Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Xo

Öne çıkan mesajlar

Tabi bu arada, beğenmiyorsanız oynamazsınız, o da ayrı konu tabi.

"Biz oyuncuyuz, para veriyoruz, Diablo'yu ve Blizzard'ı biz adam ettik, bizim sayemizde buralara geldiler, dediğimizi yapmalılar, yapmazlarsa oynamayız, hadi petition açalım" diyenler de, zannedersem şu son açıklamayla cevaplarını aldılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lol, temcit pilavı ha iyiymiş :)

FO3 ile oblivion arasında setting haricinde 5 farkı bulun sonra temcit pilavı lafını başka firmalara atın di mi.

Fallout 3 ile Starcraft 2 benzer zamanlarda yapılacağı açıklanmış oyunlar ikisini de yakından takip ettim bütün gelişmeleri takip ettim olabildiğince videolarını izledim röportajları okudum. Bi yerden sonra ister istemez gelecek oyun hakkında bir fikrin olur. İki oyunu da alma planlarım vardı, şimdi FO3 almayacağım SC2 çatır çatır alıyorum. Bu durumda olan sadece ben de değilim tanıdığım insanlar da benzer düşüncede.

Demek ki blizzard bişeyi doğru bethesda bişeyi yanlış yapıyor. Sen tam tersini düşünüyorsan ne ala, ama bir müşteri olarak bethesda benden parasını alamaz. nokta :)

Edit:

Bu arada unutmuşum,

Samciğim, bilgisayar teknolojisi gelişti biliyorsun. AI, hele ki first-person modu olan oyunlarda iyice gelişti herhalde bunları da takip ediyorsun. Burada radiant AI'a değil, videoda gözüken salak combat AI'ına lafım bu arada. Belki bir CoD4 AI'ı istemiyorum adamlardan, ama mal mal bakan raider da istemiyorum o videodaki mal AI'ı da istemiyorum. Zira, AI oyun sektöründe bayağı ilerledi. Ee madem bethesda büyük firma nasıl bu işi beceremiyor? Madem biz üç boyutlu oyun yaptık, farklı bişey yaptık diyor nasıl AI gibi üç boyutlu oyunların kritik bir parçasını batırıyor? Bugüne kadar gelmiş hangi adam gibi first person oyunu kötü AI'ına rağmen başarılı olabildi? Bunu nasıl savunacaksın allah aşkına...

Ayrıca, ilk oyunda bu raidant AI'ında olmadığı o kadar barizdi ki, madem beceremiyorsun o zaman bari "bakın yeni bişi bu hehehe" diye ortaya koyma değil mi, olmuyormuş de vazgeç. Hep reklam ama adamlar, yeni bişey yaptık derler ama aslında yapmamışlardır. Oblivion için söz verdikleri ile yaptıkları arasındaki farkları oturup çıkarayım istersen ama duur bethesda kral değil mi deniyolar en azından :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

cüce, taso değil de aynı temcit pilavını soslayarak sunabilmesinde. en azından birtek yenilikçi oyun çıkarmamış şirketleri büyük şirket olarak saymıyorum şahsen, kore ya da angola milli sporu oyun yapmışlar sallamam.

beğendim ya da beğenmedim kadar basite indirgenebilecek bir mesele değil. belli bir setting var ki bu dark fantasy. sen bunu alıp cıvıl cıvıl yaparsan bütün albenisini, olayını bitiriyorsun. atmosfer değişiyor.

iddiaya varım ki blizzard değil bethesda olsaydı şirketin ismi, "KONSOL BEBELERİNE GÖRE CIVIL CIVIL YAPMIŞLAR NE BU LAAAANNNN" mesajları sayfalarca akardı. fallout'ta "NEDİR BU BLOOM İYİCE ABARTMIŞLARRR, HERŞEY PARLIYOORRR" diyen tiplemeler bile gördük. 8-)

ve venator, bethesda en azından bir tane yenilikçi oyun yapmış. yeter yani. :P ve evet, blizzard'dan daha çok deniyorlar en azından. hoş gerçi ortada pek yenilik yapmaya yeltenebilen şirket kalmadı blizzort sağolsun, temcit pilavından garantili malı götürmek varken neden yeni birşey denensin? online warcraft setting'li item toplamaca oyunu (diablo?) işte 10 milyon aboneli.

