Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Google'da İşe Girmek için Mülakat Soruları


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:


Tabi mantigi binary search. Onun ustune tek fazlasi 2. leveldaki bakman gereken arrayin 1. leveldaki secimden bagimsiz olmasi.

Binary search ile 1. levelda kopek olurse 2.levelda 1-5000 arasina, kopek yasarsa 5000-10000 arasina bakiyordun.

Onlarin bagimsiz olmasi icin 2. levelda ayni kopegin hem 1-2500 hem de 5000-7500 arasina bakmasi gerekiyor. Yasarsa da 2501-5000 7501-10000 arasina.

Benim aklima ilk hamming code gelmisti. n tane information bite en az m tane (2^m>n) parity bit ekleyerek toplamda 1 bitte hata varsa hatayi bulup duzeltebilir, 2 bitte hata varsa da, hata var diyebiliyorsun

Mesaj tarihi:
10000 adet su dolu kovamiz var. kovalarin sadece bir tanesi zehirli. elimizde bu kovalardaki zehirli suyu test etmek icin kullanabilecegim kopekler var. zehirli su ictiginde, kopek yaklasik 1 saat icinde oluyor. zehirli su olan kovayi, 1 saat icinde ve en az kac kopek kullanarak bulabiliriz? Kopegin kovadan su icmesi 0 zaman aliyor diye dusunebilirsiniz.


bulamassin lan nasl bulcan
1 saat zamanin war
1 saatte oluyo kopek
olmezki hic biri
Mesaj tarihi:
Penthesilea said:

Larva said:


Oncelikle 10000 kovadan hangisinin zehirli oldugu bilgisini yansitmak icin en az 14 bite ihtiyacin var. Teorik olarak zaten sinirdayiz yani.

Diyelim ki zehirli olan 6000
Ilk arrayde 1-5000 i 1. kopege iciriyosun 1. kopek yasarsa zehirli olan 5001-10000 arasi

2. arrayde 1-2500 + 5001+7500 u 2. kopek iciyor. Bu mefta oldugu icin ilk elememizle birlikte 5001-7500 araligina gelmis bulunuyoruz

Kisaca her levelda kopegin olup yasamasina gore 2 ye bolunuyor aralik

Son levelda ise 1-3-5-7 butun tek kovalari iciriyorsun zaten o noktada araliginin 5999-6000 a gelmis olmasi lazim buna gore son kopek yasarsa 6000 zehirli olandir.

Ben de cok iyi anlatamadim daha farkli mantikta cozumu olabilir, ama 14 kopekten azina kurtarmaz valla

simdi anladim dedigini, evet tebrikler sonuc dogru. tam anlatamamanin sebebi, basamaklar ilerledikce gorsellestirmenin guclugu anlattigin sekilde bi agac yapisini. soylediginin daha anlasilabilir (ve mulakat yapan adami mest edecek) olani benim yukarida verdigim ipucuyla hareket edince cikan cozume tekabul ediyor.

yani;

cozum

her kovayi 2li sistemde yazariz:

1: 00000000000001
2: 00000000000010
..
8: 00000000001000
9: 00000000001001
..
10000: 10011100010000

her bit bir kopek, toplamda 14 bit var, kovanin numarasinin bitmaskinda kopege denk gelen bit 1 ise o kopek icecek, 0 ise icmeyecek. yani
1. kovadan sadece 14. kopek icecek.
2. den sadece 13. u.
8. kovadan sadece 11. kopek
9. kovadan 11. ve 14. kopek
10 bininci kovadan 1. 4. 5. 6. ve 10. kopekler icecek.

tum kovalari bitmask e gore icirdikten sonra, oturup bkeliceksin. 1 saat sonra hangi kopekler olurse, oturup onlara 1 koydugunda cikacak sayi sana hangi kovanin zehirli oldugunu gosterecek.



soruyu geçtim de cevabı okuyup anlamayan bi tek ben değilim dimi?
Mesaj tarihi:
cevap gayet anlaşılır da, o anda çat diye sorduklarında bu cevabı veremem heralde ben, muhtemelen 2^n'den gitmeye çalışırım daha önce birinin denediği gibi. Verebilmiş miydin sen ilke?

Şey var meşhur bir de Türkiye'de duyduğum, "Bir migrosun günlük geliri ne kadardır", orada da direkt düşünce yöntemine bakıyorlar. Büyüklüğü ne, hafta içi mi hafta sonu mu, falan filan diye.

Beni işe alırken de doğru cevabı olmayan bayağı karmaşık metne sahip dört işlemle çözülecek problem soru sormuşlardı. (Problemin metni zaten 1 A4ü kaplıyo). Amaç cevabı olmayan çok karmaşık bir problemle karşılaştığımda ne tepki vereceğimi ölçmekmiş. Ben soruda açık bulup onu kullanarak, bi de bir yerde de assumption yaparak yaptığımı da belirterek çözmüştüm, assumptionu kendim belirttim zaten, açığı merak ettiler (bayağı bi etraflıca dolanmak gerekiyodu) "Lan harbi oradan bu çıkıyomuş yaa" dediler sonra.

