Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Warhemmer Online vs Age of Conan


MadOrca

Öne çıkan mesajlar

Ya arkadasim yok o bundan sunu almis kavgalarini bir kenara atin artik rica ediyorum.Tutmussunuz oyunlar hakkinda gereksiz yorumlarda bulunuyorsunuz. Ya ne savunuyorsun wow u arkadasim wow su ana kadar piyasadaki oyunlarin iyi yonlerini alip corba haline getirip grind uzerine kurulmus bir oyun yeter artik wow kiral yorumlarini bir kenara atin.Tabiki ilerliyen zamanlarda cikan oyunlarda gecmisteki oyunlarin iyi yonlerini alip,gelistirip piyasaya cikicak,o yuzden onu calmis bunu calmis gecin bu isleri artik.Oyun bunlar ya.Cocukla cocuk olmaya benziyor bu gereksiz tartismalar.Bir kac yil sonra ne wow kalicak ne baska bir oyun yenisi geldikce eski oyunlar geride kalicak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi de niye bu kadar agresif bisey yazdın ki =), goren de birsey dedik sanıcak, mesajımda "wow'u savunmuyorum" demisim, halen niye savunuyorsun diyosun, o da guzel...

p.s: ayrıca diger oyunların en iyi yonlerini toplayan bir oyun nasıl kotu oluyor o da ayrı bir konu, ozgun olmayabilir ama su anda oynayan kisilerin sayısı belli, ne kadar oynadıkları da belli... yani wow'a kotu demek de kendini kandırmaktan baska birsey degil... bu topicte bir oyunun diger oyunlarla benzerliklerini yazmak niye gereksiz olsun ki, bu aoc ile war'u karsılastıran bir topic, e bunlara baslayacak olan adam da su topic'i okuyup ne gibi yeniliklerle karsılascak, neleri yeniden gorecek bilmek ister, birsey yazmıs olmak icin yazmayın ya...

[ Mesaj 07 Ağustos 2007, Salı - 13:05 tarihinde, kfg tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Acikcasi ben kendimi kandiriyor filan degilim,wow u ilk ciktigi 6 ay boyunca oynadim acctumu sattim.Bir oyunu oyuncu sayisi yahut ne kadar oynandigi belirlemez eger senin kistasin buysa yazik o zaman knight online yahut kore,cin yapimi oyunlarida milyonlar oynuyor + oyuncularinin %60 nin 15 yas alti olmasida oyunu bana gore bariz bi sekilde bozuyor lameri bol.Bence oyunu, oyuncu kitlesi ve oyunun kalitesi ne oldugunu belirler..Daoc oyuncu bakimindan milyonlari gormedi ama oyuncu kitlesi konusundada,oyun bakimindanda kat kat ustundur benim icin oyunun sahip olmasi gereken ozellikler bunlar.Bu konusmaya devam ediceksek bence baska bir topik altinda devam edelim bu topige yazik olmasin..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

MMO oynuyoruz sonuçta gerçek rpg değil. O yüzden hikaye şu bu çok da önemli faktörler olmuyor. Ki çoğu fantastik oyun Tolkienden arak zaten cüceleri olsun orkları olsun. Kfgnin dediği gibi target, ability kullanımı questler npcler.. Wow gibi hep. Bi iki pvp vidyosu izledim bi köprüye geçtiler. Aha dedim av köprü, şimdi biri kartopu atıcak. O kadar benziyo yani. Wowa da şimdi bina siege engine falan geliyo pvpye. WHda rvrler instancelarda geçicek diye bi geyik var. Yani ne farkı var oyunun wowdan? Bi AoC gibi bi Darkfall gibi yenilikçi değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@mina

cok pardon abi o zaman ya, bi an bana dedin sandım... ya dogru knight online'ın falan da cok fazla sayısı oldugu, ama ortalıkta gs_murat_1905 isimli warrior'lar falan dolasıyor, ama wow o kadar da degil,yani oyuncu sayısı belki birinci kıstas olmaz ama bu kadar fazla oyuncunun oynaması da goz ardı edilemez ,yani tamam en iyisi kral demek yanlıs da, oyle bi grup varki iyice abartıp resmen dunyanın en kotu oyunu ilan etti wow'u, bu kadar da haksızlık yapılınca ben oyle soyledim, yani millet manyak mı para veriyor bu kadar nefret ettigi bir oyuna... yani isin kısası ben de buyuk ihtimal ikisine de baslayacagım direk ama hangisine devam edecegim oyuna baglı...

edit: editlerle mesaj iyice sacma bir hal almıs yalnız, 10 defa falan yani demisim, siz mesajın özunu kapmıssınızdır =)...