ha bir de en son şunu cevaplayayım bari, kale bomboş kalmış çünkü sorunun bu haliyle. istersen bir daha sorarsın soruyu baştan inşa edip. (:P)

"Bugüne kadar gelmiş hangi adam gibi first person oyunu kötü AI'ına rağmen başarılı olabildi?"

doom, doom 2, duke nukem 3d, quake, quake 2.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o zamanlar fpslerde AI aranmıyorduda ondan ki quake 2 nın vardır ai'yı önceki fpslere göre, ki en buyuk farklarından bırıde budur.

oyunun bir tarzı var, adını blizz koymamış birkez baskası koymuş, " post nucleer adventure game" gibi birşey yazmıyor diablonun altında, birinci si bu var. Yanı zaten blizzardın baskasını koyduğu "dark fantasy" adını devam ettirmek gibi bir olayı yok.

ikincisi diablo2 ye de git bak lütfen bi git bak, parıl parıl arce sancuaryleri bastan aşağı karlı dağlar kaleler, bulutların arasında ancientlarla savaşmalar. Cok sayıda renkli ve aydınlık mekan var diablo 2 de. zaten sayıklanan dark fantasy durumunu kırmış zaten blizzard.

ücüncüsü, senın diablodan tek aldığın tat dark fantasy olabilir, benım en cok tat aldığım mekanlar gohtic übüklüklerin aksine renkli ceşitli cok daha zengin diye biliceğim dark fantasy olmıyan mekanlarıydı, bu noktada zate haliyle mutluyum.

Fo3 le karşılaştırılıyor nedense sanki benzer bir durum varmış gibi, adamlar kendi oyunlarına sequal yapıyorlar isterlerse diabloyla dans partisine gider karaokede ondan iyi tuslara basar öle yeneriz, ama hayır adamlar eski oyunun en önemli yanları olan dungeon crawling, seri ve aksiyon dolu rahat gameplayı, item item diye göz parlatmayı, ve oyuncuyu ıcıne ceken konusu, etkileyici mekanları gibi özelliklerinin devam ettiriyo, bazı ibişler gibide aslında kendileride ait olmıyan bir serinin tüm özelliklerini bastan yazıp, oyun yapımında belkide en önemli secimlerden biri olan kamera acısını tümüyle değiştirmekte bir zarar görmüyorlar.


sam lütfen düşünerek yaz.


taso konusuna gelirse, allah gecinden versin ama mezarına bile yazıcam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bi dakka bi dakka.

Yani seneleer öncesinden çıkmış quake2 ile doom ile modern FPSleri, modern FPS-RPGleri karşılaştırıyoruz ha.

Vay be, bunu hiç düşünmemiştim; hmm kendimi odama kapatıp hayatın anlamını bir daha düşüneyim bari evet evet.

Yoksa mesajlarının içindeki çelişkileri mi söylesem:

Bir yandan eski FPSler bir yandan temcit pilavı, bişeyleri değiştirmek filan. En azından bari madem "modernliği" savunuyorsun bari burada tutarlı olurusn diye düşünmüştüm.

Ayrıca, madem renk paletleri hakkında konuşuyoruz:

Allah aşkına, adamlar röportajlarda "merak etmeyin, katedral altarında bazı zindanlarda falan yeteri kadar karanlık ortam var ama heryeri karanlık yapmadık aydınlıgı da var karanlıgı da" diyorlar.

Light radius'un gitmesini ben de sevmedim umarım blizz geri getirir. Getirmezse de qq sonuçta.

Fizik motorunun olması güzel bişey en azından co-op item düşme olayı da, temcit pilavı demeden önce adamlar neleri yapmaya çalışıyorlar yeni neler var onları okuyalım bari.

