Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dwarf Fortress - Tutorialımsı, Soru Cevapımsı, Tanıtımımsı


Gazanfer

Öne çıkan mesajlar

Bone said:
şu var ki, "herkesin iğrenç dediği grafikler" veya "ya ama bu grafikler hakikaten iğrenç, oynanmaz böyle ya?" değil mesele.
grafikler istediği kadar iğrenç olsun oynarım.
ama bu oyundaki olay ASCII kullanması.
bu yüzden "iğrenç grafikler"den öte birşey bu.

Belki 79 yıllarında oyun oynamaya başlasam oturur oynardım bunu.
Ama bu saatten sonra ASCII ile oyun oynanmaz. İstediği kadar içeriği geniş olsun oyunun. (daha önce de söylemiştim gerçi bunları)

Çok güzel bir grafik paketi varsa oynarım tabii neden olmasın.
Ultima 8 Pagan grafikleriyle bile oynarım.
Ama Ultima 1 gibimsi nokta yıldız kare üçgen ile oyun mu oynanır yav.


oynama hocam, zorla değil, oyunu tanıttım görevimi yaptım ben.

said:
Ha bir de, "bütün indygames listeleri" dediğin listeler hangileriymiş merak ettim.


bütün indygames listeleri diye abarttım tabi ki, ama yine de nette bi arama yapmak çok zor olmasa gerek?

http://db.tigsource.com/top
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=19480

tigsource ve indygames gayet yeterlidir benim gözümde. (gametunnel falan affiliate kayırıyor, onlara yüz vermiyoruz :) )
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

massosoit said:
eagle eye may green i indiriyorum ama grafik te sorun oluyor.nasıl çalıştırdın sen.sapıtıyor ben açınca...

Birde laptop ta +/- olayını nasıl yapıcam numpad yok,shift le yapmam gerekiyor çalışmıyor.oyunun başında cücelerime skill lerini veremiyorum

valla ben direk zip dosyasını açtım, içindeki oyunun exesini çalıştırdım ve açıldı :L
ama windowed mode da sorun çıkarıyor, full screen oynuyorum. belki çözünürlükle ilgilidir.
farm olayını hala beceremedim. deniz seviyesinin bi kat altına(sağda -1 yazıyo) kurdum tarlayı, hala mantar yetiştiremiyorum. illa dağın içinemi kurcaz mantar tarlasını? bide birisi dağın içine kurulan tarlayı sulamayı ayrıntılı olarak açıklayabilirmi, wikidende baktım ama çözemedim. ayrıca 10-15 tane daha cüce geldi yeni, salak salak yerlerde dolaşıyolar dağın tepesine falan çıkıyolar, orda bahçi yaratıklar var ölcek kamiller :)
bide mining falan veriim diyorum elemanlara, ama kazma falan yok. nası yapcaz onları? henüz maden bulamadım galiba ama deniz seviyesinin 2 kat yukarsındaki dağları komple kazmaya başladım çıkar herhalde ordan bişiler. sarı bişi çıktı adını unuttum ama bi tür taş gibi duruyo. madende olabilir. o göçmenler gelince iyice karıştı ortalık thief falan dedi hatta 2 kere ama bişi yaptımı benim elemanlar anlamadım :)

Gazanfer said:
duvarları düzleştirmenin ilk başlarda hiç gereği yok. yerdeki taşlar da baya büyük dert olcak sana. ama dursunlar, onları kaldırmaya çalışırsan 2 yıl falan harcarsın rahat, ve hiç iş yapamazsın. sadece stockpile alanlarındakileri kaldır yer açılsın yeterli.


sadece stockpile alanındakileri nasıl kaldırıyoruz çözemedimki. random alıyolar her yerden. zaten oyun karman çorman oldu iyice. asker falanmı yapsam yeni gelen tipleri. alet edevatta yokki hiç. trade olayınıda anlamadım. stone craft yaptım biraz toy falan. onları sattım trader a. ama karşılığında para verdimi bana anlamadım. nerde görünüyo toplam param? yoksa bedavayamı verdim malları adama :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

[quote=kaynak]Making a dwarf a miner

1. Specify your dwarf to be a miner via view, pref, labor.
2. Select "Mining" using + or -, press enter.

A miner also requires an available pick.
[edit] Designating the area to be mined

1. Press designate to bring up the Designations menu.
2. Highlight Mine (it's highlighted by default) by pressing d again.
3. Move the cursor to the starting point, press enter. You should see a green flashing cross symbol indicating that it's in Selection Mode.
4. Move the cursor to another point to define the opposite corners of a rectangle, press enter again. A yellow area should now be highlighted, indicating the area to be mined.


