Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Team Fortress 2


Lopeth

Öne çıkan mesajlar

Xenocide said:
uzun aradan sonra tekrar kurdum. bana şöyle bi sunucu listesi yapar mısınız? sasclan sunucusunu bulamadım ne oldu kapandı mı? bide paticik'in ip'sini alırsam müteşekkir olmak ben.


SasClanTR: 91.102.160.134:27015
Paticik: 212.175.238.73:27015
OyunBurada: 77.79.86.186:27015
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

off ne berbat oyundur bu ya.
her oynadığımda daha çok stress ve sinir olmuş halde çıkıyorum.

tamam kabul, bu oyun çok popülerleşti, tfc oynamayan insanları bile tf2'ci etti. burda bile yıllardır tfc konuşulmamış ortamda, tf2 topiği 2500 posta yaklaşmış durumda.

ama oyunun birçok konuda berbat olduğunu değiştirmiyor.

oyunun hızı düşmüş ama karambol ve kargaşa artmış. ne olup bittiğini anlamadan karambolde ölüyorsun direk. sağolsun critical hit olayı herşeye tuz biber ekiyor. tek bir shotgun mermisi ölmek için yetiyor.

scout işine hala ısınamadım. hem en hızlı sınıf, hem de en güçlü atağa sahip sınıf. roket felan demeyin. değmeyen roket, crit vuran bir shotguna karşı pek işlevsel değil.
nefret ediyorum bu oyundan. scoutu über hale getirmiş, soldierı ezik yapmış.
3 scouta karşı tek soldier olarak defans yaptığım günleri hatırlıyorum da... bunda tam tersi, 1 scout 3 soldierı öldürebiliyor.
daha önce açıklamıştım bunları gerçi. scout hem çok hızlı, hem de adama ikili shotgun vermişler. soldier için hayati öneme sahip ikili shotgunı da geri almışlar. 4 roketi idare edebilirsen yaşarsın, yoksa ölürsün.
armor eksikliği de cabası. "hp ile eşitledik" felan deniyor elbette biliyorum. ama armor'un bu tip fps oyunlarında büyük önemi vardı. heavy classların light classlardan ayrılmasını ve daha rahat tanklık yapabilmesini sağlıyordu.

şimdi oyun kimin yanında übercharge'lı medic var oyununa dönmüş.
yanında medic olmadan ve übercharge olmadan hayatta kalman imkansız. übercharge'lı bir classı da öldürmen imkansız.

tf2'de en nefret ettiğim olay bu.
ne kadar yetenekli oyuncu olursan ol, instant win butonu ile oyun sana mutlak adaletsizlik sunuyor.
bir misal übercharge. quake'teki quad damage alan adam sadece biraz avantaj elde etmekte ve onu öldürmek mümkünken, bunda invincibility elde ediyor direk, ve arkasından gelen 10 medic ile istediği kadar übercharge hakkı elde etmiş oluyor.
diğer bir misal spy'lar. adamlar invisible olunca onları tespit etmek imkansız. fortress forever'da da var bu sistem. ancak orda spy'lar blur oluyor. temkinli bir oyuncu rahat şekilde farkedebiliyor.
bu tip şeyleri beğenenler elbette olacaktır, "sen beceremiyorsan biz napalım" diye bilen olacaktır. ancak tfc'nin ruhuna aykırı buluyorum bu tip şeyleri. becerikli oyuncuyu ödüllendirmek yerine cezalandırıyor. oyun direk karambol üstüne kurulmuş.

respawn time, oyunda canlı kalma zamanımdan daha uzun oluyor. zaten bu zamanın da yarısından fazlası bir yerden bir yere gitmekle geçiyor, tek kurşunla (critical...) ölüyorsun direk zaten. hoop bir daha respawn bekle...
daha da komiği, capture olayı zaten 2 saniyede gerçekleşebiliyor. bir scout, alanı boş buldu mu, hoop, çat diye capture ediyor. sen 15-20 saniye capture beklerken, adam 10 kere capture edecek kadar zamanı bulabiliyor :)

scoutla da oynuyorum, çok balık olduğunu söyleyebilirim. oyun cidden scouta torpil geçmiş. ve tek atak classı haline getirmiş. scout eskiden sadece bayrak kapmaktan ibaretken, burda tüm classları pwnage edebilen bir class haline gelmiş. tek eksiği bfg, bir de onu verselermiş tam olcakmış.
demoman de bir o kadar kebap. koyuyorsun sticky'leri bir yere, adam geliyor, tam altındayken patlatıyorsun ölüyor. haha. başka birşeye gerek yok zaten.
buna karşın da engineer oldukça ezilmiş. önceki oyunda sg'lar tehlikeli aletlerdi. tek bir sg ile tüm base'i savunmak mümkündü. bunda sg'den uzaklaştığın an patlıyor. spy'ları geçtim, bir scoutun sg patlatması çok kolay.