Ayrıcaa,

Diablo setting'i blizzard'ın malı, adam isterse bir gün çıkar "aslında diablo sevimli küçük pembe bir pandaydı" der ve sen hiçbişey diyemezsin. Ancak bethesda çıkıp da oturmuş bir setting'e, kendi malı olmayan bir setting'e el sürüp de onu rezil ederse o zaman insanların her durumda ses çıkarma hakkı vardır. Çünkü fallout interplay kapandıktan sonra, teknik olarak öyle olmasa bile, fanlarının sadakatiyle yaşayan bir setting'di. Fallout bible'lar, kural kitaplarından tut hikayelerinin çoğu tarihi hep fanlar tarafından toplandı yazıldı. Oysa diablo blizzard'ın malıydı ve adam malını sitediği gibi yapabilir.

Bilmem farkı anlatabildim mi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
o zamanlar fpslerde AI aranmıyorduda ondan ki quake 2 nın vardır ai'yı önceki fpslere göre, ki en buyuk farklarından bırıde budur.


Sam said:
"Bugüne kadar gelmiş hangi adam gibi first person oyunu kötü AI'ına rağmen başarılı olabildi?"


said:
oyunun bir tarzı var, adını blizz koymamış birkez baskası koymuş, " post nucleer adventure game" gibi birşey yazmıyor diablonun altında, birinci si bu var. Yanı zaten blizzardın baskasını koyduğu "dark fantasy" adını devam ettirmek gibi bir olayı yok.


onların birşey demesine gerek yok, belli setting'in türü. "hayır biz high fantasy yaptık diablo'yu zaten" deseler bile onlar dedi diye öyle olmaz.
said:

ikincisi diablo2 ye de git bak lütfen bi git bak, parıl parıl arce sancuaryleri bastan aşağı karlı dağlar kaleler, bulutların arasında ancientlarla savaşmalar. Cok sayıda renkli ve aydınlık mekan var diablo 2 de. zaten sayıklanan dark fantasy durumunu kırmış zaten blizzard.


o mekanlar bile hep dark fantasy tonlarında, act1, 4 ve geri kalanların tünel, dancın vs'de geçen rahatlıkla yarısı zaten katıksız öyle.

said:
ücüncüsü, senın diablodan tek aldığın tat dark fantasy olabilir, benım en cok tat aldığım mekanlar gohtic übüklüklerin aksine renkli ceşitli cok daha zengin diye biliceğim dark fantasy olmıyan mekanlarıydı, bu noktada zate haliyle mutluyum.


dediğim gibi diablo'nun ne olduğu belli, her fırsatta d2'yi öne sürmek de pek isabetli değil. köken ortada.

said:
Fo3 le karşılaştırılıyor nedense sanki benzer bir durum varmış gibi, adamlar kendi oyunlarına sequal yapıyorlar isterlerse diabloyla dans partisine gider karaokede ondan iyi tuslara basar öle yeneriz, ama hayır adamlar eski oyunun en önemli yanları olan dungeon crawling, seri ve aksiyon dolu rahat gameplayı, item item diye göz parlatmayı, ve oyuncuyu ıcıne ceken konusu, etkileyici mekanları gibi özelliklerinin devam ettiriyo, bazı ibişler gibide aslında kendileride ait olmıyan bir serinin tüm özelliklerini bastan yazıp, oyun yapımında belkide en önemli secimlerden biri olan kamera acısını tümüyle değiştirmekte bir zarar görmüyorlar.


fo3 ile karşılaştıran yok, fanboi'ların iki çıkmamış oyuna yönelik eleştiri/övgü dozlarındaki tutarsızlık ortaya konmuş. ve evet adamların kendi setting'i ise sadık kalmaları doğal olarak beklenir. george lucas bizzat kendisi üç yeni film yaptı, adamı yerin dibine gömdü gene beğenmeyenler filmleri. demek ki jar jar binks koyulmuyormuş sırf kendi yarattığın setting diye. oyunun hakları kimdeyse onundur zaten, bethesda da parayı basmış almış. isterse dance dance fallout da yapar. fo3 için saydıkların yukarıda dreag'ın yaptığı gibi varsayımları gerçek olarak kabullenme ki bunu d3'e de uyarlayıp eleştiri destanı yazabilir herkes. ki burada yapılan eleştiri varsayım üzerine değil, elde olan ve gerçekliği kesin olan materyal üzerinden yapılıyor. kaynak non-fanbois not allowed ya da kaba et değil.

