

yalnız karamsar/korku öğeleri için saturation ve brightness'ı biraz kısman gerekiyor diye düşünüyorum. (yani çizerken daha az parlak çiz demek istedim)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Selam,
bende intuos 4 kullanıyorum ama böyle şeyleri yapmayı hiç düşünmedim bile.
çok zor yani keşke vaktim olsa da kassam kendimi bunun için.
1-2 sene içersinde kendini bu doğrultuda geliştirirsen çok iyi para kazanabilirsin ama bir şartla, o da yurtdışına çıkman.
çünkü türkiyede böyle bir sektör henüz yok.
özellikle hollywood bu işi yapan kişilere aç durumda.
çok başarılısın
teşekkürler, iyi forumlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@rasmon; sagol abi belirttigin noktalar icin.genel anlamda gerek teknik gerek konsept olarak detaylar benimde istedigim gibi olmuyor bir turlu.soyut bir hava olsun istiyorum islerde, bunu elde etmeye calisirken yanlis birseyler yapiyorum muhtemelen.

@bone; yazip cizmeye calistigim hikaye cyberpunk, bir kac karakter ciziminden sonra mekan/atmosfer cizimlerine gecicem.daha da karanlik isler planliyorum ama calisip gelistirmem gereken seyler var bunlara baslamadan once.bi kacini atarim yine buraya bittiklerinde.bu hizda 3-5 senede bitmez zaten bu roman :p.cizimleri kabul edilebilir seviyede ve istedigim tarzi bozmadan daha bir loose birakip
zamandan tasarruf etmenin yollarini ariyorum.

@laledevri; tesekkurler, sinema ya da oyun sektorunde calismak isterim de inanilmaz insanlar var piyasada.kirk firin ekmek yemek lazim daha malasef su asamada.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cakeonroof said:

@rasmon; sagol abi belirttigin noktalar icin.genel anlamda gerek teknik gerek konsept olarak detaylar benimde istedigim gibi olmuyor bir turlu.soyut bir hava olsun istiyorum islerde, bunu elde etmeye calisirken yanlis birseyler yapiyorum muhtemelen.


Bak olay çok basit aslında. Bence işin kolayına kaçıyosun. Yakın perspektifte mesela sağ taraftaki duvarda o kadar çok ayrıntı yakalayabilirsin ki ve bunlar kompozisyonu bozmaz. Sadece parlak çizimlerden kaçınmalısın oralarda. Aksine koyu hatlarla, bazı çatlakları daha belirgin kılabilirsin. Zira mantık olarak baktığında bu tür bi fantezi dünyasının oluşumunda milyonlarca sarsıntı, deprem vs gibi dinamikler vardır. Oluşturduğun painting her ne kadar tek kare olsa da, bazı noktalarda hareketli bi dünyaya ait izler bırakmalısın, mesela bu tarz ortamlarda su olmalı bol bol, ya da yapışkan şeyler. Kaya parçaları, kompozisyonun genelinden biraz farklıca bir zemin dokusu, toz öğesi, biraz kuru ot, çalı çırpı, örümcek ağı, duvarlarda konsepte uygun oymalar, totemler, figüran hayvanlar (fare yiyen büyük bir hamam böceği mesela kenarda köşede)

Tabi bunlar oluştukça karakterin bu sefer zayıf kalacak, onu da güçlendirmek için yüz hatları vs fena değil fakat giydirmede uçmalısın, zırhının heryeri aynı malzeme olmasın, ayrıntılı tırnak çiz, vücudun görünen kısımlarıyla ve görünmeyen kısımlarıyla tezatlar yakala, görünün kısımlarda kıl tüy çiz, lekeler çiz..

Yani genel olarak daha yaşanmışlığa ait ayrıntılar ekleyebilirsin. Yoksa sahneler çok tekdüze kalacak ve romandan ziyade afiş çalışması olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Örneğin; kadının zırhımsı şeyi metal gibi gözüküyo, fakat arkasından yere sarkan kısımları daha örüntülü, kumaşımsı bi yapıyı andırıyo. Bu sebeple göz hemen omuz civarına kayıyo ve bi pelerin olup olmadığını anlamaya çalışıyo. Ama ona ait hiç bi iz yok, tek kat kıyafet mi, yoksa bi yerden bi tutturma mı, sarma mı, üst üste giyinme mi anlayamıyoruz, dolayısıyla karakteri akılda tutamıyoruz.

Çok yazdım farkındayım ama yatay ve dikey hatlar birbirin çarpmıyo. Genel tonajdaki çapraz ve random paintingler ana tema olsa da, zemin ve duvar yüzeylerini birbirinden daha sert ayırmalısın. yoksa yuvarlakımsı, küremsi bi dünya karakteri boğuyo. bilmem anlatabildim mi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...