Mine olayını bu şekilde açıklamış ordan yaptım bende. Ama daha farmı anlamadım dur bakalım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tutorial bölüm 2: uygarlığımızı mıncıklıyoruz

eveeet. meraba tutorial sever dwarf patiler.

dwarf fortress tutorialın ikinci bölümüyle karşınızdayız.
en son dünyamızı yaratıp dünyamıza ilk adımlarımızı atmıştık.

bu bölümde neler öğrenicez?
1. arabirimi kullanmak
2. çevreyi gezmek, incelemek
3. dağı taşı kazmak
4. eşyaları depolamak
5. hammaddeleri işlemek için workshoplar açmak
6. hangi dwarf hangi işi yapsın ona karar vermek

başlıyoruz...

en son şu ekran görüntüsünde kalmıştık:


şimdi eğer oyunumuz paused değilse hemen space'e basarak pause yapıyoruz. sol üstte *paused* yazması lazım.
şu an karşımızda 3 tane panel görüyoruz. soldaki oyun ekranı, ortadaki menüler, sağdaki de harita.
önce yön tuşlarıyla haritayı biraz gezelim, aşina olalım
olduk mu?
tamam şimdi tab tuşuna basarak farklı panel düzenlerini geziyoruz.
sağdaki harita kapalı olsun, menü de sağda dursun.


şimdi oyun ekranında başka neler görüyoruz? sağ üstte idlers: 4 yazıyo bende. sizde 3-5 falan yazabilir.
bu o an iş yapmadan boş yatan dwarflarımızın sayısı. kaç yazdığı şu an önemli değil.
aslında hepsi boş yatıyo da, bazıları mesela "lan ben oduncuyum, baltam nerde benim? alıyım yanımda dursun" gibi gereksiz işler uyduruyo kendine.

neyse, en sağ tarafta üç tane farklı bilgi var.
sağ alt: şu an hangi levelı görüyoruz, onun bilgisi. z eksenindeki değer yani.
sağ orta: bu level bilgisinin görselleştirilmiş hali. sarı kısım yer, mavi kısım hava, ortadaki parlak kısım bizim levelımız.
sağ üst: şu an ekranın ortasındaki yerin, bizim baktığımız levela göre relatif durumu. şöyle ki: mesela 5 levellık bi çukur var, biz o çukurun tepesindeki levela bakarken (100 diyelim mesela) eğer ekranda o levela göre boşluk varsa, ve level95e kadar da hep boşluksa, orda -5 yazar.
çok gerekli bi bilgi değil, şu anda anlamasanız da olur, ama zamanla anlarsınız ve kullanırsınız.

şimdi bu bilgilerimizi kullanmak için tekrar tab tuşuna basarak haritalı bi görünüm alalım.


şimdi diğer levellara bakma işini öğrenicez.
benim klavyemde shift+nokta levelı düşürmek için, shift+virgül levelı artırmak için kullanılıyo.
türkçe q kullanıyosanız sizde de yaklaşık öyle bişeydir. sağ alttaki level sayısına bakarak deneye deneye bulun.

bi kaç kat aşağı ve bi kaç kat yukarı bakarak yeryüzünün şekline ve bu level olayına aşina oluyoruz.




benim haritam çok mal, hiç ilginç bişi yok. bildiğin tepe işte.

şimdi ihtiyacımız yok, haritayı yine kapatalım tab ile.

bu arada, sizin görüntünüz benden azıcık farklı olabilir, ben init dosyasından tilelar variable olmasın, hepsi "." olsun dedim, normalde değişiklik olsun diye nokta virgül noktalı virgül falan karışık gösteriliyo.