said:
sam lütfen düşünerek yaz.


cevabın diğer başlıkta. :P

said:
taso konusuna gelirse, allah gecinden versin ama mezarına bile yazıcam.


koreli koleksiyonculardan alır çelenk gibi dizersin. :o
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hadi arkadaşlar, biraz daha sıkın dişinizi; Fallout3 başlığının mesaj sayısını yakalamaya az kaldı =D

Geyik bir yana sadece adı için bile hepimiz mutlaka en az bir kere oynayacağız bu oyunu. Beklentiler büyük, iyi bir oyun değil, efsne bir oyun bekliyoruz serinin önceki oyunlarıyla kıyasladığımızdan.

Bence bu birazda haksızlık. Zaman değişti, firma değişti ve en önemlisi o zamanlardan bu yana oyuncu yapısı değişti. Firmaların artık bizim gibi eşşek kadar olmuş herifler yerine yeni nesil oyuncuları göz önüne alacağı çok açık bir gerçek. Ve malesef o nesilin beklentileriyle ile bizim beklentilerimiz çok farklı.

Bir efsane ister tabii gönül ama ben "iyi" bir oyunada razıyım. Sadece adı hatırına oynayacağımız bir oyun olmasında.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nerde diablo 1 in advocate i, lazarus u? nerde d2 nin rengarenk ismi random üretilen çıtır çerez boss ları ya da rakanish usu? diablo 1 de her boss her kat özeldi.

diablo2 ile zaten gothic kale düşmüştü. diablo 3 ile olay artık iyice rengarenk warcraft 3 motoruna dönüyor.

onun da farklı bir tadı olacaktır. medieval bir gothic fantasy setting beklemeyin. d2 ile o hikaye çoktan değişti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dreagloth said:
fo3 ün rpg öğelerinin fo serileri gibi olmayacağı bir gerçek, yapılan röportajlardan bunu çıkarabilirsin.

d3 ün eğlencesinin diğer oyunlar gibi olacağıda bir gerçek, bunu da video dan çıkarabilirsin.

fallouta saldırıp diablo 3'ü korumak çok basit tabii ki de, nma gibi azgın bir kitlesi yok nasılsa.

ancak şu bir gerçek ki, diablo 3'ün videolarında görülen oyun ile, diablo 1'in hiç bir alakası yok.

diablo 1'in esas büyük olayı, korkutucu atmosferidir.
kiliseye girdiğiniz an o ürkütücü müzik çalar, karanlık odalarda uzakta zor gördüğünüz yaratıklar dibinizde aniden belirdiğinde eliniz ayağınız karışır, odaların dizaynı karanlık atmosferle uyumludur, yaratıklarla savaşmak sıradan bir hack&slash kadar kolay ve direkt olmaz, towna geri döndüğünüzde ise o tristram müziğini duyduğunuzda birden içinizi bir huzur, bir rahatlama kaplar.

elbette diablo 1 tam anlamıyla bir silent hill değildi. ama korku oyunu olmadığını, dark fantasy olmadığını iddia etmek de bilgisizlikten gelir.

elbette hiç diablo 1 oynamamış, sadece diablo 2 oynamış biri iseniz, oyunun salt hack&slash olması size yeterli olabilir,
ama fallout'u "hayır fallout öyle olmaz, ühü tüm fallout tarihini rezili rüsvan ettiler" diyip sonra da gelip diablo için "diablo dark fantasy değildir, hack&slash olması yeterlidir" derseniz, sadece absürtlükte sınır tanımadığınızı ortaya koyar.

