Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

LOL, 17 Sayfalık 1.05 Patch


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
arcane said:
Burstledin muhteşem 5k 5k vurdun ben o adamı heallamam ki zaten. Bırakırım ölür, 3 saniyede resler, insta 1.6k healı basar, 2 tane hotlar savaşın önüne toplam 5-6 saniyede yollarım.


Sorun o degil ki. Zaten duzgun bir sekilde tahlil ettigimiz vakit, istersen 5k burst'le, o burst'u heal alan bir karaktere yaptigin zaman bir sey degismez. O yuzden healer'a yapilan dmg onemli bu noktada.

Varsayim-1:
-15 kisilik icice gecmis bir grupla karsi karsiyasindir.
-AoE kullanirsin, hepsine 750 vurursun.
-Dmg hanene 11250 yazdirirsin.
-14 kisinin icindeki bir healer AoE heal ile o dmg'i aynen kapatir.
-"ehehehehehehehe 11250 kodum" diyip kendini tatmin etmen disinda hic bir sey degismez.

Varsayim-2:
-15 kisilik icice gecmis bir grupla karsi karsiyasindir.
-Healer'i secersin, 3k yazar oldurursun iki cast ile. Sonra diger healer'i da silersin.
-Dmg hanene 6000 yazilir.
-Grubun, healersiz kalmis dusman hattini yarar.
-???
-Profit.
Mesaj tarihi:
burst > aoe. buna katılıyorum.

öncelikle healer'a focus olmak denen bir şey var gerçekten. bu zaten "burst yiyen ölsün, sonra toplarız arkasını" mantığını siler.

sonra da şu var ki instant hot'lar oldukça, aoe'ye karşı daha rahat bir savunma yapılabilir çünkü instant büyüyü devamlı spam'lemek ve gerekirse aoe heal ile destek vermek yeterlidir. lakin focus olunmuş bir kişiyi ayakta tutmak imkansızdır böyle durumlarda çünkü heal per second potansiyeli kısıtlıdır (hot'lar aynı kişide üst üste binmediği için). ve bir gerçek vardır ki (bunu arcane'in bildiğini ama es geçtiğini sayıyorum) rvr esnasında 3 sn res, o kadar efektif bir çözüm değildir. her elini salladığında yapılamaz.

şöyle düşünün; çok iyi organize olabilmiş bir takım varsayalım.. bunların hepsi, aynı anda tek hedef seçiyorlar diyelim.. karşı takım ayakta kalabilir mi? hayır. çünkü seçtikleri hedefleri çok çabuk indirirler ve karşı takımı kısa sürede az kişi bırakırlar zaten. böyle bir şey pratikte olması zor olsa da, teorik olarak yenilmesi zor olurdu.
Mesaj tarihi:
burst > aoe derken kime burst ya da aoe yaptigin da onemli.

zira healer tayfasi genelde obek halinde takilir, onlara aoelemek favorimdir. eger basarili bir sekilde uygulanirsa 5 saniyede healerlar ve rdpsleri cil yavrusu gibi dagitmak mumkun oluyor. herkese tavsiye ederim.
Mesaj tarihi:
Healera burstlemek çok nadir olan birşey çünkü işini bilen healer en geride durur, rangein yetmez. İyi pozisyon almış bir healerın geriden attığı 3 saniye res adama flash spamleyip hayvan gibi burst almakda olan adamı ümitsizce tutundurmaktan daha efektif bir çözümdür. Ne res bütün dertlerin dermanıdır ne de aoe burstten üstündür diye birşey söyledim, ya yanlış anlıyorsunuz ya da kasti olarak çekiyorsunuz. Sadece iyi burst herşeyin çözümü değil, küçümsediğiniz damage istatistiği de kazananı belirleyen şey, burst ile birlikte.
Mesaj tarihi:
arcane said:
Healera burstlemek çok nadir olan birşey çünkü işini bilen healer en geride durur, rangein yetmez.


Hahah, abi dmg theorycraft'indan positioning theorycraft'ina mi atladik? Simdi olayi iki grubun tankinin nerelere saldirmasi gerektigine, rdps'lerin nerede durmasi gerektigine falan mi indirgeyelim. Tartisma konusu bu degil ki.

Sozunu ettigimiz sey, homojen dagilan bir dmg'in burst dmg kadar efektif olmadigi. Yani, SH'nin aoe potansiyeli bulunsa da, burst ile direkt etki icin yetersiz kaldigi. Konu zaten buradan acilmisti.

