Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC gaming


axedice

Öne çıkan mesajlar

Şu oyun fiyatlarının uçuk kaçık olması hakkettden çok ilginç. PS de COD 4 180 ytl olduğunu görünce ne bu ya dedim dalga mi geçiyorlar. Zaten millet bir şekilde çip taktırıyor onlara oyun felan satamıyorsun ülkemizde o zaman oyunun fiyatını düşür de satışı arttır bari. Aynı şekilde COD 4 ün pc versiyorunu 90 ytl yahu burası Türkiye makul olun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu yüzden EA türkiyede oyunlarını ( ya da çoğunu ), yeni gelmiş ya da gelmemiş 50 ytl'ye satıyor bazen orjinal fiyatından bile düşüğe geliyor bu. Orange box 50 ytl mesela, fiyat/performans olarak baya baya iyi. Diğer distribütörler genelde bu politikayı pek gütmüyorlar o ayrı.

Konsol oyunlarının fiyatının absürdlüğüne katılıyorum, genelde bi 50% falan fiyat artışı olur da türkiyede 2 hatta 3 kat oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 ay sonra ...
Casual vs. Hardcore gaming üzerine bi yazı var genelde developer bakış açısından ele alınmış. http://www.gameplayer.com.au/gp_documents/090116CasualHardcore.aspx?Page=1

said:
All of these definitions are problematic. Habbo Hotel is, to some, the epitome of casual gaming, yet many of its fans play it for longer than the most hardcore World Of Warcraft players. Guitar Hero is one of the industry’s best-known social games, yet it requires incredible dexterity and mental fortitude to really connect with it. Tetris is regarded as one of the industry’s most simple titles, yet some designers have pointed out that it would probably never be commissioned today because it cannot be completed.



İyi bir hikayeye ve kurguya sahip oyunları kimse adamdan saymıyor. Çünkü milyon dolarların döndüğü sektörde mümkün olduğunca geniş bi pazar kitlesine açılmak hep ön planda. İyi oyunları ve dolayısıyla pc gamingi öldüren de bu bence, öz sermayenin başka türlü çook daha fazla değere dönüşecek olması.



edit : Taze taze haber geldi yatmadan güncelleyelim. Kuzey Amerika için kutu oyun satış sıralaması 2008de şöyle gerçekleşmiş

1. World of Warcraft: Wrath of the Lich King
2. Spore
3. World of Warcraft: Battle Chest
4. Age of Conan: Hyborian Adventures
5. Warhammer Online: Age Of Reckoning
6. Call Of Duty 4: Modern Warfare
7. The Sims 2 Double Deluxe
8. World Of Warcraft: Wrath of the Lich King Collector's Ed
9. Fallout 3
10. World Of Warcraft: The Burning Crusade
11. Call Of Duty: World At War
12. The Sims 2 FreeTime
13. World Of Warcraft
14. Sins Of A Solar Empire
15. Warcraft III Battle Chest
16. The Sims 2 Apartment Life
17. Crysis
18. Left 4 Dead
19. Diablo Battle Chest
20. The Orange Box


Multiplatform oyunlar listeyi etkilemediği ve online satışları dahil etmediği için tüketici tercihleri açısından çok aydınlatıcı bi liste değil ama pc piyasasını az çok özetliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ilk 10'da 4 tane World of Warcraft.

Azeroth başınıza yıkıla emiiii


birde;

açıkçası orjinal oyun almam için oyunun sağlam bir multiplayer yapısı olması gerekiyor. güzide yerlerimden para akmadığı için, yüklü bir miktar verip alacağım oyunu, 10 saat oynadıktan sonra bi köşeye kaldırmamalıyım. Ama adam akıllı multisi olsun canım feda. en yakın zamanda GTA 4'üde alıcam zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

online oyunlar bir de bu expansion satma olayi var ki, onu single playerlarda ayni seviyede yakalayamiyorsun. teknik olarak pek birsey gelistirmeden sadece content ekleyerek iki, uc hatta 4 ek paket bile satmak mumkun. fakat single player oyunlarda senaryo ayni olmuyor.

