Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Tank olmak


ohyeah

Öne çıkan mesajlar

Shield Block deyince akla ilk gelen neredeyse Warrior camiasının %90'nın yanlış bildiği birşey var. Sanıyorki millet Crushing Blow yememek için %25 block + %75 Shield Block gereklidir. Yok öyle birşey. Toplam avoidance + block = %25 + %75 Shield block asıl formuldur. Yani dodge, parry, block %25 olsa yeterli. Neden mi? Bunu en iyi combat table ile açıklarız sanırım. Bir NPC size vuracağında 0-100 arası zar atar ve şöyle bir tabloya göre gider.

Miss 10.00% 0.01 - 10.00
Dodge 9.60% 10.01 - 19.60
Parry 15.90% 19.61 - 35.50
Glancing Blow 0% —
Block 20.20% 35.51 - 55.70
Critical ~0% —
Crushing Blow 15.00% 55.71 - 70.70
ordinary hit 29.30% 70.71 - 100.00


Crushing Blow Miss, Dodge, Parry, Block'dan sonra gelir. Attack Table'daki Dodge, Parry, Block sizin yüzdelerinizden oluşur çünkü attack size karşı yapılır. Yani bu rakamlar ne kadar yüksek ise 0-100 dilimde o kadar yer kaplarlar. Eğer toplamda %100(aslında %102-3 küsür birşey ama neyse)'i geçerlerse Crushing Blow otomatikman Attack Table'dan atılır çünkü 0-100'lük dilimin dışına çıkmış olur. O yüzden bir Warrior oyunda şuan Crushing riskinden en erken kurtulan class'dır. En az Crushing yiyen class'da sanırım Prot Paladin fakat ondan emin değilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yanlış biliyorsun :)

Lacerate 5x tutulmalı diye bir kaide yok. Lacerate'in threati apply edildiğinde gelir (ilk vurduğunda) sonra bıraktığı dot'un hiçbir anlamı yoktur -> 5x'e çıkarılması gerekmez.

Çoğu zaman 5x görürsün çünkü threat sağlayan fazla skill yok.

FF ile çekersin genelde, olmadı Mangle ile snap aggro alırsın. Sonra Mangle cd bitene kadar 2, 3 lacerate (çoklu mob ile değişir işler tabi) tekrar mangle. Rage starve olayı yoksa Mangle, Lacerate, Maul, Mangle diye gider.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

The_Delucian said:
not : yukardaki buildde endless rage gereksiz, imp thunderclap MT skill degil,weapon spec 5/5 olmalı, mobların hemen hemen hepsi Taunt immune oldugu icin Taunt a skill vermek gereksiz (bence)
MT'nin imp clap'a kesinlikle vermesi lazim. Cok cok onemli bir mitigation sagliyor o. Diger warriorlar vurur diyeceksin ama soyle bir durum var ki, her guildin birden fazla prot warriori olmayabiliyor raidde, bizde 2 prot warrior var mesela, digeri olmayabiliyor. Bu durumda imp tclapsiz olmaz.
DPS warriorlar berserker stance'dan 30 saniyede bir degistirirlerse batar dpsleri zaten, bir de talent vermezler.

Taunt bence gereksiz degil, taktik olarak sirayla tauntlanmasi gereken bircok boss var, Kalecgos ornegin. Taunt resist oldugu anda 2 saniye kazandiriyor sana. Ha her zaman challenging ve mocking blow sansin da var, ama ise yariyor bence taunt. Trash'te de ise yariyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dworgian said:
ya ben zaten maul+mangle > maul+swipe > lacerate > maul+mangle...


die gidiorum da iyi oldu 5x tutulmasının bişi farketmedigini bilmem.

ben olaya dot mantıgıyla bakmıştım oysaki hummm

5x olunca yine de fena vurmuyo ama manglesız bi işe yaramıyo. en çok aggroyu doğal olarak mangle yapıyo ondan arta kalan zamanında lacerate yapıyosun eğer rage artıyosa da maul.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Penthesilea said:
Cuce said:


ben bunu dah mantıklı buluyorum ackcası.
improved sunder olmamasi problem di mi cucecim, 6% spell dmgdansa onu tercih ettim ornegin ben


yanı genelde 5 kez kullnıyosun sunderı devamında devastatele tazeliyosunya hep. bütün encounterları bilmiyorum o yüzden cok kesin konuşamıycam ama tank rotationlarda sunder'ı partneriniz (O YEAH KAS VE METAL YIĞINI HOMOSEKSUEL WARRIORLAR!!) sunderı tutuyo. heroic strike'tan alıp verebilirsin sunder'a ama muhtemelen daha cok heroic kullnıcaksındır. ama dediğim gibi bütün encounterları bilmiyorum 25 sn den uzun boss'un warriordan kopuk kaldığı bi encounter varsa durum değişiebilir, ama bir encounter için değmez gibi geldi bana.

