Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Xo

Öne çıkan mesajlar

benim öne sürdüğüm örneğe "bayıktı ki" evet cevap değil, diminishing returns kısmını esgeçip başka yere çekmişsin konuyu. diablo 2 değil başka bir oyundan örnek söylesem gene aynısını yapmak zorunda kalacaktın belli ki.

kimin nereye yazıp yazmayacağını söylemek de senin haddine değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

this just in: sam'in cv'sinde "Part-time blizzard'a bok atmak" yazıyormuş.


[ehe]nereye this just in, sevmemeye (bildiğim kadarıyla) sc1'den başladı adam. bayat haber resmen. XD[/ehe]

sevmeyebilir tabi, ben de cm/fm sevmiyorum mesela. çünkü oynamak istiyorum ama beceremiyorum ve hayvan gibi oynayıp çok eğlenenlerden nefret ediyorum gizli gizli. örnek vereyim derken içimi döktüm ama olsun. örnek de tam oturmadıydı zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

overrated bulmak =/= sevmemek

starcraft ilk çıktığında en beğendiğim rts'lerden biriydi, hala da öyle. dünyanın muhtemelen en overrated oyunu olduğunu değiştirmiyor ama bu.

esas forumun diğer haterlarına sormak lazım, 1 saat oynamadıkları oyunlara çamur atmak için başlık başlık neden geziyorlar diye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

benim öne sürdüğüm örneğe "bayıktı ki" evet cevap değil, diminishing returns kısmını esgeçip başka yere çekmişsin konuyu. diablo 2 değil başka bir oyundan örnek söylesem gene aynısını yapmak zorunda kalacaktın belli ki.

kimin nereye yazıp yazmayacağını söylemek de senin haddine değil.


cuce said:

lvl1 halleri zaten yetmez, üstüne birde diminishing olduğu icin anca 1-2 tanesini anmanlı bi sekilde lvl uplıyabilirsin. halyile o işe yarıyan max 10 skillden 1-2 tanesini kullnıyo olursun, bide yanına 1-2 utility alırsın o kadar.


gec sam gec, barı okudupğuna inandır bizi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

benim zevkimden ziyade sinerjiyi (hoş sinerji denen olay da ana skill'i gölgede bırakacak kadar ağır etkiye sahip olmamalı, gene tasarım hatası) sadece belli skill'ler için getirip, normalde kullanışlı olan skill'leri sinerji almadıkları için ezik duruma düşüren bir sistemin başarısızlığı. hiç de öznel değil, gayet nesnel bir tespit.

aslına bakarsan "ezik" durumuna düşmek çok az skill için geçerli, minmaxlayıp EN GÜÇLÜ DEMICI VURUCAM İŞTE diye girmiyosan olaya, kasmaya gerek yok. Öte yandan neüdüğü belirsiz rasgele ağaçlara belli bir derinlik kattı.

Sonuç olarak kötü yanları da var mutlaka ama HERŞEYİN VARDIR. İyi yanları ağır bastı ki oyun tutmaya devam etti. Sen oynamamış olabilirsin, bu birşeyi değiştirmez (benim daha çok oynamamın değiştirmediği gibi)

said:
yaptığım eleştiri şirkete yönelik değil, bir sistem "böyle olacak" diye sunuluyor ve neden zayıf bulduğumuzu anlatıyoruz. düzeltebilirler mi? elbette.

Kıvırmaya başla bakalım. Demin patch çıkmaz düzeltmezler diyordun?


said:
hatta çıkmadan da düzelebilir.

Bozuk olduğu senin fikrin ama, onu unutuyoruz. Ben şahsen oynayıp görmeden bu kadar kesin fikir beyan etmeyi anlamsız buluyorum.

said:
tercih ettiğim de bu zaten, ama şirketin geçmişi size verdiği gibi bana ümit vermiyor. diablo 2, wc3, wow kutudan çıktıkları haliyle hep tonla eksiği veya tasarım yanlışı olan oyunlar.

Aynı zamanda bir sürü tasarım doğruları da olan oyunlar ama. Mükemmel çıkan kaç oyun sayabilirsin?

Sonra bu tasarım gayet göreceli birşey. Bu senin burun kıvırdığın oyunları hepsi efsane oyunlar, sen istediğin kadar beğenme, beğenmemekte serbestsin tabi ki. Ama doğru formülleri uygulamışlar ki gayet de başarılı oldular.

said:
sonra güç bela düzeltmeye çalışıyorlar expansion'da, başka birşeyleri bozuyorlar bunu yaparken.