diablo 2'de biraz azaltılmış olsa da, diablo 1 ve diablo 2 dark fantasy oyunlarıdır.
yarın öbür gün diablo 2 ayarında hack&slash oyunu yaparlarsa, adını diablo 4 koyup, oyun karakterlerini chibi yaparlarsa, diablo 1 oynamamış diablo 2 fanı olarak siz yine oynayın o oyunu isterseniz,
ancak şu bir gerçek ki, diablo serisinin, sacred, dungeon siege ve nox'tan bir farkı olduğudur. o da dark fantasy öğeleri taşıyor oluşudur.

farklı bir firmanın, haklarını aldığı bir oyuna kendi yorumlarını ekleyip değiştirme hakkının olduğunu düşünmüyorsanız ve o firmayla dalga geçiyorsanız,
aynı firmanın, kendi oyununun devamını yaparken değiştirmesini ve farklı bir yorumla yapmasını da dalga geçmelisiniz.
yok eğer böyle yapmıyorsanız, birini savunup diğerini eleştiriyorsanız, bu taraflı yaklaştığınızı gösterir.




elbette diablo 3'ün videolarından gördüğümüz kadarıyla gameplayi epey geliştirmişler. yaratığın üstüne çıkıp vurmak, yaratığın bizi tutup yemesi felan bunlar zevkli detaylar.
ancak diablo 3'ü laytlaşmaları kötü olmuş.
silent hill'i ürkütücü olduğu için oynuyor insanlar.
diablo 1'i de nox'a tercih edilmesinin sebebi gene ürkütücü olmasıydı.
o yüzden diablo 3 için daha çok saturation, daha çok brightness koymalarının kötü olduğunun görüşündeyim.
bu şekilde oyun dungeon siege 2'ye çok benzemiş.
onun gibi paso hack&slash yapçaz felan.
ama diablo serisi, diğer hack&slash'lere olan en büyük artısından feragat etmiş durumunda.

bu yüzden renk seçiminin yanlış olduğunu düşünüyorum.

yoksa oyun güzel olur kötü olur, o ayrı mesele...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Namessar said:
nerde diablo 1 in advocate i, lazarus u? nerde d2 nin rengarenk ismi random üretilen çıtır çerez boss ları ya da rakanish usu? diablo 1 de her boss her kat özeldi.

diablo2 ile zaten gothic kale düşmüştü. diablo 3 ile olay artık iyice rengarenk warcraft 3 motoruna dönüyor.

onun da farklı bir tadı olacaktır. medieval bir gothic fantasy setting beklemeyin. d2 ile o hikaye çoktan değişti.



:(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gangren said:
Komiksiniz, Beta için özel tasarlanan 20 dakikalık bir gameplay videoya bakıp, sayfalardır boş boş konuşuyorsunuz.

bir dialog ekranına bakarak sayfalarca eleştiri yapanlar doğal da, 20 dakikalık bir gameplay videoya bakıp yorum yapışması mı boş oluyor?



Gangren said:
Tabi bu arada, beğenmiyorsanız oynamazsınız, o da ayrı konu tabi.

"Biz oyuncuyuz, para veriyoruz, Diablo'yu ve Blizzard'ı biz adam ettik, bizim sayemizde buralara geldiler, dediğimizi yapmalılar, yapmazlarsa oynamayız, hadi petition açalım" diyenler de, zannedersem şu son açıklamayla cevaplarını aldılar.

Fallout'ta da beğenmiyen oynamasın o zaman, neden onca insan Fallout'a ve Bethesda'ya bu kadar yükleniyor? Beğenmiyorsan oynamassın, bu kadar basit.

"Biz fallout fanıyız, para veriyoruz, Fallout'u da Interplay'i de biz adam ettik, bizim sayemizde Fallout buralara geldi, dediğimizi yapmalılar, yapmazlarsa oynamayız, hadi nma'da petition açalım" diyenler de var. Onlara da gitsin mi bu cevap Gangren?