[ Mesaj 07 Ağustos 2007, Salı - 19:33 tarihinde, kfg tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca wow paralı knight online beles, boyle bir fark var... bi zahmet knight online'da da o kadar oyuncu olsun... oyuncu kalitesine bakılıyorsa bir degil yani...

axedice +1,

yani war'un getirdikleri genellikle daoc'un onyargısı ile daha iyi pvp, siege weapons, rvr falan... bunların cogu ya wow'da olan ya da yeni exp. ile gelen seyler, yani yenilik degil, ama aoc'deki sırf prestige class ve crafting sistemi bile beni bitirdi, guild deki farklı prestige class ların tum guild e ozel ekstralar saglaması falan...

[ Mesaj 07 Ağustos 2007, Salı - 20:08 tarihinde, kfg tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
WHda rvrler instancelarda geçicek diye bi geyik var


instance'lı wow'un battleground'ları gibi olan savaşlar da var ama ana olay world map üzerinde geçiyor. 4 ayrı parçaya ayrılmış durumda rvr sistemi, aratırsanız youtube'da filan bulabilirsiniz detaylı açıklanan videoları.

şahsen bir hafta önce bugün sorsanız warhammer'ı aklımın ucundan bile geçirmiyor oynamak için. ama öylesine bakınırken 1-2 career ilgimi çekti, sonra nedir sistemi filan diye inceledim ve hoşuma gitti çok.

şimdi kabaca olay şu:

- warhammer endgame'i pvp olacak. endgame alanlarının %20'si pve, %80'i pvp üzerine kurulu. hem world map hem de instancelarda devamlı dövüşmek üzerine kurulu. yani "raid için pvp epic alayım" deyip afk char bırakma gibi bir manatlite olamayacak çünkü oyunun ana maksadı zaten pvp. raidboss kesmek değil. bütün karakter dengesi pvp üzerine kurulmuş. aman raid specim var ya da aman ben healerım çok baygın pvp yapmayayım olayları yok, herkesin savaşma kabiliyeti olacak. (wow'daki 41dps mace ile auto-attack şeklinde değil)

- aoc endgame'i gene wow gibi pve raid instancelar üzerine olacak. 24 kişi trash mob ve boss keseceksiniz. pvp üzerine kurulu değil oyun ve ben zaten wow gibi raid üzerine kurulmuş, başarılı bir oyun varken neden göremiyorum aoc'a geçmek için. gene millet ağlayacak şu sınıf dengesiz bu sınıf dengesiz diye çünkü boss öldürme üzerine kurulacak karakter dengeleri.

bunları da kendim araştırma yaparak gördüm, pvp'den daha çok hoşlanan birisi olarak warhammer cazip geliyor bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o konuda bana da daha cazip geliyor warhammer ama mesela aoc'de de border kingdom diye bir mekan var, burası rts oyunu gibi bina yapıp yıktıgın bir mekan, belirli resource ların var, guild'inde commander varsa daha fazla resource geliyor falan, oraya binalar kuruyorsun, guardlar veya diger playerlar gelip yıkıyor, eger tahmin ettigim gibi olursa daha fazlası istenemez, class lar arası denge dısında pvp olarak... bir de drunken fighting olayı bomba =)...

[ Mesaj 07 Ağustos 2007, Salı - 21:11 tarihinde, kfg tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sorun şu ki endgame pve raiding üzerine kurulu olduğu zaman devamlı "ama fear bozulmuyor" "ama divine shield imba" "ama druid hem tank hem rogue" filan gibi durumlar olmaya devam edecek. neden? çünkü tasarımcılar sonuçta karakterleri moblara göre olan performanslarına göre tasarlıyor önce. pvp dengesi ikinci planda.

bir diğer olay da oyuncuların ilgisi, dediğim gibi bakıyorsunuz wow'a mesela, adam açık açık bana dedi ki "pvp umrumda değil sırf raidlere item almak giriyorum tabii afk bırakırım". mantalite bu. ve tabii devamlı "ama efendim vashj'dan düşen itemdan iyisini alıyor pvpciler haksızlık" falan feşmekan tartışmaları sürüyor. zaten bir pug'la filan oynayacak olursanız kimisinin pvp gearı umrunda değil, kimisinin speci tümüyle raid üzerine hazırlanmış filan. sonra belli specler resmen ölü halde pve veya pvp için. prot buildle pvp yapılabiliyor mu? ya da healer olmayan bir buildle pve yapabiliyor mu bir paladin?