Ne güç belası yahu, hepsi vanillalarında da explerinde de efsane statüsünü taşımış oyunlar. Sen hangi dünyada yaşayıp hangi mükemmel oyunları oynuyorsun bilmiyorum, bize de söyle biz de oynayalım.

said:
oyunun tasarımı kutudan düzgün çıkmalı ve değişmemelidir, herşeyin temeli o çünkü.

Temelleri değişmiyor ki zaten, ama oyunların hepsi evriliyor. Sonuçta diabloda ve wowda yaptığın şeyler temelde aynı. Ama bunları nasıl yaptığın büyük ölçüde değişiyor.

said:
geliştirirsin yamayla tamam da değiştirmek yanlış. 1.10 bu yanlışı yaptı mesela.

Bu yanlış dediğin şey sadece senin fikrin, onu tekrar hatırlatayım.

said:
yaklaşım gayet anlamlı, diablo 3 için aylık filan almayacaklar. dolayısıyla 6 yıl sonra revamp yapmaları için bir neden de olmayacak.

6 yıl sonra revamp mi yapacaklarmış? Ya da insanlar oyunu 6 yıl sonraki revamp için mi alıyorlar? 6 yıl sonraki revamp kimin umurunda? Tüm serilerine yıllarca destek verdiler, bu her zaman revamp olmak zorunda değil. Patch de olur, teknoloji desteği de olur, revamp de olur. Olur da olmaz da.

said:
bu kadar basit. wow'a verilen desteği d3'e elbette veremezler b.net paralı filan olmazsa.

Yahu ne desteğiymiş bu wowa verilen anlamadım ki? WoW'a destek verilmesi dediğin şey tasarım değişikliğiyse, bir MMORPG olarak tabi ki daha dinamik bir yapıda olacak. SC'ye yıllarca patch çıkardılar, diablo2ye öyle, warcraft'ı yıllar sonra battle.net'e getirdiler yanlış hatırlamıyorsam. Bunların hepsini görmezden gelip de bi wowa verilen desteği gör sen hep.

said:
referans aldığım endüstrinin geri kalanı. en beğendiğim şirketlerin bile eleştirdiğim yanları var gerçi. blizzard'a yaptığım eleştiriler de oyunlarını 1 saat oynamadan uzaktan laf atmaktan ibaret değil.

Endüstrinin geri kalanında bu dediğin nerede söyler misin?
Bana say biraz oyun.
Blizz oyunları kadar geniş kitleye sahip olsun, o kadar efsane olsun, yıllarca destek alsın, yıllarca tutsun, yıllar sonra satsın, MULTIPLAYER'I OLSUN ve hiç değişmesin?

Ayrıca bu dediğin şey iyi birşey değil ki? İyi olan statik değil dinamik olmaktır.

said:
demin yazmayı unutmuşum, iyi bulduğum yerleri de övmekten çekinmem blizzort yapıyor diye. mesela şu skill'leri rune ile geliştirme olayı çok güzel görünüyor. onu okuyunca oyunu oynayasım geldi bir anda.

Blizz'e söyle de sevinsinler bari, sam birşeyi beğenmiş diye. Her blizzort dediğinde ağlama krizlerine giriyorlarmış zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bir kere kıvırma mıvırma diye saygısızlık yapacaksan hiç konuşmayalım, uşağın yok karşında. asgari saygı seviyesini koruyamayanla tartışmaya mecbur değilim.

diablo denilen oyun min-max oyunu zaten, kaldı ki min-max olmasaydı bile %100'ler üzerinde farklar açıldı sinerji olan ve olmayan skill'ler arasında. sokaktan geçen adama versen 1.10 kadar dengesiz birşey hazırlayamazdı.

değişikliğin BÜTÜNÜ kötü olunca bağra basacak halimiz yok. oyunun iyi yanlarının hepsini (kullanması eğlenceli skillerin hiçbiri sinerji almadı heh) öldürmese belki çekilirdi, ama nasıl becerdilerse batırdılar resmen.

oyun çıkmadan düzeltebilirler diyorum, anlamamışsın dediğimi.

oynayıp görmeden kesin fikir beyan etmeye karşıysan öbür oyunların başlıklarına da beklerim. millet teaser üzerinden hüküm koyuyor bu forumda.

tasarım doğruları? hmm.. her oyunlarında hazır olan şeyleri başka şirketlerden kopyalarken kendilerinin tam olarak neyi tasarladıklarından bile emin değilim doğrusu.

tonla efsane oyun var forumumuzun ateş püskürdüğü, yukarıdaki davetime ek olarak seni bu oyunların başlıklarına da bekliyorum.

