Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Trafiğe çözüm? New york'lular bulmuş..


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
NEW YORK - Kentin trafik sorununu çözme arayışları sonucunda alınan karar, federal hükümetten de destek gördü. Hükümetten yapılan açıklamada, New York kentine uygulamaya geçilmesi için 354 milyon dolar verileceği kaydedildi.

Hafta içi 06:00-18:00 saatleri arasında Manhattan adasının 86. sokağının aşağısına giren otomobillerden 8, büyük araçlardan ise 10 dolar alınacağı açıklandı. Bölgede yaşayan ya da çalışanlara ait otomobiller için ise günlük tarifenin 4 dolar olarak belirlendiği ifade edildi.

Uygulamanın, bölgedeki birçok iş yerini olumsuz yönde etkileyeceği eleştirilerine rağmen, iş çevreleri trafik sorununun halen bölgenin ekonomisine yıllık 13 milyar dolar yük getirdiğini belirtti.

Amerikan Ulaştırma Bakanlığı verilerine göre, New York ta kent içinde seyahat eden bir kişi, yılın ortalama 49 saatini trafikte bekleyerek geçiriyor. Bu rakamın, 1982 yılında 18 saat olduğu belirtiliyor.

ABD de New York dışında 8 büyük kentin de benzer bir uygulamaya geçmeyi düşündükleri kaydediliyor.

http://www.ntvmsnbc.com/news/417287.asp


Doğru mu yanlış mı tartışılır.. Bana göre iyi bir para kaynağı olur. İnsanlarıda biraz olsun korkutur. ama burda önemli olan ekonomik durumu düşük olan insanlara yapıcağı extra yük.

[ Mesaj 16 Ağustos 2007, Perşembe - 14:46 tarihinde, zydar tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
katılıyorum yapılan uygulamaya. ayrıca;
trafik sorununa patisel çözümler'de de yazdığım şeyi kopyalıyorum buraya.
said:
Düşüncelerim ise, High Occupancy Vehicle (mitfahren) benzeri bir sistemin İstanbul'da özellikle boğaz geçişlerinde uygulanması.

Özellikle boğaz geçişlerinde tarifelerin HOV'a göre ve düzenlenmesi. Örneğin 1kişilik bir küçük sınıf otomobil için köprü ücreti (sadece geliş yönünde) 4ytl iken, 2-3kişilik aynı otomobil için 3ytl ve 4kişilik otomobil için 2,5ytl.. 1 kişilik SUV için 15YTL, 2-4kişilik SUV için 10YTL ve 4-6 için 8YTL (evet SUV leri sevmiyorum hem çok yer kaplıyorlar hem de global ısınmada payları diğer otomobillere göre daha yüksek)

Ayrıca toplu taşımacılık araçlarının çok daha sık geçmesi, onlardan ücret mücret alınmaması, köprü hattını takip eden bir tünel hattının da yapılması ve sonrasında raylı sistemin araç geçişi sınırlandırılmış köprü üzerinden yapılması gibi düşüncelerim mevcut..
Mesaj tarihi:
manhattan la istanbulu karsilastirmayin

bir kere manhattanda her sokakta metro var, sutune bastan sona mukkemmel isleyen isik sistemi(ornegin trafigin durumuna gore donuse izin verilmeyen yollar vs) sonra manhatta adasindan 6 7 cikis yolu var(4 5 tane kopru iki tane tup gecit, ve super isleyen bir feribot

daha istanbulda hicbirsey yapilmadi o yuzden yalaniz yani
Mesaj tarihi:
Bence çözüm petrol ürünlerinin ve taşıt vergilerinin artırılması yanı sıra burdan gelen gelirlerin direk olarak metro gibi toplu taşımaya aktarılması...
Mesaj tarihi:
"yılın ortalama 49 saatini trafikte bekleyerek geçiriyor"
çok düşük, yani günde 10dakika falan? bizde diğer yakada işe giden birisi günde 1.5 saat falan bekliyor en az 400-500saatimiz trafikte geçiyor.
Bizde bu tarz bir uygulama doğru olmaz çünkü insanların ekonomik durumu birbirinden çok farklı. Bazı insanlar günde 3-4ytl ile geçinir iken bazıları günde 200-300ytl ile geçiniyor. 10ytlik bir ceza bir kişinin 2 gün aç kalmasına sebebiyet verirken öbürünün 1 kahve eksik içmesine neden oluyor.
Aldığı maaşından % kaç kesinti şeklinde olsa olabilirdi ama maaşların hangi biri yasal ki bizde? Kontrol edemezsin, başbakan gibi o kadar açık bir mevkideki birinin mali durumunu bile bilemezken vatandaşı nasıl takip edicen.
Mesaj tarihi:
bunu İstanbul'a cozum olacagını sanmıyorum zaten plansız bi sehir aynı hatta hem minibus hem otobus hem metro calısırken baska yerde vasıta bulamıyosunuz.

