Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civ IV : Colonization


axedice

Öne çıkan mesajlar

  • 1 ay sonra ...
  • 2 hafta sonra ...
  • 4 hafta sonra ...
Civilization2'yi çıktığından beri sürekli oynarım. İnternetteki hemen hemen tüm senaryolarını ek paketlerini falan indirmişimdir tahminen. Hayatımın oyunudur. Sonra Call to Power mı ne çıkmıştı beğenmemiştim, yeni civ lerden hayır yok diye soğumuştum. Şu Civ4'ü çok övüyorlar ama hala başlayamadım bakalım... Ama Pirates iyiydi bence ya, tamam oynanılabilirliği düşüktü de güzeldi bence
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Herkes için aynı o. Kimisi Civ 1 ile başlamıştır kimisi Civ 2. Herkes hastasıdır sonra araya call to powerdı civ3dü bunlar girer, kimse beğenmez. O hikayenin sonu forumda bu mesajı görüp Civ 4 oynayıp beğenmek. :)

Colonization yeterince derinliğe sahip olmazsa, adam olmak için expansiona ihtiyaç duyarsa Sid babaya küseceğim. Ekran görüntülerine baktıkça kıllanıyorum, birşeyler yanlış gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Civ 4 cidden muthis, geri donup iki paketlede edinin ve oynayin.

Colonization icin umutluyum, Eski oyunun aynisini yapsalar bile hosuma gidecek, halen deli gibi COL oynuyorum. Gunumuzde bu kadar sig ve basit oyun gordukten sonra adam gibi zor ve hos remake gormek guzel. Bi de pizza tycoonu gelistirseler...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Azmodai said:
Eski oyunun aynisini yapsalar bile hosuma gidecek
Bu çok yanlış işte. Siz böyle düşündükçe Sid baba copy/paste yapıyor hatta bazısını daha sığ yapıyor. Daha fazlasını istemek lazım. Şu an tam eskisinin aynısı gibi duruyor. 1 hafta oynayıp rafa kaldıracak olduktan sonra 10 senelik efsanelerin geri dönmelerinin ne güzelliği kalır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Acsin AC... ben doyarim arkadas, senin gibi degilim.

Derken evet haklisin, geyik bir yana daha fazla tradeable esya sart, daha fazla ulke, daha iyi haritalar, daha fazla hersey... Umarim olur da.

Oyun cidden sadece bagimsizligini ilan etmek icin bir yaristan daha fazla sey sunmali bence de. Gunumuzde cok fazla dandirik sig oyun var, Sid amcadan umudum var, aynisini yapsa bile oynarim ammavelakin fazlasina da hayir demem.

HAYIRLISI.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

arcane bence sorun su
eski oyuu yapsalar
guzel olcak
ama illa incik cincik sacmai sapan boktan bisiler yapiyolar
illa bisileri karistiriyolar
kaldiriyolar ekliyolar
eskisinin aynisi yapsalar oynarim ama derim ki o zaman nedne eskisini oynamiyorum
ama eskisini yapsinnar bazi ozellikleri gelistirsinner mesela su ea party olayini az ayarlasinnar illa ya vergiyi kabul dp ya krala isyan etmeyelim felan
bence guzel olcak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bazen eskisini fazla değiştirmeleri de sorun oluyo.

Mesela StarCraft 2. Saçma sapan transformers üniteleri eklemişler, oyunun en baba (güç olarak değil konsept olarak) üniteleri wraith i firebatı goliathı falan çıkarmışlar. Şimdiden oyun benim gözümde -10 puanla başlıyo en ufak zerre merak duymuyorum oyuna.

Orjinalinden çok sapmadan geliştirmektir böyle oyunlarda doğrusu bence.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Katılmıyorum. SC2 gayet de gayet de güzel geliyor, siege tank transform olurken sorun değildi ama viking olunca mı sorun? İlk oyunun en en en önemli detaylı olan dengeye adamlar o kadar dikkat gösteriyorlar ki, gidip tecrübeli SC oyuncularına oyunu oynatıp yorumlarını alıyorlar ve hepsinin yorumu "bu oyun zor abi, biz bile zorlanıyoruz; multiplayer için olmuş". Ama bunlar yerine unitelerin grafiklerine takılıyoruz hala.