hala korsan oyunu savunanlariniz mi var yahu?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 hafta sonra ...
http://www.slate.com/id/2210732 olaya farklı bi açıdan bakmış, aşırı yükselen maliyetlerin firmaları nasıl zor durumda bıraktığını anlatmış.

said:
Losses and layoffs are the direct result of an economic crisis (on the premise that "things are tough all over"). But that idea, which makes intuitive sense, is completely at odds with recent sales numbers. In reality, video games are selling better than ever. The retailer GameStop announced sales of nearly $3 billion worth of games, hardware, and accessories during the nine weeks around the 2008 holidays—22 percent more than during Christmas 2007.



said:
Consider that Will Wright's Spore, which sold 1 million copies in its first 17 days, was supposed to be a big hit for Electronic Arts; but the development cost was so high that that internal estimates now say it will take five years—and a bunch of sequels and expansions—for the company to recoup its initial costs.


Oyun yapımı son 5 yılda gerçekten çok farklı bir boyut aldı, artık çok satan multi platform oyunlarını yapabilmek için anlamsız paralar harcamak gerekiyor. 3 5 gencin evin bodrumunda yazdığı oyunlar beklemiyoruz tabi, ama büyük balıklar işin finansmanını devraldığı için kararları oyunları yapanlar değil onlar veriyor. Bunun son örneğini Obsidian'ın yaptığı Aliens rpgsinde gördük. Yeni sistemi tam olarak kavrayamayan ve her oyununu eksik çıkaran obsidian, parayı ve zamanı iyi kullanamadığı için krizin vurduğu segadan ek kaynak temin edemedi ve sonunda aliens oyunu süresiz olarak rafa kaldırıldı.

Değişen piyasa koşulları pc gamingi daha baya bi zor durumda bırakacak gibi. Git gide konsol çakması oyunlara mahkum kalıp sonunda sadece indielerden medet ummaya başlayacağız.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Şu ekonomik ortamda zor durumda olmayan firma yok. Konsol'dan köşeyi dönenler dahil. THQ, EA falan darbeyi yemiş SEGA ne yapsın eueh.

Oyun piyasası devamlı büyüyor.

Geçen gün Gabe Newell'ın bir röportajı vardı. Adam diyor ki Steam para basıyor ve indirim yaptığımızda 35% gibi kar artışları görebiliyoruz, oyun sayımızı 350'ye çıkardık vb. Sins gitti 400k+ sattı. Yapan yapıyor.

Demekki Spore patlamış bu kadar basit. Kaç kişi hala Spore oynuyor? Tak tak expansion basması lazım ki adam olsun, onu yapana kadar da oyun soğudu. E şimdi Sims de gelecek. Acaba onun insanı hangisini seçer hmm.

İşlerini adam gibi yapmıyorlar sonra QQ. Bıktım ben PC gaming analizlerinden. Less QQ more innovation.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e zaten indie sayılabilecek şirketlerden medet umuyorum artık şahsen istisnai birkaç franchise hariç. kurtuluş doğu avrupa'da. bu adamlar da az parayla güzel oyun çıkarmaya çalışıyorlar, çünkü biliyorlar ki büyük oyunculara zaten rakip olamazlar kendi sahalarında. ama belli, niche bir kitleyi hedefleyip düzgün iş çıkarırlarsa ekmek yiyip büyüyebilirler.

hatta bu yeni oluşumlar sayesinde dikkat ederseniz uzun zamandır dokunulmayan squad tactical, turn-based oyun serileri yeniden canlandırılmaya çalışılıyor.

