Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

Gimli said:
bethesda said:
In regards to essential NPCs, it works like Oblivion, in that when they "die" they get knocked "unconscious" and get up a little while later. It worked well in Oblivion, so we kept that system, as you can still attack everyone that you want, and get at least a small benefit (being able to avoid them while they are down). I will say that the number of essential characters is minute compared to Oblivion and we've gone to pretty big lengths to cover a lot of people's deaths, but sometimes that's just not possible


Abi.... BU NE!!!!!!!!

Falloutun en güzel tarafı, yaptığımız şeylerin kesin iyi yada kötü, geri dönülemez sonuçları olmasıydı. First citizen'ı bırak öldürmeyi, ufak bi diyalogda kızdırınca vault city ye girememek gibi.

Ne anladım ben şimdi...


beteşta açık bir şekilde oblivion'a doğru kayıyor. Neden? tek amacı bişeyler kesmek olan bir grup insan, dergi ve site (dergi ve siteler buna ek olarak beteştadan para almış olabilir) bu oyuna 90/100 gibi bir puan verek adamları oyunlarının çok güzel olduğuna ikna ettiler. Sonuç olarak şöyle bir npc diyaloğu duyacağız yine:

NPC1: The weather is really nice today isn't it?
NPC2: I heard someone say that there are ghosts in Amanda's house.
NPC1: My uncle is going to arrive tomorrow.
NPC2: I wonder what are the prices on latest imports.

Böyle bir diyalog sisteminin oyunda bıran dev yaptığı işi yeterince sevmeyen bir devdir. Ben o adamların yerinde olsam oyunda böyle bir saçmalık olduğu için kahrolurum, bu bana 2=1 tarzında bir hata gibi gözükür, bunu düzeltmeden oyunun çalışabileceğine bile inanmam vs. Ama bu adamlar parayı seviyor işte. Orjinal falloutla alakasız birşey yapsalar bile halla bir ton insan alıp oynayacak o oyunu ve "höhüheühe 1000 tane kafa kopardım" tarzı bir eğlence anlayışı ile %90 verecekler yine.

Oof of.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bathesdanin aldigi gun soylemistim bok gibi bi oyun olcani. Tek dilegim war yarabbim bu oyun cikana kadar ps3 mod chipi ciksin ki kopyasini bilgsayarda oynamak zorunda kalmayayim. Ha cikmassa gidip almicam cunku para vermicem.

Obliviona iyi oyun diyen zihniyet yaratti bu gerizekali iq 15 rpg olayini. Dunyanin en kotu dialoguna en kotu AI sine sahuip oyna mukemmel dediler.

Blackisle kapandi zaten artik rpg yi anca blizz cikartirsa goruruz yoksa hayal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zlorwf said:
Perk yok, lol


trait yok, perk var.

abi ardeth, kaç tane rpg'de npc'lerin kendi aralarında konuştuğuna şahit olabildik? cidden merak ediyorum. KLASİKKKKK, EFSANEEEEE rpg'lerin hepsinde npc'ler oturdukları yere zamkla tutturulmuştu. yıllar geçti, önce npc'ler amaçsızca etrafta yürümeye başladı. nereye gidiyor, neden gidiyor belli değil. sanırsın ki volta atıyor öyle. şimdi oblivion gibi daha yeni oyunlarda aralarında konuşmaya başladılar. bu ilk örnekleri "neden saçmasapan konuşuyorlar?" diye taşlamanın mantığı nedir? daha iyisini mi gördünüz? gördüyseniz kaç tane oyunda gördünüz? bir? sıfır?

şu son haberlerden evet eleştirecek şeyler var da şu npc muhabbetine takılmayı çok komik buluyorum. birisinin çıkıp "crysis'te neden herkes plastikten yapılmışa benziyor?" demesi gibi birşey.

bone rpg ve blizzard kelimelerini aynı cümlede mi kullandın yoksa typo mu? (:P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

http://youtube.com/watch?v=1ATh4y4XRjA

Sam illa bu vidyoları mı koyalım rai için? Başarısız bi npc ai koymanın neresi övülebilir? Yani sırf ilk kez yapılmış diye gerçekten ÇOK kötü olan bi uygulamayı savunmanın anlamı nedir? Yenilik getireceksen adam gibi yaparsın. Ha ürün konumlandırmanı console kiddies üzerine yaptıysan ve para yedirdiğin oyun medyası da bu salakların "omg omg efsane oyun!" tepkisi vermesini sağlıyorsa ne gerek var detaylarla uğraşmaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Blizzard icin wow mmorpg tanimina uyuyor ama diablo daha cok hacknslash gibi olsa da stalkera bile RPG ogeleri barindiniyor deniyorsa oblivion diablo ve digerlerine de RPG denir.Aslinda Oblivion da guzel oyundur tek bir yonunden cok sandbox olmasi ile one cikar, tabi onyargili olmak istemesem de F3 The Elder Scrolls: Fallout 3 gibi olacaga benziyor ; soyle ki bence oblivion tarzi bir fallout uzerinde ugrasilirsa guzel olabilir ancak Fallout 3 oblivion kopyasi olmamali