Ayni seyleri BW ve Sorc icin de soyleyebilir miyiz? Hayir. Cunku BW ve Sorc'un utility'leri SH'den cok daha fazla. Yani SH etkisiz eleman gibi akliyor bir RDPS icin, mirror'i olan SW'a baktiginda da zaten adamin en yuksek burst yapan class oldugunu goruyorsun, 3500-4000 arasinda crit yedigimi bilirim cok.

Yani: SH, SW kadar iyi bir class degil bence de. Pit pit yapan 3 hp'li squid'ini ciddiye dahi almiyorum sahsen.
Mesaj tarihi:
Tartışma konusu SH'ın güçsüz olup olmadığı. Ne senin ne de benim theorycraftım. Sabit iyi dmg misal 200k vuran SH'a "aoe basıyor o" , "istastik işe yaramıyor", "burst daha iyi" diye kestirip atılmasından bahsediyoruz. 60k vurup utility veya burst ile işe yaradığını sanan SH'dan daha iyi olduğunu, classın da abartıldığı kadar güçsüz olmadığını söylüyorum. Classtan tek beklentiniz burst ise zaten yanlış sınıf seçmişsiniz. Newsflash: her class iyi burste sahip değil, hiçbir mmo da o şekilde tasarlanmaz.
Mesaj tarihi:
Logical fallacy yapiyorsun. Konu salt burst dmg ekseninde gitmiyor; SH'nin guclu olup olmadigini tartisiyorken, "olmasi gereken kimlik" uzerinden gucunu tartmak icab ediyor. Ranged-DPS olan bir class'in dps'ligi neglect etmesi cok basit bir dmg'dan ibaretse, "guclu mu gucsuz mu" tartismasindan ziyade soylenecek en onemli sey VERIMSIZ oldugudur.

Ranged DPS tanimi bellidir: Guvenli bir mesafeden oldurucu dmg vermek ama yeterli defansa sahip olmamak. Yani, defans dezavantji/ofans avantaji. Burada "tuttugunu indirmek/indirmeye yardimci olmak" gibi noktalara da deginebiliriz icab ederse ama diger 3 R-DPS class kadar "oldurucu" olamiyorsa, aradigin sorunun cevabi "SH nispeten gucsuzdur" olur.

Al sana burst dmg'siz, theorycraft'siz bir cevap.

-Vurdugu cok basit bir sekilde heallenebilirse,
-Utility'leri yok denecek kadar azsa,
-Pet'i WH'nin pet'inden cok daha gucsuzse,
-Gozune kestirdigini indiremiyorsa,
SH gucsuzdur.
Mesaj tarihi:
Ranged DPS uzaktan damage vermektir, tanımının geri kalanı ise alışagelindik ranged dps arketipi. Squig'in 2 ranged masterysinden biri 65 feet üzerine kurulu. Bu bile ranged DPS tanımının kusurlu olduğunu gösteremeye yeterli çünkü öbür ranged DPSlerin 100 feet olduğu ortamda yaptığın tanıma göre Squig buildine göre ranged dps. (tabii melee buildi saymıyorum) Ki bununla hiçbir alakası yok.

Sadede gelinirse nispeten güçsüz olduğunu söylemişsin. Ben de diyorum ki sorceress ile meterda on par gidebildiği yöntemler varken bu objektif bir yaklaşım değil. T4'de oyun başı 200k'yı hangi classla çekersen çek o basit heallenebilecek bir damage değil. Bunu sana healer oynayan (ve iyi oynayan) biri olarak ve bunu şöyle açıklayayım. Healerı burstle keserim diyerek logical fallacy yapmıştın, işte bu beğenilmeyen AoE damage healerın APsini kamışla çeker gibi bitiriyor. Normalde 3 BW'ın yapamadığı işi bu durumda bir BW veya WH yapabilir. Çoğu healerın en sık öldüğü durum budur. Magnet / Rift'in bu kadar etkili olduğu bir oyunda AoE'nin bu kadar küçümsenmesi yanlış.

Utility'den bol birşey yok. Oyunun en versatil sınıflarından. Disarm'ından pet çeşidine, silence'ından snare'ine, kitingine, interruptuna. Bu konuda bir şikayet görmedim. Ayrıca şunu söyleyebilirim ki kendilerinden bu konuda daha fakir sınıflar var.