ama okuyorum, tank sınıfları mesela warhammer'da pvp yapabilecek ve resmen düşmanı tanklama üzerine kurulu. taunt attığın kişi dmg penalty alacak mesela sana vurmazsa. ironbreakerlar takım arkadaşları dmg yedikçe güçlenecek. knight of the blazing sun pozisyonel saldırılar yapabilecek ona vermezseniz yüzünüzü. warrior priestin esas healları sadece dmg verip aldığı sürece kullanılabilecek. bu "everybody fights, nobody holds back" düşüncesiyle hazırlanıyor sınıflar yani. dengesinde bir bozukluk olsa bile bu düstura sahip oldukları için düzeltmeleri ana amaçları olacak, wow'daki gibi "ama bu özelliği kısarsak bosstaki dpsi azalır sınıfın" diye düşünmeyecekler.

sonuçta aoc'a özel bir garezim yok ama pvp'si fosss olacaktır çünkü endgame'i pve raiding olacak. oyuncu kitlesi onun üzerine yoğunlaşacak, pvp zaman geçirme ya da gönül eğlendirme filan için öylesine yapılacak oyuncu kitlesinin çoğu tarafından.

herkes kendisi incelesin tabii, herkesin keyfi kendine. pvp sevmeyen insan warhammer'a yaklaşmasın hatta onu da diyorum bak. oyunun neye odaklandığını bilmek lazım sonra hüsrana uğramamak için.

birşey daha: genel oynanış şekli olarak wow'a benzemeyen mmo zor göreceksiniz bence, lotro videolarına bakıyordum demin onlar bile wow'a benziyordu npclerle etkileşiminden tut savaşa kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tank sınıfları mesela warhammer'da pvp yapabilecek ve resmen düşmanı tanklama üzerine kurulu. taunt attığın kişi dmg penalty alacak mesela sana vurmazsa. ironbreakerlar takım arkadaşları dmg yedikçe güçlenecek. knight of the blazing sun pozisyonel saldırılar yapabilecek ona vermezseniz yüzünüzü. warrior priestin esas healları sadece dmg verip aldığı sürece kullanılabilecek. bu "everybody fights, nobody holds back" düşüncesiyle hazırlanıyor sınıflar yani.




Oyun dediğin böyle olur işte .
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yıllardır mmorpg oyunlarıyla hasır nesir olan biri olarak ne istedigimi cok iyi biliyorum.benim istedigim sey pvp!!
maziye bakıyorum oynadıgım oyunlarda en guzel anlarım hem pvp ustune kurulu.

saat aksam 9 da toplandık 3-4 arkadas pvp ortamlarına daldık bi baktık saat sabahın 5 i olmus sabah ezanı okunuyo hala bırakamıyoruz gibi..

arkadaslarının itemlarına bakıp abiler benim itemlar sizden kotu biraz bana item bulalım plx modunda takılmalar..

bir mmorpg nin amacı bu olmalı bence..insanlar wow a da bu amacla basladı..herkes daldı mc bwl itemlarını aldı bu itemlarla daha guclu olucaklarını sanıyolardı pvp de ama sadece pve de yapar oldular is item kastım guclu oldumdan cıktı..daha sonra madem durum boyle devam edelim dedik 2.5 sene oldu hala ahh su wow a duzgun bi pvp sistemi gelse umuduyla oynuyoruz..(oynuyordum)

demek istedigim hayatım boyunca yapacagım pve i wow da yaptım o yuzden pve vaadiyle gelen hic bir oyun ilgilimi cekmiyor artık..

artık guild mesajında bu gun pvp raid var gelmeyen .. dır.. gibi seyler gormek istiyorum.. ya da haftalarca ugrasarak aldıgım bir set/silah ın beni pvp de cok guclu yapmasını istiyorum..aksamları okul/is ten geldigimde stres atmak icin arkadaslarımla oyunda bulusup pvp yapmak istiyorum..x boss unu bi kesisimiz var uff modundan cıkıp abi bi dalmısım adamlara 3 tane sini oldurdum 4. nunde hpsi yarıydaydı kactı!! diye abartmalar kullanmak istiyorum oyunu anlatırken :)

bu yuzden tercihim warhammer online olucak..pre-order ın basladıgı gun siparis etmeyi ve en kısa zamanda oyuna girip chaos chosen ya da black orc karakterimi acıp yıllardır bekledigim pvp ortamına girmeyi dusunuyorum..

herkese bol warhammer lı gunler diliyorum ;)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Hmm peki AoCdaki kale kurma ve kuşatma? RvR statik bi pvp türü girip görevleri yapıyosun en fazla bi yer ele geçiriyosun. Ama border kingdomsda battle keep kurup guild savaşları vermek kale alıp kaybetmek falan çok daha eğlenceliye benziyor. Shadowbanede içerik yoktu ama adam gibi organize olunca siegeler çok güzel oluyodu.

Bu arada WARun skill branchleri görebileceğim bi site var mı? İlginçmiş o taunt yiyince yarı damage falan. Skill sistemi ve gelişimiyle kişiselleştirebilme de çok önemli tabi.