BTW:Van Buren guzle benzemiyordu durust olmak gerekirse 3D arti Falloutun pek guzel olmadigini dusunuyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

rpg denmez de action rpg denir. günümüzdeki mmorpg kavramı da benziyor ona hayli. hayır bethesda'ya hayıflanırken blizzard'dan medet ummak çok ilginç oldu. (:P)

van buren'in yapıldığı zamanla günümüz arasında kaç yıl var, o birşeye benzemiyordu diye 3d'yi baştan savmanın alemi yok. zaten 2d oyun kalmadı pazarda aşağı yukarı. hala 2d istemenin mantığını anlayamıyorum zira izometrik de yapmak mümkün, kamera açısıyla karıştırılıyor herhalde diyorum. ki zaten fix izometrik 3d oyunların grafiklerine bakıyoruz, gelmiş geçmiş en iyi 2d oyunlar kadar iyi görüntüler artık. 8mb ekran kartları çağı geçti yani.

axe valla dötü üzerine tutkalla yapışmış, 7/24 konuşmadan, kıpırdamadan duran sütun mpdel npc'ler yerine evet kesinlikle tercih ederim. at arabası yerine de ford model t sürerim. audi a8 çıkmasını beklemem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oblivion çok foss bi oyundu =( morrowind'in (veya gothic'in) eline su dökmeye bile yeltenemez öyle diyim.
said:
Ama bu adamlar parayı seviyor işte. Orjinal falloutla alakasız birşey yapsalar bile halla bir ton insan alıp oynayacak o oyunu ve "höhüheühe 1000 tane kafa kopardım" tarzı bir eğlence anlayışı ile %90 verecekler yine.

amma ve lakin oyun sektörü bundan ibaret. piyasadaki tüm oyunlar konsolda oyun oynayan 14yaşındaki sinirli ergenlere hizmet etmek için yapılmış sanki. bi sürü oyunda autoaiming var, çoğu oyunun hikayesi laf olsun diye yazılmış ve genelin oyun kriteri sadece grafik oluvermiş.. grafikler yüzünden crysis bile iyi bir oyun oldu işte.. grafik kalitesinin düşük olduğunu hayal edin, bi boka benzemeyen bi zımbırtı..

$_$ gözlerini dolar bürümüş amcaların.. galiba indie. serious gaming'e kayma vakti geldi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Van Buren de izometrik bakis acisina sahipti yanilmiyorsam, tech demosunu oynamistim.
3-D ile bir sorunum yok yalniz en sevdigim oyunlar listesi yapsam cogu 2-Ddir ha eski olduklarindan diyebilirsiniz ama bu oyunlari 3-D versiyonlari da pek tut(maz)di.(Diablo, Fallout , UO ,Heroes serilerinin oyunlari vs.)

EDIT:dasaanin postunu yeni gordum ; CrySis'in gameplayi bircok FPS'ye gore iyi ve MP'si de BF tarzi yani ben COD4'le karsilastirma gibi bir salaklik yapmadan sadece oyunun iyi oldugunu dusunuyorum Oblivion'u da severim ama belirli bir artisi yok guzel bir sandbox bitirdim gectim.Bu benim zeka yasimin 14 oldugunu gosterebilir tabi o ayri.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ha ama şunu belirtmeden de edemeyeceğim, şu anda durum böyle. Ben aynı oyunu konsola uyarlasaydım, gayet de basitleştirmeden platforma oturtmak için aklımdaki planları uygulardım. İsteseler gayet de pc gibi yapabilirler oyunları konsolllara. Sonuçta 12 adet tuş var analogları saymayınca bir controllerda. Konsolları genelde oyunu su içmek, yemek yemek gibi gören arkadaşlar alıyor, bu arkadaşlar da genelde öfkeli gençler oluyor, onlara da basit oyunlar hitap ediyor. Olay tamamen bu. Bana kalsa konsol pcden oynanış açısından daha üstün tabi ki, rahatlığı olsun, oynanışı olsun. Gayet de komplike yapılabilir istense de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Polonyalı CD-Action dergisi Bethesda şirketine çağrılıyor Fallout 3 preview yapmak amacıyla. Özeti aynen tercüme edip yazıyorum:

* Oyun tamamlanmış görünüyor, kalite arttırıcı ve bug temizlenmesi işleri yürütülmekte (oyun yer yer çakılıyormuş)
* Oyunu male karakterle oynanırken görmüşler
* Main questi oynamışlar ama yorum yapmaları yasakmış doğal olarak
* Vault 101 den kaçarken guardları kaldırmış yapımcılar test aşamasında zorlanmasınlar diye
* Oyun her zaman save ediliyor ve oldukça hızlı save ediyor
* Vaulttan çıkarken PipBoy, tabanca, az cephane and ve bir holotape var yanımızda.
* Oyunda cephane az bulunan birşey o yüzden mümkün mertebe hand to hand savaşın zayıf rakiplerle diyorlar.
* Springvale şehrinden yol işaretini takip ederek Megaton şehrine gidiyorlar.
* Springvale da, Sputnik Eyebot diye bir cihaz sokağın üzerinde uçuyor, Enclave başkanının mesajlarını yayınlıyor.
* Megaton vahşi batı ksabası gibi. iyi yürekli şerif ve kötü yürekli bir bar (saloon) sahibi var. Saloonda bir fahişe görülüyor, fakat main karaktere hizmetlerinden yararlanmak için yaşının tutmadığını söylüyor.
* Olaylardan sonra karma değişiyor - sadece Vault Boy u melek kanatları ile görüyoruz, developperlar bilerek nümerik değerleri gizlemişler önceki oyunlardan gördüğümüz.
* Eğer birinden birşey araklamaya çalışırsak, mal sahibi çalınan malı geri almak için kovalamaya başlıyor. Eğer reputation kötü değilse şiddete meydan verecek şekilde sonuçlanmıyor ama adamda mutlu olmuyor bu durumdan. Fakat bir anda herkes düşman kesiliyor şehirdeki. Eğer kimseyi vurmayıp silahı barışçı bir şekilde kılıfına koyarsanız sorun çıkmıyor ve hayat normale dönebiliyor.
* Eğer adamı vurursanız ortalık karışıyor ve yapılacak en ii şey kaçmak oluyor. Olay sakinleştikten sonra geri dönme şansı var bir kaç gün sonra, fakat tekrarı halinde bunun bedeli ağır oluyor.
* Enteresan birşeyler bulma olsaığı olan yerler pusulada işaretlenmiş. Orda ne olduğunu anca oraya gidince anlıyoruz (işgal edilmiş okul, hurda dolu sinema,ölülerin asılı olduğu beseball field gibi).Pusula aynı zamanda quest yerlerini ve haritaya koyduğumuz işaretleride gösteriyor.
* İlk bakışta oyun tipik bir FPS den farklı değil.
* You use stimpaks on specific parts of the body, as hit points are divided among them.
* Hand to hand combat yada el bombası atarken V.A.T.S sistemi disable durumda, yani özle bir yeri hedef alamıyoruz.
* Oyunda cinsiyetin fazla bir önemi yok.
* Oyunda vahşet ve kan hat safhada.
* Vücut parçaları silahın özelliğine göre paramparça oluyor yada buharlaşabiliyor.
* PC ile Xbox versiyonları aynı interface i kullanıyor, hem mouse hem keyboard ile oynanacak şekilde yapmışlar. IObliviondan daha iyi çalışıyor bu sistem. PipBoy ve V.A.T.S. mouse ile gayet rahat çalışıyor.
* Silahlara yada stimpak gibi itemlara shortcut atayabiliyoruz.
* PC versiyonu standart ayarlarla bile xbox versiyonundan daha başarılı görsel olarak, daha iyi texturelar ve daha uzak görüş alanına sahip.
* Kilit açma olayını thief serilerindekine benzer bir şekilde yapmışlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

abi ardeth, kaç tane rpg'de npc'lerin kendi aralarında konuştuğuna şahit olabildik? cidden merak ediyorum. KLASİKKKKK, EFSANEEEEE rpg'lerin hepsinde npc'ler oturdukları yere zamkla tutturulmuştu. yıllar geçti, önce npc'ler amaçsızca etrafta yürümeye başladı. nereye gidiyor, neden gidiyor belli değil.


