Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

BonePART said:
o cuzdanimi soyan pic bebelerin kafasina sikamayacaksam sicarim ben fo3 e


abi ilk iki oyun çıkarken columbine filan olmamıştı, bu vakitten sonra sen unut o işi derim. oyunu ben kendim yapıyor olsam tırsarım yani, uyuşturucu buff veriyor diye yasaklayan memleketler var çocuk vurmayı geçtim heh

valla gangren evet devam oyunu. gözlerin izin vermediyse oynamaya birazdan üzerine çullanır bizimkiler. (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gangren said:
FO3 bir devam oyunu mu?

FO1 ve FO2 oynamak istedim ama gözlerim izin vermedi, "git Wiki'den oku, daha iyi" dedi de, şimdi FO serisini oynamadan FO3 oynarsam birşey anlar mıyım?

Yoksa sadece kol bacak mı koparırım? :p


FO3 açısından çok şey kaybetmezsin gibi duruyor ama FO2 ve FO oynamadığın için hayatından çok şey kaybetmiş olursun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tümden yok demiyorlar ama anlaşılan hayli azmış.

sıfır olması değil mesele de ayarının düzgün yapılması önemli. yoksa oyuncuyu lineer ilerlemeye zorlamayan her oyun saçmalamaya müsait. morrowind'de tanrı karakteri gazman tokadı manyağına çevirmek gibi.

mass effect'te fena değildi mesela scaling.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya random encounterlar en fazla öyle olsun ama oyundaki statik npcler (bayıltılmadığı sürece statik lol) baştan sonra aynı level olsun. ama tabi mesela gerçekçilik istiyorlarsa onların levelıda oyuncudan bağımsız süreye bağımlı olarak zamanla yavaş yavaş artabilir npcde olsa pc pcdir sonuçta
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya ardeth diyorum işte, fallout gibi linner, önce şuraya, sonra buraya gideceğiz diye düşünmeyin. serbest gezebilince etrafta kimisi oraya, kimisi buraya gidecek. lvl, loot alacak. herşeyi kökleyecek. sonra oyun sonu boss'una gidecek, "ne kolay öldü bu, horrigan nerdeee, bu nerdeee, bethesda suxxx" diyecek.

mantıklı scaling lazım böyle oyunlara ama oblivion gibi hayduta glass armor giydirerek olmasa bile makul sınırlarda.

kaldı ki fo'larda scaling vardı random encounterlarda filan. mp5 + leather giyen bandit'ler gauss rifle + combat armora geçiyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
tümden yok demiyorlar ama anlaşılan hayli azmış.

sıfır olması değil mesele de ayarının düzgün yapılması önemli. yoksa oyuncuyu lineer ilerlemeye zorlamayan her oyun saçmalamaya müsait. morrowind'de tanrı karakteri gazman tokadı manyağına çevirmek gibi.

mass effect'te fena değildi mesela scaling.


azmış dediği yine öküz gibi level scaling vardır.

Fallout'u seviyorum, Baldur's Gate'i seviyorum, Morrowind'i seviyorum
Ama Oblivion'ı sevmiyorum, Kotor'u sevmiyorum.

Hadi Kotor bir nebze 2-3 gezegen seçiyorsun felan. Ama Oblivion tümden cacık.

Her levelın belirli yaratıkları olur. Lvl 1'de tutup Lich'e, dragon'a felan dalmassın. Oturur adabınla rat, goblin, skeleton, peasant gibi şeyler kesersin.

Ama Oblivion'da öyle değil. Sen Lvl 1'ken hiç bir yerde full armor dolaşan bandit görmessin mesela. Uğraşırsın didinirsin, bir sürü quest kasarsın, tüm kıtayı etkileyecek olaylar gerçekleştirirsin, aa bir bakarsın Lvl 20'de bu sefer tüm thiefler full armor dolaşıyor, bu sefer de hiç bir yerde lvl 1'deki thiefler yok.

Diğer bir saçmalık da, mesela lvl 1'de gidiyorsun ejderha kesiyorsun. Sonra level atlayıp lvl 20'e gelince bir yerde karşına bildiğin fare çıkıyor, ama level scaling sağolsun, ejderhadan kat kat güçlü bir fare oluyor o.

Tamam her yerde aynı zorluk seviyesi olsun, oyuncular zorlanmasın diye yapıyor olabilirler.
Ama ben uyguladığım taktiğe göre gerekirse zorlanmak, gerekirse "walk in the park" şekilde oynamak istiyorum. Sürekli aynı zorlukta gidince ne zevki olucak ki bunun? Level scaling sağolsun karşılaştığın her encounter sana aynı zorluğu yaşatıyor ve monoton bir oyun sunuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
the dungeons you know from Oblivion appear as sewers, office blocks, malls and schools

MOAR DUNGEONS

said:
* If you defuse the bomb in Megaton you are rewarded with a shack, "which like all your future homes can be themed in different ways - pre-war, Mr Loverman, and Vault themes can be bought at the local supply store".
TES V : The Sims Radiated


said:
* Pete on the fact that the compass will point the way to unknown locations: "It's our way of saying 'there's fun over here'."

TES VI'da düşünmeye gerek yokmuş, oyun sizin yerinize karar vericekmiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
lvl, loot alacak. herşeyi kökleyecek. sonra oyun sonu boss'una gidecek, "ne kolay öldü bu, horrigan nerdeee, bu nerdeee, bethesda suxxx" diyecek.