Ha bide itemization var tabi. Özellikle Pre tbc gibiyse direk uzak dururum o oyundan. TBC fena değil ama yine de itemlı adamla itemsız arasında çok fark var. Mavi mor vs. itemların ya olmaması yada çok az olması lazım. Yeşil olcak herşey. Eğer pvp yapıcaksan şu itemları almak zorundasın diye bişey olmasın. Ve full loot olucak. Gerçi Conanın full pvp serverına bile full loot koymuyorlar grief yüzünden oyun çok zorlaşır diye.

[ Mesaj 07 Ağustos 2007, Salı - 22:49 tarihinde, axedice tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

henüz skill filan açıklanmadı, beta testerlar da nda nedeniyle birşey anlatamıyor. betanın sonlarına doğru herhalde kaldırılır nda.

valla dediğim gibi 4 ayrı parçadan oluşuyor rvr sistemi ve uzun uzadıya anlatmışlar detayıyla. instance dışında bir world map üzerinde çeşitli objectiveler etrafında dönen savaşlar olacak ve başkent istilası için çarpışma devam edecek. pve questleri bile zone capture için puan sağlayacak (herşeyin sağladığı puan ayrı mesela pve questler en düşük ağırlığa sahip, sayfa süret anlatmam ama avrupa sitesindeki videodan bakabilirsiniz, dengeli gördüm şahsen konsepti) gördüğüm kadarıyla oyuncuların kendi kaleleri, binaları gibi olaylar yok ama.

tabii ana olay ve oyunları en iyi ödüllerin edinilebileceği şey başkent istilaları, yapılan diğer bütün instance olsun world map olsun savaşlar bu başkent istilasının seyrine etki edecek.

item için de şunu diyorlar: %50 item - %50 yetenek belirleyecek iki kişi savaşırken sonucu. wow'daki gibi herşey item olmayacak ve karakterlerin gelişimi de onların statlarını onlarca kat arttırmak yerine daha geniş yetenek, taktik vs seçimi sağlayacak. itemlar arasında wow'daki gibi uçurum olacağına ihtimal vermiyorum, belli başlı bir görünüş var çünkü konsept artlardaki. "2 ayda bir gay parade zırh seti ekleyelim yeter ki statları yükselsin" düşüncesi olmayacaktır.

lootlama olayı var ama ölen eşya kaybetmiyor, karakterinin seviyesine göre loot table var. ama mesela goblin şamanlar öldürdükleri dwarfların kafataslarından kolye yapıp giyecek filan gibi şeyler var.

önemli nokta şu ki adamlar insanların ölmekten çekinmesini istemiyor. herkesi savaşmaya teşvik ediyorlar. düsturu isabetli buluyorum.

ekleme:

birşey daha, şöyle deniyor: "oyuna girdiğiniz andan en son seviyeye kadar sadece pvp yaparak yükselebileceksiniz". oyunun başlangıç alanlarından doğruca rakibin alanlarına gidebiliyor ve savaşabiliyorsunuz. ama karakter gelişimi 4 tiere ayrılmış durumda ve her tier bir alanda geçiyor. yüksek tierler düşük tierlerin alanlarına giremiyor. her tier alanındaki savaşın durumu diğer tierlerin savaş durumunu etkiliyor. (ilk tier hariç tutulmuş) her alandaki pvp enabled alanı tier yükseldikçe daha geniş bir alanı kapsıyor, tier 1'de %20 iken pvp alanları, tier 4'de (azami) %80 oluyor bu. sadece pve yaparak da son tiere ulaşılabilecek ama en etkilisi bu ikisinin karşımı olacak deniyor.

rvr sistemiyle ilgili daha geniş bilgi için şu videoları öneriyorum:

http://www.youtube.com/watch?v=eLM5JbgXnFY&mode=related&search=
http://www.youtube.com/watch?v=ApYSgxl_l00&mode=related&search=

[ Mesaj 07 Ağustos 2007, Salı - 23:13 tarihinde, Sam tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol ya paul barnett muhteşem bir kişilik, kendisinin oyunda karakterinin yapılması lazım diyorum. :D

şunlarda da quest sistemiyle ilgili detaylı bilgi var:

http://www.youtube.com/watch?v=60ZqAS64Lg0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=LaHqIHkL0c4&mode=related&search=

"what? i've been killing bears for hours to reach you and now you want me to kill bears?!!"

rofl

[ Mesaj 07 Ağustos 2007, Salı - 23:37 tarihinde, Sam tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bakayım o siteye de, evet bloglarına bakacağım tek tek işte bağlantı hızlanınca izlenir oldu bunlar :)

beta teste filan girebilirsem işte göreceğim ne kadar başarılı sonuçta ama adamların gittiği yönü doğru buluyorum ben. quest sistemi olsun, rvr sistemi olsun, karakter sistemi olsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...