Mirror 100% eşitlikse (ki değil) SH ile birlikte birçok sınıfa el atılması lazım. Mirrorıyla arasında en fazla fark olan sınıfsa o geçerli bir argüman olabilir, buna mirrorını oynamadığım için incelemeden cevap veremem, inceleyecek kadar da önemsemiyorum. :)

SH WAR'ın küçük Emrah'ı kesinlikle değil. Burst yapamıyor dışında sağlam bir argüman göremiyorum. Bence o tek başına yeterli değil. Hele class descriptionı petli dayı olan, bir masterysi melee olan sınıfı kim burst beklentisi içinde seçer onu hiç anlamıyorum. Bütün cevap verenler ise burst'ün anlam ve önemine dair kompozisyon yazmışlar. :D



mulgear6 said:
şey sorucam hala kale kusatma olayı
böyle bi merdivene 10 tane warrior diziliyo arkalarında healerlar
saldıran taraf da o warriorları aoe ile kesmeye çalısıyo
şeklinde mi?


Hayır artık öyle değil veya en azından o ortamı sağlayacak koşullar oluşmuyor. Öncesinde BO'ler arasında köşe kapmaca oynanıyor. Kale aşamasına gelince defans olarak önce bir kaleye ulaşmakta savaş veriyorsun çünkü karşı factionın oyuncuları seninkinin aksine organize, yolu tutuyorlar eheh. Kaleye ulaşınca arka kapıya koşuyorsun. Bunu yaparken saldıranların seni görmemesi için dua ediyorsun. Genelde meşgul oluyorlar ve görmüyorlar. Sonra surlardan aşağı Tzeetch ne verdiyse. Dış surları aşarlarsa, ki bu sadece zaman meselesi, içeri girdikleri anda GG. 10 tane tankın arkalarında healerlarla birlikte organize olabilmesi bile başlı başına mucize olur. Şu an çoğu guildin kadrolarını düzenlemesi, eksik olanların merge etmesi, eksik sınıfları tamamlaması lazım. Yani öyle olamıyor, merdivene geçilemeyecek bir duvar çekemiyorsun. İçeri girdikten sonra Lord'un cesedi üstünde çay içmeleri an meselesi.

İlginç şeyler de olmuyor değil. Her ne kadar savunmak kararlı bir ordu karşısında zor olsa da dün bunun yapılabildiğine şahit oldum. Biz surlar üzerinden az kişiyle ümitsizce savunurken Order ordusunun arkasından ikinci bir warband geldi ve kelimenin tam manasıyla silip süpürdüler. Önden BO ve Chosenlar kamyon gibi çarptı. O sırada surlardaki warband destek için aşağı atladı ve birlikte kovaladık. Büyük çoğunluğu kaçamadı bile. LoTR sahnesi gibiydi. Plansız gelişen hatta resmen organizasyon bozukluğundan, bir warband dolusu adamın geç gelmesi nedeniyle oluşan birşeydi ama işe yaradı. :D
Mesaj tarihi:
valla riftlenenler r40 ise ve biraz wounds giymişlerse kolay kolay ölmüyorlar, zaten root dmg ile kırılmaya başlayınca gözden düşecek o olay. :)
Mesaj tarihi:
Sam said:
yalnız aoe absorb, disrupt, block ve resist'ten etkileniyor. duruma göre değişir hangisi daha üstün.
Değişmez çünkü dediğim gibi hem tam sözlük tanımı AoE olan ve aynı zamanda grup dışını da heallayan bir büyü yok, varsa da ben bilmiyorum. Bu da aklıma niye yok diye bir soru getiriyor. Gerçi aynı factiondaki 2 heal kariyerinin birbiriyle 80% aynı olduğu bir oyunda bu kadarını aramak hayal kurmak olsa gerek.
Mesaj tarihi:
duruma göre değişir çünkü aoe dediğin olay devamlı 5 kişiden fazlasını vuracak, vurulanların da partisinde hiç healer olmayacak gibi bir durum ancak gudik bir partide root nerf öncesi yaşanıyor. onun dışında insanlar aoe efektini gördü mü tabanları yağlıyor doğal olarak, full aoe mastery bile gitsen vereceğin dmg zaten tek bir healer'ın altından kalkabileceği miktarda. benim 32 WP'nin grup heal'i 40 sorc'umun aoe DPS'sinden fazla HPS'ye sahip.

rift & root değişiklikleri gelince aoe düğmelerini değiştirmeyi düşünüyorum şahsen çünkü keep merdiveni ya da kapı önüne atmak dışında bir işlevleri kalmayacak rvr'de. magus & eng nasıl bilemem ama.
Mesaj tarihi:
@Darksun: Bu patchle 3 sec single target healda set-back 50% azalacakmış. 3 sec party heala aynı sevginin gelip gelmediği konusunda kesin bir bilgim yok.


@Sam:

Healer olması üzerinden theorycraft yapıyoruz, malum AoE damage > AoE heal üzerinden bu mesajlar oluştu.