Wraith, firebat gibi uniteler multiplayer'da az kullanılan, stratejik yükü minimum uniteler. Çekişmeli maçlarda ciddi sayılarda göremezsiniz bu uniteleri? Neden, çünkü konseptleri ters kaçıyor. Sadece "karizma" diye bir uniteyi esas amacı "competitive multiplayer", saf strateji olan bir oyuna koyamazsınız koymamalısınız da. Alın karizma unite istiyorsunuz 6 aydan fazla cephede dayanamayan hardcore hapishane kaçkını reaperlar var. Dark templar hala var. Derdiniz karizma olsun...

İşin roleplay/evren kısmına girmiyorum bile, adamlar uydurdular uyduruyorlar da. SC'nin olayını da giden şu uniteler olarak görüyorsunuz başka bişey demek istemiyorum.

Bence, siz sadece eski oyunları istiyorsunuz amaç gelişmek falan değil hep aynı kalsın grafikler güzelleşsin o kadar. Eski sevgiliyi özlemek sonra karşınıza biri çıkınca "ama ona benzemiyor" demek gibi bişey bu, biraz ilerleyin yeniye açık olun. Ben de eskileri seviyorum ama bu yeniler kötü demek değil kesinlikle.

Neyse, colonization'a gelince. Arcane'e sonuna kadar katılıyorum, pek umutlu değilim aynı olur gelirse de hiç ama hiç mutlu olmam.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O kadar ters kaçıyosa multiplayera Wraith'in özelliklerini güçlendirirsin yeni abilityler eklersin, ama wraith yine wraith olur be Venacım. Dert mi bu?

Bi de her üniteye bin tane özellik eklemişler, sonunda WC3 gibi micro manyağı saçma bi oyuna dönücek ondan korkarım ben. Zaten başta amaçları da oydu da ilk teaserlardan sonra insanlar inanılmaz isyan edince geri adım attılar, o protoss mother shipi falan deiştirdiler mecburen, hala da ama daha düşük seviyede de olsa aynı çizgide gidiyolar :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En başta o hatayı yaptılar ama bence iyi yoldalar. En azından çıkardıkları uniteler, ürettirmeye çalıştıkları stratejiler bana bunu gösteriyor.

Viking, çok iyi bir raiding unitesi. Banshee de öyle, cloak olabilen bombardıman unitesi. Protossların herhangi bir yere pylon kurabilmesi, herhangi bi yere ışınlanabilmesi inanılmaz güzel. Infester'ın yer altından gidebilmesi mesela. Örnekler çoğaltılabilir...

Ayrıca, micro sorunsa o zaman ohoo SC en az WC3 kadar micro ister. Sadece hero microsu istemez yani tek unite yerine 12 hidrayı microlamaya çalışırsın ve bu çok daha zor. Hero microsu kolaydır bu yüzden war3 daha bir microdur çünkü heroyu micro yaptırıp oyunu kazanmak kolaydır. SC'de bunu yapamazsın daha geniştir micro konsepti.

Oynayanların "oyun zor abi" demesi de bana tek unite ile savaşı kazanamayacağımızı işaret ediyor. Yani Strateji Anlayışım Mammoth'dur gibi bir durum yok ortada, a.k.a. mothership vs gibi uniteler o kadar da güçlü olmayacaklar.

İkimizin arasındaki fark şöyle. Bu unitelerin konseptleri, bence, zaten hatalıydı zaten ve çıkarılmaları gerekiyordu. Sence doğruydu ve de bufflansalar yeterliydi. Aslında tamamen yeni uniteler de arıyorum, blizzard'ın yaratıcılığını geliştirmesini istiyorum ve evet bunun için eskileri atmaları normal. Temiz bir sayfan en baştan olmadan üzerine yazı yazamazsın :) Eski uniteler kalsaydı bu sefer unite kalabalığı olacaktı denge çökecekti. Aynı anda hep beni hem de seni tatmin edemezlerdi, ve de yaratıcı olmayı seçtiler riske girdiler bu yüzden iyi bir hamle olarak görüyorum.

