Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mass Effect


arcane

Öne çıkan mesajlar

ya bi kerelik ana hikayeyi erkek asker olarak oynayın işte yanınıza iki tane uzaylı karısı alın. Evreni kurtaran amerikan temalı ucuz b type film izliyor gibi oluyor zaten

sidequestlerle falan uğraşmayın hiç öyle HARTKOR FEREPECİ değilseniz. Aşırı tekrar ediyor kendini zaten citadel dışındaki sidequestler
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
kim niye kaleci volkan şepırd oynar ki böyle bir oyunda..


Yüz ve cinsiyet dışında kaleci volkan şepırd dışında bi alternatif yok ki oyunda? Oyun rpg değil çünkü karakterin bürünebileceği bi rol yok. Avatarı yada skillleri istediğin kadar değiştir hala aynı btype moviedesin. Ha fena film değil oturudum bi kere izledim. İkincisi gelince de izlerim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mum_Chamber said:
oyun rpg'den cok 3rd person shooter. side quest koyup bir iki noktada oyuncuya secenek verir gibi yapinca rpg olunmuyor. buyuk resim hep ayni: once suraya git, bunu bunu yap, sonra buraya git bunu bunu yap, sonra da bunu oldur. yuppi


Lol nasıl ya? Çoğu yerde oyunun gidişatını değiştirebilen kararlar verebiliyorsunuz hatta hiç bir rpg'de bu kadar tatmin edici kritik kararlar almamıştım.

Sonuçta bütün rpg'lerde bir yere gidip bir şeyler öldürürsün. BG2'nin de planescape'in de fallout'un da oyun sonu kötü adamları hep aynıdır, oyunda nasıl karar verirsen ver gidip bu adamları bir şekilde öldürürsün.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
valla ben de vault'a water chip götürmek istemedim ama sıkıysa götürme.


Sam analojin hatalı. Biraz çocuğa anlatır gibi olacak ama pek rpg bilgin olmadığı için adım adım gidiyorum.

Frodo nasıl yüzüğü yok etmek için, Luke da nasıl cumhuriyeti kurtarmak için bi yolculuğa çıktıysa Vault Dweller aynı şekilde water chipi bulmak için yola çıkıyor. Tabi filmler ve kitaplar masaüstü yada bilgisayar oyunlarının aksine bize karakterlerin sadece bir yüzünü gösteriyor, yani vault dweller olarak karakterin kişiliği bağlamında pek çok seçeneğin var. Shady sandsden reddinge, necropolisten huba gittiğin her yerde karakterinin verdiği kararlar, oyun dünyasını ve karakterin kendisini etkileyecek sonuçlar doğuruyor.

Mass Effecte baktığın zaman yukarda saydıklarımın hiç biri oyunda mevcut değil. Nadiren karşında 1 yada 2 şeklinde karakterin kişiliğinden bağımsız bazı kararlar dayatılıyor ve olay örgüsüne bakmaksızın bunları sonuçlandırman bekleniyor. Oyuna bu açıdan lineer diyoruz.

Verdiğin örnekle karşılaştırma yapmak gerekirse : Mass Effectte de reaperları durdurmamak gibi bir seçenek yok mesela ve kimse bunu eleştirmiyor, ana hikayenin lineerliğini de keza eleştirmiyoruz (en azından bence sorun değil). Bizim beğenmediğimiz ve RPG anlayışına ters düşen oyunda her şeyin tek düze ilerlemesi ve hiç bir anlamlı seçeneğin bulunmayışı. Sanırım senin tam olarak anlayamadığın nokta da bu, rpglerde seçenekler olur. Karakterin kişiliği şekillenir, oyun dünyası şekillenir, role play dediğimiz olayın sonuçları açıkça görülür. Mass Effectte ve türevi yeni nesil rpg hibridlerinde epix lafı wowdan bile fazla kullanıldığı için işin asıl özen isteyen kısımları hep esgeçiliyor, rpgnin RPsi ikinci plana itiliyor. Senaryonun çözümünde oyuncuya hiç bir alternatifin sunulmayışı da, 15 dakikada çizilip basmakalıp her yerde kullanılan haritalarda yada bloodlinesda dalga geçilen ama burda cidden korkunç olan 1 2 ve 3 dialog seçeneklerinin birbirinden hiç farklı olmayışında (bazen son derece saçma oluşunda) vücut buluyor. Aslında sorun bunlardan daha büyük.