şimdi ekranda gördüklerimiz nedir diyoruz.
bunların hepsini size tek tek anlatmıycam. bunun yerine kendiniz görüceksiniz.

sağdaki menüde de yazdığı üzere k tuşu ile etrafa bakıyoruz.
basalım k tuşuna, bize sarı bir "X" cursoru veriyor.


sağdaki menüde de burda ne gördüğümüzü anlatıyo.
neymiş? ot. altta da başka başka bilgiler var. dışarıda, aydınlık, yerin üstünde.
gayet açıklayıcı.
şimdi yön tuşlarıyla cursorumuzu gezdirerek herşeye bakabiliriz.
böylece "şu ağaç şu daş" diye anlatmaktan kurtuldum, kendiniz bakın işte ne neymiş :)

ama tabi ki bi karede sadece bişey olcak değil, farklı farklı şeyler oluyo. mesela dwarflarımdan birisinin üstüne geliyim:


şu an tosid kardeşimin üstündeyim.
ama aynı zamanda grass da yazıyo. burda mesela bi taş olsaydı o da sağdaki listede olucaktı. bu listedeki farklı şeyleri gezmek için yine +- tuşlarını kullanıyoruz.
tosid kardeşim seçili iken enter tuşuna basıyorum.


burda altta da yazdığı gibi enter tuşu ile bu arkadaşın hissiyatı ile ilgili bilgi alıyoruz, r ile diğer dwarflarla ilişkilerini görüyoruz.
çok ayrıntılı girmiyorum oraya.

space ile tekrar geri dönüyoruz.

şimdi de kampımızın genel durumuna bi göz atalım. (evet ısrarla kazmaya başlamıyoruz hala :) )

sağda ana menü gözükürken, z tuşuna basıyoruz.


en üstte kampımızın adı, tarih ve mevsim bilgileri var.
kampımızın genel durumu burası. üstte alt menüler var hayvanlar ve yemekler için falan, onlara da bakabilirsiniz.
burda dikkat ettiyseniz çoğu sayı kesin verilmemiş, "600?" diye yavşakça ifadeler kullanılmış.
bunun sebebi bu kaynakları tutan arkadaşın ofisi falan yok, parmak hesabıyla işleri halletmeye çalışıyo işte :)

kaynakları tutan arkadaş demişken, bi bakalım kimin nesiymiş bu adam?
ana menüye dönüyoruz.
ve n tuşuna basıyoruz.


burda 4 farklı ünvan ve tek bir kişi var.
bütün sosyal skilleri tek bi adama topladığımız için normaldir.
burdaki expedition leader, liderimiz. bi anlaşma olcaksa falan bu arkadaşla görüşülüyo.
outpost manager, toplu iş yapılacağı zaman bu işlere onay verecek makam. şimdilik önemi yok, nüfus 20yi geçince önemli.
outpost broker, ticari işlerle ilgilenir. bi tüccar karavanı geldiği zaman bunu yolluyoruz ki bizi kazıklamasınlar.
bookkeeper, stokların kaydını tutan arkadaş. üstüne gelip s'ye basıyoruz, settings anlamında.


burda görüyoruz ki şu an pek kesin sayılar tutulmuyo, yuvarlıyoruz gelişine :)
isterseniz değiştirin, ama altta da yazdığı üzere ofisiniz yok, pek farketmez yani.
yazık bize.

bi de burdan bütün örevleri değiştirebiliyoruz, ama leader'ı değiştiremiyoruz. ona kendileri karar veriyolar.

ana menüye dönüyoruz tekrar.
kazma işine hala başlamamakta kararlı olarak, şimdi dwarflarımızı daha ayrıntılı incelemek istiyorum :)
v tuşuna basalım, ve cursor alalım yine.