Quel-Thul said:
taunt daha cok 5 ve 10 manlarde işe yaryıyor, 25 mande zaten tankın taunt resistlenirse hemen battle stance --> mocking blow atması lazım

penth'in dediği gibi taunt rotation'ı rahatlatan bi skill imp taunt ve yerine alıcak daha iyi bişey yok gibi geliyo bana. bide şu var matematik üstüne optimal tankı yaratabiliriz ama, karakterın basına gecip oynayınca 8sn taunt cooldown insanın sinirlerine gercekten iyi geliyo =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Longshanks said:
Dworgian said:
ya ben zaten maul+mangle > maul+swipe > lacerate > maul+mangle...


die gidiorum da iyi oldu 5x tutulmasının bişi farketmedigini bilmem.

ben olaya dot mantıgıyla bakmıştım oysaki hummm

5x olunca yine de fena vurmuyo ama manglesız bi işe yaramıyo. en çok aggroyu doğal olarak mangle yapıyo ondan arta kalan zamanında lacerate yapıyosun eğer rage artıyosa da maul.


ben zaten her mangle ımı maul bonusla vuruorum ve her swipe ımı. siz sadece maul yazıosunuz kafam karışıo maul bir sonraki attack a bonusvermio mu? maul tek başına bi vuruş değil ki :S

ühü anlamıorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Maul çok sık kullanırsan, senin dediğin şekilde, rage sıkıntısı olabilir.

Mangle, Lacerate, Lacerate, Mangle rotasyonunda rage çoksa maul kullanılır. Ama tamamen rage yiyicidir yani. Maul normal white damage'a, ek olarak gelir. Ama white damage'dan üreteceğin rage'i üretemezsin, üzerine de Maul'un ragecost gelir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

* improved sunder initial threat i bir miktar boostlar,
* Imp Thunder Clap biz genelde 2 prot tank kullanıyoruz pek cok guildde oyle yapıyodur diye OT almalı diye dusunuyorum ama OT yoksa elbette MT almalı
* Taunt konusunda hem fikir degiliz, taunt 8 yada 10 sn olması hicbir seyi degistirmiyo Alar Kalecgoc herneyse sizi taunt/Tank switch e zorlayan encounterdaki olayda eger Taunt resistlerse ve alternatif tauntlayacak biri yoksa GG wipe.Alar da misal melt armoru yedin diger tank ın taunt resistlenirse GG direk cunku 3 sn de NI NIN (tank cemal'in heal heal diye haykırısları hala kulaklarımdaydı)
* Imp Shieldwall gereksiz, MT nin buna ihtiyacı olmamalı, kullanılabir ve bazen yardımcı oldugu durumlarda olur ancak cok gerekli degil bence.
* Zerling yok oyle bi prot pala build :)

MT pala : Mt threat pala

MH Thrash Pala : Pala Hyjal son 4 talent ı ister anticipation a ister dev,ne int. e verebilirsin, eger Boss Phase de Healing geara switch edip heallıyorsan.

(bence)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gangren said:
Maul çok sık kullanırsan, senin dediğin şekilde, rage sıkıntısı olabilir.

Mangle, Lacerate, Lacerate, Mangle rotasyonunda rage çoksa maul kullanılır. Ama tamamen rage yiyicidir yani. Maul normal white damage'a, ek olarak gelir. Ama white damage'dan üreteceğin rage'i üretemezsin, üzerine de Maul'un ragecost gelir.


Thanx for info :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

yanı genelde 5 kez kullnıyosun sunderı devamında devastatele tazeliyosunya hep.

şimdi devastate zaten sunderlıyo aynı zamanda targetı, o yüzden devastate varken sunder kullanmaya açılışta bile gerek yok. ayrıca herkesin bilmediği bi olay imp. sunder armor'un devastate'in rage costunu azaltması. focused rage ve imp. sunder ile gayet güzel 9 rage devastate vurabilirsiniz yani :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce evet prot warriorin sunder kullanmasi gereksiz, devastate daha fazla threat yapiyor ayni effekt + dmg oldugu icin :)

MT ye gereksiz sunder armor demissiniz de, ben pek katilmiyorum. Gerci dunyanin en iyi tanklarindan biri denir Kungen icin, ki progresste tankin mal olmamasi baya onemli bisey ondan oyledir de aslinda, o imp. sunder vermemis mesela. Ama bir yerden sonra avoidence arttikca, boss encounterlarinin baslarinda ve ozellikle tum trash boyunca rage sikintisi cekiyorsunuz, ben cekiyorum en azindan ki hala item eksigim var 1-2. 5 men yapamiyorum adam gibi, moblar vuramadigi icin rage dolmuyor falan sacma sapan bi olay. Bu durumda imp. sunder gayet yardimci oluyor bana.

Imp. heroic vermedim ama, imp. sunder yerine imp. heroic verirsem totalde degisen birsey olmayacak devastate+heroic ayni anda spamledigim icin, ama imp sunder combat basinda cok daha faydali 5 sunder yaparken (diye dusunuyorum)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnız 500-600 block value ile birde gnome bilmem ne trinkletini bir açıp raid de bufflıyken Shield Slam critleyince manyak oluyor. Karşıdakinin şaftı kayıyor.

Birde WSG de deathwish+ WSG Buffı alıp hayvan gibi shield slam critleyenler var tabi. www.tankspot.com 'da olacaktı hatta SS'ler.

Kısacası: Shield Slam ağlatır!
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...