Bu arada belirtmek isterim, birisi "Bone Bethesda fanıymış" diyen birisi çıkar belki, Blizzard fanıyım ben. Top 10'umda iki blizz oyunu bulunmakta, Diablo ve Starcraft. Warcraft 1, Warcraft 2, Warcraft 3, Diablo 1, Diablo 2, Starcraft, World Of Warcraft, hepsinin expansionları dahil orjinal olarak bulunmakta bende. Oyunlara bakmaya doyamam, ara sıra açıp tekrar oynarım. Öyle bir Blizzard fanıyımdır yani. World Of Warcraftla birlikte çıkan "Blizzarddan babam çıksa yerim"cilerden değilim :P


Ancak şunu söylemeden geçemiycem,
şu sıralar yapılan yorumlar, zamanında "Red Alert ve Warcraft, hepsi Dune taklidi, Blizzard ve Westwood taklitçi firmalar, bir hardcore oyuncu olarak Blizzard'ı ve Westwood'u eleştiriyorum"dan öteye gitmiyor.
Bir şirketi boş boş eleştirip diğer bir şirketi boş boş desteklemek anlamsız o yüzden.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla şu kadar yazı yazmışsın ama boş; neden, uzun olduğu için değil, şöyle ki; burda ortaya koymuş olduğun düşüncelerin hepsine geçmiş sayfalarda herkes kendine göre cevap verdi, aynı şeyleri tekrar etmenin manası yok. Şimdi tekrar 50 tane quote yapmaman için özet geçeyim kendiminkileri.

Bence, renk skalasının farklı olmasının önemi yok zira oyunun geçtiği zaman, atmosfer farklı. Zindanlar da yeşillikler içinde, içinde kuşların böceklerin gezdiği yerler değildir heralde. Benim için light radius hedesi uygulansın yeterli. Birde chibi falan diye abartmışsın işi, gerek yok muhalefet olsun diye bu kadarına.

Fo3 içinse, dediğim gibi, ben öncekiler gibi rpg istiyorum, yeni çağın gerektirdiği gibi rpg değil. Ama ben böyle istiyorum yani ne çıkarsa onu oynayacağız sonuçta. Aynı doğrultuda sizin isteklerinizede saygı duyuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
Gangren said:
Komiksiniz, Beta için özel tasarlanan 20 dakikalık bir gameplay videoya bakıp, sayfalardır boş boş konuşuyorsunuz.

bir dialog ekranına bakarak sayfalarca eleştiri yapanlar doğal da, 20 dakikalık bir gameplay videoya bakıp yorum yapışması mı boş oluyor?


Ben onlara da doğal demedim, nasıl okuyorsun anlamıyorum ki?

Oyunun daha 1/4'nin 1/4'ni görmeden, neyin yorumu diyorum? Neyi tartışıyorsunuz?


Bone said:
Gangren said:
Tabi bu arada, beğenmiyorsanız oynamazsınız, o da ayrı konu tabi.

"Biz oyuncuyuz, para veriyoruz, Diablo'yu ve Blizzard'ı biz adam ettik, bizim sayemizde buralara geldiler, dediğimizi yapmalılar, yapmazlarsa oynamayız, hadi petition açalım" diyenler de, zannedersem şu son açıklamayla cevaplarını aldılar.

Fallout'ta da beğenmiyen oynamasın o zaman, neden onca insan Fallout'a ve Bethesda'ya bu kadar yükleniyor? Beğenmiyorsan oynamassın, bu kadar basit.

"Biz fallout fanıyız, para veriyoruz, Fallout'u da Interplay'i de biz adam ettik, bizim sayemizde Fallout buralara geldi, dediğimizi yapmalılar, yapmazlarsa oynamayız, hadi nma'da petition açalım" diyenler de var. Onlara da gitsin mi bu cevap Gangren?


Gitsin? Fallout beni hiç ilgilendirmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yok millet takılmış, sıyırmış onu anlamıyorum.

Her oyun başlığında bir muhalefet.

O öyle, bu böyle, şu şöyle, aman niye böyle, şöyle daha iyiydi, böyle daha kötü, şu şöyle olmalı, bu böyle olmalı, şu şirket daha cici, bu şirket daha kaka, bir dolu laf, curcuna.