Biraz wot oldu ama pek çok rpg tartışmasında hiç bi fikrin olmadan tartışmaya daldığını ve hep hatalı analojiler kullandığını farkettim. Cifors istemeyen oyunları pek beğenmesen de sahip oldukları derinlik yüzünden pek çok oyunseverin gönlünde taht kurmuşlardı, e haliyle modern yansımalarından da biraz zeka içermelerini bekliyoruz. Yoksa ciforsa karşı değiliz yanlış anlama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya, ayni yeni mgs gibi interactive movie gibi bisi mass effect. B movieden de daha saglam senaryosu var kanimca.

Ben hastasiyim arkadas, boklamayin guzelim oyunumu sdfg. Genre olarak ta rpg sayilir cunku stat mat alip skille veriyorsun. Action / Adventure oyunu aslinda ama iste level atlama olunca otomatik rpg'ye giriyor.

ne tartistiniz yahu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sağol axe, uğraşıp yazmışsın bildiğim şeyleri ama olsun, düşünmen yeter.

her rpg belli miktarda seçime izin verir, bazıları neredeyse hiç vermezken bazılarında gerçekten anlamı olan seçimler yapılır. bu anlamı olan seçimler derken belli bir seçimi yapınca bütün quest akışını başka alternatif koymadan tümden sekteye uğratmayan seçimleri kastediyorum.

ne var ki oyuncudan oyuncuya değişiyor hangi seçimlerin daha önemli olduğu tercihi, bununla beraber muhtemelen mass effect yine de pek tercihe izin vermeyen bir oyundur, doğru. yine de bu demek değil ki interaktif bir film, b movie iddiası bir kenara.

misalen benim için ana quest'i kenara fırlatıp kendime tamamen kendinde özel bir ajandası ve kimliği olan bir karakter yaratabilmek yüksek önemdedir, bu bakımdan da mass effect pek doyurucu gelmeyecekti eğer hazır verilen karakter arkaplanı ve hikaye açıcı gelmeseydi, zira side quest'ler çok fazla değildi ve generic gezegen olayını hepimiz biliyoruz.

frodo, luke, revan, shepard, chosen one ya da vault dweller olup sauron, palpatine, malak, saren, the master ya da horrigan'ı illa ki öldürdüğümüz her oyun benim gözümde çok fazla birbirinden ayrılmıyor, hepsi belli bir hikayeyi ve belli bir rolü oynatıyor. gördüğüm en fazla anlamlı varyasyonlardan biri muhtemelen malak'ı kendi çıkarımız için mi yoksa evrenin iyiliği için mi öldürdüğümüz olabilir belki. öte yandan benim için en büyük öneme sahip seçim muhtemelen karakterimin kim olduğunu ve neyi yapıp neyi yapmak istemediğimi belirlemektir. buna izin veren oyunlardan elder scrolls serisi bir örnektir mesela, shady sands'te ne yapıp ne yapmadığımdan ziyade oraya gidip gitmememin, gidersem de ana sebebinin daha büyük anlamı var gözümde.

bunlar da kişisel tercihlerdir, o bakımdan istemeden de olsa had bildirme, küçümseme gibi kendi görüşlerimizin ağırlığını düşüren yaklaşımlarda bulunurmuşçasına imalardan kaçınalım rica ederim. zira benim sizin zevkinizin veya tercihinizin benimkinden üstün yahut değersiz olduğu gibi bir iddiam olmadı, misilleme ihtiyacı hissettirdiğimi sanmıyorum.

ha bu arada, ilk cifors piyasaya çıkmadan 10 yıl önce de oynadığım oyunlardan 'all-time favourite' listemin zirvesinde olanlar var. hatta o listenin ilk iki sırasında cifors isteyen oyun yoktur. 70'lerde çıkan oyunları keyifle oynamışlığım vardır yıllarca. bu edebiyatın yanlış insana yapıldığını daha önce de yazmıştım ama sanırım sen görmemişsin. 8 ve 16-bit'lik oyunları çıktıkları zamanlar ziyadesiyle oynadığım için haliyle bir ömre yetecek kadar doydum onlara. arasıra dozunda nostaljiyi severim ama içinde yaşayamam, yanlış anlama.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...