Bi de çok detaylı sorular sordular bana mülakatta. "FRP'de ne karakter oynarsın" falan diye sordular mesela ahah.
Mesaj tarihi:
Rewendor said:

Şovalye dedim, nasıl dediler, Paladin dedim inanmadılar, iyi izlenim bırakmak için söyledim sandılar :D

WoW karakterini sorsalar VARYOR! diye nara atardım ama.

thief direk "rejected"... :( sonradan rogue yaptılar daha presentable olsun diye ama işte...
  • Admin
Mesaj tarihi:
kopekleri boyle bir deneyde kullanamazsiniz hayvan haklarina aykiri. sizi bu sorudan oturu kiniyor ve dava edecegimi belirtiyorum der birlikte terleyebilirsiniz.


ben de londra'daki hayvani google subesine gidip bi goruneyim diyorum da kapiyi tikladigimda bekci beni

Hi, ok so there are 10000 strawberries and there are 100 straws diye karsilarsa bye der giderim.
Mesaj tarihi:
ikinci sınıf algoritma ders search algoritması lan bu sdf

yunusemre said:

Penthesilea said:

Larva said:


Oncelikle 10000 kovadan hangisinin zehirli oldugu bilgisini yansitmak icin en az 14 bite ihtiyacin var. Teorik olarak zaten sinirdayiz yani.

Diyelim ki zehirli olan 6000
Ilk arrayde 1-5000 i 1. kopege iciriyosun 1. kopek yasarsa zehirli olan 5001-10000 arasi

2. arrayde 1-2500 + 5001+7500 u 2. kopek iciyor. Bu mefta oldugu icin ilk elememizle birlikte 5001-7500 araligina gelmis bulunuyoruz

Kisaca her levelda kopegin olup yasamasina gore 2 ye bolunuyor aralik

Son levelda ise 1-3-5-7 butun tek kovalari iciriyorsun zaten o noktada araliginin 5999-6000 a gelmis olmasi lazim buna gore son kopek yasarsa 6000 zehirli olandir.

Ben de cok iyi anlatamadim daha farkli mantikta cozumu olabilir, ama 14 kopekten azina kurtarmaz valla

simdi anladim dedigini, evet tebrikler sonuc dogru. tam anlatamamanin sebebi, basamaklar ilerledikce gorsellestirmenin guclugu anlattigin sekilde bi agac yapisini. soylediginin daha anlasilabilir (ve mulakat yapan adami mest edecek) olani benim yukarida verdigim ipucuyla hareket edince cikan cozume tekabul ediyor.

yani;

cozum

her kovayi 2li sistemde yazariz:

1: 00000000000001
2: 00000000000010
..
8: 00000000001000
9: 00000000001001
..
10000: 10011100010000

her bit bir kopek, toplamda 14 bit var, kovanin numarasinin bitmaskinda kopege denk gelen bit 1 ise o kopek icecek, 0 ise icmeyecek. yani
1. kovadan sadece 14. kopek icecek.
2. den sadece 13. u.
8. kovadan sadece 11. kopek
9. kovadan 11. ve 14. kopek
10 bininci kovadan 1. 4. 5. 6. ve 10. kopekler icecek.

tum kovalari bitmask e gore icirdikten sonra, oturup bkeliceksin. 1 saat sonra hangi kopekler olurse, oturup onlara 1 koydugunda cikacak sayi sana hangi kovanin zehirli oldugunu gosterecek.



soruyu geçtim de cevabı okuyup anlamayan bi tek ben değilim dimi?
Mesaj tarihi:
DynamicK said:




ben de londra'daki hayvani google subesine gidip bi goruneyim diyorum da kapiyi tikladigimda bekci beni

Hi, ok so there are 10000 strawberries and there are 100 straws diye karsilarsa bye der giderim.


ahuhua :D
Mesaj tarihi:
Gangren said:

İK Blog'u okurken karşılaştım. Arattım Pati'de ama birşey çıkmadı.

Bakalım kimler mülakatı geçebilecek :p

[hr]

11. Dört kişi gece karanlığında bir ip köprüden geçmek zorunda. Ancak sadece bir el fenerleri var ve içindeki pil 17 dakika yetecek. Köprü aynı anda iki kişiden fazla taşıyacak kadar sağlam değil ve el feneri olmadan geçmek için çok tehlikeli. Her kampçının geçiş hızı da farklı. Bir 1 dakikada, diğeri 2 dakikada, diğeri 5 ve en yavaşı 10 dakikada geçebiliyor. Nasıl olur?



Cevaplandımı bilmiyorum ama en doğru cevap;

Önce 1 ile 2 dakikayı yollarsın (2 dakika)
sonra 1 dakikayı geri (1 dakika)
sonra 5 dakika ve 10 dakikayı (10 dakika)
sonra 2 dakikayı geri (2 dakika)
sonra 1 dakika ve 2 dakikayı (2 dakika)


toplam 17
Mesaj tarihi:
el feneriyle geçmeye çalışırken ipi tutmak yerine feneri tuttuğu için düşen salak adamı ve kalan 3 kişidende en az 2 tanesinin, fenerleri olmadığı için muhtemelen düşecek olduğunu da sayacak mıyız?
(:P)
×
×
  • Yeni Oluştur...