Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

WH hakkında yorumlarınız


Bleeding

Öne çıkan mesajlar

Ek$i'de güzel yorumlar var onları yapıştırayım fikir olsun:



(-) 3 yıldır hardcore wow oynamama rağmen karşılaştıramadığım oyundur, karşılaştırmak doğru değildir.

ilk bakışta kısa kısa artılarını eksilerini sayalım;

(bu satırdan sonra mmo dünyasında kullanılan kelimeleri türkçeleştirmek pek anlaşılır olmayacağından, mmo jargonunu anlayışla karşılayınız.)

- tamamen bir pvp oyunu ! benim en çok hoşuma giden, outdoor pvp odaklı gerek siege, gerek herkesin bi kenarından tuttuğu public quest olayı olması. ayrıca outdoor pvp yaparken mob aggrolama diye bi şey yok, ki bu wow'da beni son derece uyuz eden bir olaydır.

- oynanabilirlik iyi, questler en fazla 2-3 mob kesmenizi istiyor, lvl cap ise şimdilik 40. questler bir noktadan sonra pvp odaklı hale geliyor.

- age of conanla da şu açıdan karşılaştıramıyorum; oyunu kendime yakın bulamamıştım çünkü orc, troll, goblin gibi pislik ırklar yoktu, warhammer ise bu açıdan çok zengin ve yine horde-alliance benzeri chaos - order kapışması var.

- tank, healer classlar olsa da offensif ozellikleri de cok guclu.

- yeni gelecek wotlk eklentisinde olacak achievement benzeri bir sistem warhammerda da var. sürekli yeni bir şeyler keşfediyorsunuz. örn. 100 kere kendi karakterinize tıklarsanız size "ow my eye!" diye bir title veriyor. bunun gibi yüzlerce title acabiliyorsunuz yapacagınız ise guce gore.

- bazı serverlarda ilk gunden 500 kisilik sıralar var ama kapasite artırılacakmış.

- forumlardan takip ettigim kadarı ile turkler order takılıp, rp (role play) yolunu secmis simdilik.

anlatacak cok sey var, oldukca detaylı ama bir o kadar da alısması kolay bir oyun. kesinlikle pvp severler denemeli diyorum.

normali 50 ytl, collector's edition ise 160 ytl.

collector's editionda cok guzel mouse pad, cizgi roman, artbook cıkıyor ve oyun icinde size ozel bir takım questlerden itemlar verildigini soyluyor. ha bir de masa oyunundan bildigimiz warhammer figuru cıkıyor.

edit: unuttum yaw. oyun en az 2.4 - 2.5 ghz islemci ve 2 gb ram istiyor. tam bu konfigurasyonda bir makinem olsa da oyun wow kadar ferah ferah calısmıyor. haliyle grafikler wow'a gore bir nebze iyi diyebiliriz.
(penny, 21.09.2008 18:32 ~ 18:33)



(-) gunlerdir satista olmasina ragmen kimsenin sozlukte yazmamasinin sebebi oyunun basindan kalkamamalari olabilir. kac tane sattigi zaten surada yazilmis: #14034971

ama illa yorum gerekiyorsa; muazzam bir oyundur. rvr ve public quest sistemleri kahveden adam toplamanin zevkini yasatiyor. ben sahsen baska hicbir mmo'da bu kadar eglenmedim guild wars haricinde, ki o da mmo degildi tam. mesleki deformasyon sebebiyle bundan once otuzbesbin adet mmo oynadigimi da belirteyim.

tabii ki (wow dahil) yeni cikan her mmo gibi tonla eksigi var. zamanla duzeltilecektir.