ama bu cursor azıcık farklı işliyo. unitlerin tam üstüne gelmemize gerek yok, yaklaştığımız uniti göstermeye başlıyo. bişeye basmaya da gerek yok.
tosid dwarfumuz hakkında bu ekrandan ne öğreniyoruz?
kendisi madenciymiş (en yüksek skille göre ünvan alıyo ultimadaki gibi)
erkekmiş, şu an malzemelerini topluyomuş, çok güçlüymüş,
miner ve mason skillerinde proficientmış. (10 yani)

alta bakarsanız bi kaç alt menü var. şu an general menüsündeyiz.
i'ye basarak inventory'ye geçelim. (bende i değil ı)

tosidin inventorysine bakıyoruz, nesi var nesi yok görebiliyoruz.
ve burda da gördüğünüz üzere çorabın sol teki ile sağ teki ayrı listeleniyo :)
burda da +- tuşları ile gezip istediğimiz itemın üzerinde entera basarak açıklamasını okuyabiliyoruz, bıraktırabiliyoruz.
space ile bi üst menüye dönelim ve w'ya basarak sağlık durumunu görelim.


şu an arkadaşın sağlığı yerinde. bunların rengine göre durumunu anlıyoruz. ayrıca stunned hungry gibi diğer özel durumları da burdan görebiliriz.
şimdi p'ye basalım.


burda z tuşu, arkadaşın daha önce gördüğümüz ayrıntısız durum ekranına gidiyor.
l tuşu ile hangi işleri bu arkadaşın yapmasını istediğimizi seçiyoruz.


yine +- tuşları ile listeyi gezip enter ile istediğimizi aktifleştirebiliyoruz.
yani mesela biz bu arkadaşın da odun kesmesini istersek çok sıkışık bi durumda, burdan wood cuttingi açıyoruz, o da ağaç kesiyor. (balta arar bulamaz şu an, o ayrı)
burda listenin sonlarında göreceğiniz bazı amelelik işleri var.


bu işler şu an herkes için açık.
bu işler nedir? kalemizde çok ama çok fazla amelelik işi oluyo. bu hauling, eşyaları bi yerden bi yere taşımak için kullandığımız olay. skill değil bunlar, herhangi bir artısı yok, ama yapılması gerekiyor sonuçta.
ben genelde oyunun başında madenciler için bunları kapatıyorum, sonradan açıyorum. çünkü onların işi çok daha önemli, eşya taşımakla uğraşmasınlar.
2. ya da 3. mevsime doğru yöneticimden bütün bu amelelikleri kaldırıyorum. yoksa işlere yetişemiyor. bi de elin elfi toplantı için bunu bekliyo, buna bakıyorum, taş taşıyo :) olmaz öyle.
her iki madencimden de bütün bu işleri kaldırıyorum efendim, size de tavsiye ederim.

şimdi tekrar p'ye basalım ve bi üst menüye dönelim.
burdaki e tuşu dwarflarımıza köpek atamak için kullanılıyo. şimdilik gerek yok. ama mesela çok vahşi bi yerde oyuna başlamışsam her dwarfuma iki wardog atayabilirdim. şimdilik dursun, çünkü geri alamazsınız köpekleri.

efenim bi tutorialımızın daha sonuna geldik.
gördüğünüz gibi sizi kandırdım, hala dağa girişemedik.
hayırlısı, bi dahaki sefere artık :)

iyi oyunlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tamam herşey güzel gidiyorda,şimdi kazdımız yerde mudstone lar filan kalıyor oval şekili ile, onları nasıl toplayıp kullanıcaz.birde bu platium filan çıkıyo yada diğer madenlerden.ozaman duruyo işçiler.ben devam ettiriyorum ama başka bişimi yapmamız lazım.onları ayrıyetenmi çıkarıp işlemeliyiz.
farm olayına filan daha giremedim ne yazıkki
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dağı birbirine bağlı odalar şekilde kazın. Komple açık alan yapmayın. Yani Büyük açıklıkları kolonsuz geçmeyin :D. En büyük salonunuzda bile her iki yöndede her 6-7 karede 1 tek bir karelik kolon görevi görecek kazılmamış bölümler bırakın. Ve katmanlı kazılarınızda da bu kolon görevi gören bıraktığınız yerlerin altını kazmayın. Kaç kat olursa olsun o kolonlar aşşalara doğru devam etsin hep.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...