Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls IV: Oblivion Announced


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

Okuduğum kadarıyla unreal engine’in sadece grafik kısımları için kullanıldığı, oyun sistemlerinin eski motorda olduğu ama resmi net açıklama mı bilmiyorum.

morrowind ertesi bayağı değiştirmişlerdi bazı şeyleri, ona remaster daha zor olur herhalde ama yapılabilir muhtemelen. Gerçi ilk onunla başlamadıkları için geri dönüp yaparlar mı, düşük ihtimal sanki maalesef.

Bundan sonra fallout 3 remaster’ın sırada olduğu söylentisi varmış.

Mesaj tarihi:

yani yanlış hatırlamıyorsam hit ihtimali olayını kaldırmışlardı ilk defa oblivionda. Morrowind'te skilline göre hit miss oluyodu, oblivionda always hit ama damage değişiyordu.

Bir de acrobatics, Athletics falan gibi skilleri kaldırmışlardı. O dönem çok tepki çekmişti dumb down yapıyosunuz oyunu diye ama aslında mantıklı karardı zira morrowind'te acrobatics gelsin diye zıplaya zıplaya gidiyoduk immersion killer dfghsd

 

onlar dışında mekaniksel olarak çok bi fark hatırlamıyorum.

Mesaj tarihi: (düzenlendi)

Morrowind cok daha derin bir oyundu tabi bir kere diyaloglar en basta. Daha once de demistim bunu bence voice acting ileriye tasiyan bir etmen degil. Hic bir zaman iyi yazilmis script diyalogun yerini tutamaz 5 kat maliyet istemiyorsan. Bunun dengesi Baldurs Gate 2 / Fallout 2 gibi cok belli basli npcleri konusturmak olabilirdi ama full voice actinge gectik artik. Ben cok sevmiyorum acikcasi.

Onun disinda Morrowind in olayi factions. Cok az oyunda belki bu kadar saglam lore icinde farkli house lar vs olmustur, bir kere lore olarak Morrowind efsaneydi. Spellcraftingi daha derin (tamam op olabiliyordu), spear vardi bir kere, weapon skilleri o bu derken coooook fazla guzel yonu var, pauldrons filan var. daha ilginc itemlar. Aklima gelen bunlar. Landscape ve setting i saymiyorum bile. 
 

Her turlu oynariz tabi oblivionu da Morrowind en iyi elder scrolls oyunu acik ara bence. Daggerfall fazla antika kaciyor. 

Sotto tarafından düzenlendi
Mesaj tarihi:

Morrowind’de bizim bildiğimiz şekilde dialog henüz yoktu yalnız. Sağda keyword listesi vardı, onlara tıklayıp gelen cevaplardan yeni keywordler açılıyordu. Hatta npcler ortak paylaşıyordu bunları genelde. Oblivion’da ilk defa konuşma, gerçek anlamda dialog şekline döndü.

ve evet o hit chance’ın dmg’ye dönmesi gene bayağı büyük değişiklikti. Ok atılan hedef dmg almıyordu filan. Ben o vakit severdim, değişmesine üzülmüştüm ama bugün yapılsa isyan eder insanlar kesin.

gene onun dışında mouse movement ve hatta klavye movement silahın hangi dmg tipinin ve dmg aralığının kullanılacağını değiştiriyordu. Mızrakları mesela geriye koşa koşa kullanmak lazımdı thrust dmg için, sağ sol yapınca swing oluyordu kötüydü dmg o modunun.

hani remaster yapmak açısından oyun sistemleri bugünküne benzeyen ilk oblivion, morrowind’de değişmeden bırakıldığı taktirde modern oyuncuyu üzebilecek kısımlar var. Aslında o yüzden remaster’a daha çok ihtiyacı var ama anlıyorum yani. Oyundaki dialogların komple sıfırdan yazılıp seslendirilmesi başlı başına bir olay olur.

bunda da mesela stealth ve 1-2 şey daha değiştirilmiş şimdi unuttum dün okumuştum.

Mesaj tarihi:
Sotto, 17.04.2025 03:58 tarihinde dedi ki:

 full voice actinge gectik artik. Ben cok sevmiyorum acikcasi.

 

olmazsa olmaz gibi bi şey artık da yani full voice acting cidden bayıyo bazen. ben okudum bitti, voice actor nağmelemiş de nağmelemiş, %20'sinde hala cümlenin eeeğh yeter diyip skipliyosun çoğu zaman. hatta okurken dikkatini dağıtıyor, bazen ses kapatıyorum rahat okuyayım diye.

Mesaj tarihi:

Aynen ben de full skip. Baba npc lerin full voice acting olmasi guzel bisi, adam gidip Irenicus u seslendirmis 25 yil sonra hala aklimizda. Ama sokaktaki adamin da voice actingi olmasa olur yani. BG3 te cidden baydigim oldu arada konusmalarda. Cunku ekran yukleniyor vs. skipliosun.

  • Like 1
Mesaj tarihi:
Xenocide, 16.04.2025 22:35 tarihinde dedi ki:

yani gerçekten remake'e ihtiyacı olan ve tam bir masterpiece olan morrowind yerine pek çok dalganın konusu olan, creation engine'in saçmalıklarının ilk meme'leşmeye başladığı, mid-late game'inin repetitive ötesi oblivion gate kapatmayla geçtiği oyunu remakelemeleri inanılmaz ya.

 

Amerikalı Xbox oyuncusu neslinin ilk oynadığı oyunlardan biriydi. Halo, Gears of War ve Oblivion, bir neslin yıldızları olmuştu.

ondan önceki nesil de zaten NES'te Zelda, Mario, Megaman oynayan kişilerdi.

biz o ikisinin arasındaki PC oyuncularına çok aşinayız da, onların neredeyse hiçbiri Amerika'da bilinen şeyler değiller.

×
×
  • Yeni Oluştur...