(-)beklentilerin yüksek olduğu, ve bu beklentilerin de büyük ölçüde karşılandığı bir oyun olmuştur warhammer online.

henüz daha 2 tane yepyeni karakterim var, oyunu çözmeye çalışıyorum ama gerek class mekanikleri (combustion denen efsaneye buradan saygılar), gerekse oyun içi pvp sistemi açısından şu an için oyunu oldukça beğendiğimi söyleyebilirim. detaylara falan ileride girilir de, kendi adıma en çok beğendiğim özelliği ise casual oyunculara şans tanıması oldu oyunun. nispeten uzun süredir hardcore raiding yapan bir insan olarak, kafama göre oyuna girip, eğlenip çıkmayı özlediğimi söyleyebilirim. her şeyin kolay olmasının bende yarattığı tek bir endişe var, endgame e gelindiğinde herkesin her şeye sahip olmasının oyuncuda yaratacağı sıkıntı hali. çünkü hem türkiye hem dünyadaki oyuncu kitlesinin büyük bir kesimi, "aman şu kadar para kasmalıyım, aman şunu da almalıyım, şunu almazsam şunu yapamam" konseptli world of warcraft kültüründen geldiği için (bu wow'a bok atma değil kesinlikle, sadece bir noktadan sonra bunu yapacak insan var yapmayacak insan var) oyun sonunda daha fazla hedef kalmayınca sadece pvp yapmaktan sıkılabilir.

(-)oyun, wrath of the lich king cikmadan oyunculari kafakola alma niyetiyle, cok erken release edilmis. bunu gorebiliyoruz. bir kere, olmasi aciklanan 4 class oyunda yok, hal boyle olunca race'ler arasinda dengesizlik oluyor. ayni sekilde, oyunda onlarca bug var. en can sikici olanlari herhalde uzaktaki mob'un dibinizde gibi gozukmesi, ozellikle snare/root efektlerinin onemi dusunuldugunde, bu bug insani canindan bezdiriyor. bunun otesinde cast bar/animation/skill arasinda da bir uyusmazlik bulunuyor. bir skill cast ederken damage alirsaniz, casting'deki sapitma hem animasyona hem cast bar'a etki ediyor. bu tip durumlarda saniyelerin onemi malum oldugundan, bu bug da cok can sikiyor. neyse ki mythic, bu bug'lari en yakin zamanda duzeltecegini ve oyunda olmayan class'larin bir major patch'le eklenebilecegini soyledi.

tum bu eksikliklerin yaninda, oyun harika mekaniklere sahip. hic bir sekilde skill yahut class dengesizligi yok ki, world of warcraft'ta dahi 3 yil boyunca yasanmisti bu tip bug'lar. talent tree'ler muazzam sekilde dizayn edilmis, tactic ya da morale gibi yan ozellikler harika birer sos ozelligi goruyor. crafting'lere ait dusunceler de cok parlak, hic bir oyunda bulunmayan bir sekilde, crafting eglence haline getirilmis. hele cultivator ve apothecary'ler icin, oyunu sadece craft olarak gormek bile mumkun olabilir.

public quest/quest/rvr/scenario dagilimi ust duzey. daha once oynadigimiz mmo'larda, oyunun icine tam olarak dahil olmak icin sikici quest'lerle gunler harcardik. warhammer online'da boyle bir sey yok, level 1'den itibaren sadece pvp yaparak xp kazanabilmek, para toplayabilmek mumkun. isin guzel tarafi, gunun herhangi bir saatinde bunu gerceklestirip, ardindan kapatmak olsa gerek. "dustan ciktim bir oyun atayim" diyorsaniz, level 1 bir tane class acabilir ve 15 dakika oyun oynayip kapatabilirsiniz.

en son da suna deginmek isterim. ben hayatimda bu kadar harika bir level dizayni gormedim. inevitable city'yi, oyun seven, mimari seven, sanat seven herkesin gezmesi, dolasmasi, gezilen yerler hakkindaki tome of knowledge entry'lerini okumasi gerek. tuylerim diken diken oldu, kucuk capta bir stendhal sendromu yasadim. hulasa, bug'lari kisa zamanda duzeltilirse, bu oyun cigir acar. hem de oyle sizi gunde 15 saat basina cekme hirsinda olmadan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...