benim gibi geri kafalıların ff'den başka bişi oynamaması gerekiyor demek ki :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

4x4 fln mı oynuyosun nasıl scout bu kadar canını sıkmış anlamadım. ben full sunucularda scout ile oynayan da görmüyorum zaten o kadar canla arada bi kurşun geliyo ölüyosun zaten. teke tekte soldier ile scouta ölebilirsin evet ama öldürmen de büyük ihtimal.
oyunun yapısı konusunda ise, takım oyunu daha ön plana çıkmış. o yüzden übercharge ftw vs olmuş yani. ya da tek sg ile base koruyamıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
off ne berbat oyundur bu ya.
her oynadığımda daha çok stress ve sinir olmuş halde çıkıyorum.

tamam kabul, bu oyun çok popülerleşti, tfc oynamayan insanları bile tf2'ci etti. burda bile yıllardır tfc konuşulmamış ortamda, tf2 topiği 2500 posta yaklaşmış durumda.

ama oyunun birçok konuda berbat olduğunu değiştirmiyor.

oyunun hızı düşmüş ama karambol ve kargaşa artmış. ne olup bittiğini anlamadan karambolde ölüyorsun direk. sağolsun critical hit olayı herşeye tuz biber ekiyor. tek bir shotgun mermisi ölmek için yetiyor.

scout işine hala ısınamadım. hem en hızlı sınıf, hem de en güçlü atağa sahip sınıf. roket felan demeyin. değmeyen roket, crit vuran bir shotguna karşı pek işlevsel değil.
nefret ediyorum bu oyundan. scoutu über hale getirmiş, soldierı ezik yapmış.
3 scouta karşı tek soldier olarak defans yaptığım günleri hatırlıyorum da... bunda tam tersi, 1 scout 3 soldierı öldürebiliyor.
daha önce açıklamıştım bunları gerçi. scout hem çok hızlı, hem de adama ikili shotgun vermişler. soldier için hayati öneme sahip ikili shotgunı da geri almışlar. 4 roketi idare edebilirsen yaşarsın, yoksa ölürsün.
armor eksikliği de cabası. "hp ile eşitledik" felan deniyor elbette biliyorum. ama armor'un bu tip fps oyunlarında büyük önemi vardı. heavy classların light classlardan ayrılmasını ve daha rahat tanklık yapabilmesini sağlıyordu.

şimdi oyun kimin yanında übercharge'lı medic var oyununa dönmüş.
yanında medic olmadan ve übercharge olmadan hayatta kalman imkansız. übercharge'lı bir classı da öldürmen imkansız.

tf2'de en nefret ettiğim olay bu.
ne kadar yetenekli oyuncu olursan ol, instant win butonu ile oyun sana mutlak adaletsizlik sunuyor.
bir misal übercharge. quake'teki quad damage alan adam sadece biraz avantaj elde etmekte ve onu öldürmek mümkünken, bunda invincibility elde ediyor direk, ve arkasından gelen 10 medic ile istediği kadar übercharge hakkı elde etmiş oluyor.
diğer bir misal spy'lar. adamlar invisible olunca onları tespit etmek imkansız. fortress forever'da da var bu sistem. ancak orda spy'lar blur oluyor. temkinli bir oyuncu rahat şekilde farkedebiliyor.
bu tip şeyleri beğenenler elbette olacaktır, "sen beceremiyorsan biz napalım" diye bilen olacaktır. ancak tfc'nin ruhuna aykırı buluyorum bu tip şeyleri. becerikli oyuncuyu ödüllendirmek yerine cezalandırıyor. oyun direk karambol üstüne kurulmuş.

respawn time, oyunda canlı kalma zamanımdan daha uzun oluyor. zaten bu zamanın da yarısından fazlası bir yerden bir yere gitmekle geçiyor, tek kurşunla (critical...) ölüyorsun direk zaten. hoop bir daha respawn bekle...
daha da komiği, capture olayı zaten 2 saniyede gerçekleşebiliyor. bir scout, alanı boş buldu mu, hoop, çat diye capture ediyor. sen 15-20 saniye capture beklerken, adam 10 kere capture edecek kadar zamanı bulabiliyor :)

scoutla da oynuyorum, çok balık olduğunu söyleyebilirim. oyun cidden scouta torpil geçmiş. ve tek atak classı haline getirmiş. scout eskiden sadece bayrak kapmaktan ibaretken, burda tüm classları pwnage edebilen bir class haline gelmiş. tek eksiği bfg, bir de onu verselermiş tam olcakmış.
demoman de bir o kadar kebap. koyuyorsun sticky'leri bir yere, adam geliyor, tam altındayken patlatıyorsun ölüyor. haha. başka birşeye gerek yok zaten.
buna karşın da engineer oldukça ezilmiş. önceki oyunda sg'lar tehlikeli aletlerdi. tek bir sg ile tüm base'i savunmak mümkündü. bunda sg'den uzaklaştığın an patlıyor. spy'ları geçtim, bir scoutun sg patlatması çok kolay.