o kadar plansız kurulumsuki dusun Bahcesehir de İstanbul'da maltepe de İstanbul'da.bir uctan bie uca toplu tasımayla gitmeye calıs çilesini gectim kac saat surer.dusununce zaten benzin ve araclar bu kadar pahalı olmasına ragmen tercih ediliyor.pek etkisi olacagını sanmam benzine bu parayı veren soylene soylene 3 4 milyonu daha verir.

Önce altyapı toplu tasıma aracları yapılmalı ve sehir planlamasına önem verilmeli. Başıboş sekilde gelişiyor İstanbul
Mesaj tarihi:
seneler once bu trafik isinin duayeni caponlari cagirdilar istanbul u incelemeye
adamalr kac gun kafa patlatti ve "siz nasil cozuyorsaniz o skeilde devam edin biz isin icinden cikamadik" diyip gittiler


istanbulla ayni cografyaya sahip baska bir sehir yok dunyada
bide bunun ustune kural tanimaz turk halkini ekleyin

olmaz yani cozum
bagajda ncikip ogs den egcerken plakayi kapiyan bide kameraya zafer isareti yapan bir milletiz biz
Mesaj tarihi:
ekonomik gucu olmayan ozel arabasiyla gezmesin. bence yontem mukemmel olmus ve kesinlikle istanbulda da uygulanabilir. artik arabalar o kadar kolay satin aliniyor ki, giyecek donu olmayan adamin bile arabasi var. tupunu de taktirdi mi tek basina dunyalari geziyo amcam.

toplu tasima denen bir olay var insanlari buna yonlendirmek lazim, bu yuzden ozel araclarla gezmek pahali, toplum tasim araclari ile gezmek ekonomik olmali.
Mesaj tarihi:
toggie, benim okulum eve 10km. 1,4 dizel arabayla aşağı yukarı otobüsle aynı paraya gidip gelebiliyorum. neden otobüse bineyim demi yani böyle bir ortamda. haklısın, toplu taşıma ücretleri düşmeli. bursa'da çok pahalı valla.
Mesaj tarihi:
Bu bir çözüm değil , öyle şey çözüm olsa öyle çözümü Melih Gökçek de yapardı.

Oldu olacak sokağa çıkmayı da haraca bağlasalardı , sevmedim , deli dumrul yasası gibi geldi bana.Arabam yok ama arabası olan milleti keriz yerine koymuşlar resmen.Hani kurşunsuz kullananı , hibridi falan değil herkese ceza olmuş.
Mesaj tarihi:
hersey yuksek nufusta patladıgı icin in arabadan otobuse bin de diyemiyorsun, oyle kalıyo hersey. yani orta sınıf icin huzurlu bi otobus ortamı yok ki adam arabasından inip otobuse binsin.
Mesaj tarihi:
iyi de parasi olan ucakla giderken parasi olmayan nasil tipis tipis otobuse biniyorsa bu da oyle bisey. hic bir farki yok. o kadar alismisiz ki arabayla gitmeye her yere, herkesin rahatlikla edinip kullanabilecegi bisey oldugu icin bu uygulama size garip geliyor.

parasi olani tabi ki durduramayacaksin, bu sadece ozel araclar icin gecerli degil ki. ama oyle insanlar var ki ulkemizde, gecen sezon samp. ligi ilk macinda olimpiyat stadina gelen taraftarlarin cogu minubusle ve tek basina gelmislerdi. ondan sonra trafik yurumez tabi kardesim. arabanla geliyorsun madem doldur da gel, yani abi kardes sehirde gezmeye ciksa ayri arabalarla takilacak utanmasa o durumdayiz.
Mesaj tarihi:
melih gokcek cozum bulmus

butun yollari kazip trafige kapatirsak trafik sorununu toptan cozeriz diyor

e insanalr islerine nasil gidicek diye sorduk

calismasinlar bakin sorunu cozdum ekieki dedi
Mesaj tarihi:
@chem: abi ne 3-4ytlsi. o adam nasıl alsın araba? günlük 10 milyon desen bile asgeri ücreti yakalayamıyosun. günde 15 ytlye çalışırsan 450 ytl yapıyo oda asgeri ücret oluyo net brüt olarak.

