Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)


S_burti

Öne çıkan mesajlar

(L-r) Jed Brophy as Nori, DEAN O’GORMAN as Fili, Mark Hadlow as Dori, JAMES NESBITT as Bofur, PETER HAMBLETON as Gloin, GRAHAM McTAVISH as Dwalin, RICHARD ARMITAGE as Thorin Oakenshield (center), KEN STOTT as Balin, JOHN CALLEN as Oin, STEPHEN HUNTER as Bombur, WILLIAM KIRCHER as Bifur, Adam Brown as Ori and AIDAN TURNER as Kili

http://i.imgur.com/8vAV2.jpg

http://i.imgur.com/tzor0.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
  • 3 ay sonra ...
3D'den önce 48 fps'den korkuyoum ben. Ama 24p'de izleyebileceğiz neyse ki.

3D'de olabilir, bence 2D gibi güzel olmuyor ama sorunlu 3D'lerin hepsi 3D'yi anlayamayan yönetmenler tarafından sırf stüdyo istiyor diye üstün körü kullanılmasından kaynaklanıyor. İyi kullanıldı mı 3D'nin varlığını unutuyorsunuz bile.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 ay sonra ...
Cuce said:

48 fpsnin nesinden korktunki?


Bu FPS konuları çoook karışık, yani üzerine ayrı konu açılabilir, işin teknik yönünü bilenler saatlerce konuşabilir.

Ama şöyle bir gerçek var ki bu olayı ilk çözen ve hala en iyi anlayan ülke ABD. Filmlerin televizyona aktarılması süreci çok sancılı bir süreç. Çünkü sinema için sabitlenen 24 kare oranının bize sunduğu "perception" direk "film look" olarak adlandırılıyor artık. Yüksek kare oranları film görünümünden çıkıp "life like" oluyor, buda sinema keyfini öldürüyor. Amerika bu "format conversion" konusunda çok çok ileri bilgiye sahip artık.

O yüzden adamlar convert ederken bir şekilde film look'u koruyabiliyorlar, sen tv'de 24 fps izliyormuşsun "hissi" alıyorsun.

http://img.tfd.com/cde/32PDOWN.GIF


Digital sinemaya geçişte de sancılı bir süreç yaşandı, önce kameralar yeterli kalitede görüntü yakalayamadılar ve sıkıntı yaşattılar. (kimileri bunu özel bir his kullanmak için kullandı, (bknz. Collateral) yada başarısız oldu (bknz. Public Enemies).

FPS'yi 48'e çıkarmakın handikapı bu olaylardan doğuyor. Şimdi Peter Jackson teknik olarak olaya benim gibi yaklaşan bir adam (:D) yani çok yakından takip ediyor, deniyor, öğreniyor ve bilerek kullanıyor. O yüzden bu 48 fps olayının altından kalkar gibime geliyor. Bir kere 3D ortamda 48 FPS bambaşka bir atmosfer sağlayabilir. Gerçekten kendisinin dediği gibi "görüntünün içinde hissedebiliriz" kendimizi. Çünkü dediğim gibi "lifelike" görüntü 2D'de sancılı bir işlemken 3D'de bambaşka bir şey sunabilir izleyiciye. Çünkü algımız farklılaşıyor 2D ile 3D arasında. 3D'de de film look'a zormalamaya gerek kalmayabilir çünkü bambaşka bir boyuta ve algıya geçiyor olay.

Örnek olarak 3D gözlüklerle oyun oynamak 2D'den çok daha keyifli bir deneyim sunuyor ama filmlerde aynı derecede keyif alamıyoruz çünkü 24 fps'ye sınırlıyız ve 3D'nin sunmak istediği "immersion" olayından uzaklaştırıyor bu olgu. O yüzden 2D filmi 24p izlemek ama 3D filmleri 48p izlemek yerinde bir karar olabilir. Birde 48p 2D'yi görmek gerek ki ben buna "olmaz/tutmaz" diyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya yüksek fps'li bi film izlediğinde rahatsız oluyosun bildiğin, bi dene gör. sanki hızlı oynatılmış gibi geliyo insana. ilginç bişey ama öyle sdf

fakat lath'ın dediği gibi 48fps+3d kombinasyonu bambaşka bi tecrübe yaşatabilir. bu tecrübeyi hobbit'te yaşayacağımız için de ayrı mutluyum lol
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İşte 48 FPS'yi Peter Jackson nasıl kullanacak onu merak ediyorum ben, belirleyici unsur kullanım şekli olacak. Gayet 48p olarak "akan" bir görüntü ile izlettirebilir veya yine 24p hissi veren ama "yumuşak" görüntü kullanabilir.

Abi yüksek FPS ne değiştiriri bilmek isteyen 30 FPS çeken handycam'ler ile çekilen görüntülere baksın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...