benim gibi geri kafalıların ff'den başka bişi oynamaması gerekiyor demek ki :)


TFC'nin hastası delisi manyağı olan biri olarak konuştuğumu öncelikle belirtmek isterim;

1-2 konuda hak veriyorum ama bazı şeyleri biraz abartmışsın. roketatarı kullanmasını iyi bilen ciddi üstünlük sağlıyor oyunda. ben roketatar aldığımda bişey yapamıyorum ama soldierlar tarafından sürekli hezimete uğratılıyorum.

scout işinde bence çok bi dengesizlik yok. hatta çok daha iyi olmuş TFC'de scout çok çok etkisiz bir classtı. birazcık savunma yapabilen bir takıma karşı scoutun hiçbir işlevi yoktu. ne doğru düzgün bir silahı vardı ne de yeterince hızlıydı. dediğim gibi en fazla engineerı olmayan bir takıma karşı scout işlevli olabilirdi. şu anda kendi başına ayakta durabilen bir class olmuş ama PWNER falan değil bence çünkü hp'si gayet az ve aslında kullanmasıda zor. sürekli hareket halinde olman gerekir ve o hareketini silah gücünle kombineli kullanman gerekirki etkili olsun. biraz yetenek işi scout.


armor olup olmamasıyla ilgili bir yorum yapamayacağım açıkçası. eski oyunda armorlar engineerlar tarafından doldurulabiliyordu. armor olsaydı daha kötü bile olabilirdi belkide bi heavynin peşinden 1 medic hpyi fullemiş ve bonusuyla beraber desteklediğini birde engineerın sürekli armor desteği verdiğini düşün. engineerın metali bitene kadar o heavye bişey yapamazsın bence.

überchargeli birini öldürememek sinir bozucu doğru. ama team fortress adı üstünde bir takım oyunu olması gerekir ve über chargeli birini übersiz bırakmanın yöntemi var. pyronun silahının püskürtme özelliği. veya demoman stickylerinin üzerinde duran bir medici uzaya yollayabilir. medic hedefinden uzaklaştırıldıktan sonra çıplak kalan elemanımıza gerekli işkenceyi uygulayabilirsin. burda her classın birbirini destekleme özelliği arttırılmış bence. eski oyunda kimse kimsenin umrunda değildi kanımca.


spyları invisible iken görmen mümkün. eğer serseri kurşunlardan birtanesi spya denk gelirse, bir anlık görünüp tekrar kayboluyor ayrıca sana yaklaşırsa saydam bir şekilde görebiliyorsun. dikkatli oyuncular gayet rahat görebilir. disguise olan spylara baktığında -sanırsam disguise olduğu classı seninkiyle aynıysa- nicki senin nickinle aynı oluyor ve spy olduğunu anlayabiliyorsun. hatta bence spy'ın hızının arttırılması gerekir pyrodan bile yavaş. ancak spyla ilgili şunu söyleyebilirim, adını unuttum şimdi sentry gunların üstüne koydukları zımbırtı dengesiz bişey. koymak için geçen bir süre yok anında koyuyor, tekrar koymak için bir delay yok ve her koyduğunda sentrynin hpsi biraz daha düşüyor engineerın metali bitene kadar koyarım en sonunda sentry patlar zaten engineerın 1 saniye bile vakti yok tamiri bırakıp spyla uğraşmak için. bu çok adaletsiz bir durum açıkçası. spyda düzeltilmesi gereken birşey varsa budur.

capture olayı 2 saniyede gerçekleşiyor diyorsun ama eski tfcdeki cz2 haritasını hatırlatırım sana. mesela o haritada ben hep scout oluyordum çünkü capture etmek için bayrağın üstünden geçmen yeterliydi :) tfc de de mapten mape capture stili değişiyordu aynısı bundada geçerli capture hızı mapten mape değişiyor. ayrıca hangi noktayı capture ettiğine görede değişiyor. ilk noktalar 10 saniyede capture olabiliyorken son nokta 2 saniyede oluyor ve bu bence çok önemli bir ayrıntı.


son olarak engineer kısmında sonuna kadar haklısın. class özelliğini nerdeyse tamamen yitirmiş durumda. çaresiz gariban bi class olmuş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Scout bence de abartılmış; shotgun abartı can götürüyor. Özellikle açık alanda scout hep üstün. Ama Xenocide da haklı, organize bir takıma karşı scout rahat edemez.

Sonuçta bence TF2 dengeli ve iyi takımlarla oynandığında çok zevkli ama öbür türlü işkenceye dönüşüyor, aynen Bone'un dediği gibi sinir ediyor adamı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...