asgeri ücretle çalışanın arabası olamaz. ondan bundan babasından falan kalmadıysa afedersiniz şeyetse alamaz. alsada benzin yada tüp parasını kaldıramaz.


Onun dışında jiplere kamyonlara extra ücret alma olayı çok tatlı olur. Çok da hak ediyolar bence. en az 2 katı olmalı. Adamın cebinde milyarlar var tutup 10 ytl veremicekmi günde. almasın ozmn jip falan. adamın aylık kazancı 5 milyar 10 milyar. ayda hergün arabayla çıksa vericeği 300ytl olur. millet kazanır. adamın cebi ve egosunun yanında.

haksız mıyım?
Mesaj tarihi:
Türkiye'de zaten binbir tane aptalca vergi var araba için. Yok lüks vergisi yok ötv yok dünyanın en pahalı benzini, yok plaka parası derken ABD'dekinin 10 katına falan geliyor arabanın gideri. Bir de ilginç cezalarla (ceza da benim vergilerimle yapılan yolu kullanmak suçundan) iyice insanları yolmaya ne hakkı ne yüzü yok kimsenin.

Ayrıca bu ödenen miktar ABD'nin ortalama gelir düzeyine göre sembolik bir ücret kalabilir, ancak Türkiye'deki gelir düzeyi ve ekonomik durum bunu kaldırmaz.

Kısaca saçma, saçma değil denirse de Türkiye şartlarına uygun olmayan bir çözüm
Mesaj tarihi:
zydar zaten jip falan dediğin araçların motor gücü 1.6 nın üzerinde olduğundan kat kat fazla vergi alınıyor onlardan. O bakımdan adam senede ödeyeceği ek ücretten fazlasını oraya ödüyor zaten

Ancak Türkiye'de yol ve altyapı son derece yetersiz. New York son derece düzgün planlanmış bir şehir, buna rağmen yetersizlik var diye böyle son çözüme gitmişler. Oysa İstanbul (ve Ankara) hem son derece kötü planlanmış hem de sürekli göçle nüfusu habire artan, ve sürekli genişleyen şehirler. Bunu da göz önüne almak lazım.

Sen önce şehrimi adam gibi planla, verdiğim vergilerin hakkını ver bana, adam gibi yol yap, sonra yetmezse başka çözüm kalmazsa ikincil çözümlere giriş derler adama.

[ Mesaj 16 Ağustos 2007, Perşembe - 17:15 tarihinde, Rewendor tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
şimdi benim bildiğim 2 tane çok önemli proje var.

birincisi denizin altından geçiricekleri tünel çalışması. boğaz trafiğini bitiricek deniyor. bildiğim kadarıyla 4 gidiş 4 dönüş şeridine sahip olucak + 1 de güvenlik şeridi olucak. Trafiği epey bi halleder sanırım.


İkinciside şuanda epey bi kısmı bitmiş olan avcılardan beylik düzünden, ta sirkeciye kabataşa kadar gidicek olan ray lı sistem. E-5 in ortasından geçiyor bu. 2 ray olucak. Bir gidiş birde dönüş. Geçiceği yerler arasında bahçelievler, ataköy, şirinevler, avcılar, mecidiyeköy, beşiktaş, maslak ve sirkeci tarafları olucak bildiğim kadarıyla. bitmesi olarak seneyi gösteriyorlardı. ne kadar kalmıştır bilmiyorum. Ama e-5 den giden herkez inşaatları görebilir. Temelleri bitti. yerleştirme işlemleri var. Çok güzel olucağa benziyor.

not: iş yerim beşiktaşta. bakırköyde oturuyorum. tek bi araçla gidersem süper olur. benzin parası falan yırtarım. o yüzden işime geliyor bi hayli =)
×
×
  • Yeni Oluştur...