İşin strateji kısmına gelirsek,

Dedicated tek hedefe çalışacak anti-air uniteler iyi iş yapamadılar oyunda. Onları istediğin kadar güçlendir; rakip strateji değiştirdiği zaman paran boşa gidiyor çünkü dedicated unite. O yüzden insanlar onun yerine daha çok işe yarayan uniteleri üretiyorlar. Mesela, AA olarak marine&medic kullanmak gibi. Goliath mesela. Wraith ile aynı şekilde scout da kenara atıldı scourge de atıldı. Neden, çünkü tek hedefe olan anti-air işe yaramıyor. Oysa alan etkili olanlar çok daha iyi, çünkü onlardan 3 tane basıp destek ile günü kurtarabiliyorsun. Ya da daha ucuzlar, hızlılar yanına başka özellikleri var daha kolay çıkıyorlar vs vs. Ör: corsair.

Wraith'in fiyatını düşürsen bu sefer felaket cloaking wra rush yiyecen, yere olan silahını kaldırsan ohoo yani, cloaking'i kaldırsan hahaha gülerler adama. Seçeneklerin bayağı limitli. Çünkü her ne kadar minimal etkisi de olsa, wraith unite olarak oturmuş yerine ve yerine oturmuş taşı oynatıp fanları kızdırmak yerine taşı atıp yerine yenisini koyarsan daha temiz bir çözüm olur. Temiz bir sayfa açtı adamlar, yeni çözümler üretiyorlar ve bunun için onları suçlayamazsınız. Hem yeniliğe açık olup da illa da eskisi gibi olsunlar diyemezsiniz.

Wraith bir örnekti, firebat'in durumu bence daha vahim. Vulture gibi bir unite varken kim niye nostaljik sebepler haricinde firebat basar bilemiyorum zaten. Goliath, bilmiyorum, belki geri getirebilirler ya da yerine benzer bir konsept gelebilir çünkü eksik şu anda terran uniteleri. Aslında Viking goliath ile aynı konseptte bile diyebiliriz, sadece uçabiliyor ve de mantık olarak statik goliath'dan daha başarılı bence (hareket kabiliyeti stratejide kraldır). Daha ekliyorlar test ediyorlar zaten yeni uniteler konseptler gelecektir.

Öyle "taak" diye atmadılar da bu uniteleri oyundan merak etmeyin. Firebat'in oyunda olduğu ve test edildiği buildler vardı (en azından playtest eden oyuncular öyle diyordu) ama sonra blizzard firebat'in yeni terran'a pek uymadığını düşündü ki vazgeçtiler.

Off neyse konudan çok çıktık SC2 tartışmasına dönmesin burası, onu başka yerde tartışırız forumu var öm var. Colonization'da kalalım :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:


Bi de her üniteye bin tane özellik eklemişler, sonunda WC3 gibi micro manyağı saçma bi oyuna dönücek ondan korkarım ben. Zaten başta amaçları da oydu da ilk teaserlardan sonra insanlar inanılmaz isyan edince geri adım attılar, o protoss mother shipi falan deiştirdiler mecburen, hala da ama daha düşük seviyede de olsa aynı çizgide gidiyolar :)


Başlık sc başlığı olacak az kaldı ama yorum yapamadan geçemiycem.

Zealot'a bile ability koymuslar. SC'de zaten bi sürü yaratık güruhunu micro etmek (dragoon dance vb) beni sıkan bi süreçti. Üstüne üstlük her yaratığı ayrı bi hero gibi micro etmek beni çok açmıyor. Microdan hoşlanan bi insan zaten daha taktik-strateji bi oyuna yönelir CoH gibi. (Az ünite, çok ability, gerçekçi savaş vb)

Benim için önemli olan oyunun makro anlamda ilk SC gibi çok sayıda taktiğe izin vermesi. (Terranların heavy metali, hızlı dark templar gitmek, reaper drop, tank drop, templar drop, muta rush, zergling rush)

Colonization'a gelirsek burda. Screenshotlara baktım, oyunun grafikleri bile "yeni" gözükmüyor. Eski civ oyunlarından artık gözümüzü bozmuş interface aynen orda. Tıpatıp. Açıkçası beni hiç heyecanlandırmadı. Biraz makyajlı, değişik temalı bir civ4 görüntüsü var daha çok. O=yun anlamında bir yenilik olacağını samıyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...