En komiği de, burda yaptığınız 100 sayfalık tartışmadan sonra elinizde ne var? Sıfır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

butcher ın kapısını ilk açtığımda bir zıplayışım vardı, içerde bir sürü ceset falan.

d2 de onu tatmadım, tadamadım. d3 sonucta d2 yi baz alarak yapılacak ve üstüne bir seyler ekleyecek. cunku d2, d1 den cok daha buyuk bir ticari basari elde etti.

fallout konusuna kendı konu baslıgından degınmıstım, gene orada degınmek ısterım. ancak sunu soylemelıyım kı her ne kadar d1 in o dizaynını çok özlesem de d3 ün beni hayalkırıklığına uğratacağını sanmıyorum. sonucta yapımcı ekibin altından sular akmış olsa da blizzard gene de blizzard. bir oyun kültürü var eskiden beri varolan.

ancak elder scroll serisinin ilk 3 oyununun 3 ünüde günlerce oynamış bir insan olarak oblivion gibi bir ucubeyi gordukten sonra fallout 3 icin aynı şekilde ne yazık ki umutlanamıyorum. cunku ilk 2 fallout ile alakası yok bethesda nın ve oblivion gibi basarısız bır yapıma imza attılar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
adamlar bethesda gibi "fanların istediğini değil, kendi bildiğimizi yapıyoruz, herkes memnun olmayabilir" diyor ama işte blizzort olunca söyleyen akan sular durur. 8-)


Sam şuna kesinlikle katılmıyorum. Adamlar niye fanların istediği gibi yapmadıklarını açıklamışlar. Bethesda hiç böyle açıklamalara girmedi, sadece biz de fallout fanıyız biz işimizi biliriz diye diye shootera çevirdiler oyunu. Hines'ın ve Howard'ın açıklamalarını tek tek okudum oyun açıklandığından beri. Blizzin oyuncularla girdiği etkileşimin yarısına bile girmediler. Ha niye, çünkü adamların hedef kitlesi değiliz ve fantazi yorgunluğu çeken rpg piyasasına alternatif bi oyunla girmek için kullandıkları bi franchise ın az sayıdaki seveniyiz. Blizz niye fanlarla etkileşimde, çünkü hedef kitlesi onlar. Finansal açıdan baktığın zaman zenimax makul bi karar vermiş görünüyor ama biz de haliyle eski falloutu istiyoruz.


said:
bilgisizlikten gelir.
...
absürtlükte sınır tanımadığınızı ortaya koyar.


Ehuahah bone kime nasıl laf koyacağını şaşırmış yanlış hedeflere çalışmışsın. Dur yardım edicem sana.

Gangren said:
Oyunun daha 1/4'nin 1/4'ni görmeden, neyin yorumu diyorum? Neyi tartışıyorsunuz?
Buna katılmıyorum, zaten bunla ilgili en çok ben yorum yaptım gangren değil. Dün gameplay vidyoyu bi kere daha izledim. Grafikler cidden çok iyi olmuş. Kapalı mekanlar karanlık ve gotik atmosferini koruyor. Ayrıca renk paletleri de çok başarılı. Etrafta yüz tane mob varken hepsini tek tek seçebiliyorsunuz devlerin dediği gibi. Helal olsun adamlara, 3dye geçerken grafikler ve atmosfer ancak bu kadar iyi korunabilirmiş. Bence bu konuda yeterince şey gösterdi blizz.

Ayrıca barbarian oynanışı da çok güzel gözüktü bana. Ses efektleri gavurların deyişiyle top notch (bi elektrikli silahtan gelen red alert tesla coil sesleri çakma geldi) ama witch doctor fazla warlockvari olmuş bana hitab etmiyor.