6 yıl sonra konusunda koptun sanırım ana olaydan, "oyunda bozukluk varsa yıllar sonra yama çıkarıp düzeltirler kesin" diyenlere yönelikti o yazdıklarım.

örnekler wow'dan verildi "bakın wow'a verilen destek" diye, ben de onun üzerinden konuştum o zaman. birkaç sayfa geriden tekrar okuman lazım.

her değişim gelişim demek değildir, oyun örneği verip bu başlığı iyice sulandırmaya niyetim de yok.

o son kısmı da blizzort hater safsatasının temelsiz olduğunu kanıtlamak için yazmıştım ama işine geldiği gibi yorumlamışsın. öyle olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dragonmax said:

bence de diablo 3 bitti. bunlar da daha çok heycan yaratmak için oyunu piyasa sürmüyolar. şirkette oturup aralarında oyun çevirip, arada da "lan dur milleti gaza getirek" diyip kendi ekranlarından cep telefonlarıyla fotoraflar çekip intenret sitelerine yolluyolar asds

ahaha cok iyiydi bu, sesli güldüm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

söylediğinde diminishing returns'ün doğru olmadığına işaret eden bir ibare yok, d2'nin sistemindeki skill'lerin 20 puana gitmesinden kaynaklanan başka sorunları eleştirmişsin.


sam cevap vermişinsin dedin cevap vermişim, okumadan iplemeden "cevap vermedinizki, bak bak aynısını tekrar yazıyorum" diye gecmişsin.

derdim tartışmak değil bilmişlik taslamak de, ikimizde kendi yolumuza gidelim.


ha söylediğin yanlışi tümüyle diminishing returnle ilgili bir durum, utility olmıyan skiller, lvllarını abanmadan anlamsız kalıyorlar, kimse lvl 1 fireball atmıyo lvl 1 bonewall kullanmıyo vs vs vs oyunun skillerinin %90'ı böyle zaten. ilerki lvllarda anlamlı olmaları için skill point yatırımı yapmak gerekiyo, bide üstüne diminshing returns olmasa, 15 puan vermek yetmiyecek 20 puan vermek zorunda kalıcaksın, cünkü bu sefe endgamede 20 puan vermeden hiç bir anlamı olmıyacak, o zaman yaratıkları 15'e göre ayarlasınlar!!! diyiceksin, e o zamanda 20 veren zaten steamroll'lemiş olucak. diminishing returns sayesinde, bir oyuncu "tamam ben ww'in daha az vursun kabul ederim ama o puanı ironskin'e abanıcam def lazmı bence bana" diyebiliyor, keza ww 10-20 puan arası harcanan skiller iron skin 2-6 harcanan skillerden daha kıymetsiz, Thus güzel samcim, skill treeler arasında secim yapmak için sans doğuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sen benim dediğimi okuyup iplememişsen ben niye senin dediğini okuyup ipleyeyim? derdin tartışmak mı sataşmak mı, ona karar vermen lazım önce.

şimdi sen diminishing returns iyi mi diyorsun kötü mü diyorsun? çünkü ben iyi diyorum ve sen bana karşı konuşuyorsun, sonra gelip bu son postunda iyi yönlerini anlatıyorsun. üç kere okudum mesajını, ana fikri anlamadım hala.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben kötü diyorum, cünkü yarattığı ceşitlilik, sağdan 3 puan kırıp sola 3 puan vermekten ibaret. yine main skill olarka karekteri elinde 2 bilemedin cok zorlasan 3 skill veren bir sistem diablo 2 sistemi, ki rezalt bir durum bu. sıkıcı cok sıkıcı hemde.

bunun tek sebebi diminshing returns değil, ama en önemli sebeplerinden biri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e neden olduğunu yazmışım ya yukarıda, dur bir dakika. ama o yazdığımda da okumadın zaten, yoksa bu konuşmayı yapıyor olmazdık.

sıkıcı diyorsun da şu 'yeni' sistemin cidden daha heyecanlı olduğunu mu düşünüyorsun? "hmm dmg'mi %10 fix arttırıyor her puan, salak olmadığıma göre buna abanayım" sistemi mi daha çok çeşitliliğe sahip?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neden zorunda olmadığımı hemen yukarda izah ettim. aynı nedenden ötürü senin pakede dahil oldu benimkinden eksilen.

oyun çıkana kadar bir revizyon daha atsalar biraz daha düzgün hale gelebilir belki trait vs. cookie cutter olmasın diye attribute'ları çöpe atarken böyle fastfood build destekleyen bir yöntem izlemek birbiriyle çelişiyor.

neyse benden bu kadar şimdilik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...