ben bizim aç kalacağımızı düşünmüyorum ama en yüksek kazanca sahip şirketlerden yaratıcı oyun pek göremeyeceğiz gitgide. ufakların yaptıklarından doğan trendleri takip etmeye çalışabilirler olsa olsa. bu gidişatın yaşayan kanıdı blizzard, en çok kendini tekrarlayan şirketlerden biri olduğu halde böyle satıyor adamlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bu seneki dice toplantısında Valve'ın kurucusu Gabe Newell baya ilginç veriler açıklamış. Digital distributionın incelikleri ve oyunlara birer ürün değil de hizmet olarak bakmaktan bahsediyor. Steamin başarısı ortadayken bu adamın dedikleri büyük ölçüde doğrudur.

said:
The new way of entertainment now: Direct customer relationships, service orientation. Valve aims to touch its customers in some way every three weeks, not every three years when a new game is shipped.


Through this perspective, Gabe and Valve have observed the following:

* 30-year old songs with a little service (Rock Band, Guitar Hero) generate huge profits
* Pirates are ahead not just on price, but on service
* DRM appears to increase, not decrease piracy
* Privacy and transparency
* Shrinking distance to customer empowers content creators



said:
Price changes in the retail world don't allow for much freedom. Steam and other services offer flexability. In fact, users apparently respond to pricing discounts within five minutes.

Valve was afraid that too many price changes would "confuse and anger" customers. It isn't the case.

Last weekend, Valve decided to do an experiment with Left 4 Dead. Last weekend's sale resulted in a 3000% increase over relatively flat numbers. It sold more last weekend than when it launched the game. WOW. That is unheard of in this industry. Valve beat its launch sales. Also, it snagged a 1600% increase in new customers to Steam over the baseline.



Asıl olay şu rakamlarda

said:
Here's some data!

During the Holiday sales:

* 10% sale = 35% increase in sales (real dollars, not units shipped)
* 25% sale = 245% increase in sales
* 50% sale = 320% increase in sales
* 75% sale = 1470% increase in sales

At 75% off, they are making 15% more money than they were at full price.
http://g4tv.com/thefeed/blog/post/693342/Live-Blog-DICE-2009-Keynote---Gabe-Newell-Valve-Software.html


Digital download fiyatlarından dem vuruyorduk, sonunda steam de doğru yolu bulmuş görünüyor. Zaten PCnin pazarda konsola karşı en büyük avantajı bu kadar esnek olması. Indielere falan daha ucuza destek vermeye başlarsa steam gönüllerin kralı olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla geçen gün steam'de lost hebele oyununu 5$'a gördüm %75 indirimle, oyunu bedava verseler şimdi oynamam herhalde ama ona rağmen kendimi "alsam mı ya?" diye düşünürken buldum bir an. aynı şekilde psn'den 5$'lık psp oyunları alıyorum, çikolata çerez parası bunlar yani.

öyle indirimler yapacaklarsa normalde satamayacakları şeyleri bile satarlar, o istatistikleri 10-15 yıl önce çıkarmaları gerekirdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valve'a asigim. Adamlar ilk Half-Life ciktigindan beri teknolojiyi ilerletmek, yeni teknolojiler bulmak, hizmeti arttirmak, cesitlilik sunmak, musteri memnuniyeti gibi bir cok alanda denemeler, testler, degisiklikler yapiyor. Steam adamlar icin inanilmaz bir basari oldu, bizim icinde oldu tabiki.

Onemli olan sey Steam'in emin ellerde olusu. EA falanda digital distrubution olayina girdi, Steam gibi olmakta istiyor ilerde ama olamaz, olamayacak. Valve farkli.

Inanilmaz teknik verilere sahipler. "indirimden 5 dakika sonra millet oyunu almaya basladi" gibi ince detaylari dahi analiz ediyorlar delicesine.

Sonuc? 5 dolara Lost Planet, %50 indirimli L4D.
Ve bence Left 4 Dead'i bana bedavaya hediye eden amerikali herif kesin Valve'dan biriydi. Oda bir testti.

Valve, Blizzard bu isi biliyor ya. Ubisoft'ta arkadalarindan takipte.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...