Neyse konuya dönelim, hayır bence gerek fallout olsun gerek diablo olsun şimdiye kadar izlediklerimiz (gerçi konu fallout olunca izlemediklerimiz hehe) oyunları yeterince anlatıyor.

said:
Fallout'ta da beğenmiyen oynamasın o zaman, neden onca insan Fallout'a ve Bethesda'ya bu kadar yükleniyor? Beğenmiyorsan oynamassın, bu kadar basit.

"Biz fallout fanıyız, para veriyoruz, Fallout'u da Interplay'i de biz adam ettik, bizim sayemizde Fallout buralara geldi, dediğimizi yapmalılar, yapmazlarsa oynamayız, hadi nma'da petition açalım" diyenler de var. Onlara da gitsin mi bu cevap Gangren?


Bu açıklamanı da raya koymak istedim ama tam anlayamadım ne demek istiyorsun? Şimdi öncelikle bethesdadan blizzin yaptığı gibi bi açıklama hiç gelmedi. Sonralıkla interplay yok ortada bethesda var ve nmada petition falan açmadı kimse. Hayır pazar konumlandırması olarak ele aldığımızda blizz D3ü Diablocu kitleye ve belki wow oynayanlara satmak istiyor ama bethesdanın zaten nma yada rpgcodex gibi az sayıda insandan oluşan gruplarla işi yok ki? Onların hedef grubu console kiddies dediğimiz kastıran rpgleri beceremeyen bi grup. Yani keşke biz fallout fanlarına da bi cevap gelse ama bethesda blizzin yaptığı gibi bizi ciddiye alıp cevap vermedi hiç.

said:
şu sıralar yapılan yorumlar, zamanında "Red Alert ve Warcraft, hepsi Dune taklidi, Blizzard ve Westwood taklitçi firmalar, bir hardcore oyuncu olarak Blizzard'ı ve Westwood'u eleştiriyorum"dan öteye gitmiyor.
Lol bunu kim demiş abi? C&C olsun Red Alert olsun Dune un fersah fersah ötesinde oyunlar. Starcrafta girmiyorum bile. Bu kanıya nerden vardın bilmiyorum ama belki 5. defa yazacağım gibi, bizlerin bethesdayı ve fallout 3 ü niye ve neyle eleştirdiğimizi hala anlayamamışsın.

dreagloth said:
İyi güzel de, demeye çalıştığım şeyi atlamışsın. Diyorumki fallout da beğenilen şey, rpg öğeleri ve bethesa tamda bunları oyundan çıkardığı için eleştiriliyor. Oyun aynı çevre koşulları ve aynı zamanda geçiyor. Diablo da ise dünya değişmiş, 20 yılldır herkes mutlu, dolayısıyla oyunun başında renk paletlerinin 3-5 daha canlı renk içermesi anormal değil. Diyelimki oyunun sonuna kadar böyle olacak, ki zannetmiyorum ki zindan tasarımları da dış dünya gibi olsun, o zamanda farklı bir şekilde yakalarlar diablo havasını. Bu senin için müziği benim için mekan tasarımları olabilir. Bunların hepsini geçtim, demo için hazırlanın ve kaplama olarak Tristam Kathedral ile aynı kaplamaya sahip olan zindan bence gayet karanlıktı.


Bu alıntıyı da koyuyorum ki hani okursunuz özümsersiniz diye. Çünkü bizim yazdıklarımız okunmuyor üzülüyoruz.




Cuce said:
yok işte 20 sene geciyoya, barbar yaslanır, charsiyle işi ppişiir, cocuklarıda kız barbar olur


Vidyoyu izlerken dikkat ettim dişi barbar baya genç duruyor. Baba-kız olur mu bilmem de işte dediğin gibi ayrı bi hikayesi olucak heralde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o kadar önemsizki kaş göz ayarı,
valla sam mass effectteki gibi oyunda 1 kez adı gecmiycek isim yazma opsiyonu olucağına, iyi kötü bişi fark etmiyceğine, karakterini geliştirdiğin yön combatlara tırtık kadar etki ediceğin; kaş göz değiştirme olmıyan adam adam gibi farklı karakterlerle hatt akarakterler için de fark yaratabildeğim bi skill sistemini tercih ederim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...