Düşman AoE ile alandaki herkese vuracak, sen healer olarak o alandakilerden sadece kendi grubundakileri heallayabileceksin. Temel sorun bu, AoE heal diye tanımlanabilecek bir spell yok. Tek hedef üzerinden AoE damage ile healı karşılaştırmak manasız. Tek spellde senin WP grubu heallarken Sorc grup + öbür oyunculara vurabilir. Bu sebeple AoE damage > AoE (grup) heal.

AoE heallarken HPS faktör değil. WP grup healı instant cast ve instant effect mi? Çünkü bizimkiler 3 sec cast ve bu saniyede 350 HPS'ye denk gelmekte. Burst olan AoEler de var.

Healer altından kalkar kalmaz o ayrı bir husus çünkü o zaman hesaba hot da girer, insta heal da. Grup healla denkleştirmeye çalışırsa başarısızlık kaçınılmaz.


Gerçi genel olarak hotlar sağ olsun heal > damage. Tabii bu, bu patchle değişebilir, hotlara 35% nerf, damage'a 5%-30% bonus.
Mesaj tarihi:
tamam vurabilir de tek bir aoe'den dediğin kadar çok insanın etkilenmesi ve onların hiçbir şey yapmadan yerinde durması pratik olarak mümkün olmayacak yamadan sonra. nihayetinde bu rift geyiği olmasa kimse aoe nedir görmezdi, bilmezdi muhtemelen.

hayır 2sn cast, 2sn cd. tek başına shattered shadows'u karşılıyor, yanına grup hot & grup shield eklersem pit of shades'i de karşılar. rift'lenmiş 40 adamları hayatta öldüremiyoruz şu anda bile aynı anda 4-5 sorc birden aoe basmıyorsa, root bozulmadığı durumda bile.

theorycraft ile 30 kişiyi de aynı aoe'nin alanına sıkıştırabilirsin evet ama o kadar kafası çalışmayan insan evladının aynı anda o mekanda bulunması ihtimali yok. (:P)
Mesaj tarihi:
Genelde yazıları okudum. Son 2-3 sayfayı hızlı geçtim diyebilirim.

Bütün kariyerlere aynı gözle bakarsanız o zaman bu işin içinden çıkılamaz bana göre. Sonuç itibariyle evet 4 ana konsept altında toplanmış. Melee/ranged dps, tank, healer (oyun piyasaya çıkmadan önce çeşitli yerlerde baktığımda support olarak yazıyordu). Şimdi her grup altındaki kariyerlerinde kendi içinde çeşit ve tür ayrılıkları varsa bu durumda kimse kariyerleri "şu şurada range i uzun şu şundan daha iyi dayanıyor şu şundan daha fazla heal atıyor" yorumlarında bulunup veryansın etmesin bana göre.

Herkes healer lara dmg buff ı geldi diyor. Şahsen bence iyi oldu. Çünkü genelde oyunun mantalitesi olarak herkes savaşa girmek zorunda olduğudur. Ben shaman oynuyorum ve açıkçası ne çok fazla heal atabiliyorum nede çok fazla dmg vurabiliyorum. Ama gariptir nedense savaşlarda yaptığım katkı herkesten fazla oluyor. PQ larda da öyle rvr lerde de. Bu durumda karakteri ne olarak oynadığıma bağlı olarak değişiyor. Evet sadece healler olarakta oynadım, evet shamanım o zaman dmg yapmayada çalışayım bari diyede oynadım. İkiside iyi sonuç vermiyor.

Squiq herder oynayan arkadaşım rvr lerde dmg meter de en yükseğe çıkıyor. Hmm bu durumda range in diğerlerinden daha olması onu o kadar enterese etmese gerek.

Kısacası karakterlerden sizin ne beklediğiniz önemli ve o karakteri bilindik statülerde mi oynamaya çalışıyorsunuz yoksa hakkını vererekmi oynamaya çalışıyorsunuz o önemli bana sorarsanız.
Mesaj tarihi:
IB yi bitiriyolardı. en azından ucundanda olsa dönmüşler
5/3/1 bitirirdi IByi sırf pvpde deil pve dede bitirirdi. Gerçi gene grupdaki 2. ib bitmiştir :/
Grudge %leyemez damageda veremez. bir haltda yapamaz :/
eh klasik oynanan classlar konuşulmuş .P
damage nerf yapılabilirdi 2h kısmına ama 1h gereksizliğinide ortadan kaldırırdınız. neyse zamanla diyoruz
Mesaj tarihi:
Absolut said:
Turretlerin sesi düzelmedikçe sevmicem sizi.


turretler kalksin instant kill gelsin engineera ragziyim baş agrisi oluo 2senaryo sora din dan dun yeter be !:D
×
×
  • Yeni Oluştur...