Böyle bir argüman gelebileceğini tahmin ettim. Editleyip ekleyecektim aslında ama şimdiye nasip oldu, öyle bir diyalog sistemi koyacağıma hiç koymam daha iyi. Ayrıca etrafta random bir şekilde dolaşan npclerle radiant ai arasındaki farkı çoğu zaman hissemtedim. Ha o radiant AI olayına kötü demiyorum çünkü içersinde saçma öğeler yoktu, birşey denemişler ve rp atmosferini kösteklemediği ve kısmen desteklediği için koymuşlar ona lafım yok. Ama bir diyalog sistemi yazmasını beceremediysen koyma abicim, ayrıca öyle bir oyunun programlamasını yazmış devler için daha akıllıca hazırlanmış diyalog templateları yaratmak çocuk oyuncağı olmalı diye düşünüyorum hala.

Oblivionda eksik olan yine PC-NPC diyalogları idi. Bu da yine oyunun aceleye getirildiğini ve paraya koşulduğunu gösteriyor açıkçası. Bir şehirdeki 100 npcden 100ü bir konu hakkında noktası ve virgülüne kadar aynı şeyi söylüyorsa (ki bazen bu söyledikleri mantıklı da olmuyor hatta saçmalık ötesi oluyor) yine hiç konuşmasın daha iyi. Bunu da mesela eski falloutla karşılaştırırsak herhalde orda npc-pc diyaloglarının ne kadar zengin olduğundan bahsetmeye gerek yok. O oyunda sokaktaki jet addictlerin bile kendine özel enteresan diyalogları olabiliyordu.

Bütün bu rp ruhunu destekleyici öğeleri piyasaya hızlı oyun sürmek adına göz ardı etti beteşta oblivionda. Tabi muhtemelen diğer yaptıkları şeyler de (takdir edilir grafikler ve radiant ai çalışmaları) baya zamanlarını almıştır. Şimdi o konularda daha tecrübeli oldukları için belki o kısımları hızlıca geçip umuyorum ki diyalog gibi kısımlara da önem verirler. Ama nedense bana beteştada o zihniyet yokmuş gibi geliyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

dialogları bir dahaya yazarlar ya da yazamazlar, ileri bir adım her şekilde. herşey mükemmeleşene kadar beklemenin faydası ne? ben şahsen oblivion'da o sınırlı dialoglu konuşmaları gördükten sonra öyle mal gibi duran ya da avare avare gezen npc'ler görünce diğer oyunlarda sırıtmaya başladı çok kötü.

dialog olayına gelince tarzlar değişik, elder scrolls serisi öyle zaten sadece oblivion'a has bir olay değil. sokakta gördüğün HERKESLE konuşabiliyorsun ama. EFSANEEEE, KLASİKKKK rpg'lerde istanbul gibi metropole dahi gitsen konuşabileceğin kişi sayısı taş çatlasa 3 ya da 5 oluyor vendor saymazsan. e yani hepsinin black isle kalitesinde dialog ağacı olsa zaten koyup geçirmeyeceği oyun olmazdı. ama sanmıyorum ki burada cidden binlerce npc'ye öyle dialog ağaçlarını 2008'de hazırlamanın mümkün olduğunu sanan biri olsun. 2018'de bile olmayacak muhtemelen 1998'den bugüne gidişatı düşünürsek.

fallout 3'ü nasıl yapacaklar göreceğiz, es serisi gibi mi, black isle gibi mi yoksa ikisinin arası mı. her şekilde ben kendi gözümle görmeden yorum yapmayı abesle iştigal buluyorum zira elde materyal yok. ss'lerden filan görüp anlaşılabilecek birşey değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
grafikle alakası yok, adamların 1994'te çıkardığı oyun da dialog ağacı içermiyordu.


Sırf diyalog ağacı olarak söylemedim . Genel diyaloglar olarak söyledim. Diyaloğun bir önemi kalmadı artık oyunlarda. Ne dersen de aynı kapıya çıkıyor. Film mi izliyoruz oyunmu oynuyoruz belli değil. Varmı son zamanlarda iyi diyaloğa sahip bir frp ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya afedersin ama su kadar zamanlik muhabbetimize dayanarak diyorum ki bi hadee laaan.

Ne dicektim. Oblivionda kotu dialog agacina en basit ornek vampirliktir abicim. 15 saniye once isirdigin pesinden YOU MONSTER diye kosan guard adam emince SAVIOUR OF XXXX DEFENDER OF YYYYY selamliyosa bu oyunda yoktur abicim dialog felan.

HEr sehirde her guard ayni seyi mi der ya. Biri desin ki gel bak bisi gostercem acsin gostersin felan. Bi aksiyon ya.

Elbette bi torment beklemiyoruz ama 2d oldu izometrik oldu diyennerin kafasina burdan diablo 2 kutusu atarim varana akdar diablo 3 olur.

Sen iyi yaptikca urun satilir. Paranin kopegi olduysa bathesda bu bizim sucumuz deil kendi suclaridir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...