Oyun sonu bossu zaten baştan 20. level olacak abi bi zahmet elinde çakıyla gidip öldüreme bossu da yani. Adam hayatını ortaya koyup da level kastıysa gitsin öldürsün ne yapalım. 20 level karakter kasıp da sonra ne kolay öldü boss diyecek hali yok herhalde kaldı ki 20. level kasmak da o kadar kolay olmasın. Yani işte bazı npcler dışı dediğim kısım oraya giriyor. Misal BOS paladinleri varsa onlar direk 15 leveldan falan başlamalı 5. level BOS paladini mi olur BREH. 15 leveldan başladıysa oyun boyunca 15-25 arası oyuncudan bağımsız olarak artabilir, sen oraya 30 level bir ayı olarak gidiyorsan zaten bir kaç BOS paladini elinin tersiyle alabilmelisin, senin levelın arttı diye BOS paladinlerine hızlı ingilizce kursu mu veriyor yahu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:
said:
the dungeons you know from Oblivion appear as sewers, office blocks, malls and schools

MOAR DUNGEONS

said:
* If you defuse the bomb in Megaton you are rewarded with a shack, "which like all your future homes can be themed in different ways - pre-war, Mr Loverman, and Vault themes can be bought at the local supply store".
TES V : The Sims Radiated


said:
* Pete on the fact that the compass will point the way to unknown locations: "It's our way of saying 'there's fun over here'."

TES VI'da düşünmeye gerek yokmuş, oyun sizin yerinize karar vericekmiş.


Heheh harbiden beteşta kokuyor buram buram
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e zaten adamlar da 'az miktarda' olacak demiş, oblivion'daki gibi saçma örnekler olmaz herhalde. lvl 5 bos paladini olur mu olmaz mı çıkınca göreceğiz ama scaling hiç olmazsa muhakkak oyun saçmalar. morrowind oynayanlar bilir zaten lvl 20'yi geçtin mi avatar gibi geziyordun ki orada 50 bile olabiliyorsun.

o kadar kasan adam diyorsun da kasmaya gerek yok sonuçta oyunu oynuyorsun. birkaç saat gezip %1'i keşfediliyorsa dünyanın lvl 20 sınırı bile olmayabilir belki. 20 saat gameplay bir lvl'e eşit olursa saçma olur hani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Max lvl 20 olacak. Scaling konusunda eski söyleşilerde sadece pozitif scaling olacak demişlerdi. Yani bos paladinler min lvl 10, ama normalde lvl 3 olan raiderlar siz lvl 15ken lvl 7 oluyorlar mesela. Scaling olmasa oyun saçmalamaz, exploration sistemi ve harita/quest tasarımı yeterince iyi yapılırsa orjinal Falloutlardaki gibi belli bir sıraya göre ilerlenir. Fallout da pozitif scaling kullanıyordu random encounterlarda ama o kadar, ve ona bile gerek yoktu.

Bu arada ign de bi ön inceleme yazmış.
said:
In fact, Fallout 3 is very much Oblivion in a post-apocalyptic world. So if you didn't like that game, or the series for that matter, then ignore everything I've said thus far and go read something else.
Buna rağmen okudum yazıyı. Çok da farklı bişey yok. http://xbox360.ign.com/articles/888/888731p1.html


Ayrıca http://www.prepareforthefuture.com/ diye yeni bir site açmışlar. Orjinal Duck&Cover vidyolarına atıfta bulunarak yaptıkları oyun içi kliplerden kesitler var şu anda ama E3 sonrasında içeriği artacakmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

niye belli bir sıraya göre ilerlenecekmiş sevgili axe? salak mıyız biz?

axedice said:
TES VI'da düşünmeye gerek yokmuş, oyun sizin yerinize karar vericekmiş.


diyorsun, sonra oyunun bizim nereye gideceğimize karar vermesi gerektiğini savunuyorsun. bu da güzel.

fallout'ta scaling vardı ve gerek de vardı, power armor'la gezerken leather & smg adamlar çıkması vakit kaybından başka birşey değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lineer olmayan Fallout, Fallout2 ve Arcanuma baktığımızda main ve side quest advancement belli bir şablona göre ilerliyor. Hatta yarı lineer diyebileceğimiz baldurda da benzer bi sistem var. Hikayeyi devam ettirmek için gidebileceğiniz bölgeler zorluk olarak birbirlerine yakın. Oyun bizim nereye gideceğimizi belirlemiyor, oyuncunun lvlına uygun seçenekleri "hikaye içinde" karşısına sunuyor. Lineer olmayan yani oyuncunun hareketlerinin tahmin edilemeyeceği bir senaryoda böyle bir tasarım yapmak zordur.

Belli bir sıraya göre ilerlemekten kastım torment yada kotor benzeri lineer senaryolar değil, yukarda anlattığım gibi hikayenin sistematik gelişimi. Bunu sağlamak için scaling gibi gerzek ve gerçekçiliği öldüren bi yönteme gerek yok, kanıtlarını da yıllarca oynadık. Bethesdanın yetersizliğinin başka bir göstergesi aslında scaling.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 yeni vidyo var. İlki direk gameplay http://e3.g4tv.com/e32008/videos/26926/E3_08_FallOut_3_Gameplay_Demo.html

İkincisi teaser gibi bişey olmuş, hem giriş demosu hem de combat görüntüleri var : http://www.gametrailers.com/player/36202.html


Grafikler ve özellikle mekanlar çok iyi. Combat bildiğin fps. "Dark humor" çok kör gözüne parmağım olmuş. Dialog yada senaryoya dair hala bişey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...